Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


activiteiten voor de mei vakantie

<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5096

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 20 Apr 2020 20:53

activiteiten voor de mei vakantie

Mijn dochter maakt zich een beetje druk om de mei vakantie. "Mama wat moeten we dan toch doen als alles dicht is? Ik ga me vast heel erg vervelen"

Ik heb gezegd dat ik er over na zou gaan denken, maar ik kan dus wel wat inspiratie gebruiken. Want het bakken en de rondjes bos lopen heb ik zelf ook wel een beetje gehad.

En misschien hebben jullie leuke ideeën en kunnen we elkaar helpen om andere dingen dan anders te doen in de mei vakantie.

Ik had bedacht ergens picknicken en van te voren samen de hapjes klaar maken.
We hebben een keer buiten gegourmet misschien doen we dat nog een keer.
Speelgoed opruimen/ uitzoeken (al vinden mijn dames dat niet het leukste om te doen)
Misschien wat taakjes bedenken dat ze geld kunnen verdienen. Iemand tips voor taken?
Wij zijn hier in de buurt bij een tulpenpluk tuin geweest, daar was alles goed geregeld rondom de regels. Misschien ook een tip voor bij andere in de buurt.
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem315

Bericht 20 Apr 2020 22:23

Re: activiteiten voor de mei vakantie

Ik weet niet hoe het met de natuurcentra zit, maar een blotevoetenpad of ander bijzonder wandelpad is misschien een optie.

Skeelerend of steppend een tochtje met picknick maken.

Een leuk werkboekje printen met puzzels en dergelijke.

De auto laten wassen of de ramen. Was opvouwen. Kleding sorteren en wegbrengen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 20 Apr 2020 22:24

Re: activiteiten voor de mei vakantie

Ergens een bootje huren en gaan varen. Het beste natuurlijk in een natuurgebied waar 't lekker rustig is.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem331

Bericht 20 Apr 2020 22:42

Re: activiteiten voor de mei vakantie

Blotevoetenpad is hier ook afgesloten sinds 2 weken.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 20 Apr 2020 22:48

Re: activiteiten voor de mei vakantie

Misschien ken je iemand in een ander deel van Nederland en kun je huizenruil doen voor een aantal dagen? Een andere omgeving, huis en tuin doet ze misschien goed?
<<

Anoniem313

Bericht 21 Apr 2020 08:50

Re: activiteiten voor de mei vakantie

Wandelpaden met kinderen zou ik niet doen, daar is het veel te druk.

Pizzas maken op de bbq.
Auto wassen inderdaad, en de fietsen!
Bioscoopje (film kijken met prik en popcorn en de gordijnen dicht).
Iets lekkers bakken en bij buren op de stoep zetten.
Taken: planten water geven, vaatwasser inruimen.

Hmm, ik kan zelf ook wel wat inspiratie gebruiken.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 21 Apr 2020 09:26

Re: activiteiten voor de mei vakantie

Op deze insta van Franceska Kookt staan onder de hoogtepunten heel veel tips voor de meivakantie! Lekker handig als iemand anders het lijstje al voor je gemaakt heeft :)

https://instagram.com/francescakookt?ig ... tul804t50c
#teammaple🍁
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 21 Apr 2020 09:41

Re: activiteiten voor de mei vakantie

Wij kregen een lijst met tips van school, daar stonden dingen zoals de luisterbieb, voorleesboek.nl en documentatiecentrum.nl op maar ook om te leren programmeren (Coderdojo, Cospaces communitie)

Maar ook webcams kijken in de natuur, leuke dingen om te doen voor kinderen op de website van het Muiderslot, proefjes via Nemo, het van Gogh museum thuis bekijken en opdrachten maken, hetzelfde voor het Rijksmuseum, via midweek.nl een stopmotion film maken, Burobis voor online theaterlessen, en digitale lessen van het filmhuis Bussum.

En er stonden nog knutseltips en NPO start voor filmpjes ed bij maar dat kan je vast zelf wel vinden ook.

Ik hoop voor morgen en overmorgen in ieder geval op lekker weer zodat we het zwembadje neer kunnen zetten en we ons zo kunnen vermaken. En we gaan af en toe fietsen, even langs de hertenwei en speeltuintjes af, maar mijn kinderen zijn nog wat jonger natuurlijk.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Radler

Yipyapper

Berichten: 1706

Geregistreerd: 31 Dec 2018 18:26

Bericht 21 Apr 2020 11:07

Re: activiteiten voor de mei vakantie

Picknicken idd
Een speurtocht / schatzoeken door huis en de tuin.
Zelf pizza maken
Foto opdrachten (maak een foto van een lieveheersbeestje / van een boom / van een mier / van een glijbaan etc)
Een knikkerbaan maken met wc / keuken rollen en eventueel andere materialen

zelf een blote voetenpad maken?
Bakken vullen met zand / steentjes / scheerschuim / water / gras / piepschuim Naja net wat je in huis hebt)

Een a4 op de grond leggen daarvoor een dier / poppetje / figuurtje zetten zodat de schaduw van het poppetje op de A4 komt en deze overtrekken

Een hut bouwen
Juli 2019
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 21 Apr 2020 12:20

Re: activiteiten voor de mei vakantie

Misschien kunnen ze nu vast wat spullen uitzoeken en een digitaal kleedje maken?

Mijn oudste kan ook altijd erg genieten van foto's kijken van toen ze "klein" was!
⁠♡♡♡
<<

Anoniem277

Bericht 21 Apr 2020 20:28

Re: activiteiten voor de mei vakantie

Hut bouwen in de kamer en daar slapen!
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5096

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 21 Apr 2020 20:50

Re: activiteiten voor de mei vakantie

Bedankt voor de ideeen, veel dingen hebben we de afgelopen weekenden gedaan, maar dan gaan we het nog maar een keer herhalen denk ik.
Green pepper, bij jou idee dacht ik, ja leuk! toen dacht ik nou dat is niet zo leuk dan zit er iemand in ons huis, in mijn troep, dat kan die persoon vast niet waarderen.. en toen dacht ik dan zou ik naar Brabant moeten om daar te ruilen met vrienden maar ik geloof niet dat brabant nu zo'n goed idee. is.


Ik had nog een high tea bedacht, of zelf maken en dan lekker opeten, of ergens bestellen en het thuis leuk maken.
:heart: :heart: 2011
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 22 Apr 2020 10:06

Re: activiteiten voor de mei vakantie

Ik vind het ook lastig om dingen te verzinnnen die we niet al in de afgelopen weken hebben gedaan.
Mijn kinderen vinden het momenteel leuk om zelf foto's te maken. Dus dan fietsen we een rondje en als ze iets zien waarvan ze een foto willen maken, stoppen we even, maken ze zelf een foto en fietsen we weer verder.

High tea zelf maken is ook een leuk idee studiebol, dat hebben wij met het kinderfeestje van mijn dochter gedaan. Was een groot succes.

Verder zou ik vooral de kinderen zelf vragen wat ze graag willen doen. Toen ik dat aan mijn dochter vroeg, kwamen er vooral dingen uit als knutselen.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 22 Apr 2020 10:11

Re: activiteiten voor de mei vakantie

Misschien is 't ook wel lekker voor de kinderen om juist niet een te vol programma te hebben? We willen het al gauw leuk maken voor de kinderen maar is een beetje gezonde verveling niet ook lekker na zo'n rare drukke periode? Dus gewoon beetje lekker simpel in de tuin spelen als dat kan enzo.
Tenzij de kinderen om meer vragen hoor maar kan me goed voorstellen dat een heel 'bso' achtig programma thuis ook gewoon niet nodig is.
Let's discover the world together.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5096

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 22 Apr 2020 11:02

Re: activiteiten voor de mei vakantie

Marin ik snap wat je zegt maar ik ga geen bso planning maken, ik moet zelf gewoon nog werken.

De laatste 6 weken zijn nog al hetzelfde, wij zijn op tijd wakker beginnen met school en daar zijn mijn dochters gemiddeld toch wel rond half 11 mee klaar en dan spelen ze tot half 7. De activiteiten die ik de afgelopen weken kon verzinnen hebben we dus in die middagen en weekenden na hun huiswerk al gedaan.

Nu in de vakantie valt het schoolwerk weg, zijn ze nog steeds op tijd wakker en moeten ze zich op dezelfde manier vermaken als de afgelopen 6 weken. Daarom vraag ik om tips en ideeën zodat ik een lijstje met ze kan maken uit dingen waar ze uit kunnen kiezen als ze even niks kunnen bedenken wat ze nu weer kunnen doen.

Jezzie heb je nog tips voor recepten voor de high tea?
:heart: :heart: 2011
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 16:20

Bericht 26 Apr 2020 17:10

Re: activiteiten voor de mei vakantie

Ik zat nog te denken, is het misschien leuk om een soort spa-momentje te doen? Wat gezichtsmaskertjes halen, nagels lakken, dat soort dingen?
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 27 Apr 2020 15:13

Re: activiteiten voor de mei vakantie

Een speurtocht

* Ergens wandelen/fietsen en dan picknicken
* Te touren in de auto. Vind dat altijd iets voor ouderen maar voor nu toch wel fijn :)
* Een soort beauty ochtend/middag
* Ergens een ijsje halen
* iets bakken
2014 2016
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 27 Apr 2020 17:30

Re: activiteiten voor de mei vakantie

Ik vind het ook lastig aangezien we er al 6 weken op hebben zitten waarin we vanaf 11 uur 's ochtends de tijd hadden om te spelen en zo. Dus we gaan maar gewoon weer verder waar we gestopt waren. Wat ik echt heel vervelend vind (even op egoïstisch niveau want ik weet natuurlijk wel dat er op het moment grotere zorgen zijn) is dat we niet iets kunnen bedenken om te bakken en dan samen naar de winkel kunnen om alle ingrediënten uit te zoeken. Dat is toch al half het plezier.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 27 Apr 2020 17:32

Re: activiteiten voor de mei vakantie

Wij hebben gisteravond in de woonkamer geslapen en ze mochten zo lang opblijven als ze wilden.

Verder is een speurtocht hier altijd leuk en fietsen naar het bos etc.

Niet zoveel bijzonders maar ik moet ook gewoon werken dus heb minder dagen te vullen haha. M'n man is dan verantwoordelijk voor het programma en die voetbalt vooral veel met ze.
R. 2013
D. 2016
<<

sanskie

Kletskop

Berichten: 833

Geregistreerd: 29 Okt 2013 13:48

Bericht 27 Apr 2020 20:30

Re: activiteiten voor de mei vakantie

Voor als je wel naar buiten gaat op 1,5m afstand natuurlijk.
-kabouterpad
-geocachen ( is een speurtocht in de natuur)
-pluktuin
-karaoken
-nieuwe speeltuinen ontdekken
- tweedehands winkels bezoeken
- leuk speelgoed,boekje zoeken op marktplaats en dan leuke fietstocht maken.
-speelbos, natuurspeelplaats
-moestuin maken
- bootje varen
- boerengolf, steppen, kanoën
-woezel en Pip hebben heel veel leuke knutsel kleur opdrachtjes online
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2088

Geregistreerd: 08 Nov 2018 16:38

Bericht 27 Apr 2020 21:02

Re: activiteiten voor de mei vakantie

Kijk eens naar Het Muizenhuis op hun site en op Youtube. Als ze graag creatief is dan is dat leuk om te doen en daar ben je zeker wel even zoet mee.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 27 Apr 2020 21:03

Re: activiteiten voor de mei vakantie

Je kind een dag de baas laten zijn is heel leuk, weet ik sinds gisteren haha :)
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 27 Apr 2020 21:07

Re: activiteiten voor de mei vakantie

Zora schreef:Je kind een dag de baas laten zijn is heel leuk, weet ik sinds gisteren haha :)

Ik weet niet of ik dat aandurf ? hoe ging dat bij jullie?
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 28 Apr 2020 07:25

Re: activiteiten voor de mei vakantie

Haha nee met jouw meisje wordt dat vast al wat interessanter haha. We moesten hem er constant aan herinneren wat voor macht hij had haha. Sochtends heeft hij eeuwen in z’n pyjama tv gekeken (wat niet heel anders was dan normaal haha), 4 boterhammen met chocopasta gegeten en wilde hij naar hetzelfde freaking speeltuintje waar we elke dag al heen gaan ??‍♀️ ‘ s avonds ging het beter. Hij wilde niet meteen naar bed en heeft heel gezellig bij ons op de bank gezeten. Hij kreeg toen ook door dat hij zelf mocht bepalen of hij nog wat wilde pakken qua eten. Met een monoloog hardop. ‘Mag ik een snoepje? Ja ik mag een snoepje. Toch? Ik ga een snoepje pakken. Ja? Ja ik ga het doen. Ok ik doet het!” ? ik vond het heel cool om te merken dat hij dus steeds zelf besloot aan te gaan kleden, tv uit te zetten en uiteindelijk naar bed. Had ik niet gedacht!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 28 Apr 2020 07:40

Re: activiteiten voor de mei vakantie

Hahaha wat heerlijk Zora. En zo lief eigenlijk ook dat ie eigenlijk niet helemaal door had wat het inhield en wat hij had kúnnen doen. Ik denk dat als je het twee of meer dagen had laten duren dat dat besef iets meer gekomen was, zo klinkt het. Cute zo'n ventje!
Let's discover the world together.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron