Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Als je op vakantie kan/mag ga je dan?

<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 15 Mei 2020 12:53

Als je op vakantie kan/mag ga je dan?

Stel je voor de dat grenzen open gaan en landen zeggen dat je mag komen als toerist. Vliegtuigen gaan vliegen op de bestemming waar je heen zou gaan. Er zijn misschien wel wat regels in de landen zoals een mondkapje dragen.

Ga jij dan op vakantie? Heb je er dan zin in? Zie je dat dan zitten?
Laatst gewijzigd door Studiebol op 15 Mei 2020 13:02, in totaal 1 keer gewijzigd.
:heart: :heart: 2011
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6199

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 15 Mei 2020 12:54

Re: Als je op vakantie kan/mag ga je dan?

Nee dat lijkt me helemaal niet leuk. Áls ik met zulke beperkingen op vakantie ga, dan in de buurt, in Nederland.
<<

Anoniem279

Bericht 15 Mei 2020 12:59

Re: Als je op vakantie kan/mag ga je dan?

Ik weet het niet. Ik wilde dit jaar heel graag een paar stedentrips doen, maarja, toen kwam corona. Ik zou echt moeten kijken hoe het tegen die tijd dan voelt, en hoe alles zich ontwikkelt.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 15 Mei 2020 13:01

Re: Als je op vakantie kan/mag ga je dan?

Nee. Ik vind stedentripjes met Y heel leuk, vorig jaar nog samen naar Genève geweest, maar ik zou er nu alleen maar gestrest door raken, zeker met een kind erbij. Ik wacht wel even tot het weer normaal is. Mocht het door een nare samenloop van omstandigheden járen duren allemaal dan zie ik wel wat ik dan doe. Voor nu denk ik: laat maar even.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 15 Mei 2020 13:06

Re: Als je op vakantie kan/mag ga je dan?

Ik overweeg om onze vakantie naar CenterParcs in Duitsland door te laten gaan als dit enigszins kan. Ga nog wel informeren hoe en wat, maar ik sta er niet afwijzend tegenover.
❤ 7 juni 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 15 Mei 2020 13:08

Re: Als je op vakantie kan/mag ga je dan?

Ik denk dat het wel even duurt voordat wij weer durven/willen vliegen. Anderzijds hebben we wel een voucher van Transavia gekregen dus wie weet gaan we als het kan einde van het jaar nog wel naar Spanje (met baby dan dus). Maar dan alleen als het weer echt veilig genoeg is om te vliegen en om naar Spanje te gaan. Anders komt het wel.

We hebben in elk geval besloten geen behoefte te hebben aan een vakantie in eigen land. Eventueel zouden we in juli/augustus nog weg kunnen naar Duitsland als dat open is maar die kans acht ik klein. September gaan we uiteraard niet op vakantie dus dat speelt voor ons ook mee met de keuze.
Let's discover the world together.
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3406

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 15 Mei 2020 13:11

Re: Als je op vakantie kan/mag ga je dan?

Ik zou niet een reis kunnen maken zoals ik die graag zou willen doen en naar bestemmingen waar ik naar toe zou willen. Ik zou bv zelf dit jaar willen rondreizen door paar steden in Rusland en Georgië. Ook al zouden grenzen open gaan ik zou me deze zomer niet op mijn gemak en veilig voelen. Niet alleen door risico op corona maar vooral door de gedachte dat ik niet weet hoe ik daar ontvangen wordt door de lokale bevolking. Ik kan me voorstellen dat die in deze tijd, met ook gezondheidsrisico's voor hunzelf, niet zitten te wachten op westerse toeristen die ook nog eens geen Russisch spreken.

Als Duitsland meer open zou gaan zou ik wel graag een paar dagen in bv het Ruhrgebied of ander gebied dicht bij Nederland een soort stedentrip maken, dan zou ik wel gaan.

Maar niet verder weg dit jaar.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 15 Mei 2020 13:12

Re: Als je op vakantie kan/mag ga je dan?

Ik ga volgende week met hemelvaart naar een huisje op de camping, last minute geboekt maar ik was wel ff klaar met thuis zijn. Even een andere omgeving, lijkt me harstikke leuk.

Onze zomervakantie is in spanje, wij hebben een huis gehuurd, ik denk zoals ik er nu in sta dat ik wel zou gaan. We hebben een prive zwembad, er moet een supermarkt in de buurt open zijn waar we onze boodschappen kunnen doen en dan redden we ons wel.
Soms twijfel ik ook wel, is het dan wel echt leuk als je niet naar het strand kan (niet dat ik dat leuk vind maar de kinderen wel) het is ook wel jammer dat je misschien niet naar een stadje kan? Dat speelt nu ook wel eens door mijn hoofd.
:heart: :heart: 2011
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 15 Mei 2020 13:14

Re: Als je op vakantie kan/mag ga je dan?

Spanje is momenteel nog steeds niet echt leuk Studiebol. Kinderen mogen (volgens mij) één a twee uur per dag buiten komen, verder moeten ze binnen zitten. En het is per regio enorm verdeeld wat wel en niet mag. Het is echt strenger dan hier. De zomervakantie is al redelijk gauw dus ik zou je echt goed laten informeren om een realistisch beeld te krijgen, zelfs al zou je er naar toe kunnen vliegen.
Let's discover the world together.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 15 Mei 2020 13:17

Re: Als je op vakantie kan/mag ga je dan?

Overigens zijn er meerdere landen (waarvan Spanje er volgens mij ook één van is) waar je verplicht 14 dagen in quarantaine moet als je het land in komt. Daar zou ik ook goed maar kijken want dat is natuurlijk geen vakantie.
Let's discover the world together.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 15 Mei 2020 13:18

Re: Als je op vakantie kan/mag ga je dan?

Marin schreef:Spanje is momenteel nog steeds niet echt leuk Studiebol. Kinderen mogen (volgens mij) één a twee uur per dag buiten komen, verder moeten ze binnen zitten. En het is per regio enorm verdeeld wat wel en niet mag. Het is echt strenger dan hier. De zomervakantie is al redelijk gauw dus ik zou je echt goed laten informeren om een realistisch beeld te krijgen, zelfs al zou je er naar toe kunnen vliegen.


Mag je ook niet in je eigen tuin? Als dat mag dan heb je natuurlijk al heel wat aan een vakantiehuis met eigen zwembad.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 15 Mei 2020 13:21

Re: Als je op vakantie kan/mag ga je dan?

Ik ben aan 't zoeken naar meer info! Ik weet dat ik iig een paar weken geleden een ontzettend verwarrend plaatje had gezien dat kinderen bijv wél mee mochten naar de apotheek maar niet naar winkel x of y. Er was nogal wat om te doen. Maar misschien is dat intussen weer verouderd, dus ik zoek even!
Laatst gewijzigd door Marin op 15 Mei 2020 13:24, in totaal 1 keer gewijzigd.
Let's discover the world together.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 15 Mei 2020 13:22

Re: Als je op vakantie kan/mag ga je dan?

Marin, van de quarantaine had ik gelezen, maar goed als alles toch dicht is, is thuis blijven in een huis met zwembad niet heel erg. Je mag dan boodschappen doen met een mondkapje.
Als kinderen idd binnen moeten blijven vind ik het iets anders worden dan zou ik niet gaan, mogen zij in de tuin en het zwembad sta ik er weer anders in.

Ik zal me zeker tegen die tijd ook laten informeren, ik begreep dat spanje tot 1 juli geen toeristen wil, we gaan in augustus, dus nog genoeg tijd om informatie te krijgen.
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem326

Bericht 15 Mei 2020 13:29

Re: Als je op vakantie kan/mag ga je dan?

Ik zou nu geen vakantie naar het buitenland boeken, maar als de grenzen opengaan en ik mag in Frankrijk verblijven op het domaine dan ga ik wel. De eigenaren hebben er alles aan gedaan om het verblijf daar corona proof en toch nog heel aangenaam te maken.

Ik heb twee lange weekend vakanties in Nederland staan. Daar kijk ik, ongeacht maatregelen, nog steeds naar uit. Even een andere omgeving dan eigen huis, tuin en dorp.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 15 Mei 2020 13:31

Re: Als je op vakantie kan/mag ga je dan?

Nou ik kan het niet meer vinden Studie, maar inderdaad slim om er goed kritisch naar te blijven kijken. Dat je er naar toe mag zegt niets over de staat waar je het land in aantreft. Maar hoop natuurlijk enorm dat het weer kan tzt!
Let's discover the world together.
<<

Anoniem300

Bericht 15 Mei 2020 13:43

Re: Als je op vakantie kan/mag ga je dan?

nee, wij gaan sowieso niet om al mogen we wel. Lees net dat Frankrijk waarschijnlijk geen toeristen binnen laat dus dan krijgen we misschien toch geld terug. Zo niet dan annuleer ik, ik ben dit jaar liever thuis dan gewoon(februari dacht ik er nog andere over naar komt nu snel dicht bij de zomer), zien we volgend jaar wel weer, heb sowieso 1 voucher dien dan op moet.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 15 Mei 2020 13:53

Re: Als je op vakantie kan/mag ga je dan?

Marin schreef:Nou ik kan het niet meer vinden Studie, maar inderdaad slim om er goed kritisch naar te blijven kijken. Dat je er naar toe mag zegt niets over de staat waar je het land in aantreft. Maar hoop natuurlijk enorm dat het weer kan tzt!


Wat ik weet van gebied waar ik familie heb, casa blanca, is dat er voor verschillende leeftijdsgroepen tijden zijn dat je naar buiten mag. Ouderen mogen bijvoorbeeld 's ochtends van 10-11 en 's avonds van 19-21.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 15 Mei 2020 13:58

Re: Als je op vakantie kan/mag ga je dan?

Alsnog gevonden, maar het is wel informatie uit april. Ik weet niet precies wat de actuele informatie is omdat het ook echt per deel verschilt in welke fase ze zitten.
Afbeelding

Dat van eigen tuin durf ik ook niet te zeggen dus.


En ik had deze link al eerder in het andere reis topic geplaatst maar plaats 'm hier nogmaals. Misschien handig! Reisadvies per land.

https://www.anwb.nl/vakantie/reiswijzer
Laatst gewijzigd door Marin op 15 Mei 2020 13:59, in totaal 1 keer gewijzigd.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem316

Bericht 15 Mei 2020 13:59

Re: Als je op vakantie kan/mag ga je dan?

Zeker, maar wij bleven sowieso al in Nederland. Buitenland weet ik niet zo goed wat ik zou doen.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5878

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 15 Mei 2020 14:07

Re: Als je op vakantie kan/mag ga je dan?

Mijn man en ik merkte beide dat we er wel aan toe waren om weer naar iets leuks uit te kunnen kijken. We hebben 3 weken vakantie van de zomer die we niet kunnen verplaatsen en drie weken thuis vind ik toch minder als vakantie voelen, even een andere situatie waar het huishouden even niet doordraait vind ik wel echt een meerwaarde.

We wisten voor de Coronaperiode nog niet zo goed wat we wilde doen met de vakantie, maar waarschijnlijk waren we anders naar ( zuid) Frankrijk naar een camping gegaan voor een dag of 12.

Nu wilde we eigenlijk niet elke keer moeten twijfelen of we het wel of niet aan durven, rekening houden met de restricties, afwachten of het überhaupt door zou kunnen gaan. En dus hebben we besloten hier in Nederland een weekje naar zee te gaan, in een vrijstaand huisje in de duinen, dat kan sowieso door gaan en zo hebben we echt iets om naar uit te kijken nu al.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Monte

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 854

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:04

Bericht 15 Mei 2020 14:20

Re: Als je op vakantie kan/mag ga je dan?

Wij hebben aan het eind van de zomer nog een vakantie in Oostenrijk op de planning staan (met overnachting van 1 nacht in Duitsland) en zoals het er nu uitziet gaan we. De grens van Duitsland met Oostenrijk gaat open voor toeristen en NL - DUI wordt ook verwacht. En verder gaan we met eigen auto, hebben een eigen appartement en hoeven we niet perse uiteten (dat liever niet nu). Dus ja, ik zou wel gaan. In Oostenrijk is vooralsnog ook geen tweede golf te zien, dus ik acht het net zo veilig als in NL op vakantie gaan.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 15 Mei 2020 14:21

Re: Als je op vakantie kan/mag ga je dan?

Als ik dit stuk lees mocht in de eigen tuin wel in Spanje, en dit is van 15 maart, toen was de lockdown toch strenger dan nu?

"Thankfully even though we cannot leave the house, we have a small garden to let the boys run loose. That trampoline now seems the best investment I ever made. But in a country where many live in flats, others have not been so lucky."

https://www.independent.co.uk/voices/co ... 02846.html
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 15 Mei 2020 14:35

Re: Als je op vakantie kan/mag ga je dan?

Ja ik denk 't dan wel Susan.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem324

Bericht 15 Mei 2020 14:51

Re: Als je op vakantie kan/mag ga je dan?

Poe lastig! Onder de huidige voorwaarden denk ik niet dat ik graag in het buitenland verblijf. Maar als andere Europese landen versoepelen zoals in Nederland nu, dan zou ik wel graag de grens over gaan. Bijvoorbeeld naar Duitsland of Frankrijk. Zodat ik toch nog het gevoel heb 'snel' thuis te kunnen zijn als dat nodig is.
Verder zou ik heel graag naar Italië willen, ook om weer eens familie te bezoeken. Maar dat voelt nu nog niet helemaal goed.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8166

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 15 Mei 2020 15:16

Re: Als je op vakantie kan/mag ga je dan?

Wij blijven sowieso lekker in Nederland dit jaar. We wilden wel verder weg maar NL vinden we ook prima, gewoon een weekje een andere omgeving.
30-04-2017
Volgende

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers