Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Gekke zwangerschapscravings

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 13 Apr 2020 20:04

Re: Gekke zwangerschapscravings

Hee je bent er weer! Vroeg me toevallig van de week af of je weg was op 't forum.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem324

Bericht 13 Apr 2020 20:10

Re: Gekke zwangerschapscravings

Ja ik lees nog steeds mee! Maar blijft soms moeilijk om te reageren . Ik ga mijn best weer doen ;-)
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2143

Geregistreerd: 07 Sep 2013 20:12

Bericht 13 Apr 2020 20:21

Re: Gekke zwangerschapscravings

Wat vervelend dat je je zo beroerd voelt Savi! Ik heb t ook maanden gehad, tot ziekenhuisopname aan toe, maar tips zijn er niet helaas. Mijn ervaring is dat alles wat geroepen wordt (gember enzo) niet helpt. Bij mij hielp alleen Zofran (smelttabletten), wie weet heb je er wat aan.

Verder grappig om te lezen allemaal haha!
Ik wist ook niet dat zand eten samen hing met een ijzertekort? Heb wel eens een docu gezien over vrouwen die idd echt bizarre dingen eten zoals zand en papier, die hormonen doen wel echt bizarre dingen met je.
Ik heb net weer even 10 minuten met m’n voetjes in S. zijn zandbak gestaan, voel me weer intens gelukkig?
<<

Anoniem291

Bericht 13 Apr 2020 20:21

Re: Gekke zwangerschapscravings

Allebei de keren melk, ging zo 4 liter per week doorheen en nu weer netjes 1 beker per dag en ook geen behoefte aan meer.
Bij de eerste zwangerschap wou ik ook vaak knakworsten.
<<

ChiQ

Bericht 13 Apr 2020 20:30

Re: Gekke zwangerschapscravings

Ketchup. Overal op. Ik stond ermee op en ging naar bed. Ik heb zelfs witbrood met ketchip gedipt gegeten.

Paprika's. Kilo's echt niet normaal. Ik sneed ze met uiterste concentratie tot perfecte reepjes met citroen en zout erop.

Oh en, ons huis werd doen opgeleverd. Ik hiéld van de geur. Verf, terpentine. Op een gegeven moment moest de trap geschilderd worden in een ruimte, ik bleef in die ruimte. Die schilders dachten vast die spoort niet.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 13 Apr 2020 20:34

Re: Gekke zwangerschapscravings

Cola heb ik liters van gedronken. Ook omdat ik zoveel moest spugen. Dit hielp een beetje.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5361

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 13 Apr 2020 21:30

Re: Gekke zwangerschapscravings

Marin schreef:
Saga schreef:

Ook at ik veel mandarijnen en de laatste periode dronk ik graag blikjes sanpellegrino limonata citroen. Als ik nu zo'n blikje zie, voel ik het maagzuur al weer opkomen zetten, bah!



Ooh die vind ik ook zo lekker. Altijd al hoor, ook niet zwanger maar nu ook weer echt. M'n man had een paar blikjes gehaald dit weekend. Goed idee, ik ga er eentje nemen.


Haha proost!

Ik vind gekookte bloemkool trouwens lekker sinds de bevalling. 9 maanden lang heb ik bijna niet kunnen eten, en op de dag dat zoon is geboren kreeg ik in het ziekenhuis gekookte bloemkool, aardappelen en iets van vlees. Ik was toen zoon uit m'n buik kwam accuut van de misselijkheid af en mijn eetlust kwam weer terug. En ik heb toen zo genoten van die snotgaar gekookte bloemkool!
10.04.17
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 13 Apr 2020 21:32

Re: Gekke zwangerschapscravings

Hahaha wat grappig. Dat is helemaal niet zo lekker.

Ik had de dagen na m'n bevalling echt totaal geen eetlust en weet nog dat ik bang was dat dat nooit meer goed zou komen (uhuh...).

Haha ChiQ, jouw man ging toch ook naar de McDonald's voor je in de avond ofzo? Daar moet ik altijd aan denken bij cravings. Of was jij dat niet?
Let's discover the world together.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5361

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 13 Apr 2020 21:34

Re: Gekke zwangerschapscravings

Nee helemaal niet inderdaad! Ik was toen denk ik ook heel blij dat ik gewoon kon eten wat er voor m'n neus stond zonder er misselijk van te worden.
10.04.17
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 13 Apr 2020 21:37

Re: Gekke zwangerschapscravings

Bij de eerste had ik continu zin in peren nectar van de Lidl. En at ik regelmatig Mc Donalds friet om 9:00 uur 's ochtends.
Verder vooral Gaviscon, vanwege de maagzuur..


Bij de 2e had ik énorme behoefte aan spa rood. Ik dronk met gemak 3 liter op een dag. Maar dan het liefst alleen het eerste glas van een nieuwe fles, zodat er nog veel bubbels in zaten. Die tic heb ik nu nog steeds, maar inmiddels hebben we een soda stream op het aanrecht staan zodat ik altijd een 'eerste glas' kan nemen.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 13 Apr 2020 21:49

Re: Gekke zwangerschapscravings

Vooral melk op dit moment. En tortilla chips met kaas smaak.

Verder heb ik steeds zin in van alles, maar krijg er daarna ontzettend last van maagzuur van.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Anoniem284

Bericht 13 Apr 2020 22:03

Re: Gekke zwangerschapscravings

Ja, ik had ook veel zin in melk. Op m’n werk als ik ging lunchen, pakte ik in het restaurant ook standaard 2 bekers melk in plaats van eentje en dan grapte ik dat er eentje voor mij en eentje voor de baby was.
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 19:18

Bericht 13 Apr 2020 22:28

Re: Gekke zwangerschapscravings

Haribo snoepjes en brie

Ben verder de hele dag door flink misselijk maar de snoepjes gaan er gewoon alsnog in :redface:
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Oreo

Kletskop

Berichten: 790

Geregistreerd: 24 Mei 2018 22:22

Bericht 13 Apr 2020 22:46

Re: Gekke zwangerschapscravings

Bij de oudste leefde ik op gebakken aardappelen/friet, sla en bij voorkeur kroketten. Mijn cravings waren pure chocola en spa rood. Voor de rest was ik te misselijk

Bij de jongste had ik niet echt cravings. Ik was dankzij pillen niet meer zo misselijk. Dus ik at redelijk gewoon.
Wel haalde ik bijna dagelijks een beker signature hot chocolate bij Starbucks, dus dat ben ik toen gaan beperken tot maximaal 2x per week. Starbucks heeft toen goed aan me verdiend ?
22112014 / 10042019
<<

Anoniem277

Bericht 14 Apr 2020 05:53

Re: Gekke zwangerschapscravings

Ik at heel veel perziken uit blik. Echt bij iedere maaltijd een halve blik. Als we gingen bbq-en stond er voor mij zelfs een schaal perziken die ik alleen op mocht eten.
Nu nog steeds vind ik het heerlijk en mijn kinderen ook ?
<<

Anoniem332

Bericht 14 Apr 2020 07:02

Re: Gekke zwangerschapscravings

Deze zwangerschap, de eerste weken, melk melk en nog eens melk! Drop, liefst die opgerolde veter drop.
Kokhalzen die ik deze zwangerschap van bloemkool. Vorige zwangerschap was dat van bloemkool en broccoli. Gelukkig kan ik nu wel broccoli eten want dat vind ik super lekker.
Überhaupt kan ik deze zwangerschap veel beter tegen eten. Ik loop veel minder slecht te eten. Al lijk ik soms wel een bodemloze put.
<<

Kira

Bericht 14 Apr 2020 09:09

Re: Gekke zwangerschapscravings

Ik hou van koffie en drink graag alcohol zmaar nog voordat ik wist dat ik zwanger was had ik in allebei geen zin meer. Hele zwangerschap ook niet gehad en nadat zoon er eenmaal was, wel weer gewoon.
En ik had nieuwe sloffen in die tijd en die roken heerlijk nieuw. Ik heb daar echt aan zitten snuffelen tijdens m'n zwangerschap haha!
<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1810

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:13

Bericht 14 Apr 2020 14:56

Re: Gekke zwangerschapscravings

Bij alle drie had ik de eerste periode veel behoefte aan appelsap. Nadat de misselijkheid over was (16-18 weken) had ik die behoefte niet meer. Daarna kwamen de dropjes, maar die behoefte zakte na verloop van tijd ook bij alle drie.

Nu heb ik ik eigenlijk niet echt cravings en bij zoon had ik die ook niet echt volgens mij. Bij dochter wilde ik mijn patat alleen nog maar met curry eten ?

Ohja ik begin de dag wel standaard met een glas aanmaak Roosvicee. Toch een craving, heerlijk!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3493

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 14 Apr 2020 15:00

Re: Gekke zwangerschapscravings

Ik, enorme theeleut, werd misselijk en onpasselijk van thee de hele zwangerschap! Het enige wat in de eerste weken hielp voor misselijkheid en waar ik elke avond zin in had waren naturel ribbel chips!
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 14 Apr 2020 15:17

Re: Gekke zwangerschapscravings

De 1955 burger van de Mac... JANKEN toen ze die tijdens mijn zwangerschap uit het assortiment haalden :nopompom:
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 14 Apr 2020 16:57

Re: Gekke zwangerschapscravings

Teun schreef:Bij de oudste kan ik me geen hele gekke dingen herinneren. De eerste weken vond ik de lucht van gebraden vlees heel vies, en had ik juist wel zin in friet. Verder vond ik avondeten meestal niet zo lekker, brood en lichte dingen juist wel. Oh ja, ik herinner me dat ik veel zin had in leverworst, maar dat mag je niet te vaak.

Dit herken ik enorm. Bij de oudste aten we nog elke zondag bij mijn schoonmoeder en daar bleef die lucht heel erg hangen tijdens het koken. Ik kon daar echt heel de week al tegenop zien. Het eten zelf vond ik best lekker, al zou ik ook het liefst heel de brood, koude maaltijden of friet hebben gegeten.

Verder vond ik zure snoepjes onwijs lekker, hoe zuurder hoe beter. Nu ben ik sowieso een zoetekauw, maar zure snoepjes vind ik niks aan. Zwarte koffie moest ik echt niet aan denken, gelukkig maar, dat maakte het makkelijker om mijn koffie-inname drastisch te verlagen.

Marin schreef:Haha ChiQ, jouw man ging toch ook naar de McDonald's voor je in de avond ofzo? Daar moet ik altijd aan denken bij cravings. Of was jij dat niet?

Mijn man nam in mijn verlof elke vrijdag McDonalds mee na zijn werk (de oudste lag dan al op bed). De laatste keer belde hij wat ik wilde, dus ik mijn bestelling doorgegeven en 'oh ja, nog iets, mijn vliezen zijn gebroken, maar ik heb echt zin in friet.'
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Anoniem304

Bericht 14 Apr 2020 19:20

Re: Gekke zwangerschapscravings

Anelisan schreef:Ik at heel veel perziken uit blik. Echt bij iedere maaltijd een halve blik. Als we gingen bbq-en stond er voor mij zelfs een schaal perziken die ik alleen op mocht eten.
Nu nog steeds vind ik het heerlijk en mijn kinderen ook ?

Bedankt he. Ik kon aan niks anders meer denken en heb net 3 blikken gehaald. Als beginnetje. ??
Laatst gewijzigd door Anoniem304 op 14 Apr 2020 19:21, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2143

Geregistreerd: 07 Sep 2013 20:12

Bericht 14 Apr 2020 19:21

Re: Gekke zwangerschapscravings

Pippa schreef:Ik, enorme theeleut, werd misselijk en onpasselijk van thee de hele zwangerschap! Het enige wat in de eerste weken hielp voor misselijkheid en waar ik elke avond zin in had waren naturel ribbel chips!


Oh ja dit heb ik inderdaad ook! Ik drink normaal echt liters thee en heb het nu al maanden niet gedronken, bah!

Ik kick trouwens ook extra op de geur van de stofzuiger.... vind ik normaal al lekker ruiken, maar nu helemaal??‍♀️
<<

Anoniem304

Bericht 14 Apr 2020 19:24

Re: Gekke zwangerschapscravings

Pippa schreef:Ik, enorme theeleut, werd misselijk en onpasselijk van thee de hele zwangerschap! Het enige wat in de eerste weken hielp voor misselijkheid en waar ik elke avond zin in had waren naturel ribbel chips!

Ja die thee. Super smerig. Bij G had ik dat alleen de eerste weken en nu weer. Ik had er eerst nog wel zin in en dan halverwege hoefde ik niet meer, maar nu word ik al beroerd bij het idee.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8166

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 14 Apr 2020 19:30

Re: Gekke zwangerschapscravings

Appels, ik heb kilo's appels op. Normaal eet ik nooit fruit dus dit was wel bijzonder.
Verder zure matten maar daar ging mn tong van kapot (gek hè als je een zakje met 10 matten binnen 30min naar binnen werkt) dus die kwamen niet heel veel in huis.

En ik haalde toch wel zeker 3x pw een Frappé bij de mcD en ook heeeeel regelmatig een mcFlurry (soms zelfs 2x per dag)
30-04-2017
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers