Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

<<

Loïs

Kletskop

Berichten: 721

Geregistreerd: 14 Aug 2019 21:51

Bericht 24 Nov 2021 21:34

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Ik ben echt serieus van plan om de surprises van de klas te gaan verzamelen en dan bij de kids thuis af te leveren. Als ik zie hoe serieus mijn zoon dit neemt, en hoe trots hij is op het resultaat mag dit niet in het water vallen. En als het dan pas januari is en dan alsnog die surprises gaan doen, is de magie er wel van af.
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2518

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:42

Bericht 24 Nov 2021 23:35

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Daar zat ik ook al aan te denken Lois!
<<

Dobby

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 595

Geregistreerd: 25 Jul 2020 04:39

Bericht 25 Nov 2021 07:37

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Wij zitten nu voor tweede jaar op rij in deze periode in quarantaine.. waar ik vorig jaar nog helemaal in de stress zat dat ze zoveel van Sint miste merk ik aan mezelf dat ik nu wat afgevlakt nadenk…
De gedachten als : nou als toch de scholen sluiten laat mijn jongste dochter dan ook maar Corona oppakken dan zijn we er voorlopig gewoon vanaf schieten door mijn hoofd. Als we dan toch de kinderen thuis hebben dan maar extra in quarantaine
Erg toch .
We houden ons nog steeds aan de leefregels nu met de quarantaine want ik wil het ook niet bewust opzoeken. Stel je voor dat ze er wel heel ziek van wordt…
Zaterdag allemaal testen en in het gunstigste geval maandag weer naar school

Mijn man en ik hoefde officieel niet te testen omdat we gevaccineerd zijn. Wij zouden bij geen klachten zaterdag uit quarantaine mogen. Dit omdat ze zo de drukte op de test straten willen minderen.
Ik had de afspraken voor ons drie al staan dus laat het ook gewoon staan. Beter zeker weten

Oh ja de surprise…. Moeten wij ook nog maken. Kijken of we alles in huis hebben
08-03-2010
08-02-2016
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 25 Nov 2021 08:06

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Ik snap je Dobby. Ik zit er een beetje op te wachten tot mijn zoontje positief is.
En omdat dat zoveel onzekerheid geeft denk ik af en toe: laat het nu maar corona zijn...
2016
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 25 Nov 2021 08:24

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Wat zwaar voor jullie ook Anousch en Boerenkool :( bah
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 25 Nov 2021 09:26

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Ik heb zo te doen met iedereen in q nu.. Sterkte voor jullie allemaal!

Man heeft al dagen klachten (hoofdpijn, moe, spierpijn) maar zijn test kwam gisteren negatief terug. Hij was al helemaal van positief uitgegaan, zo gek.
En de moeder van het beste vriendinnetje van de oudste heeft juist heel onverwacht positief getest. Dat hele gezin is een week aan het spugen. Morgen met de oudste maar even een pakketje met wat leuks langsbrengen denk ik.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4823

Geregistreerd: 22 Nov 2013 08:57

Bericht 25 Nov 2021 10:10

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Ik kom ook even klagen, nou ja, even mijn frustratie van me aftypen...

Komt net mijn eerste cliëntje binnen lopen en vertelt doodleuk dat zijn hele klas in quarantaine zit.
Dus ik nog navragen, bedoel je echt je eigen klas? Ja, zegt hij. En hij mag zondag getest worden.
Oh ja, hij hoest en kucht ook de hele tijd en haalt zijn neus op.
Wat doe je dan hier :wtf:
Moeder was net weg, even boodschappen doen. Dus nu zit hij al 20 minuten op de gang, te wachten tot moeder komt.
Ik wil hem hier echt niet aan mijn tafel tegenover mij.
<<

Sublimo

Yipyapper

Berichten: 1612

Geregistreerd: 20 Jul 2015 12:32

Bericht 25 Nov 2021 10:13

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Jemig wat bizar Snirp! Kun je de moeder niet bellen dat ze hem nú moet komen halen?

Zo hadden wij laatst oud ijzer op marktplaats gezet om gratis af te halen. Dus degene die als eerste gereageerd had komt dat halen. Zaten een paar verwarmingsbuizen bij die hij even met een flex doorhaalde. Mijn man hielp en vroeg of hij zijn flex ook even mocht lenen om een buis voor hem door te halen. Zegt-ie doodleuk: ja, maar ik heb wel covid he? Euh??? Wat doe je hier dan??
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4823

Geregistreerd: 22 Nov 2013 08:57

Bericht 25 Nov 2021 10:42

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Ja, had moeder al twee keer gebeld, maar ze nam niet op.
Dus hij heeft netjes zitten wachten tot ze terug kwam.
Ze was zich van geen kwaad bewust, zo leek :palm:
Had al wel netjes een test-afspraak voor hem gemaakt voor zondag, maar dat hij dan nu ook nergens naartoe mocht?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43720

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 25 Nov 2021 11:27

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Pff jeetje Snirp. Goed van je dat je m op de gang hebt gezet. Wel heel sneu voor dat jongetje maar ja, dat ligt aan de beslissing van de moeder.
Let's discover the world together.
<<

*foef*

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 131

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 25 Nov 2021 11:35

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Ik verbaas me ook echt over sommige moeders. Afgelopen vrijdag een klasgenootje van mijn zoon te logeren gehad. s’ Avonds begon hij wat te kuchen en te niezen. Heb z’n moeder gevraagd of hij dit al langer had en of ze een zelftest had gedaan. Haar antwoord: hij hoest alleen wat in de nacht de afgelopen week en de zelftest wilde hij echt niet.
Eergisteren hadden mijn 2 kinderen en vriend een positieve zelftest. En dat klasgenootje had een positieve test op maandag.
Ik baal er zo van. We zijn al zo lang zo voorzichtig en dan is een ander dat gewoon niet.
<<

Anoniem323

Bericht 25 Nov 2021 12:20

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Hier stond een moeder net midden in de kruidvat haar kind stiekem hoestdrank te geven. En de fles hebben ze daarna teruggezet 😱
Ik heb het gemeld bij een medewerker. Sommige mensen zijn zo vies en onbeschoft.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9471

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 25 Nov 2021 12:21

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

NIET! Gadverdamme!
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5361

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 25 Nov 2021 12:23

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Oh wow. Wat sneu ook, zou ze geen geld hebben om hoestdrank te kopen voor haar kind?
10.04.17
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43720

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 25 Nov 2021 12:35

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Oh wat een verhaal joh. Je vraagt je af idd wat daarachter zit.

Pff ik heb ook een dilemma. Kreeg net de vraag van een vriend of ik aub op hun zoontje wil passen. De opvang is dicht vanwege corona. Hij moet werken, z'n vrouw zit in het buitenland voor werk. Maar ja eeeehh. Moet dat kind dan ook niet in quarantaine?! Weinig zin om straks volgende week zelf geen Sint te kunnen vieren omdat ik op andermans kind moet passen nu. Heb ik toch wel eerlijk gezegd maar wel aangeboden om dan misschien naar de speeltuin te gaan, zodat ze buiten zijn. Zouden jullie dat wel doen? Of denken zoek het maar lekker uit?
Let's discover the world together.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 25 Nov 2021 12:37

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Ik zou een beetje uitvragen, misschien moet de opvang wel dicht wegens positieve kinderen die op andere dagen komen?
Maar ik zou sowieso 'nee' zeggen. Heb er al snel geen zin in als het om andermans kinderen gaat, corona of niet. Hahaha.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43720

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 25 Nov 2021 12:39

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Twee leidsters, meerdere kinderen. Vroeg ik ook direct.
Voelt zo krom en lastig om nee te zeggen, het is zo every man for himself. Ik zit straks gewoon thuis of ga sowieso naar de speeltuin maar ja. Quarantaine is quarantaine lijkt mij.
Let's discover the world together.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 25 Nov 2021 13:12

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Daar heb je je antwoord Marin!

Je zou kunnen aanbieden dat als na dag 5 en een negatieve test de opvang nog dicht is dat je dan wel een dag kan oppassen maar het nu niet wil/kan/mag doen.
⁠♡♡♡
<<

Dream.On

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 43

Geregistreerd: 30 Sep 2014 20:33

Bericht 25 Nov 2021 13:13

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Marin schreef:Twee leidsters, meerdere kinderen. Vroeg ik ook direct.
Voelt zo krom en lastig om nee te zeggen, het is zo every man for himself. Ik zit straks gewoon thuis of ga sowieso naar de speeltuin maar ja. Quarantaine is quarantaine lijkt mij.


Ik snap jouw gevoel wel en het is lief om ook aan een ander te denken, maar in deze situatie zou ik toch voor jezelf en jouw gezin kiezen. Je kunt niet voorzichtig genoeg zijn. Die laatste zin lijkt mij ook en ik vind dat nu ook de verantwoordelijkheid van de ouders/vader en niet van jou.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5361

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 25 Nov 2021 13:14

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Dat zou ik ook niet doen Marin. Stel hij heeft het toch wel en steekt jullie aan, en O op zijn beurt weer de juf en kindjes in de klas. Heel vervelend maar dat is nu even niet anders helaas.
10.04.17
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43720

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 25 Nov 2021 13:30

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Fijn dat jullie t met me eens zijn. Voelde me beetje voor t blok gezet. Hij wilde z'n moeder niet vragen ivm besmettingsgevaar. Ja eh, wij dan? Dus ik vind zelfs de buitenlucht dan eigenlijk onverstandig.
Maar (los van corona) vind ik het sowieso lastig hoor, als anderen vragen of ik op wil passen want ik ben toch thuis. Ja tuurlijk incidenteel is echt geen probleem maar toch zit er iets lastigs aan.
Let's discover the world together.
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2525

Geregistreerd: 04 Okt 2017 09:46

Bericht 25 Nov 2021 13:30

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Marin schreef:Voelt zo krom en lastig om nee te zeggen, het is zo every man for himself.

Dat maakt hij lastig. Hij is degene die alleen vanuit zijn eigen belang denkt. Nu zijn kind bij jou droppen, draagt bij aan mogelijke verspreiding van het virus. Dat is voor het grotere geheel niet beter, maar voor hem. Hoe vervelend het ook voor hem is en hoe erg ik ook snap dat je er met kinderen helemaal gek van wordt op dit moment.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Linvi

Bericht 25 Nov 2021 13:32

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Marin, ik zou dat zeker niet doen! Vind het eerlijk gezegd ook een rare vraag!


Wij zitten in dubio, zondag zijn mijn zwager en zus bij mijn vader geweest, mijn moeder was aan het werk. Maandag testte mijn zwager positief op een zelftest, dezelfde dag positief bij de ggd. Gister test mijn zus negatief op een zelftest maar ze voelt zich zo anders, besluit naar de ggd te gaan en ja, wel positief! Vanmorgen testen zowel mijn neefje als mijn vader (longpatient) positief op een zelftest.
Mijn vader heeft sinds dinsdag klachten, maandag zijn wij een dikke 2uur bij mijn vader geweest. Moeten wij uit voorzorg in quarantaine? En moeten we dan ook de kids van school? Zoon en dochter zijn net sinds maandag weer naar school na 2 weken quarantaine ivm corona bij mijn zoon.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43720

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 25 Nov 2021 13:33

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Ja precies June. Dank jullie voor de bevestiging.
Let's discover the world together.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 25 Nov 2021 13:33

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Ik heb alles gelezen maar het is onmogelijk om overal persoonlijk op te reageren. Maar wat lopen we allemaal tegen dilemma’s, frustraties en grenzen aan. Nooit eerder in corontatijd ervaar is het persoonlijk zelf ook zo.

Vanochtend uit mijn werk gekomen en eenmaal thuis een poging tot thuisonderwijs gegaan. D zit in groep 3 en vindt het allemaal best pittig. Ik wil zijn achterstand daarom zo minimaal mogelijk doen maar voel gelijk de stress en druk die dat met zich meebrengt. Juf heeft gisteren heel lief zijn vak met boekjes etc gebracht en appte me vanochtend wat we zon ongeveer moeten doen. Nou, dat liep toch anders. D klapte helemaal dicht. Hij kreeg zweethanden, werd opstandig, wilde me niet meer aankijken. Het leek wel faalangst. Uiteindelijk steeds kleine momentjes gepakt en zo toch wat kunnen doen, maar man, wat voel ik me een falende ouder. Ondertussen de oudste stimuleren en motiveren om zijn huiswerk te maken, wat ook moeizaam gaat. Hem helpen bij wiskunde omdat hij er niks van snapt maar ik vervolgens ook niet. En dan de jongste die aandacht wil. Man is aan het werk dus mijn tax voor vandaag is al aardig bereikt. Ik duim, duim, duim dat de scholen open blijven.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Verde