Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Leuke uitspraken-topic! #2

<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 25 Mrt 2021 09:21

Re: Leuke uitspraken-topic! #2

Ja dat lijkt me ook ja, ik neem aan dat je niet met een kindje van 8 over aborteren praat 😅

♥♥
<<

ChiQ

Bericht 25 Mrt 2021 09:25

Re: Leuke uitspraken-topic! #2

Nou idd, een kind van 8 weet denk ik wel wat adopteren is maar niet aborteren.

Ik moest vanmorgen ook lachen, mijn zusje is hier regelmatig maar door die avondklok slaapt ze soms ook hier en ze draagt lenzen, wij verder niet. Zegt J vanmorgen vet paniekerig 'Oh my GOD MAMA N is haar....*denkt na* lenzenSAP hier vergeten!'
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25128

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 25 Mrt 2021 09:40

Re: Leuke uitspraken-topic! #2

Haha lenzensap, die vind ik leuk!
❤ 7 juni 2018
<<

ChiQ

Bericht 25 Mrt 2021 10:15

Re: Leuke uitspraken-topic! #2

Bliss schreef:Haha lenzensap, die vind ik leuk!


Ja haha! Hij weet natuurlijk niet wat het precies is, lenzenvloeistof nooit van gehoord, maar lenzensap 🤣
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2383

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:09

Bericht 25 Mrt 2021 22:04

Re: Leuke uitspraken-topic! #2

Olíve schreef:
Pineco schreef:Gesprekje aan de ontbijttafel met onze middelste van 8 vanmorgen: 'Mam?' 'Ja?' 'Doet een kindje krijgen meer pijn dan toen mijn oorbel eruit moest?' 'Nou, dat doet wel meer pijn ja' ... 'Oh, nou dan wil ik apporteren hoor, ik wil echt niet bevallen worden' :palm:


Apporteren? Bedoelt ze daar aborteren mee?


Nee adopteren gelukkig :-) Aborteren kent ze waarschijnlijk nog niet, die link had ik nog niet eens gelegd, anders had ik het er wel even bij gezet. Maar zij verhaspelt 'lastige' woorden meestal en zegt daardoor vaak iets anders dan wat ze bedoelt ;-)
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17385

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 25 Mrt 2021 23:18

Re: Leuke uitspraken-topic! #2

Haha lenzensap klinkt echt superranzig haha
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11420

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 27 Mrt 2021 15:02

Re: Leuke uitspraken-topic! #2

V wil de laatste tijd op mijn plek in bed in slaap vallen. We tillen haar dan naar haar eigen bed als we zelf naar bed gaan. Gisteravond moest ze er om huilen. Toen haar matras op de grond naast mij gelegd (doen we wel vaker). Eenmaal daarin wilde ze toch in haar eigen kamer slapen. Prima. Matras weer terug.

Vanmorgen kwam ze bij mijn bed staan: 'mama! Waar is mijn matras nou?'
'Op je eigen kamer.'
'Nee hoor, ik heb daar net gezocht, maar daar is het niet!'
'V, je komt toch net uit bed op je eigen kamer?'
'ohja!'

Ze moest er zelf ook wel om lachen en was gisteravond dus totaal niet wakker genoeg om alles mee te krijgen.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 27 Mrt 2021 15:08

Re: Leuke uitspraken-topic! #2

Elliot schreef:Ja dat lijkt me ook ja, ik neem aan dat je niet met een kindje van 8 over aborteren praat 😅


Ja, daardoor schrok ik ook eem beetje. Maar het is natuurlijk adopteren, wat dom dat ik daar niet op kwam😵😅😅
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6231

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 27 Mrt 2021 17:01

Re: Leuke uitspraken-topic! #2

Ik kreeg vanochtend in de familieapp een filmpje door waarin mn nichtje de hagel spikkeltjes noemde 😄
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5363

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 03 Apr 2021 18:10

Re: Leuke uitspraken-topic! #2

Mijn zoon zat net tijdens het eten heel hard met zijn armen te zwaaien om iets uit te beelden en vloog met zijn vingers door de mayo op zijn bord heen. Resultaat was dat het tafelkleed, mijn trui, gezicht en de vensterbank er onder zaten.
Hij kijkt heel verbaasd naar de viezigheid, kijkt naar zijn eigen trui en zegt "Gelukkig zit het niet op mijn eigen trui zeg" 🤣
10.04.17
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43735

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 08 Apr 2021 20:37

Re: Leuke uitspraken-topic! #2

Haha oeps Saga! En lief en leuk, vooral die 'zeg' er ook achteraan.

Tom, dat is helemaal geen gekke naam natuurlijk! Lief!


Niet persé een leuke uitspraak maar moest er wel om lachen:
Mijn zoon heeft schijnbaar vanmorgen in de kring uitgebreid zitten vertellen over dat mama aan het kolven is. Dat de melk uit de borst komt, door de machine heen in een flesje.
Kind durft dus nooit wat te zeggen in de kring maar dit was kennelijk worth sharing. 🤷‍♀️

En vanavond:
Ik in een zin:... Na de meivakantie...
Hij: jouw vakantie?!
Let's discover the world together.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11593

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 15 Apr 2021 12:21

Re: Leuke uitspraken-topic! #2

Pineco schreef:
Olíve schreef:
Apporteren? Bedoelt ze daar aborteren mee?


Nee adopteren gelukkig :-) Aborteren kent ze waarschijnlijk nog niet, die link had ik nog niet eens gelegd, anders had ik het er wel even bij gezet. Maar zij verhaspelt 'lastige' woorden meestal en zegt daardoor vaak iets anders dan wat ze bedoelt ;-)


Die heb ik zelf eens gemaakt toen ik nog klein was. Op de kinderboerderij hadden ze een nieuw hangbuikzwijntje geaborteerd ipv geadopteerd.


Net een mooi gesprekje met J (S ben ik)
J: Mama hoe oud ben jij geworden?
S: wat denk je?
J: weet ik echt niet
J: Siri hou oud is mijn mama vandaag geworden?
J: mama Siri weet het niet!
S: ik ben 33
J: wat zeg je 303!!!
2015 💙
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25128

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 15 Apr 2021 13:43

Re: Leuke uitspraken-topic! #2

Gefeliciteerd, Minx!

N wil nog niet op de wc poepen, maar nu zegt ze wel de hele tijd dat ze moet poepen. Maar dat is dan een grapje. :12: Dus gisteren zei ze het weer en ik zei: "Heb je echt gepoept? Zeg eens eerlijk." N: "Eerlijk." :smile:

Oh en op de dagen dat ze naar het kdv gaat, kleden we haar eerst aan en gaan dan eten (op vrije dagen meestal andersom). Vanmorgen zou m'n vriend haar dus eerst aankleden, maar daar had ze geen zin in. Na een paar keer zei ze: "Ik wil niet eerst aankleden ZEI IK TOCH!!!" En dit soort dingen gaan het liefst gepaard met stampend voetje. :palm:
❤ 7 juni 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43735

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 15 Apr 2021 13:49

Re: Leuke uitspraken-topic! #2

Hahaha lekker brutaal Bliss. Leuk en irritant tegelijk.
Let's discover the world together.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8171

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 15 Apr 2021 13:55

Re: Leuke uitspraken-topic! #2

Hahahaha herkenbaar Bliss.

Tijdens het avondeten gisteren zat J te praten, zegt E "Papa papa papa, nu is het eventjes genoeg, het duurt anders veel te lang" en ging vervolgens haar eigen verhaal vertellen 😅
30-04-2017
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25128

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 15 Apr 2021 14:01

Re: Leuke uitspraken-topic! #2

Haha Kees! Wat een bijdehante kinders hebben we toch. Ik probeer m'n lachen dan vaak in te houden, maar lukt niet altijd. Soms moet ik toch wel even 'boos' worden als ze echt brutaal is.
❤ 7 juni 2018
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11420

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 15 Apr 2021 14:07

Re: Leuke uitspraken-topic! #2

"Stil nou eens even allemaal! Ik probeer iets uit te leggen!"
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9475

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 16 Apr 2021 09:29

Re: Leuke uitspraken-topic! #2

Hahaha heerlijk die uitspraken allemaal!

L. kletst tegen iedereen in de winkel. Ze vertelt nu aan iedereen: 'mijn mama wordt bijna 30 hoor!'
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Patsy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1689

Geregistreerd: 01 Jan 2019 11:13

Bericht 16 Apr 2021 09:36

Re: Leuke uitspraken-topic! #2

Haha Burn! Dat deed mijn jongste ook altijd. "Ik kan tot 38 tellen", dan ging ie tellen en zei daarna: "Mijn mama is bijna 38." Auwtsj!

Ik zei laatst dat ik binnenkort de kapper zou bellen voor mijn zoons en dat ze mijn haar dan ook even moest knippen. Zegt de jongste: "Ja, want nu zit het stom".
💙 25 februari 2014
💙 5 juni 2015
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2354

Geregistreerd: 16 Apr 2021 14:46

Bericht 16 Apr 2021 16:17

Re: Leuke uitspraken-topic! #2

Bliss schreef:N wil nog niet op de wc poepen, maar nu zegt ze wel de hele tijd dat ze moet poepen. Maar dat is dan een grapje. :12: Dus gisteren zei ze het weer en ik zei: "Heb je echt gepoept? Zeg eens eerlijk." N: "Eerlijk." :smile:


Spreken jouw dochter en die van Uffe stiekem met elkaar af? :wink: Wat een bijdehante kinderen haha.

Ik speelde gisteren een spelletje (bowlen) op de Wii met mijn dochter (5). Zij was aan de winnende hand en mij lukte het maar niet om een strike te gooien. Zij was weer aan de beurt, keek me aan en zei: 'Mama, kijk en leer.' En ja, ze gooide vervolgens tot haar grote plezier weer een strike.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11420

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 16 Apr 2021 17:36

Re: Leuke uitspraken-topic! #2

V mag meedoen aan een hardloopwedstrijdje voor kinderen. 'Maar mama, ik ga dan wel met papa hoor. Want hij kan harder rennen!'
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

ChiQ

Bericht 16 Apr 2021 17:42

Re: Leuke uitspraken-topic! #2

Hahaha Bliss! Die reactie doet mij denken aan een reactie van Julian toen hij 3-4 jaar was! We waren op vakantie en mijn man maakte een filmpje, waarop hij zegt: 'Zeg eens hallo tegen papa!' Julian bloedserieus: 'Hallo tegen papa!' 🤣
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2868

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:15

Bericht 16 Apr 2021 20:06

Re: Leuke uitspraken-topic! #2

Om nare vragen over een tijdje te voorkomen hebben wij laatst de kinderen verteld dat de baby van de buurvrouw die zou komen, niet komt omdat hij ziek was. De kinderen vulden in dat hij dan een sterretje was geworden. Prima.

Wij hebben kuikentjes en eentje daarvan is na een weekje bezweken. Direct verteld aan de kinderen en het kuiken was dan ook een sterretje geworden.

Nou zat middelste zoon(net 5) van de week aan tafel en uit het niets terwijl hij z’n snoepjes zat te eten zegt hij: ‘Ik denk wel dat het kuiken en de baby van * samen zijn. Dat ze 2 sterretjes bij elkaar zijn. Ja dat moet wel toch?’
Ik vond het echt zo lief hoe hij dat zo bedacht had.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6685

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 16 Apr 2021 22:50

Re: Leuke uitspraken-topic! #2

Hahaha Chiq en Bliss, dat letterlijke he?
Aww Kajaka, wat aandoenlijk.
En de rest: van je kinderen moet je het maar hebben. Ze zeggen toch: kinderen spreken de waarheid? ;)

Gisteren liet ik een verkoold stuk hout op het tapijt vallen, zwart natuurlijk. Dus ik grumbl wat, zoon komt aanlopen en zegt: mama, mag ik hier nu wel ‘damnit’ zeggen?
Afbeelding
Afbeelding
<<

Peanutbuttercup

Bericht 20 Apr 2021 18:27

Re: Leuke uitspraken-topic! #2

Een van mijn leerlingen vroeg vandaag 'Juf, is dit eigenlijk jouw hobby of word je hiervoor betaald?'
Vraag van een leerling uit groep 7.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Char