Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het geloof

<<

Geel

Bericht 20 Mei 2020 20:19

Re: Het geloof

Harrison schreef:Nouja het kan inderdaad wat genuanceerder/kloppender verwoord worden maar het was toch wel duidelijk dat het in ieder geval positief bedoeld was.
Ja, dit idd.
<<

Anoniem282

Bericht 21 Mei 2020 03:44

Re: Het geloof

Hugo schreef:
Fred schreef:Dat klopt Hugo, maar jij gaat nu een traject in om een kind te krijgen terwijl je ook had kunnen kiezen voor adoptie. Heb je dat eigenlijk overwogen?

In documentaires over adoptiegezinnen die zelf ook kinderen hebben zeggen ze dat ze geen onderscheid maken tussen liefde geven aan de kinderen. Dat geloof ik ook zeker, maar diep van binnen moet het toch anders aanvoelen als bijv je adoptiekind helemaal niet op jouw lijkt.


Nee, dat heb ik niet overwogen. Simpelweg omdat het financieel niet kan, ik dat echt iets veel te groots vind om alleen te doen (volgens mij mag je als alleenstaande ook niet adopteren?) en het is een traject wat jaren duurt.

Mijn ideaalbeeld was (en is!) overigens wel altijd 2 of 3 kinderen van mezelf en 1 kindje adopteren. Maar dan wel samen met een man, niet alleen. En ik geloof er echt in dat ik van al mijn kinderen dan evenveel zou houden.


Hi Hugo: vanuit een beperkt aantal landen is dit nog wel mogelijk. :)

*weggehaald door mods
<<

Anoniem279

Bericht 21 Mei 2020 07:01

Re: Het geloof

Fred schreef:Het gaat niet geheel meer over het geloof maar Tuttebel ik ben wel benieuwd naar je mening ivm je mening over zaadje en eicel.
Wat vind je ervan dat het voor je lesbische nicht wel mogelijk is om een kind te krijgen en voor een mannelijk homostel niet (of ja, via een veel moeilijker/duurdere weg, want vind maar eens een draagmoeder die daarna het kind compleet wil af staan en er geen binding mee heeft)? Gun je mannelijke homostellen dan geen kind? In mijn optiek zouden ze beide even makkelijk kinderen mogen kunnen krijgen en dat dit helaas niet mogelijk is zal altijd een lastig punt zijn denk ik.

Ik wilde op je reageren maar ik zie dat dit nu al het zoveelste topic is wat je deze kant op probeert te trekken. Wat als jij nu een topic over dit onderwerp opent? Dan kunnen andere topics gewoon bij hun oorspronkelijke onderwerp blijven en kunnen we in dat andere topic over dit onderwerp verder praten/discussiëren. Ik vind dit namelijk best een interessante discussie en ik denk dat jij hierin veel te bekrompen denkt, en ik wil je graag overtuigen van het tegendeel. Maar niet hier. Hier lijkt me niet de bedoeling dat je topics die heel ergens anders over gaan, compleet naar je toe trekt hierover. Blijkbaar is dit een onderwerp wat heel erg leeft bij jou en dan mag je daar prima je eigen topic voor openen. Veel overzichtelijker ook.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 21 Mei 2020 08:32

Re: Het geloof

@ Guattari, ik geef nog altijd een beschaafde reactie en een algemene mening (dus heb het niet eens over jou). Dat die niet in jouw straatje ligt en jij je daar blijkbaar heel erg door aangesproken voelt om dan met zo'n niet nette reactie te moeten reageren vind ik spijtig. Ik hoop dat de moderators of jezelf de tekst weghalen want ik vind dit een van de meest persoonlijke kwetsende reactie die ik hier ooit op het forum heb gezien. Het was volwassen van je geweest als je mij een normale reactie via een privébericht had gestuurd. Ik wil best hier met via een normale manier van gedachte over wisselen.
<<

Anoniem304

Bericht 21 Mei 2020 08:32

Re: Het geloof

Je moet gewoon ophouden Fred. Guatarri heeft gelijk.

*niet over alles natuurlijk.
Laatst gewijzigd door Anoniem304 op 21 Mei 2020 15:51, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 21 Mei 2020 08:35

Re: Het geloof

Ik hoop ook dat de moderators de aanval van guattari snel weghalen. Ik had hem al gerapporteerd in ieder geval.

Dit zegt niet dat ik alle posts van fred prima vind maar de man heeft wel een punt: hoe bekrompen en irritant ook, hij speelt het niet op de man. Dat doet guattari hier wel en dan uiterst hatelijk ook nog.
#teammaple🍁
<<

Anoniem273

Bericht 21 Mei 2020 08:55

Re: Het geloof

Hoop dat de reactie van Guatarri heel snel verwijderd wordt.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 21 Mei 2020 08:59

Re: Het geloof

Guat ik snap dat je intens geraakt wordt door Freds woorden hoor, zeker in deze periode voor jou. Maar je post gaat wel wat te ver. Misschien wil je ‘m aanpassen voordat ‘ie verwijderd wordt oid? Je mag (moet misschien wel!) hier prima Fred op aanspreken natuurlijk maar ik denk niet dat dit heel ok is.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem279

Bericht 21 Mei 2020 09:00

Re: Het geloof

Aziraphale schreef:Hoop dat de reactie van Guatarri heel snel verwijderd wordt.


Ik hoop het ook, maar Fred, ik hoop ook dat je de boodschap eruit haalt dat je (even in z'n algemeenheid gezien, niet alleen hier) best wat beter na mag denken over de dingen die je zegt en de manier waarop je het verkondigt. Niet dat je denkt dat alles oke is omdat we de reactie van Guattari allemaal te heftig vinden.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 21 Mei 2020 09:10

Re: Het geloof

Ik snap goed dat ze zich aangesproken kan voelen. Sowieso heb ik mijn reacties over adoptie vs eigen vlees en bloed in algemene zin geplaatst. Ik heb daarbij zelfs aan geen enkele forummer gedacht die ik daar mee zou kunnen kwetsen want zoals gezegd het is een algemene mening.
Nu Guattari reageert zo reageert vind ik het dan ook erg jammer dat ze het zo persoonlijk opvat. Het onderwerp zelf hoort thuis bij het kinderen topic, maar ik vind het niet nodig om daar een topic voor te openen. Ik was (en dat kun je zien aan dat ik het alleen nog maar over peettante had) al klaar met het onderwerp.
<<

Anoniem292

Bericht 21 Mei 2020 09:29

Re: Het geloof

-
Laatst gewijzigd door Anoniem292 op 20 Aug 2020 15:19, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem284

Bericht 21 Mei 2020 09:35

Re: Het geloof

*
Laatst gewijzigd door Anoniem284 op 10 Jun 2020 19:35, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Burgemeester Sil

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 504

Geregistreerd: 07 Jun 2017 10:37

Bericht 21 Mei 2020 09:55

Re: Het geloof

Ik heb de gemelde alinea weggehaald, ik verzoek om dit te laten rusten.

Fred, ik verzoek jou om te kijken naar je eigen nuancering en timing. Zoals ik je meermaals heb laten weten in DM, zijn jouw reacties niet passend bij de precaire situaties die in bepaalde topics gaande zijn.
<<

Anoniem301

Bericht 21 Mei 2020 13:13

Re: Het geloof

Waarom heeft Fred een ban gekregen?
Heeft Guattari ook een ban?
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2828

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 21 Mei 2020 13:26

Re: Het geloof

Carrie schreef:Waarom heeft Fred een ban gekregen?
Heeft Guattari ook een ban?



Wat ik begrijp heeft Fred een ban tot 4 juni. En om eerlijk te zijn zou ik wel willen weten op welke gronden. Wordt het uitgelegd waarom iemand een ban krijgt?

Of Guat een ban heeft weet ik niet.
<<

Anoniem282

Bericht 21 Mei 2020 13:41

Re: Het geloof

Nee, ik heb een waarschuwing maar aangegeven dat het best een ban had mogen zijn (ook in de verwijderde reactie zelf). Dan maar ongepast/hatelijk/hard; zo stellig zijn als wat Fred beweerde slaat nergens op als je 1) zelf geen vader bent en 2) niet eens een adoptiekind hebt. Waar haal je die wijsheid vandaan?
Deed me erg denken aan de opmerking die cbl hier eens naar haar hoofd geslingerd kreeg: dat een forummer wel begreep dat zij als kind was afgestaan (iets in die strekking en dat had dan te maken met hoe ze hier soms kon reageren).

Ja, daar reageer ik fel op en ik vind het prima dat ik daar een waarschuwing voor krijg en bij cbl destijds een ban. Ik had het vriendelijker kunnen uiten en heb ervoor gekozen dat niet te doen. Dus een ban was wat mij betreft ook geen probleem geweest, aangezien ik hier toch nog zelden kom.
<<

Anoniem292

Bericht 21 Mei 2020 13:50

Re: Het geloof

Ik begrijp eerlijk gezegd niet waarom Fred en een ban heeft en jij niet. Sorry Guat, hoewel ik begrijp waar je reactie uit voortkwam was je écht gemeen.

BM’s, kunnen jullie toelichten waarom Fred een ban heeft? Ik begrijp het eerlijk gezegd niet.
<<

Anoniem273

Bericht 21 Mei 2020 13:51

Re: Het geloof

Ik vind het echt belachelijk dat Fred een ban heeft gekregen. Op basis waarvan dan?
<<

Anoniem304

Bericht 21 Mei 2020 13:58

Re: Het geloof

Na herhaaldelijke waarschuwingen lijkt me?

Zoals ik het hierboven opvat van de BM is dit niet de eerste keer dat hij een PM (waarschuwing) gehad heeft.
<<

Anoniem282

Bericht 21 Mei 2020 13:58

Re: Het geloof

Fred schreef:@ Guattari, ik geef nog altijd een beschaafde reactie en een algemene mening (dus heb het niet eens over jou). Dat die niet in jouw straatje ligt en jij je daar blijkbaar heel erg door aangesproken voelt om dan met zo'n niet nette reactie te moeten reageren vind ik spijtig. Ik hoop dat de moderators of jezelf de tekst weghalen want ik vind dit een van de meest persoonlijke kwetsende reactie die ik hier ooit op het forum heb gezien. Het was volwassen van je geweest als je mij een normale reactie via een privébericht had gestuurd. Ik wil best hier met via een normale manier van gedachte over wisselen.


Jou persoonlijk een bericht sturen om aan te geven dat ouders net zoveel kunnen houden van hun adoptiekind als biologische kind. Waar gaat het over? Daar ga ik je echt niet van overtuigen als je zo stellig aangeeft dat het toch anders moet aanvoelen. Ik lees net dat je een ban hebt, dus ik kan je dan niet eens een persoonlijk bericht sturen en heb er ook geen behoefte aan. Feitelijk weet je niet waarover je praat. Je kunt dit vanzelf lezen tegen de tijd dat je ban is opgeheven.
Laatst gewijzigd door Anoniem282 op 21 Mei 2020 14:13, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem282

Bericht 21 Mei 2020 14:09

Re: Het geloof

Hugo: ja, het is mogelijk, maar wel een lang proces en idd ook kostbaar. Portugal en Haïti weet ik uit m'n hoofd, maar volgens mij is er nog een land... ik weet het even niet welk land dat is, maar mocht je ooit interesse hebben, kan ik het voor je nakijken. :)

Verder heb ik al gereageerd in het algemeen op dat jullie mijn reactie op Fred te ver vonden gaan. Ik heb er niets meer over te zeggen. Het is gegaan zoals het is gegaan en over wel/geen ban beslissen de BM's, ook al begrijp ik dat het wellicht oneerlijk overkomt dat ik wegkom met een waarschuwing en Fred niet. Dacht een uitleg van de BM's te hebben gelezen hierboven.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 21 Mei 2020 14:27

Re: Het geloof

Wellicht is er nog iets voorgevallen? In de reactie hier van de BM geeft ze Fred een waarschuwing, geen ban. Die ban is daarna nog gekomen, dus wellicht heeft hij nog gereageerd waardoor de ban alsnog is gegeven?
<<

Anoniem282

Bericht 21 Mei 2020 14:53

Re: Het geloof

Zora schreef:Guat ik snap dat je intens geraakt wordt door Freds woorden hoor, zeker in deze periode voor jou. Maar je post gaat wel wat te ver. Misschien wil je ‘m aanpassen voordat ‘ie verwijderd wordt oid? Je mag (moet misschien wel!) hier prima Fred op aanspreken natuurlijk maar ik denk niet dat dit heel ok is.


Sorry, las dit nu pas. Had eroverheen gelezen.

Ik begrijp echt wat je zegt, maar het gaat niet alleen om mij. Op een te harde manier heb ik het opgenomen voor een substantieel deel van de geadopteerden dat met de angst leeft dat zij toch anders zijn voor hun ouders dan hun zus/broer die niet is geadopteerd. Zelf heb ik geen twijfel of mijn ouders in NL van mij houden, maar ken wel heel veel geadopteerden (door thesis en groepen op fb) die precies voelen wat Fred omschreef en dat zijn heel schrijnende verhalen/ervaringen om te lezen en in mijn geval ken ik er ook wel een aantal persoonlijk.
Over het algemeen probeer ik genuanceerd te reageren en was ik hier sinds begin februari al niet meer ingelogd. Hier moest ik op reageren en dat heb ik idd niet netjes gedaan; ik had het zeker anders kunnen verwoorden en heb daarin een keus gemaakt waarvoor ik terecht een waarschuwing heb gekregen. Daar ben ik oké mee. Maar wat mij betreft weer terug on topic, want ik wil niet dit hele topic kapen. Dat was namelijk absoluut niet mijn bedoeling.
Laatst gewijzigd door Anoniem282 op 22 Mei 2020 02:00, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 21 Mei 2020 15:35

Re: Het geloof

Jaa ik snap waar je vandaan komt hoor!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem282

Bericht 21 Mei 2020 16:48

Re: Het geloof

Thanks, ik begrijp jullie (en de BM's) ook. :) Geniet nog even lekker van je vrije dag!
VorigeVolgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers