Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ikea bank

<<

Anoniem314

Bericht 07 Mei 2020 10:41

Ikea bank

In onze woonkamer hebben we eigenlijk alleen ruimte voor een 2,5 zits- of kleine 3 zitsbank. We willen over 2-3 jaar verhuizen naar een grotere woning en dan wil ik heel graag weer een hoek- of u-bank.

Onze huidige bank is licht en toch best afgeleefd met twee kleine kinderen, dus ik wil voor de komende jaren toch een nieuwe. Liefst met een wasbare hoes zodat we hem beter schoon kunnen houden en niet te duur omdat we hem relatief kort gaan gebruiken. Dus kwam ik uit bij ikea. Bijvoorbeeld de Vimle. Maar ik schrik een beetje van de slechte recensies die ik lees over eigenlijk alle ikea banken die ik mooi vind. Iemand hier ervaring?
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 07 Mei 2020 10:55

Re: Ikea bank

Mijn vriend heeft een ( 2de hands) ikea bank gekocht na de scheiding. Ik moet eerlijk zeggen hij zit als een draak. Ik vind hem snel doorgezakt zitten en de kussens die er op liggen zijn totaal niet stevig en geven niks aan ondersteuning.
Met een feestje van zijn dochter is er iemand doorgezakt en ondanks dat het gemaakt is, zit het nog slechter. Het enige wat was doorgebroken was een houten balk.
Maar als je zeker weet dat je voor 2-3 jaar een bank koopt, dan zal ik geen geld uit gegeven aan een goede bank en dan volstaat ikea wel. Alleen ze zitten niet lang super stevig.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 07 Mei 2020 11:09

Re: Ikea bank

Wij hadden de Ektrop en ik vind dat echt een heerlijke bank! Ik heb er ook heel veel op geslapen met onze jongste dochter en dat ging prima door de fijne armleuningen. Ik vind dat daardoor echt een aanrader.
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2513

Geregistreerd: 26 Mei 2016 19:46

Bericht 07 Mei 2020 11:13

Re: Ikea bank

Wij hebben een Kivik en spijt. Hij is doorgezakt en plaatselijk verkleurd. Ziet er niet meer uit. We wachten even over tot de allesondersmeerfase van A voorbij is en vervangen hem dan.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4409

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 07 Mei 2020 11:17

Re: Ikea bank

Wij hebben ook een Ikea bank, hij gaat inmiddels al ruim 8 jaar mee. Destijds gekocht toen we gingen samenwonen en niet veel te besteden hadden en toen we een huis kochten, was de bank echt nog prima. Inmiddels superblij dat we geen dure bank hebben ivm twee kleine kinderen! En hij zit/ligt nog steeds prima. De hoezen kunnen officieel niet in de wasmachine, maar dat heb ik toch gedaan en dat gaat prima. Ik heb alleen de naam van de bank zo niet paraat en ik zie em niet meer staan op de site...

Nan, daarna komt de zindelijkheidsfase nog, misschien toch nog even wachten :P
december 2016
juli 2019
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3181

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 07 Mei 2020 11:25

Re: Ikea bank

Wij hebben sinds twee jaar een Vimle. Heel blij mee! Geen slechte ervaring. Zit heerlijk, makkelijk wasbaar. Ideaal.

Hiervoor hadden we een Tylosand van de Ikea. Ook 8 jaar gehad. Ook een hele prettige bank. Enig nadeel, op een gegeven moment ging deze uit het assortiment. En toen ging onze hoes stuk. Dat was jammer.

Bij onze Vimle hebben we daarom nu een extra set hoezen.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

.namasté.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1895

Geregistreerd: 14 Apr 2014 12:58

Bericht 07 Mei 2020 12:58

Re: Ikea bank

Wij hebben de Gronlid en zijn er tevreden over. Hij zit lekker en kan ook een stootje hebben, aangezien de kinderen er soms op gymnastieken ;) . De hoezen zijn ook wasbaar, zou ook nu met kleine kinderen niet ander willen!
"Life happens when you're busy making other plans"

♡ Boy january 2014
♡ Girl january 2016
♡ Girl march 2019
♡ Girl september 2020
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 07 Mei 2020 13:09

Re: Ikea bank

Wij hebben de Vimle nu 2,5 jaar en is al behoorlijk doorgezakt helaas.
<<

Anoniem314

Bericht 07 Mei 2020 16:02

Re: Ikea bank

Hier al net zulke wisselende reacties als op de ikea site zelf dus... ik denk er nog eventjes over na. Misschien sowieso eerst even testen in de winkel?
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 08 Sep 2016 16:43

Bericht 07 Mei 2020 16:05

Re: Ikea bank

Wij hebben onze Kivik sinds 2011 en die bevalt nog steeds heel goed. Hebben er wel eens een nieuwe hoes om gedaan.
Ik heb het idee dat de kwaliteit van de laatste jaren minder is dan "vroeger"
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Monte

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 854

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:04

Bericht 07 Mei 2020 17:52

Re: Ikea bank

Wij hebben een nockeby van nu 4 jaar oud en hij begint wel iets meer door te zakken. Onze vorige was een ektrop en die was na 8 jaar echt doorgezakt en uitgelubberd qua stof. Dus als je een bank wil die voor 5-8 jaar goed blijft en niet perse meer dan zou ik het doen. Wil je echt 10 jaar en meer dan zou ik meer kwaliteit kopen en dus geen ikea. Mijn mening.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3726

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 07 Mei 2020 18:46

Re: Ikea bank

Wij hebben de Landskrona leren bank, inmiddels 10 jaar oud en heeft heel wat kattenruzies (ze rennen eroverheen :smile: ) doorstaan. Het leer is wel wat aangetast door hun nagels. Als we geen katten hadden gehad, had het leer er nog super uit gezien. Hij zakt ook nog niet door en zit lekker.

We hebben ook een stoffen bank die is 4 jaar oud en redelijk af, de stof verkleurt en de kwaliteit is echt minder.
<<

Phileine

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 284

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:37

Bericht 13 Mei 2020 15:18

Re: Ikea bank

Wij hebben de Gronlid van IKEA en die bevalt goed. Je kunt er nieuwe hoezen voor kopen, dat vind ik ideaal. De bank is lekker zacht en zit fijn. We hebben hem nu bijna 2 jaar en hij ziet er nog super uit. Ik zou bij IKEA niet gaan voor Kivik in de groene kleur (hoezen verkleuren snel) en de wat goedkopere banken, zoals de Klippan.
R. 08-2020 ❤️

S. 07-2022 💜

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron