Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het geloof

<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:55

Bericht 22 Mei 2020 08:07

Re: Het geloof

Nien_ schreef:Ik ben niet gelovig opgevoed en ben ook niet gedoopt. Mijn vriend is zeer gelovig opgevoed maar heeft zelf niets met het geloof. Mijn schoonouders gaan elke zondag naar de kerk. Mijn vriend heeft ook 6 broers en zussen - wel gezellig! Vriend en ik wonen al jaren samen en zijn nu in verwachting van ons eerste kindje maar als we bij mijn schoonouders op bezoek zijn slapen we op verschillende kamers omdat we niet getrouwd zijn mogen we niet bij elkaar. Zij komen uit en wonen in Schotland en daar is het toch anders dan in Nederland.


Wat vinden je schoonouders er dan van dat jullie nu een kindje krijgen terwijl jullie niet getrouwd zijn?
<<

Nien_

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 504

Geregistreerd: 01 Sep 2013 01:55

Bericht 22 Mei 2020 22:59

Re: Het geloof

Prosecco schreef:
Nien_ schreef:Ik ben niet gelovig opgevoed en ben ook niet gedoopt. Mijn vriend is zeer gelovig opgevoed maar heeft zelf niets met het geloof. Mijn schoonouders gaan elke zondag naar de kerk. Mijn vriend heeft ook 6 broers en zussen - wel gezellig! Vriend en ik wonen al jaren samen en zijn nu in verwachting van ons eerste kindje maar als we bij mijn schoonouders op bezoek zijn slapen we op verschillende kamers omdat we niet getrouwd zijn mogen we niet bij elkaar. Zij komen uit en wonen in Schotland en daar is het toch anders dan in Nederland.


Wat vinden je schoonouders er dan van dat jullie nu een kindje krijgen terwijl jullie niet getrouwd zijn?


Mijn schoonvader heeft er geen moeite mee maar mijn schoonmoeder vind het niet zo leuk, al laat ze er weinig van merken. In het begin zei ze wel vaker dat ze ons financieel willen helpen met een bruiloft maar ze heeft zich er bij neergelegd dat we dat niet gaan doen voordat ons kindje er is.

Ik heb ook gehoord van schoonzus dat als ze mensen verteld over haar aanstaande kleinkind dat ze er wel altijd achteraan zegt ‘maar ze gaan nog wel trouwen hoor’!

Mijn schoonbroers en schoonzussen zijn wel allemaal enorm benieuwd of we wel bij elkaar op de kamer mogen als ons kindje er is ? Dat niet bij elkaar slapen vinden alle kinderen niet tof, terwijl ik het best wel prima vind. Als ik daar ben mag ik in het comfortabele logeerbed en soms vind ik het stiekem heel fijn om alleen te slapen ?

Ik weet ook van mijn schoonzusje dat zij niet wil trouwen maar wel graag kinderen zou willen dus zij is wel blij dat ze niet de eerste in de familie zal zijn die het anders wil doen dan de oudere broers en zus die wel eerst getrouwd zijn voordat ze kinderen kregen.

Gelukkig is mijn schoonmoeder ontzettend lief en ik ben totaal niet bang dat ze minder van ons kindje zal houden omdat wij niet getrouwd zijn. Ze is nu ook wel blij dat we een geregistreerd partnerschap aangaan volgende maand.
Ons vrolijk meisje - 2020
Onze lieve jongen - 2022
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:55

Bericht 23 Mei 2020 05:46

Re: Het geloof

Gelukkig wordt er dan niet heel erg spastisch over gedaan.

Soms is alleen slapen inderdaad wel heerlijk en het is natuurlijk ook niet zo dat het iedere week is. Maar het blijft toch grappig dat het zeer duidelijk is dat jullie wel meer doen dan alleen maar samen slapen (want kindje op komst), maar dat jullie daar toch niet bij elkaar mogen slapen. Maar dat zal wel met het principe "niet onder mijn dak" te maken hebben.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 23 Mei 2020 09:23

Re: Het geloof

Prosecco schreef:Maar het blijft toch grappig dat het zeer duidelijk is dat jullie wel meer doen dan alleen maar samen slapen (want kindje op komst)
Ho ho, Maria was maagd toen ze Jezus kreeg hè.
#teammaple🍁
<<

Nien_

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 504

Geregistreerd: 01 Sep 2013 01:55

Bericht 28 Mei 2020 14:54

Re: Het geloof

@ Prosecco, ja klopt. Ik denk omdat ze deze regels bij de oudere kinderen al hadden en het principe 'my house, my rules'.
Ons vrolijk meisje - 2020
Onze lieve jongen - 2022
Vorige

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers