Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Barbecue-topic

<<

Anoniem279

Bericht 25 Apr 2020 09:21

Barbecue-topic

Nav het wat eten we vandaag-topic leek het me misschien leuk om een apart barbecue-topic te maken, voor tips, vragen en recepten enzo.

Ik heb meteen even een vraag. Wij willen al een aantal jaar een barbecue. Mijn vriend wil het liefst zo'n grote gasbarbecue, en als ik eerlijk ben vind ik dat ook de meest mooie. Alleen het idee 'gasfles op het balkon' staat me heel erg tegen. Wij hebben een balkon op het zuiden waar het in de zon al snel heel erg heet wordt. Geen schaduw. Er komt dit jaar wel zonwering wat een groot deel van de warmte weg zal nemen, maar dan nog vind ik een gasfles op het balkon als de barbecue niet gebruikt wordt, helemaal geen fijn idee. Volgens mij mag het volgens onze VVE-regels wel en zijn alleen kolenbarbecues verboden vanwege de rookoverlast.
Opbergen in de berging zou kunnen, die is altijd koel, of nouja, max 25 graden. Maar ik lees ook weer verhalen dat wordt afgeraden om gasflessen binnen op te bergen, en boven onze berging (op straatniveau, geen kelder) wonen natuurlijk ook gewoon mensen. De kans dat het fout gaat is nihil maar áls het fout gaat...

Voor diegenen met een barbecue op gas: Wat doen jullie met de gasfles als jullie de barbecue niet gebruiken? Maak ik me misschien teveel zorgen en kan zo'n gasfles prima in onze berging?
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 25 Apr 2020 10:09

Re: Barbecue-topic

Waarom geen electrische nemen van Weber? Je kunt er zelfs een hoes voor kopen zodat die heel het jaar buiten kan staan. Ik ben wel met van het gemak ingesteld dus een BBQ op houtskool of gas hoef ik niet.
<<

Anoniem279

Bericht 25 Apr 2020 10:11

Re: Barbecue-topic

Omdat mijn vriend dus graag een gasbarbecue zou willen :)
<<

Anoniem300

Bericht 25 Apr 2020 10:12

Re: Barbecue-topic

Wij hebben een grote op gas, wij hebben buiten in de tuin een box staan waar wij de bbq en de gas fles in opbergen als we hem niet gebruiken.
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 11:00

Bericht 25 Apr 2020 10:13

Re: Barbecue-topic

Volgens mij is het zeker niet wijs je gasfles in de volle zon te laten staan. Kun je er niet een soort ombouw omheen maken? Een die goed ventileert maar waardoor de fles wel in de schaduw staat. Staat ook een stuk mooier.
<<

Anoniem300

Bericht 25 Apr 2020 10:14

Re: Barbecue-topic

https://www.coolblue.nl/product/804738/ ... zwart.html

Wij hebben deze bbq

https://www.keessmit.nl/keter-store-it- ... tkQAvD_BwE

En hier bergen we hem in op.
Maar kan me voorstellen dat dit niet op je balkon past.
<<

Anoniem279

Bericht 25 Apr 2020 10:16

Re: Barbecue-topic

Newby9 schreef:https://www.coolblue.nl/product/804738/campingaz-3-series-classic-ls-plus-d-zwart.html

Wij hebben deze bbq

https://www.keessmit.nl/keter-store-it- ... tkQAvD_BwE

En hier bergen we hem in op.
Maar kan me voorstellen dat dit niet op je balkon past.

Daar berg je de gasfles in op denk ik, niet de complete barbecue? Zo'n kist zou wel bij ons op het balkon passen. Maar het nadeel is alsnog dat die kist dan met regelmaat in de volle zon staat. En zo'n kist ventileert natuurlijk ook nog eens niet.
<<

Anoniem279

Bericht 25 Apr 2020 10:18

Re: Barbecue-topic

Ik ben trouwens van de tips op Coolblue uit gegaan:

https://www.coolblue.nl/advies/gasfles-bewaren.html

Zouden we een tuin met schaduwplek achterin de tuin hebben dan was er geen enkel probleem. Of een balkon op het oosten of noorden. Maar op een balkon op het zuiden is het allemaal een stukje lastiger, haha.
<<

Anoniem279

Bericht 25 Apr 2020 10:20

Re: Barbecue-topic

Toet schreef:Volgens mij is het zeker niet wijs je gasfles in de volle zon te laten staan. Kun je er niet een soort ombouw omheen maken? Een die goed ventileert maar waardoor de fles wel in de schaduw staat. Staat ook een stuk mooier.

Zou ook nog een optie zijn trouwens hoor. Maar hoe dan? Als ik aan een ombouw denk dan denk ik voornamelijk aan iets wat nauwelijks ventileert...
<<

Anoniem300

Bericht 25 Apr 2020 10:20

Re: Barbecue-topic

Flo schreef:
Newby9 schreef:https://www.coolblue.nl/product/804738/campingaz-3-series-classic-ls-plus-d-zwart.html

Wij hebben deze bbq

https://www.keessmit.nl/keter-store-it- ... tkQAvD_BwE

En hier bergen we hem in op.
Maar kan me voorstellen dat dit niet op je balkon past.

Daar berg je de gasfles in op denk ik, niet de complete barbecue? Zo'n kist zou wel bij ons op het balkon passen. Maar het nadeel is alsnog dat die kist dan met regelmaat in de volle zon staat. En zo'n kist ventileert natuurlijk ook nog eens niet.


Jawel heel de bbq met gasfles en dan is er nog ruimte over.
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 11:00

Bericht 25 Apr 2020 10:28

Re: Barbecue-topic

Flo schreef:
Toet schreef:Volgens mij is het zeker niet wijs je gasfles in de volle zon te laten staan. Kun je er niet een soort ombouw omheen maken? Een die goed ventileert maar waardoor de fles wel in de schaduw staat. Staat ook een stuk mooier.

Zou ook nog een optie zijn trouwens hoor. Maar hoe dan? Als ik aan een ombouw denk dan denk ik voornamelijk aan iets wat nauwelijks ventileert...



Ik weet niet of jullie handig zijn maar zoiets is volgens mij vrij eenvoudig te maken:

https://www.blokhut.com/gasflessenkist.html

Je ziet op de derde foto ook zo’n ventilatie roostertje. Als je er nog isolatie materiaal in maakt blijft t ook nog redelijk koel. Als je googelt op ombouw gasfles kom je best wel toffe dingen tegen! Zet er een blad op en je hebt meteen een bijzettafeltje.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 25 Apr 2020 10:35

Re: Barbecue-topic

Wij hebben van de week een barbecue besteld. Twijfelden tussen kolen of elektrisch, maar zijn toch voor oldschool kolen (van Weber) gegaan, voor het echte bbq-gevoel ? Ik kom nooit verder dan een paar stukken vlees erop, dus ik sta open voor andere recepten!
❤ 7 juni 2018
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 25 Apr 2020 10:43

Re: Barbecue-topic

Ik ook Bliss. Ben echt een saaie want ben ook helemaal geen vleeseter haha.
Wij hebben zo'n stenen bbq-oven. Heel fijn ding maar niet voor op een balkon haha.
30-04-2017
<<

Anoniem279

Bericht 25 Apr 2020 11:07

Re: Barbecue-topic

Toet schreef:
Flo schreef:Zou ook nog een optie zijn trouwens hoor. Maar hoe dan? Als ik aan een ombouw denk dan denk ik voornamelijk aan iets wat nauwelijks ventileert...



Ik weet niet of jullie handig zijn maar zoiets is volgens mij vrij eenvoudig te maken:

https://www.blokhut.com/gasflessenkist.html

Je ziet op de derde foto ook zo’n ventilatie roostertje. Als je er nog isolatie materiaal in maakt blijft t ook nog redelijk koel. Als je googelt op ombouw gasfles kom je best wel toffe dingen tegen! Zet er een blad op en je hebt meteen een bijzettafeltje.

Thanks, ga ik me daar toch eens in verdiepen. Gasfles opbergen in een (koele) berging zouden jullie niet zo snel doen? Berging is veruit koeler dan dat het op ons balkon is.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 25 Apr 2020 11:33

Re: Barbecue-topic

Mag je wel bbq-en op je balkon Flo? Bij mij stond in het regelement van de VvE namelijk van niet, jullie hebben ook een koopflat toch? Zou dat wel even checken voor je er gedoe mee krijgt. Ruikt/rookt een gasbarbecue net zo als een ‘gewone’?

Ik zou die gasfles wel een risico vinden trouwens, gewoon al omdat je in een flat woont dus stél dat er iets gebeurd..
<<

Anoniem279

Bericht 25 Apr 2020 12:01

Re: Barbecue-topic

Ja, het mag, alleen met kolen mag niet vanwege de rookoverlast. Elektrisch voelt voor mij wel veiliger trouwens, maar ik vind elektrisch barbecueën eerder een soort veredeld gourmetten, haha.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 25 Apr 2020 12:30

Re: Barbecue-topic

Flo schreef:Ja, het mag, alleen met kolen mag niet vanwege de rookoverlast. Elektrisch voelt voor mij wel veiliger trouwens, maar ik vind elektrisch barbecueën eerder een soort veredeld gourmetten, haha.


Ja haha wel eens, daarom wilden wij dat ook niet. We hebben vorige zomer een gas bbq gekocht maar wel eentje waar je ook kooltjes op kunt doen (al hebben we dat nog niet gebruikt). Wij laten de gasfles gewoon onder in de bbq staan, ook in de winter in de garage.

Naast Weber heb je ook Boretti en Napoleon wat goede merken zijn met verschillende formaten. Wij hebben een Napoleon gekocht, is een Canadees merk ??
Let's discover the world together.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 25 Apr 2020 12:32

Re: Barbecue-topic

Heeft iemand toevallig ervaring met van die matjes die je op de BBQ kunt leggen waardoor je vlees oa niet meer aan het rooster blijft plakken en je er een eitje op kunt bakken? Je krijgt evengoed de grillsporen etc...
<<

Ster

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 558

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:19

Bericht 25 Apr 2020 13:31

Re: Barbecue-topic

Wij hebben een gas BBQ van Weber en zijn er super tevreden over. We hebben gewoon de losse versie en zetten die bij ons op de tafel. Als we met meerdere bbq’en zetten we m op een los tafeltje. Het voordeel hiervan is dat je hem ook heel makkelijk kunt opbergen. Wij zetten m dan ook na de BBQ in de garage samen met de gasfles, dus tips voor op het balkon heb ik niet. Maar dus wel dat wij enthousiast zijn over gas.
R: oktober 2016
M: april 2018
S: juni 2020
<<

Anoniem300

Bericht 25 Apr 2020 14:12

Re: Barbecue-topic

Fred schreef:Heeft iemand toevallig ervaring met van die matjes die je op de BBQ kunt leggen waardoor je vlees oa niet meer aan het rooster blijft plakken en je er een eitje op kunt bakken? Je krijgt evengoed de grillsporen etc...


Ja wij hebben die toevallig gisteren voor de eerste x gebruikt. Op zich werkt het wel goed en blijft je rooster schoon, wel zit eronder vet wat je wel schoon moet maken, matje kan ook gewoon in de vaatwasser.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 25 Apr 2020 14:20

Re: Barbecue-topic

Oh en zou een Cobb niks zijn op een balkon? Die heb je ook in gas versies en dus geen grote gasflessen dan.

https://www.mijncobb.nl/barbecues/model ... emier-gas/
Let's discover the world together.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5349

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 25 Apr 2020 15:13

Re: Barbecue-topic

Mijn ouders hebben een Cobb en zijn daar erg tevreden over!
10.04.17
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 25 Apr 2020 15:41

Re: Barbecue-topic

De Weber van mijn moeder heeft ze Marianne genoemd. Echt een prima ding. Wij hebben een soort gelijke bbq. Geen klachten over.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 25 Apr 2020 15:52

Re: Barbecue-topic

Hahaha Marianne!
❤ 7 juni 2018
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 25 Apr 2020 16:01

Re: Barbecue-topic

SoGood schreef:De Weber van mijn moeder heeft ze Marianne genoemd. Echt een prima ding. Wij hebben een soort gelijke bbq. Geen klachten over.

Haha, niet origineel dus, zo 'heet' de onze ook :smile: Maar wij hebben een kolenbarbecue.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
Volgende

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers