Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Mondkapjes

<<

Isolt

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2386

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:46

Bericht 09 Mei 2020 11:18

Re: Mondkapjes

Savi schreef:
AMM schreef:Zouden kinderen ze ook opmoeten? Hoe moet ik mijn tweejarige of baby dat op laten houden ?

Neem je die mee naar het werk?

OV blijft toch alleen voor noodzakelijk vervoer?



Dat is nog steeds de oproep, klopt. Ben ik ook
nog steeds voorstander van. Niet dat ik ga, maar als attractieparken, dierentuinen etc. weer open gaan sluit je de mensen die geen auto hebben uit om naar zulke parken te gaan. Binnenkort is mijn neefje jarig. Laat de rest van de familie thuis E en een mondkapje lijkt mij nog niet wat, maar ga zelf wel. Dus reis ik niet voor het werk met het ov.
10-08-2017 ♥
<<

Anoniem332

Bericht 09 Mei 2020 18:23

Re: Mondkapjes

Flo schreef:Is goed. Voor wat betreft de handhygiëne zie ik dat het RIVM inderdaad hetzelfde aangeeft als wat er in het stuk wat ik hierboven plaatste, ook min of meer gezegd werd.


Wat ik eruit op maak, ik dat wanneer handen vuil zijn. Dat zijn handen waar een virus opzitten dat het dan raadzaam is ze eerst met zeep te wassen en dan eventueel te desinfecteren.

Anyway het maakt ook allemaal niet uit, als je lagere tijd geen handen kan wassen en in ‘vuile’ omgeving komt. Dan is een desinfecteren ook een soort van oplossing.

Ik gebruikt voor mijzelf het liefst zo min mogelijk desinfectie spul. Tenzij het aan mij gevraagd wordt, ik was overal bij plek van bestemming mijn handen. Dat is waar ik mij het prettigst bij voel.
<<

Anoniem332

Bericht 09 Mei 2020 18:26

Re: Mondkapjes

Luisa schreef:Ik ben het eigenlijk wel met Kira eens over die verplichte mondkapjes in het ov, maar snap ook dat de ov maatschappijen iets willen.

Wat ik wel kwalijk vind. Ik ben de afgelopen periode wel een paar keer met ov geweest. Metro was helemaal prima, maar in treinen was het onmogelijk voldoende afstand te bewaren. Niet omdat het nou zo druk was, maar omdat de ns zo kort mogelijke treinen inzette. En dan hoor je dus wel verhalen van overvolle treinen die niet mochten vertrekken enzo. Maar goed, ik begreep dat ns straks weer op volle sterkte gaat rijden, hopelijk dus met een normale lengte aan treinstellen.


Nu is het ook al beter, er rijden weer intercity’s op trajecten.
Al heb ik wel sterk het idee dat er op dit moment veel meer mensen een niet noodzakelijke reis maken. Maar het is prima te doen nu op het traject wat ik rij.
<<

Anoniem279

Bericht 09 Mei 2020 18:29

Re: Mondkapjes

Housebird schreef:
Flo schreef:Is goed. Voor wat betreft de handhygiëne zie ik dat het RIVM inderdaad hetzelfde aangeeft als wat er in het stuk wat ik hierboven plaatste, ook min of meer gezegd werd.


Wat ik eruit op maak, ik dat wanneer handen vuil zijn. Dat zijn handen waar een virus opzitten dat het dan raadzaam is ze eerst met zeep te wassen en dan eventueel te desinfecteren.

Anyway het maakt ook allemaal niet uit, als je lagere tijd geen handen kan wassen en in ‘vuile’ omgeving komt. Dan is een desinfecteren ook een soort van oplossing.

Ik gebruikt voor mijzelf het liefst zo min mogelijk desinfectie spul. Tenzij het aan mij gevraagd wordt, ik was overal bij plek van bestemming mijn handen. Dat is waar ik mij het prettigst bij voel.

Nee toch? Ze hebben het over zichtbaar vuile handen. Dat zijn dus handen waar zichtbaar viezigheid op zit. Ik haal er niet uit dat ze met 'vuile handen' puur en alleen doelen op handen die met het/een virus in contact zijn geweest, het gaat echt over zichtbaar vuil, dus wat je met het blote oog kunt zien.

"Wanneer de handen zichtbaar vuil zijn, moeten deze altijd gereinigd worden met water en vloeibare zeep en vervolgens gedroogd worden met een wegwerpdoekje. Gebruik bij zichtbaar vuile handen geen handdesinfectiemiddel; door zichtbaar vuil vermindert de werking. Wanneer de handen niet zichtbaar vuil zijn, kan worden gekozen tussen handreiniging of handdesinfectie."

En dat is weer hetzelfde wat min of meer staat in het stuk wat ik in mijn eerdere reactie gequote heb. Toch?
<<

Anoniem304

Bericht 09 Mei 2020 19:26

Re: Mondkapjes

Isolt schreef:
Savi schreef:Neem je die mee naar het werk?

OV blijft toch alleen voor noodzakelijk vervoer?



Dat is nog steeds de oproep, klopt. Ben ik ook
nog steeds voorstander van. Niet dat ik ga, maar als attractieparken, dierentuinen etc. weer open gaan sluit je de mensen die geen auto hebben uit om naar zulke parken te gaan. Binnenkort is mijn neefje jarig. Laat de rest van de familie thuis E en een mondkapje lijkt mij nog niet wat, maar ga zelf wel. Dus reis ik niet voor het werk met het ov.

Je sluit toch met maatregelen sowieso mensen al voor vanalles uit? Vandaag ook alweer zoveel volle treinen, gewoon bizar. Ga dan gewoon niet denk ik dan.
<<

Anoniem279

Bericht 09 Mei 2020 19:33

Re: Mondkapjes

Mijn ouders hebben een weekend-vrij abonnement van de NS. ik verwacht dat zij vanaf juni wellicht wel af en toe wel even in het weekend met het OV ergens heen zullen gaan, afhankelijk van of er ter plekke ook iets te doen is natuurlijk. Ze betalen per maand ervoor, dat gaat gewoon door, dus ergens begrijp ik het wel. Al waren ze voor de crisis ieder weekend één of beide dagen wel weg, dat zie ik nu niet gebeuren. Er zal de eerste tijd toch weinig te doen zijn.

Ze zouden trouwens ook met een busreis naar Oostenrijk gaan in juni, ik ben heel benieuwd hoe dat nu gaat. Of dat doorgaat, of dat uberhaupt haalbaar is met de anderhalve meter en zo ja, hoe dan met mondkapjes. Die zullen de hele weg op moeten maar dan krijg je toch amper verse zuurstof binnen?
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25111

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 09 Mei 2020 20:07

Re: Mondkapjes

M'n tante blijkt mondkapjes te naaien, wasbare dus, waar je een filter in kunt doen. Meteen maar even één besteld voor mij en m'n vriend.
❤ 7 juni 2018
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 04 Okt 2017 09:46

Bericht 09 Mei 2020 21:25

Re: Mondkapjes

Flo schreef:Mijn ouders hebben een weekend-vrij abonnement van de NS. ik verwacht dat zij vanaf juni wellicht wel af en toe wel even in het weekend met het OV ergens heen zullen gaan, afhankelijk van of er ter plekke ook iets te doen is natuurlijk. Ze betalen per maand ervoor, dat gaat gewoon door, dus ergens begrijp ik het wel. Al waren ze voor de crisis ieder weekend één of beide dagen wel weg, dat zie ik nu niet gebeuren. Er zal de eerste tijd toch weinig te doen zijn.

Ze zouden trouwens ook met een busreis naar Oostenrijk gaan in juni, ik ben heel benieuwd hoe dat nu gaat. Of dat doorgaat, of dat uberhaupt haalbaar is met de anderhalve meter en zo ja, hoe dan met mondkapjes. Die zullen de hele weg op moeten maar dan krijg je toch amper verse zuurstof binnen?

Je ouders kunnen contact opnemen met de klantenservice van NS en samen naar een oplossing zoeken voor hun abonnement.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Anoniem279

Bericht 09 Mei 2020 21:29

Re: Mondkapjes

Oh dat kan hoor June. Ik verwacht eigenlijk ook dat ze er niet heel veel gebruik van zullen maken voorlopig. Aan watvoor oplossing moet ik dan denken? Dan zal ik het ze eens voorleggen. Het is wel hun enige manier van vervoer trouwens, een auto hebben ze niet.
<<

Anoniem332

Bericht 10 Mei 2020 13:10

Re: Mondkapjes

@flo bij nader lezen zie ik ook in dat desinfecteren kan mist het alcohol percentage hoog genoeg is. Toch blijf ik voor mijzelf wassen met zeep als veiligst vinden.
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 16:20

Bericht 12 Mei 2020 16:17

Re: Mondkapjes

Flo schreef:Oh dat kan hoor June. Ik verwacht eigenlijk ook dat ze er niet heel veel gebruik van zullen maken voorlopig. Aan watvoor oplossing moet ik dan denken? Dan zal ik het ze eens voorleggen. Het is wel hun enige manier van vervoer trouwens, een auto hebben ze niet.
Dit is wat de NS er zelf over zegt op hun eigen website: https://www.ns.nl/klantenservice/wijzig ... zigen.html

Eigenlijk komt het erop neer dat je de mogelijkheid hebt om je abonnement stop te zetten of om te zetten naar een NS flex.
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 16:20

Bericht 12 Mei 2020 16:18

Re: Mondkapjes

Ik hoop toch na 1 juni vrij snel naar mijn familie te kunnen reizen met de trein die mij nodig heeft, dus toch op zoek naar mondkapjes. Ik kom er nog niet aan uit of dat ik voor wegwerp wil gaan of voor een wasbare.
<<

Uiltje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 767

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:01

Bericht 13 Mei 2020 20:15

Re: Mondkapjes

Ik was gisteren bij de pedicure waar ik een weg werp mondkapje op had. Die raad ik niet aan, was enorm warm en onprettig vond ik !
<<

Weilandjes

Noob

Berichten: 197

Geregistreerd: 18 Apr 2020 09:26

Bericht 14 Mei 2020 14:11

Re: Mondkapjes

Ik vind het allemaal maar raar, hoor. Bij mijn man op het werk kunnen ze ruimschoots aan goedgekeurde mondkapjes/maskers komen voor de zorg. Er zijn diverse ziekenhuizen etc. benaderd om aan te bieden (toen tegen de inkoopprijs). Er is ook gemaild naar de overheid/RIVM. (Niet alleen door dit bedrijf maar door meerdere) Daar is amper tot geen reactie op gekomen. En dan zouden wij die mondkapjes (die wij overigens al langer hebben liggen, voor het geval dat...) niet mogen gebruiken omdat er een tekort is. Schiet mij maar lek...

Maar goed. Ik heb er al een aantal genaaid en die kunnen we ook gebruiken als het nodig is.
<<

Anoniem336

Bericht 14 Mei 2020 18:07

Re: Mondkapjes

Uiltje schreef:Ik was gisteren bij de pedicure waar ik een weg werp mondkapje op had. Die raad ik niet aan, was enorm warm en onprettig vond ik !



Wij ook bij de oogarts vandaag; zoon en ik. Bril besloeg continue en had het erg benauwd.
Misschien toch maar iets zelf gaan naaien, maar vrees dat je die niet mag gebruiken zoals vanmiddt bij de oogarts.
<<

Anoniem307

Bericht 15 Mei 2020 21:34

Re: Mondkapjes

Ik moet binnenkort ook aan het mondkapje. Op de SEH van het ziekenhuis kreeg ik ook zo'n ding op en dat was trauma. Ik had het al benauwd, maar met het mondkapje op was het helemaal niet te doen. Ik kreeg er zelfs paniekaanvallen van. Ik had toen een medisch mondkapje op en hoewel hij op de achterbank van de auto ligt, doe ik die nooit meer om.

Maar wat zijn wel goede mondkapjes? Ik zag van die stoffen die mij geen enkel effect lijken te hebben, maar als ik maar kan ademen als ik zo'n ding opdoe, dan wil ik hem heus opdoen. Kan ik ook eindelijk weer naar Duitsland, waar mondkapjes bij supermarkten e.d. verplicht zijn.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11403

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 15 Mei 2020 22:14

Re: Mondkapjes

Ik heb in Parijs 24/7 5 dagen lang een medisch mondkapje op gehad. Fijn is het niet, maar het went ook wel.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 16 Mei 2020 07:40

Re: Mondkapjes

Ik zou denk ik voor zelf genaaide gaan.

Ook omdat ik mede door mijn werk merk dat alle mondkapjes flink uitverkocht zijn en nu tegen megaprijzen (inkoop) bij ons aangeboden worden. Echt het 5 dubbelde van wat het normaal is.
En er dus ook andere beroepsgroepen afhankelijk zijn van mondkapjes ffp3 vooral en die nu dus noodgedwongen zonder doen of met een papieren/herbruikbare stoffen die dus niet veilig zijn voor het werk wat ze doen. Ze krijgen zo nog teveel fijnstof binnen.
Daar schrok ik ook van.

Die ffp3 worden nu ook enorm veel door consumenten opgekocht waardoor ze ook bijna overal uitverkocht zijn.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 16 Mei 2020 10:37

Re: Mondkapjes

In de uitzending van Beau van ik dacht donderdag (maar misschien woensdag), zaten 2 deskundigen die uitleg hebben gegeven over mondkapjes. Verschil tussen medische en niet medische en hoe je ze veilig gebruikt. Wellicht interessant om terug te kijken als je veel vragen hebt.
Isles, een mondkapje dat je heb gedragen in het ziekenhuis en hebt bewaard lijkt me niet echt veilig om nog te gebruiken.

Ik vind het maar niks die mondkapjes, lijkt me onprettig en het blijft schijnveiligheid. Maar gelukkig heb ik ook geen dringende redenen om met het ov te gaan (en vermijd ik dus drukke plekken). Als het onverwachts toch nodig is heb ik een pocketmask met filter of een buff die ik kan gebruiken.
<<

ChiQ

Bericht 16 Mei 2020 17:06

Re: Mondkapjes

Ik had er vandaag ook 1 op, bij de kapper. Omg wat onprettig. Ik had moeite met ademen.
<<

Anoniem307

Bericht 16 Mei 2020 20:09

Re: Mondkapjes

Ik kreeg vandaag een nieuw mondkapje van mijn moeder. Kan ik weer naar Duitsland, omdat het mag. Ik mis mijn cola light voor een hele lage prijs. :laughcry:
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25111

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 16 Mei 2020 20:17

Re: Mondkapjes

Ik zat ook even bij de kapper, maar zonder mondkapje. De kapsters hadden allemaal een hoofdband met plastic scherm eraan op hun hoofd haha. Gekke tijden zijn het!
❤ 7 juni 2018
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11403

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 16 Mei 2020 22:09

Re: Mondkapjes

Hadden ze geen mondkapjes op Bliss?
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25111

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 16 Mei 2020 22:35

Re: Mondkapjes

Nee, dat deden ze alleen bij oudere mensen geloof ik. Maar dit scherm zat ook voor hun hele gezicht, dus ik dacht dat het wel goed was zo.
❤ 7 juni 2018
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5361

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 17 Mei 2020 08:13

Re: Mondkapjes

Mijn vriend ging gisteren naar de barbier en ze deed alleen een mondkapje voor toen ze met zijn snor en baard aan de gang ging. Toen ze met zijn haar bezig was had ze geen mondkapje op.


Van de week sprak ik een vertegenwoordiger op mijn werk die in Duitsland uit eten was geweest (hij woont aan de grens) en daar zijn mondkapjes verplicht. Als je daar het restaurant in komt moet je een mondkapje op hebben. Zodra je aan tafel zit mag die af, maar als je naar het toilet gaat moet het mondkapje weer op.
10.04.17
VorigeVolgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers