Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Van één naar twee kinderen.

<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 22 Apr 2020 15:27

Re: Van één naar twee kinderen.

Marin schreef:Zo'n elektrische trilstoel (ik denk nu echt direct aan Miranda uit SATC) lijkt mij trouwens ook best heel chill met een tweede. Bij de eerste piekerde ik niet over zo'n lelijk ding in de woonkamer maar zou 't nu best overwegen. Een vriendin van me had zoiets bij haar tweede (wel een iets mooiere geloof ik, de Nuna Leaf) en dat zag er toch wel chill uit voor de baby en gaf lekker haar handen vrij voor de oudste.
Iemand ervaring mee?


Afbeelding


Wij hebben een soortgelijke Mamaroo gehad, al bij de eerste, ideaal! Wij hebben ‘m wel pas gekocht toen ze er al was. Ik kon haar heel moeilijk wegleggen, het was steeds gelijk brullen wat ook echt door merg en been ging, met dit ding had ik af en toe mijn handen vrij. Vanwege de prijs hebben wij ‘m wel eerst in de winkel even uitgeprobeerd.
Bij de tweede hebben we hem ook gebruikt, maar veel minder.
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2887

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:44

Bericht 22 Apr 2020 15:53

Re: Van één naar twee kinderen.

Bij ons zat er 2 jaar en 9 maanden tussen. Ik vond het zelf een behoorlijk heftige overgang. De eerste paar maanden heb ik voor mijn gevoel alleen maar heen en weer gehold tussen die twee. Mijn oudste heeft het heel erg moeilijk gehad met de komst van de tweede. Geen jaloezie, maar gewoon de verandering die het met zich meebracht. Nou bleek hij dus later autisme te hebben, maar goed dat wisten we toen nog niet, dus ik heb heel wat afgejankt al wiegend met de jongste in de draagdoek terwijl de oudste volledig door het lint ging en ik hem ook probeerde te troosten/in bedwang te houden. Allebei ook hele slechte slapers geweest, dus ja, het was zwaar, ik was constant in zombie-modus. Maar ik raakte er wel veel minder gefrustreerd door bij de jongste dan bij de oudste.

De praktische dingen overdag vond ik - op het constant heen-en-weer hollen-gevoel na - dan wel weer te doen. Jongste was gelukkig best een makkelijke baby en ik was van de oudste al gewend dat ik echt niet hoefde te rekenen op het volgen van schema’s ofzo. Slapen deed ie overdag bijna alleen in de doek, dus hij ging gewoon makkelijk mee met boodschappen of de oudste naar de psz brengen. Borstvoeding ging op verzoek, dus dat heb ik ook altijd als weinig gedoe ervaren, hij had gelukkig geen problemen met drinken.

Ze zijn inmiddels 8 en 5 en het gaat best redelijk tussen ze, maar ik kijk nog steeds uit naar de dag dat ik rustig naar de wc kan als ze bij elkaar zijn en dat ze elkaar dan niét gelijk afmaken. :laughcry:

Anyway, lang verhaal. Ik hoop dat het bij jou straks allemaal soepel gaat, ik denk dat loslaten het sleutelwoord is. :)
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43720

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 22 Apr 2020 16:03

Re: Van één naar twee kinderen.

Dank je voor je ervaring met die stoel Rebecca. Ik heb ook de Nuna Leaf gespot, die kan ook elektrisch. Slim om 'm eerst even te proberen! Denk dat ik zoiets toch maar op de wensenlijst ga zetten, lijkt me toch wel handig!

Lonely Goatherd, wat heb je toch een pittige jaren achter de rug. Achteraf valt het dan wel op z'n plaats waarom je oudste er zoveel moeite mee had maar het klinkt loodzwaar.
Let's discover the world together.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 22 Apr 2020 16:46

Re: Van één naar twee kinderen.

Ik had I. Heel veel in de draagdoek. Zo had ik mijn handen vrij voor R. Ik vond het best zwaar, maar ik vond het met R. Alleen al zwaar. Ik denk niet dat het door de komst van I. per se zwaarder werd.

Nu maken ze elkaar geregeld bijna af ;) Maar ze kunnen ook heel lief zijn samen. Als ik nu een van beide kinderen alleen om me heen heb is het altijd super rustig. Zo gek!

Ik vroeg me wel af waar ik bij R. (Babytijd) zo druk mee was. I. sliep, dat in de doek of dronk.

Er zit precies twee jaar verschil tussen.
<<

Plien

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2410

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:03

Bericht 28 Apr 2020 08:15

Re: Van één naar twee kinderen.

Marin schreef:Dank je voor je ervaring met die stoel Rebecca. Ik heb ook de Nuna Leaf gespot, die kan ook elektrisch. Slim om 'm eerst even te proberen! Denk dat ik zoiets toch maar op de wensenlijst ga zetten, lijkt me toch wel handig!

Lonely Goatherd, wat heb je toch een pittige jaren achter de rug. Achteraf valt het dan wel op z'n plaats waarom je oudste er zoveel moeite mee had maar het klinkt loodzwaar.

Wij hadden de nuna leaf al bij de oudste maar die vond het niets. Bij C heb ik hem toch maar weer gepakt maar ook zij zit er niet graag in. Misschien komt dat doordat hij enkel alleen heen en weer schommelt? Voordeel is dan wel weer dat er tot 60 kilo ofzo in kan. Mijn zoon zit er nu geregeld in en vindt het nu een heerlijke stoel?
J: 7-16💙 & C: 6-19💟
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43720

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 28 Apr 2020 08:27

Re: Van één naar twee kinderen.

Wat grappig dat ie er nog steeds in zit Plien! Daar zou een volwassene nog in kunnen qua gewicht haha.
Let's discover the world together.
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 09:52

Bericht 28 Apr 2020 12:57

Re: Van één naar twee kinderen.

Bij beide geen wipstoel gehad, maar in mijn ervaring duurde de tijd dat baby 2 klein was gevoelsmatig echt maar heeeeel kort, dus had het nauwelijks iets toegevoegd haha. Toen zoontje een piepbaby was zat ie veel in de marsupi bij 1 van ons en had je zo handen vrij. En iets groter lag ie gewoon op een speelkleed op de grond (box wilde ie niet) en had je zo ook handen vrij.

T werd t meest ingewikkeld toen ie begon met kruipen en klimmen en steeds de trap op klom (split level woning) terwijl hij dat nog niet veilig kon. Maar in die fase had ie een wipstoel waarschijnlijk ook absoluut niet (meer) gepikt hahaha.

Kortom. Niet gemist hier ;)
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 28 Apr 2020 13:07

Re: Van één naar twee kinderen.

Wij hebben een simpele wipstoel in de badkamer staan, deden we bij de oudste al, ideaal voor tijdens het douchen ? maar nu ook bij het tandenpoetsen van de oudsten, dan zit de jongste er ook bij in zijn wipstoel. Hij vindt de wipstoel nog steeds prima trouwens. Ik geef hem een badspeeltje/tandenborstel/knuffeltje en hij vermaakt zich wel.

In de woonkamer hadden we een schommelstoeltje (daar past hij nu niet meer in sindskort, gewone wipstoel nog ruim). Die schommelt en maakt muziekjes op batterijen. Die vond ik ook wel ideaal toen ze heel klein waren.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem314

Bericht 28 Apr 2020 15:51

Re: Van één naar twee kinderen.

Ik had bij de tweede juist boven een extra wipstoel (ook met tril) omdat mijn man destijds ‘s avonds laat thuis was en ik de avondspits dus regelmatig alleen deed. Beneden wel de wipstoel boven op de stokke steps.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43720

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 28 Apr 2020 16:05

Re: Van één naar twee kinderen.

Wij hebben idd ook de wipstoel van de Stokke Steps die we bij zoontje wel veel gebruikt hebben. Zowel op de stoel als gewoon op de grond. Maar m'n man vond een tril ding zoals de Nuna Leaf ook best handig klinken dus gaan we even onthouden!
Let's discover the world together.
<<

Geel

Bericht 28 Apr 2020 16:31

Re: Van één naar twee kinderen.

Ik vond beide overgangen pittig. Bij beide baby's had ik veel last van postnatale stress, angst en paniek. Ook hadden beide baby's verborgen reflux, en achteraf vond ik dat met baby 2 heftiger, omdat je dan werkelijk geen moment meer rust hebt of tijd voor jezelf. Ik ben blij dat het voorbij is, en hoe dankbaar ik ook ben voor twee gezonde, lieve kinderen, ik wil dit nooit meer, het zijn voor mij de moeilijkste periodes ooit geweest.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 28 Apr 2020 16:56

Re: Van één naar twee kinderen.

Geel schreef:Ik vond beide overgangen pittig. Bij beide baby's had ik veel last van postnatale stress, angst en paniek. Ook hadden beide baby's verborgen reflux, en achteraf vond ik dat met baby 2 heftiger, omdat je dan werkelijk geen moment meer rust hebt of tijd voor jezelf. Ik ben blij dat het voorbij is, en hoe dankbaar ik ook ben voor twee gezonde, lieve kinderen, ik wil dit nooit meer, het zijn voor mij de moeilijkste periodes ooit geweest.


Hee, jij hebt het over postnatale stress. Ik heb daar ook enorm last van gehad en hoewel je niks nieuws zegt, sla je wel de spijker op z'n kop. Mijn 2 kraamweken vallen absoluut onder de naarste ervaringen in mijn leven. Ik ben dus ook heel opgelucht dat ik die tijd achter me kan laten en nooit meer hoef te beleven.
Dank je wel voor dit inzicht!

Ot: sorry, mijn reactie is wellicht heel misplaatst in dit topic. Maar ook heel persoonlijk dus het zegt niks over de gevoelens van een ander.
<<

Geel

Bericht 28 Apr 2020 17:20

Re: Van één naar twee kinderen.

Wat jij noemt zijn ‘gewoon’ kraamtranen en ook zeker een heftige periode hoor! Maar dat bedoelde ik eigenlijk niet. Het was bij mij meer een depressie die maanden duurde, alleen omdat ik bij de eerste pas aan de bel trok toen het weer beter ging, hebben ze nooit echt vast kunnen stellen dat het een depressie was (ene arts/deskundige zegt dat het dat wel was, anderen niet). En de tweede periode was te kort en ik zat al tjokvol hulp en dat is uiteindelijk goedgekomen. Dus ik gebruik die term niet zo vrijmoedig, vandaar dat ik het zo noem.

Sorry voor gemierenneuk, maar wilde dat even verduidelijken.
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:08

Bericht 28 Apr 2020 17:37

Re: Van één naar twee kinderen.

Er zit inderdaad nogal een verschil tussen een heftige eerste week en stress/depressie de eerste maanden.

Ik vond het eerste jaar van de oudste verschrikkelijk. Had veel verdriet, stress, was depressief en had haar het liefste weer terug gestopt. Hele heftige en erge gedachtes gehad, was een zwarte periode.
Daar was ik bij de eerste dus weer heel bang voor, maar heb hier gelukkig geen moment last van gehad. Ik heb eigenlijk alleen maar genoten.

Ik vond de overgang van 0 naar 1 daarom vele vele vele malen moeilijker en heftiger dan van 1 naar 2.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Plien

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2410

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:03

Bericht 28 Apr 2020 18:23

Re: Van één naar twee kinderen.

Marin schreef:Wij hebben idd ook de wipstoel van de Stokke Steps die we bij zoontje wel veel gebruikt hebben. Zowel op de stoel als gewoon op de grond. Maar m'n man vond een tril ding zoals de Nuna Leaf ook best handig klinken dus gaan we even onthouden!

De nuna leaf trilt niet hoor. Hij schommelt alleen open neer. Met dat motortje blijft hij schommelen, maar trillen doet hij hij niet.
J: 7-16💙 & C: 6-19💟
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 28 Apr 2020 19:42

Re: Van één naar twee kinderen.

Meneer de Uil schreef:Er zit inderdaad nogal een verschil tussen een heftige eerste week en stress/depressie de eerste maanden.

Ik vond het eerste jaar van de oudste verschrikkelijk. Had veel verdriet, stress, was depressief en had haar het liefste weer terug gestopt. Hele heftige en erge gedachtes gehad, was een zwarte periode.
Daar was ik bij de eerste dus weer heel bang voor, maar heb hier gelukkig geen moment last van gehad. Ik heb eigenlijk alleen maar genoten.

Ik vond de overgang van 0 naar 1 daarom vele vele vele malen moeilijker en heftiger dan van 1 naar 2.


Daar zit inderdaad nogal een verschil in, en dat is ook niet wat ik bedoel. De kraamweken voelen als echt traumatisch voor me, vooral die van de oudste, en ik voelde me (natuurlijk) niet op dag 7 weer helemaal de oude. Voelde me vreselijk en vond het 1 grote overlevingsslag. Bij de oudste herstelde dat toen ze ong 3 jaar was. Toen werd zij heel relaxed en ik voelde me daardoor ook beter. Bij de jongste ging het gelukkig een stuk sneller. Maar zij was veel makkelijker.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43720

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 28 Apr 2020 19:47

Re: Van één naar twee kinderen.

Plien schreef:
Marin schreef:Wij hebben idd ook de wipstoel van de Stokke Steps die we bij zoontje wel veel gebruikt hebben. Zowel op de stoel als gewoon op de grond. Maar m'n man vond een tril ding zoals de Nuna Leaf ook best handig klinken dus gaan we even onthouden!

De nuna leaf trilt niet hoor. Hij schommelt alleen open neer. Met dat motortje blijft hij schommelen, maar trillen doet hij hij niet.


Oh ja dat is waar. Nou ja zoiets dus!
Let's discover the world together.
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 30 Apr 2020 12:31

Re: Van één naar twee kinderen.

Onze jongste was een makkelijke baby dus de overgang van 1 naar 2 vonden wij erg soepel gaan.
Van 0 naar 1 veranderd alles. Het scheelt denk ik wel als je een makkelijke baby hebt zoals wij hadden.
M:21072011
J :08012014
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers