Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kado jongen 3 jaar

<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 30 Apr 2020 20:25

Kado jongen 3 jaar

Zoon is over een maand jarig, wat kunnen we geven en vragen?
We hebben hier natuurlijk al best wel wat speelgoed (lees best veel aldus mn vriend).
We zitten zelf te denken aan een fiets met zijwieltjes. Een roze staat hem niet zo goed;) maar aan de andere kant doet hij het super goed op zijn loopfiets
Als we het aan hem vragen zegt hij dino (we hebben hier een bak vol, nog van dochter) of auto. We hebben hier toettoet, maar die gebruikt hij niet heel veel. Hij speelt meer met de kleine autootjes. Is hotweels al iets voor hem? Andere ideeën?
Laatst gewijzigd door Elroya op 30 Apr 2020 20:46, in totaal 1 keer gewijzigd.
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9422

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 30 Apr 2020 20:39

Re: Kado jongen 3 jaar

Een waterbaan misschien?
⁠♡♡♡
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 30 Apr 2020 20:43

Re: Kado jongen 3 jaar

Hij heeft hij vorig jaar al gekregen? wilde wel kijken voor een uitbreiding erop, maar dat is alleen als we verder niets anders weten
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 30 Apr 2020 20:58

Re: Kado jongen 3 jaar

Zo'n autobaan als Way to Play om met al z'n auto's mee te spelen? Een mooie houten garage om met z'n auto's mee te spelen?
Gereedschapskistje.
Graafmachine (groot of klein) oid voor in de zandbak/buiten (of gewoon binnen)
Ik vind de voertuigen van Green Toys heel leuk.
Nieuwe bad speeltjes.
Let's discover the world together.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 30 Apr 2020 21:50

Re: Kado jongen 3 jaar

Wij hebben een dino opblaasbad voor buiten, echt een groot succes! Volgende week krijgt H. een skeltertje met kar voor zijn 2e verjaardag, die is tot een jaar of vijf geschikt.
Verder hebben we dino boeken (qua tekst wel wat lastig, maar plaatjes zijn ook al goed) en dino duplo.
Laatst gewijzigd door Taeda op 30 Apr 2020 21:52, in totaal 2 keer gewijzigd.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6818

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 30 Apr 2020 21:50

Re: Kado jongen 3 jaar

Gereedschapskist of werkbank. Hier dikke hit
2016
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3499

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 30 Apr 2020 21:54

Re: Kado jongen 3 jaar

Een houten garage? Of houten treinbaan? Hier fan van alles met sirenes, treinen, bussen, dus kan vooral in die trant denken haha
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 30 Apr 2020 22:17

Re: Kado jongen 3 jaar

Green toys lijk een beetje op toet toet? R pakt toch sneller naar de 'gewone' auto's.
Gereedschapskistje hebben we al. Pakt hij ook wel eens spullen uit als papa aan het klussen is. We hebben een keukentje staan, dus voor een werkbank eigenlijk niet echt plek
Graafmachine voor in de zandbak heeft hij al
Dinoboeken liggen bij dochter. En we willen kijken voor een grotere zwembad, dus dan ook geen plek voor een kleinere erbij
Houten trein aan hebben we ook al (waar hij niet gek veel mee doet)

Die way to play kan ik wel eens bekijken. Hij heeft een mat die hij wel eens pakt, maar die schuift sneller weg
Een auto garage willen we idd ook bekijken. Alleen nog even kijken of we een houten doen, of een andere
Een skelter wil mn vriend ook nog geven, eigenlijk geen idee of hij dat dit jaar al wilde doen. Ik denk het eigenlijk niet
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3499

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 30 Apr 2020 22:33

Re: Kado jongen 3 jaar

Wij hebben deze van de action; echt een top ding (staat tussen de plaatjes)

https://www.action.com/nl-nl/brand/mini-matters/
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2868

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:15

Bericht 30 Apr 2020 23:17

Re: Kado jongen 3 jaar

Een skelter(tje) is leuk ja!

Misschien is een step nog een idee? Heeft onze middelste net gekregen. Hij werd dan wel 4, maar de step is vanaf 3 jaar.

Misschien nog leuk om te vragen, smartmax dino’s:
https://shop.smartmax.eu/my-first-dinos ... gLTcfD_BwE

Of ander smartmax natuurlijk, al mijn jongens vinden dat nog steeds heel leuk.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5878

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 01 Mei 2020 07:22

Re: Kado jongen 3 jaar

Ik lees even mee want mijn zoon is natuurlijk ongeveer tegelijkertijd jarig en wij hebben echt geen idee. Een enorm luxe probleem want we hebben eigenlijk alles al wel wat genoemd wordt hier boven, maar dat is bijna allemaal omdat hij een grote broer heeft en we willen hem ook een mooi cadeau voor zijn verjaardag geven.

Elroya , een oplegger van Little tikes wellicht? Mijn jongste gaat er op zitten en rijdt er op rond en stopt al zijn kleine auto’s er in en hij speelt er buiten en binnen mee.
Lidl heeft anders ook een leuke houten autogarage of een houten autoweg bijvoorbeeld. En helemaal out of the box, mijn jongste sjouwt de hele dag rond in zijn Spidermanpak, wellicht is iets van verkleedkleding leuk?

Heel veel dingen hebben wij een variant op, zo hebben we magformers en vind ik ook nog smartmax wat dubbelop voor mijn gevoel. Een skelter hebben we eigenlijk geen ruimte voor om mee te rijden in de tuin, step, loopfietsjes , skippykoe, hebben we allemaal, net zoals een aquaplay, waytoplay ( wordt hier niet mee gespeeld), autokleed. Ik vind het echt lastig om iets te verzinnen voor hem, ik lees dus even mee hier.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 01 Mei 2020 07:37

Re: Kado jongen 3 jaar

Oh ja O kreeg ook het Knappe Koppen spel voor z'n verjaardag. Dat vindt hij ook erg leuk. Het echte spel is nog een beetje ingewikkeld maar de opdrachten op de kaartjes uitvoeren gaat erg goed al.
Let's discover the world together.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 01 Mei 2020 07:51

Re: Kado jongen 3 jaar

Marin, hebben we ook al? net als Lotto, memory, domino, een kleurenspel en een vormenspel.

De ruimte met skelter houdt me idd ook een beetje tegen. We hebben hier natuurlijk al tal van (loop)fietsjes, steppen, driewieler, traktortje om op te zitten. En dan nog een grote automatische auto waar hij echt in kan.
Zo'n little tikes oplegger is ook al in bezit..
Verkleedkleren gaan idd op t lijstje. Hoewel hij hier een dinopak heeft en die wel eens aan gaat, maar daar wordt hij dan wel heel wild in

Is smartmax ook leuk voor meisjes?
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 01 Mei 2020 08:19

Re: Kado jongen 3 jaar

Electro Junior dan?
En Haba heeft leuke eerste spelletjes.

Ik zou zelf niet snel het wagenpark wat je al hebt uitbreiden, dat zijn zulke grote dingen!

De V Tech om de beurt racebaan is hier trouwens ook een succes.
Let's discover the world together.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 01 Mei 2020 09:27

Re: Kado jongen 3 jaar

Je hoeft niet perse heel veel te geven hè? Als hij een fiets krijgt en iets kleins erbij kan het ook genoeg zijn.
Een dino pyjama of badjas of leuke dino sloffen oid. Eventueel een dekbedovertrek. Een mooi dino boek.
Ik ben zelf echt fan van knikkerbanen, daar spelen mijn kinderen erg veel mee. Kleine zus moet dan steeds de baan testen (zodat ze niet meehelpt met bouwen??) en zoon bouwt de baan.
Bij een houten kan je uitbreidingen vragen aan familie en vrienden. Wij hebben er een van plastic.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6685

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 01 Mei 2020 10:13

Re: Kado jongen 3 jaar

Eens met Soleil, als je kind al zoveel heeft, wat is de meerwaarde? Ik zou trouwens fiets met zijwieltjes laten, als hij al balance bike heeft. Zijwieltjes zijn schijnveiligheid en is lastiger erna weer balans te vinden op gewone fiets. Kan natuurlijk wel maar als hij al balance bike heeft..
Onze zoon wordt over een week ook 3. Hij krijgt een tripptrapp stoel (van mijn moeder), een kinder keyboard en een speelprullenbak van ons. Van zijn tante kinetic zand en van zijn opa een woezel en pip dekbed en audioboek.
Van zijn beste vriendje strijkralen en van zijn beste vriendinnetje een dokter speelset. En van zijn neefje een ronddraaiend visspel en een letteroefenboekje.
Meer krijgt hij niet ;) Vind dit al heel wat haha!
Ook hebben wij als ‘regel’ dat hij met Ramadan (nu) en kerst ook wat speelgoed uitkiest als donatie aan kinderen die niet veel hebben dus zo houden we aantal speelgoed thuis ook minimaal.

Edit: wat hier op zijn tweede verjaardag een hit was en nog steeds zijn dieren van Schleich, neemt hij mee in bad en bouwt er hokjes voor etc. En zijn vuilniswagen is een absolute hit.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 01 Mei 2020 10:37

Re: Kado jongen 3 jaar

Marsy31 schreef:Eens met Soleil, als je kind al zoveel heeft, wat is de meerwaarde? Ik zou trouwens fiets met zijwieltjes laten, als hij al balance bike heeft. Zijwieltjes zijn schijnveiligheid en is lastiger erna weer balans te vinden op gewone fiets. Kan natuurlijk wel maar als hij al balance bike heeft..

Dit dacht ik ook, maar zoon wilde echt niet op de fiets zonder wieltjes. Hij kan dan niet op en afstappen, met een loopfiets is daar veel meer stevigheid voor.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6685

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 01 Mei 2020 10:59

Re: Kado jongen 3 jaar

Had hij dan ergens zijwieltjes gezien of geprobeerd? Want R. weet echt niet wat een fiets met zijwieltjes is!
Ik heb dus paar jaar child care gerund en daar leerden we de kinderen ook fietsen. Herken wel wat je zegt hoor, hadden velen last van. Ik heb behoorlijk wat kilometers gerend en gefietst met vasthouden en oefenen haha. Heb er ook niks op tegen. Alleen hadden kinderen die niet thuis zijwieltjes hadden gehad altijd een voorsprong met leren en zekerheid voelen. Het is gewoon extra stapje en dat is helemaal niet erg natuurlijk! Voor veel kinderen uitkomst. Maar als je al een goede loopfietser hebt is de balans er al, die neem je weer weg met zijwieltjes en moet dan weer bij fiets. En ga je van loopfiets naar fiets, dan is op en af stappen even oefenen als tussenstap. Het is maar wat je kiest uiteindelijk natuurlijk. Aan het einde van het verhaal leerden ze allemaal gewoon fietsen!
Afbeelding
Afbeelding
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5878

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 01 Mei 2020 12:55

Re: Kado jongen 3 jaar

Taeda, wij hebben toen voor €10,- euro via Marktplaats een ( ik geloof) 12inch fietsje gekocht waarbij hij met zijn voeten plat op de grond kon en hij fietste na wat klooien zonder hulp zo weg. Uiteindelijk heeft hij nog best een tijdje op dat fietsje rond gefietst omdat hij die veiligheid van zijn voeten op de grond kunnen zetten heel fijn vond.
Wij bewaren het fietsje nog voor de jongste en daarna kan hij naar de stort want hij is aardig verroest maar voor dat geld echt heel prima om op te leren fietsen en dus de stap van de zijwieltjes over te slaan.
Deze tip kregen wij van een gymleraar overigens .
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 01 Mei 2020 13:03

Re: Kado jongen 3 jaar

In het dorp ziet hij anderen met wieltjes en ze waren erbij geleverd, dat had hij ook gezien. Ik vind het prima, hij gaat zo ook leren. Overigens wil hij op het moment sowieso niet vaak op zijn ‘trappersfiets’, want daar is hij pas de sloot mee ingereden ?
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 06 Mei 2020 20:26

Re: Kado jongen 3 jaar

Meteen toen ik mn laatste berichtje plaatste dat ik, wat doe ik nu? Dingen verzinnen om te verzinnen? Want bijv dat smartmax zal vast leuk zijn, maar t is weer iets extra's wat niet per se nodig is. En als ze t op de opvang leuk vinden, dan lekker daar leuk laten vinden;)

We hebben zoon onlangs op de oude fiets can dochter gehad, wel met zijwieltjes even, maar om te kijken of hij de fietsbeweging zelf kan maken. Dat kan hij dus totaal nog niet. waarom dan moeilijk doen. Dus we laten hem lekker op zn loopfietsje rondcrossen, laten hem soms op de mooie roze fiets oefenen en als hij de fietsbeweging zelf doorheeft zien we wel weer verder.

Voor nu krijgt hij van ons een autogarage en een verkleedpak van Spider-Man. en van opa een werkbank voor in de schuur. En dan staan er nog 2 dingen van klei op t lijstje ( iets met auto's en iets om.slierten te maken), een interactief boek en een klein vliegtuigje. Mss een stokpaardje (zussen hebben er ook 1, en hij vind t leuk om mee te doen). En verder kijken we of we nog iets van een dino ofzo tegen komen.
Dus al met al niet te gek
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers