Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Huilen, huilen, huilen..

<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4567

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:35

Bericht 05 Mei 2020 07:08

Re: Huilen, huilen, huilen..

Herkenbaar Burn. Onze oudste heeft niet zulke huilbuien gehad, maar de jongste heeft er wel last van en dan voornamelijk begin van de avond tot later in de avond.

Van dragen in de draagzak wordt ze dan ook niet rustig, terwijl dat overdag wel het geval is.
Wij zijn ook bang dat de oudste door het gehuil wakker wordt. Daar zit je inderdaad ook niet op te wachten.

Wij hebben ook 2 boeken van Lampe, maar we merken ook dat als dit aan de hand is gewoon erg weinig werkt. We proberen dochter overdag ook in haar eigen bedje te laten slapen, maar dat lukt ook nog lang niet altijd (zie het grote slaaptopic).

Verder geen tips, wel herkenning.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 05 Mei 2020 07:13

Re: Huilen, huilen, huilen..

Ze is ook nog super jong natuurlijk! Misschien een tijdje accepteren dat ze gewoon lekker bij jullie op de borst wil liggen? Dat is vermoeiend want je wil natuurlijk zelf ook graag je handen vrij. Maar ik weet nog dat wij dit die eerste maanden toch maar deden, hij blij en wij wel rust om een filmpje te kijken oid. Het werd na een tijdje vanzelf beter.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4567

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:35

Bericht 07 Mei 2020 06:47

Re: Huilen, huilen, huilen..

Hoe gaat het nu Burn?
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 07 Mei 2020 10:47

Re: Huilen, huilen, huilen..

Bij mij gaan gelijk de koemelkallergie alarmen af!
Als je de mogelijkheid hebt, haal een pot KM vrije voeding.. wanneer het KMA is, zul je vrij snel verbetering merken.
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4567

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:35

Bericht 07 Mei 2020 12:36

Re: Huilen, huilen, huilen..

Nou die van ons huilde maandag en dinsdagavond ook ontzettend lang en hard en gisteren was ze de rust zelve. Ik zou dus niet te snel overstappen op andere voeding. Hier is het in ieder geval een kwestie van darmkrampjes en helpt inbakeren nu ook goed.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Anoniem332

Bericht 07 Mei 2020 14:35

Re: Huilen, huilen, huilen..

Lejow schreef:Bij mij gaan gelijk de koemelkallergie alarmen af!
Als je de mogelijkheid hebt, haal een pot KM vrije voeding.. wanneer het KMA is, zul je vrij snel verbetering merken.


Ik vind dit een heftig advies om zomaar te experimenteren met voeding. Ik kan mij voorstellen dat als je deze ervaring gehad hebt dat veel huilen erbij hoorde. Maar ik lees nergens in Burn haar verhaal dat haar baby veel spuugt, diaree, obstipatie, eczeem etc. Heeft.

Zeker als haar baby wel kan slapen, alleen dat het in de avond een drama is met huilen en niet de rust kan vinden om in slaap te komen.
<<

Anoniem314

Bericht 07 Mei 2020 15:04

Re: Huilen, huilen, huilen..

Housebird schreef:
Lejow schreef:Bij mij gaan gelijk de koemelkallergie alarmen af!
Als je de mogelijkheid hebt, haal een pot KM vrije voeding.. wanneer het KMA is, zul je vrij snel verbetering merken.


Ik vind dit een heftig advies om zomaar te experimenteren met voeding. Ik kan mij voorstellen dat als je deze ervaring gehad hebt dat veel huilen erbij hoorde. Maar ik lees nergens in Burn haar verhaal dat haar baby veel spuugt, diaree, obstipatie, eczeem etc. Heeft.

Zeker als haar baby wel kan slapen, alleen dat het in de avond een drama is met huilen en niet de rust kan vinden om in slaap te komen.


Inderdaad, ik denk dat je een beetje projecteert door je eigen ervaring. Ik ben het al bijna weer vergeten maar in de avonduren werd hier ook veel gehuild de eerste 6-8 weken.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 07 Mei 2020 15:41

Re: Huilen, huilen, huilen..

Ik zou ook niet zomaar andere voeding proberen. Onze jongste huilde ook veel, maar die spuugde veel en had waterdunne diarree dus echt wel meer kenmerken.
⁠♡♡♡
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 07 Mei 2020 16:16

Re: Huilen, huilen, huilen..

Housebird schreef:
Lejow schreef:Bij mij gaan gelijk de koemelkallergie alarmen af!
Als je de mogelijkheid hebt, haal een pot KM vrije voeding.. wanneer het KMA is, zul je vrij snel verbetering merken.


Ik vind dit een heftig advies om zomaar te experimenteren met voeding. Ik kan mij voorstellen dat als je deze ervaring gehad hebt dat veel huilen erbij hoorde. Maar ik lees nergens in Burn haar verhaal dat haar baby veel spuugt, diaree, obstipatie, eczeem etc. Heeft.

Zeker als haar baby wel kan slapen, alleen dat het in de avond een drama is met huilen en niet de rust kan vinden om in slaap te komen.


Ik ook. Bij mij gaat geen enkele alarmbel af. Het is heel normaal baby gedrag en dat blijkt ook gewoon in dit topic
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10380

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 07 Mei 2020 18:20

Re: Huilen, huilen, huilen..

Lejow schreef:Bij mij gaan gelijk de koemelkallergie alarmen af!
Als je de mogelijkheid hebt, haal een pot KM vrije voeding.. wanneer het KMA is, zul je vrij snel verbetering merken.


Ik zou dat ook proberen. Zo hebben we het bij S ook gedaan. Die had ook verder weinig klachten. Maar snachts uuuuuuren krijsen.

Edit: en dat waren echt geen 'normale' klachten. Je merkt echt aan je kind of iets normaal of abnormaal is. Ik denk niet dat Burn voor een simpel huil uurtje een topic had geopend.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9454

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 12 Mei 2020 16:10

Re: Huilen, huilen, huilen..

Heb even de laptop erbij gepakt om wat uitgebreider te kunnen reageren.

@Housebird, we leggen haar na de laatste fles en na de voeding 's nachts in een warm bedje.
@Geel, bedankt voor je tip!
@Pure, inbakeren proberen we wel, maar accepteert ze niet altijd. Ze kan er heel boos van worden. Als we haar al goed slapend inbakeren dan gaat het soms wel goed.
@Amandine, bedankt voor je verhaal en je herkenbaarheid.
@ Zora, de meeste avonden accepteren we het ok wel, maar soms is die acceptatie even ver te zoeken haha.
@Lejow, ik ben bij het CB geweest en daar zij de CB-arts dat ze niet direct dacht aan KMA. Maar bedankt voor je tip, ik houd het wel in m'n achterhoofd.
@Olive, jouw opmerking 'het is gewoon babygedrag' vind ik eerlijk gezegd wel wat vervelend overkomen. Want zoals Sam ook zegt, voor een huiluurtje had ik geen topic geopend. Mijn gevoel zegt dat er meer aan de hand is.

Inmiddels zijn we weer een dikke week verder en het krijsen is inmiddels overgegaan in huilen, gelukkig. En minder lang.
Er is iemand bij ons langs geweest die verstand heeft van etherische oliën. En zij heeft V. getest/gescand en daar kwam uit dat ze behoefte heeft aan aardende oliën. Dit zou te maken kunnen hebben met mijn snelle bevalling en dat ze daardoor niet goed geaard is. Ik weet niet zo goed wat ik hiervan vind, een beetje zweverig wel ofzo. Maar goed, baadt het niet, het schaadt ook niet. We hebben inmiddels dus elke avond een diffuser aan staan met een bepaald soort olie erin. En sinds we dat gebruiken lijkt het huilen anders te zijn geworden. Van krijsen naar huilen.

Gisteren zijn we ook bij de chiropractor geweest.
Hij heeft haar onderzocht en is tot de conclusie gekomen dat haar nekje vast zit en dat ze moeite heeft met haar hoofdje 90° naar zowel links als rechts te draaien. Dit corrigeert ze dan in haar lijfje door mee te draaien.
Ook smeert/lekt ze best vaak tijdens de fles. Dit komt doordat haar kokhals reflex nog teveel gestimuleerd wordt. Daarom kokhalst ze ook vaak bij het indoen van de speen/fles.

Conclusie; er staan nu nog 3 afspraken. En wordt ze behandeld hiervoor.

Gisteravond heeft ze de hele avond slapend bij ons gelegen, wat een genot! Kon gewoon een normaal gesprek voeren met m'n man haha.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 12 Mei 2020 16:33

Re: Huilen, huilen, huilen..

Wat fijn dat dat iets lijkt te helpen! Klinkt idd hartstikke zweverig haha maar goed dat je denkt ‘baat het niet..’ :) boeiend wat precies helpt, als het maar beter wordt!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 12 Mei 2020 17:09

Re: Huilen, huilen, huilen..

Oh sorry Burn, het was echt totaal niet zo bedoeld en inderdaad wat kort door de bocht. Ik herkende het heel erg van mijn kinderen en ik weet dat ik er in die tijd veel over las en het dus heel normaal was. Maar bij jullie is het dus heftiger.

Fijn dat jullie nu die olie kunnen gebruiken en er afspraken staan die hoop op verbetering geven!
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9454

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 12 Mei 2020 17:28

Re: Huilen, huilen, huilen..

Haha precies Zora!

Bedankt voor deze reactie Olive! ?
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4567

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:35

Bericht 13 Mei 2020 13:32

Re: Huilen, huilen, huilen..

Fijn dat het wat beter gaat nu.
Hier zijn het echt krampjes waar ze last van heeft en waardoor ze niet (goed) kan slapen. Hoop echt dat het snel over is!
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 13 Mei 2020 19:35

Re: Huilen, huilen, huilen..

Wat fijn Burn! Hopen dat het beter blijft gaan!

Amandine hoop het voor jullie en voor jullie meisje ook!
⁠♡♡♡
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 14 Mei 2020 09:52

Re: Huilen, huilen, huilen..

Housebird schreef:
Lejow schreef:Bij mij gaan gelijk de koemelkallergie alarmen af!
Als je de mogelijkheid hebt, haal een pot KM vrije voeding.. wanneer het KMA is, zul je vrij snel verbetering merken.


Ik vind dit een heftig advies om zomaar te experimenteren met voeding. Ik kan mij voorstellen dat als je deze ervaring gehad hebt dat veel huilen erbij hoorde. Maar ik lees nergens in Burn haar verhaal dat haar baby veel spuugt, diaree, obstipatie, eczeem etc. Heeft.

Zeker als haar baby wel kan slapen, alleen dat het in de avond een drama is met huilen en niet de rust kan vinden om in slaap te komen.



Dat is zo achterhaald! Een baby kan ook KMA hebben zonder diaree en spuug. KMA is zo ontzettend breed. Iedereen verkijkt zich altijd op de standaard symptomen. Zolang ze dat niet hebben, is het geen KMA.
En ja, ik spreek uit eigen ervaring. Mijn dochter krijste ook alles bij elkaar, maar had geen diaree/eczeem enz. Sliep overdag prima, maar 's avonds was het echt vreselijk. We zijn overgestapt op KM vrije voeding, en binnen 1 dag had ik een compleet ander kind.
En wat Sam zegt, overstappen op voeding is vrij makkelijk te proberen, net zoals met de olie: baadt het niet ,dan schaadt het niet.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 14 Mei 2020 10:30

Re: Huilen, huilen, huilen..

Er zijn toch ‘gewoon’ koemelkallergie testen? Lijkt me dat je dat eerst doet voordat je gaan experimenteren? Tenminste: wij hadden een huilbaby en heb hem op veel dingen laten testen. Wij hoorden ook KMA, vervolgens reflux etc. maar zonder symptomen (geen diarree, uitslag, melk teruggeven) en ik ging niet zomaar experimenteren met andere voeding dan borstvoeding. Heb hem laten testen en allergietesten waren schoon en heb met 24 uurs slangetje ook reflux uitgesloten (was even 24 uur kut maar liever dat dan medicatie voor natte vinger werk van de arts). Wij ook osteopaat, chiropractor, naturopath en baby masseur gehad, wat overigens wel beetje hielp. En probiotica. Bio Gaya drops (wel van Nestlé en heb eigenlijk bloedhekel aan dat bedrijf). En een natuur smeerseltje dat we op zijn polsen en voetjes deden met lavendel en kamille erin hielp ook. En ik ben ook helemaal geen zweefteef ;) Oh ja en inbakeren hebben we ook heel strak gedaan tot bijna 11!! maanden (hiermee wil ik trouwens niet aangeven dat het wel 11 maanden kan duren want dat is in heel weinig gevallen zo, wij waren helaas 1 van die 2% van hele dag huilers, ik wilde alleen aangeven hoe lang we ingebakerd hebben want dat verlichte de krampjes/of waar ons kind ook maar last van had, want dat is nooit gebleken).
Laatst gewijzigd door Marsy31 op 14 Mei 2020 11:54, in totaal 1 keer gewijzigd.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 14 Mei 2020 10:48

Re: Huilen, huilen, huilen..

Onze KA vertelde dat het wisselen van voeding de makkelijkste en snelste manier is om het te checken.
Lactose intolerantie kan met een ademtest, maar ik dacht pas bij grotere kinderen.
<<

Anoniem279

Bericht 14 Mei 2020 10:51

Re: Huilen, huilen, huilen..

Maar wisselen van voeding kan ook juist andere problemen met zich meebrengen. Dat zou ik echt niet zonder overleg met een arts willen uitproberen, die darmpjes van die hele kleine baby'tjes zijn zo gevoelig. Ik zou ook oppassen met zoiets adviseren.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 14 Mei 2020 10:56

Re: Huilen, huilen, huilen..

Lejow schreef:Onze KA vertelde dat het wisselen van voeding de makkelijkste en snelste manier is om het te checken.
Lactose intolerantie kan met een ademtest, maar ik dacht pas bij grotere kinderen.


Klopt, wij hebben echter ontlasting laten testen.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 14 Mei 2020 11:33

Re: Huilen, huilen, huilen..

Hier is alleen een provocatietest bindend voor een machtiging van de voeding. Wij hebben wel eerst een aantal blikken gehad maar daarna al vrij snel moeten provoceren.
⁠♡♡♡
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 14 Mei 2020 13:43

Re: Huilen, huilen, huilen..

Uffe schreef:Hier is alleen een provocatietest bindend voor een machtiging van de voeding. Wij hebben wel eerst een aantal blikken gehad maar daarna al vrij snel moeten provoceren.


Dat is ook gigantisch wisselend. Wij kregen een machtiging voor 1 of 2 potten ofzo, en toen bleek dat het werkte kregen we een langdurige machtiging. We hebben ook nooit hoeven provoceren. Pas toen ze over het jaar was, en de fles afgebouwd werd, zijn we andere dingen gaan proberen.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 14 Mei 2020 13:54

Re: Huilen, huilen, huilen..

Ja dat is waar. Wij hebben nu dus al 3x moeten provoceren, waarvan 1x een week thuis. Dat hadden we vrij snel door dus zijn we weer overgestapt op haar eigen voeding ?

Ik hoop dat het voor Burn niet nodig is en de olie en chiropractor zijn werk doen!
⁠♡♡♡
<<

Loïs

Kletskop

Berichten: 713

Geregistreerd: 14 Aug 2019 20:51

Bericht 14 Mei 2020 16:30

Re: Huilen, huilen, huilen..

Lejow schreef:
Uffe schreef:Hier is alleen een provocatietest bindend voor een machtiging van de voeding. Wij hebben wel eerst een aantal blikken gehad maar daarna al vrij snel moeten provoceren.


Dat is ook gigantisch wisselend. Wij kregen een machtiging voor 1 of 2 potten ofzo, en toen bleek dat het werkte kregen we een langdurige machtiging. We hebben ook nooit hoeven provoceren. Pas toen ze over het jaar was, en de fles afgebouwd werd, zijn we andere dingen gaan proberen.


Hier bij de oudste 2 ook; oudste de pepti via de huisarts, machtiging tot zijn eerste verjaardag
De middelste machtiging voor pepti vanuit het cb en die wilde wel provoceren maar toen kreeg hij bloed in de ontlasting en ging het via de kinderarts, hij moest toen neocate, ook een machtiging tot zijn eerste verjaardag. Heel verschillend hoe daarmee wordt omgegaan
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers