Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

<<

Signature

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 484

Geregistreerd: 12 Dec 2020 12:31

Bericht 15 Mei 2021 10:01

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Bolus26 schreef:Bij mijn pasgeboren neefje was er officieel geen kraambezoek welkom zolang de kraamhulp er was. Dus een raam bezoek voor ons en alleen de opa en oma's zijn even samen geweest verder niemand.

Zou aangeven Emma dat ze boffen dat ze al mogen komen ;)


Ik vind dat ook niet meer dan normaal in deze tijd. Anders stel je ook de kraamhulp continu bloot aan risico's. Ik zou dat dan ook eerst aangeven bij mensen die willen vasthouden. En na de kraamhulp periode kun je wel weer bekijken hoe je er dan zelf in staat. Voor je baby eigenlijk alleen maar fijn dat hij/zij niet van hand naar hand hoeft. Hebben die baby's zelf toch helemaal niets aan.
<<

Kira

Bericht 17 Mei 2021 14:50

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Dee schreef:Ik word soms zo tiepelzinnig van hoe de versoepelingen worden gebracht.
Ik zit in het bestuur van mijn muziekvereniging en wachten met smart tot we mogen beginnen. Nu leek het erop dat we wat ruimte hadden om te kunnen beginnen, maar als je de versoepeling goed leest, kan dat niet. Alleen die versoepeling is zo krom als een hoepel. Je mag namelijk met 30 man in een ruimte zijn zonder personeel. Maaaar je mag geen groep vormen. Wel mag je in tweetallen spelen in diezelfde ruimte exclusief personeel.
Wij mogen in theorie dus in onze grote oefenruimte 15 tweetallen samenstellen die samen mogen repeteren, maar we mogen niet in diezelfde ruimte met diezelfde 30 man op 2 meter afstand samen repeteren.



Er is vandaag naar buiten gebracht dat repeteren in groepen alleen buiten mag. Misschien heb je 't al gehoord.
Ik wil zelf ook heel graag weer repeteren maar toch sta ik niet te springen als ze nu zeggen dat het weer zou mogen. Dat heeft voor mij te maken met het ge jojo van het afgelopen jaar, dan weer wel, dan weer niet, dan weer wel maar met afstand, minder dan 30 mensen, dan weer helemaal niet. Ik word daar echt krankjorum van. Ik wil weer repeteren als het weer mag, zoals het vroeger ging, zonder beperkingen en met daarna een biertje aan de bar. En met iets in het vooruitzicht om naar toe te werken en niet alleen maar repetitie om het repeteren. Dat vond ik vorig jaar eventjes leuk maar speel graag naar iets toe.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 31 Mei 2021 16:22

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Zo.. hadden we hier even stress..

Gisteren hebben we de hele middag gevaren met mijn vriend, zijn zoons, mijn dochter en mijn schoonouders. Bij terugkomst had de jongste een snifneus, maar dat vonden we niet gek na een hete kom soep en de hele dag op het water te zijn geweest.
De kids zijn vervolgens terug gegaan naar 'de andere ouder' en 's avonds bleek de jongste in rap tempo meer verkouden te worden.
De ex van mijn vriend werkt op een KDV en had zelftesten in huis, dus dacht: ik test 'm voor de zekerheid even.
Test 1 was binnen enkele seconden knal positief, maar goed, dan denk je nog: Dat is vast niet goed, weet je wat, ik doe er nog een! Dus, test 2 (ander merk..): BAM ook positief!
En toen natuurlijk iedereen in de stress en in quarantaine. Vanmorgen zijn de middelste en oudste van mijn vriend en mijn dochter weer hier heen gekomen, want ja, mijn vriend en ik moesten ook in quarantaine en mijn exman moest gewoon aan het werk. En om het besmettingsgevaar zo klein mogelijk te maken is de jongste bij zijn moeder (al ingeënt) gebleven.
Vanmorgen moest hij een officiële test doen bij de GGD. Ze was naar een locatie gereden waar het lab aan de teststraat zit, met als gevolg dat ze binnen 3 uur de uitslag had van zijn test:
NEGATIEF!!!!!!
En vervolgens thuis nog weer een zelftest gedaan: Ook negatief!!

Schiet mij maar lek hoor... alle stress goddank voor niets, iedereen weer uit quarantaine. Maar hoe hij nou in godsnaam 2 positieve testen kreeg gisteravond, echt Joost mag het weten....
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17385

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 31 Mei 2021 17:05

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Zelftesten zijn veel minder betrouwbaar bij klachten. Daarom hebben ze ook niet zoveel zin om ze dan te gebruiken :)
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4414

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 31 Mei 2021 17:06

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Wat bizar is dat Lejow! Misschien een ander virus dat ook een snotneus geeft en sneller weg was? Wel raar zeg... maar goede afloop!

Mijn dochter zit in quarantaine want een klasgenootje heeft corona. Ze mag morgen testen en heeft geen klachten. Kom ik net bij de supermarkt een klasgenootje tegen met zijn moeder 😑 ik vind daar wat van.
december 2016
juli 2019
<<

Anoniem310

Bericht 31 Mei 2021 17:43

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Lejow schreef:Zo.. hadden we hier even stress..

Gisteren hebben we de hele middag gevaren met mijn vriend, zijn zoons, mijn dochter en mijn schoonouders. Bij terugkomst had de jongste een snifneus, maar dat vonden we niet gek na een hete kom soep en de hele dag op het water te zijn geweest.
De kids zijn vervolgens terug gegaan naar 'de andere ouder' en 's avonds bleek de jongste in rap tempo meer verkouden te worden.
De ex van mijn vriend werkt op een KDV en had zelftesten in huis, dus dacht: ik test 'm voor de zekerheid even.
Test 1 was binnen enkele seconden knal positief, maar goed, dan denk je nog: Dat is vast niet goed, weet je wat, ik doe er nog een! Dus, test 2 (ander merk..): BAM ook positief!
En toen natuurlijk iedereen in de stress en in quarantaine. Vanmorgen zijn de middelste en oudste van mijn vriend en mijn dochter weer hier heen gekomen, want ja, mijn vriend en ik moesten ook in quarantaine en mijn exman moest gewoon aan het werk. En om het besmettingsgevaar zo klein mogelijk te maken is de jongste bij zijn moeder (al ingeënt) gebleven.
Vanmorgen moest hij een officiële test doen bij de GGD. Ze was naar een locatie gereden waar het lab aan de teststraat zit, met als gevolg dat ze binnen 3 uur de uitslag had van zijn test:
NEGATIEF!!!!!!
En vervolgens thuis nog weer een zelftest gedaan: Ook negatief!!

Schiet mij maar lek hoor... alle stress goddank voor niets, iedereen weer uit quarantaine. Maar hoe hij nou in godsnaam 2 positieve testen kreeg gisteravond, echt Joost mag het weten....

Maar je kunt nu nog niet weten of jullie besmet zijn. Dat kan een tijd duren, dus ik zou er absoluut niet vanuit gaan dat wanneer 1 persoon na 1 dag (!) negatief test, er niks aan de hand is.

En dat de middelste en de oudste van je vriend doodleuk bij jullie zijn gekomen, daar begrijp ik ook niks van? Dan stel je hen ook nog eens aan een risico bloot + dat zij de kans vergroten dat ze ook weer allerlei mensen besmetten.

Zo komt het dus dat er nog steeds clusters van besmettingen ontstaan.
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2657

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:28

Bericht 31 Mei 2021 18:00

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Misschien beter lezen Eloise?

Diegene die met een zelftest positief testte heeft bij de GGD negatief getest, en de zelftest wordt daarom als vals positief gezien.

En de andere kinderen waren juist bij hen geweest in het weekend en daarom weer terug gekomen om de andere ouders niet te besmetten.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Anoniem310

Bericht 31 Mei 2021 18:21

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Positief is toch echt positief, dat gebeurt niet zomaar en zeker niet 2x achter elkaar.

En waarom met zoveel mensen van verschillende huishoudens op een boot? Het is toch niet mogelijk om daar afstand te houden?
<<

Anoniem320

Bericht 31 Mei 2021 18:49

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Eloise
Zelftesten slaan weleens vals positief uit, dat is een bekend feit. De PCR test is leidend. Het wordt zelfs afgeraden om een zelftest te doen als je klachten hebt, omdat alleen een PCR test echt kan uitwijzen of je corona hebt. Waarom zouden ze in quarantaine gaan als degene die klachten heeft negatief is? Dan is het toch gewoon een verkoudheidje? Door wie zouden ze precies besmet zijn geraakt volgens jou?
Je kunt dat hier ook nalezen: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19/testen/zelftesten-en-het-coronavirus

Daarnaast zijn het geen veel mensen uit verschillende huishoudens, Lejow is een samengesteld gezin. Oftewel 1 huishouden, die ook in een andere samenstelling bestaat zodra ze naar hun andere ouder gaan.
<<

Anoniem310

Bericht 31 Mei 2021 19:10

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

De schoonouders waren er ook bij.

Voor de rest zou ik niet te snel allemaal weer wisselingen gaan maken, wat betreft kinderen naar verschillende gezinnen /plekken.

Eerst maar eens grondig uitzoeken wat er aan de hand is. Maar daarvoor is het nu al te laat.
<<

Anoniem320

Bericht 31 Mei 2021 19:16

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Eloise schreef:De schoonouders waren er ook bij.

Voor de rest zou ik niet te snel allemaal weer wisselingen gaan maken, wat betreft kinderen naar verschillende gezinnen /plekken.

Eerst maar eens grondig uitzoeken wat er aan de hand is. Maar daarvoor is het nu al te laat.

Maar jij bent Lejow niet, dus dat is niet hele nuttige info.
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3186

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:39

Bericht 31 Mei 2021 19:49

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Ja je mag 2 mensen uitnodigen hè. Dat zijn precies je schoonouders van 1 kant. En op een boot van 10 meter kun je makkelijk afstand houden hoor.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Anoniem316

Bericht 31 Mei 2021 20:46

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Wat ben jij een vervelende drammer Eloise.

Lejow, vaag he? Hier een nichtje die dankzij een zelftest er achter kwam dat ze corona had. Nergens last van, wel ook nog getest bij de ggd. Ook positief. Familie leden kregen ook geen klachten en zijn ook niet positief geweest. Binnen een week had ze weer een negatieve test. Super vaag.
<<

Anoniem310

Bericht 31 Mei 2021 21:03

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Wat is daar vaag aan? Na een tijdje test je inderdaad weer negatief, omdat het dan voorbij is. Of denk je dat mensen die corona hebben gehad voor eeuwig positief blijven testen?
<<

Anoniem328

Bericht 31 Mei 2021 21:28

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Jemig, ik hoop voor jou dat je fake bent en niet daadwerkelijk zo'n naar mens :palm: :palm:
<<

Anoniem316

Bericht 01 Jun 2021 01:53

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Eloise schreef:Wat is daar vaag aan? Na een tijdje test je inderdaad weer negatief, omdat het dan voorbij is. Of denk je dat mensen die corona hebben gehad voor eeuwig positief blijven testen?


Hey wijsneus. Als je goed had opgelet, blijft een corona virus lang in je lijf rond gaan, en test je over het algemeen niet zo snel weer negatief. De GGD ging ook uit van een vals positieve test.

Echt joh, zoek een leven.
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2198

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:49

Bericht 01 Jun 2021 09:03

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Pfff ik ben er nu inmiddels wel zat van. Begin maart positief en nu nog steeds de naweeën ervan... Ik ben zó moe! Relatief milde klachten en toen ik weer aan het werk ging: BAM! 10 weken uit de roulatie en nu aan opbouwen en dat gaat echt niet van harte...

Klein positief puntje: sinds vorige week heb ik opeens m’n reuk weer terug, wat een rare gewaarwording opeens na al die maanden haha
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 01 Jun 2021 09:05

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Huh?
Ik geloof niet dat je het helemaal begrijpt Eloise.
Mijn vriend en ik wonen samen en vormen een samengesteld gezin. Ik heb 1 dochter en mijn vriend 3 zoons.
Na het varen, waarbij mijn schoonouders meegingen en we op de boot inderdaad prima afstand kunnen houden, had de jongste een beetje een loopneus.
Niet gek dachten wij, na een kom hete soep en de hele dag op het water/buiten.

Om 19u was het wisselmoment en gingen de jongens terug naar hun moeder, en mijn dochter naar haar vader.

Gedurende de avond werd de jongste wat meer verkouden, waarop de exvrouw van mijn vriend besloten heeft te zelftesten. Deze was tot 2x toe, van 2 verschillende merken positief.
Een positieve zelftest betekent: Quarantaine voor alle huisgenoten, totdat de ggd uitslag er is.

Mijn ex moest gewoon werken, daarom is mijn dochter terug gekomen, zij (en wij) moesten tenslotte in quarantaine.
In de hoop dat de andere 2 zoons van mijn vriend nog niet besmet waren, zijn die ook weer naar ons gekomen. Zodat de jongste, mogelijk positieve, alleen met zijn (ingeënte) moeder zou zijn. En hij hoogstens alleen nog haar aan kon steken.

Gisterochtend zijn ze vervolgens naar de GGD gereden, en uit die test kwam dat hij negatief is, en ook de vervolgens nogmaals afgenomen thuistest was weer negatief.

Mijn vriend en ik waren vast naar de GGD gedaan om ons te laten testen (dat moet ook op dag 1 nu, als er een huisgenoot is met een positieve test), we dachten: dan is dat maar geregeld.
Maar ook wij waren beide negatief.

Ik hoop dat het zo duidelijker is Eloise.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5498

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 01 Jun 2021 09:18

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Fijn dat het met een sisser afliep Lejow.

Maar wat ik me wel (serieus) afvraag als kind toch positief was geweest.
Zou je ex dan eigenlijk ook niet officieel in quarantaine moeten? Of kon je dochter nog met geen mogelijkheid besmet zijn? Want hij was vast wel een kwartier met haar in aanraking geweest, in zijn huis.
<<

Anoniem310

Bericht 01 Jun 2021 09:55

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Lot schreef:Fijn dat het met een sisser afliep Lejow.

Maar wat ik me wel (serieus) afvraag als kind toch positief was geweest.
Zou je ex dan eigenlijk ook niet officieel in quarantaine moeten? Of kon je dochter nog met geen mogelijkheid besmet zijn? Want hij was vast wel een kwartier met haar in aanraking geweest, in zijn huis.

Ja natuurlijk! Kind is al in contact geweest met vader, dus zij hadden samen in quarantaine moeten gaan.

Heel leuk dat je naar je werk moet, maar dat gaat niet als je in quarantaine moet, dat snapt zijn werkgever ook wel.

Voor de rest is het nu wel duidelijker. Grote boot heb je dan als dat lukt, want juist op een boot loop en kijk je rond en soms moet je touwen losmaken, zeilen hijsen. Maar ok als je een giga boot hebt en opa en oma blijven op 1 vaste plek zitten, dan moet het lukken.
<<

Kira

Bericht 01 Jun 2021 10:20

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Het is al eerder gezegd maar ik hoop echt voor jou vooral Eloise, dat je in het echte leven een minder naar persoon bent. En ook een beetje kunt genieten en positieve dingen kunt zien. Je komt echt over als een heel deprimerend negatief persoon. Lijkt me heel vervelend voor je.

Lejow, fijn dat het uiteindelijk toch een negatieve test was!
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 01 Jun 2021 10:21

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Volgens mij had vader dan niet in quarantaine gehoeven. Als er bijvoorbeeld een schoolklas in quarantaine moet, hoeven de ouders, broertjes en zusjes van die kinderen niet ook in quarantaine, pas als die kinderen daadwerkelijk positief testen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 01 Jun 2021 10:22

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Lot schreef:Fijn dat het met een sisser afliep Lejow.

Maar wat ik me wel (serieus) afvraag als kind toch positief was geweest.
Zou je ex dan eigenlijk ook niet officieel in quarantaine moeten? Of kon je dochter nog met geen mogelijkheid besmet zijn? Want hij was vast wel een kwartier met haar in aanraking geweest, in zijn huis.


Nee, mijn ex was niet in contact geweest met de zoon van mijn vriend.
Alleen degene die in contact zijn geweest met de besmette persoon moeten in quarantaine.
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2198

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:49

Bericht 01 Jun 2021 10:22

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Nee Eloise, dat snappen helaas nog steeds niet alle werkgevers.
Mijn ex moet onbetaald verlof opnemen als hij thuis zit ivm quarantaine of bijv. omdat zoon niet naar school mag ivm verkoudheid (en ondanks negatieve test).
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 01 Jun 2021 10:22

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Lejow schreef:
Lot schreef:Fijn dat het met een sisser afliep Lejow.

Maar wat ik me wel (serieus) afvraag als kind toch positief was geweest.
Zou je ex dan eigenlijk ook niet officieel in quarantaine moeten? Of kon je dochter nog met geen mogelijkheid besmet zijn? Want hij was vast wel een kwartier met haar in aanraking geweest, in zijn huis.


Nee, mijn ex was niet in contact geweest met de zoon van mijn vriend.
Alleen degene die in contact zijn geweest met de besmette persoon moeten in quarantaine.


Ja precies. Contactpersonen moeten in quarantaine, niet contactpersonen van contactpersonen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Lexi