Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Weekenden werken.einde van deze pagina nieuwe vraag over lo

<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 13 Apr 2020 13:15

Weekenden werken.einde van deze pagina nieuwe vraag over lo

Hoe bevalt jullie dit?
Op zich vind ik de weekenden zelf niet erg om te werken, qua werk gezien. Dat zijn rustige diensten.
Alleen naar de thuissituatie gekeken zie ik er steeds meer tegenop. Ik hecht best veel waarde aan dingen doen met gezin/kinderen. Grote dingen, als dagje weg, maar ook kleine dingen zoals uiteten, skaten, wandelen, bios.
Net eens op papier geschreven wat onze verplichtingen zijn in het weekend. 1,5- 2 weekenden werken. Toch stiekem best veel verjaardagen (schoonzus heeft 3 kids, 1 stel heeft 3 kids, en 2 met 2 kids). En nu kun je zeggen daar hoef je toch niet altijd heen. Klopt, maar ergens is het natuurlijk wel gezellig, en zou ik het zelf ook niet leuk vinden als ze niet bij ons zouden komen. Dan heb je nog een familiedag, feestdagen etc. Vriend heeft 1x in de 3 weken nachtdienst en slaapt dus op zaterdag. En om het weekend hebben we zijn kinderen, die weekenden doen we vanzelfsprekend ook al niks met ons 2en.
Gevoelsmatig blijft er dus weinig tijd over om dingen te doen in het weekend. Laat staan dat ik dan voor mezelf durf te kiezen en bij wijze van een dagje met vriendinnen weg te gaan.
Ik heb al zitten denken om minder te werken, en te kijken naar woonhuizen waar je minder korte diensten hebben zodat ik in het algemeen minder diensten werk, maar in het weekend vvond ik ze dan wel weer fijn....
Laatst gewijzigd door Elroya op 19 Apr 2020 07:27, in totaal 2 keer gewijzigd.
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 13 Apr 2020 13:23

Re: Weekenden werken

Ik zou het niet willen icm een gezin. Ik geloof (en herken) ook wel dat de diensten dan vaak relaxter zijn maar ik ben toch liever thuis samen met mijn gezin.

Voordeel is vaak wel dat je in het weekend geen oppas hoeft te regelen. Hoe ervaart je partner het? Zou hij meer tijd samen fijner vinden?

Als ik me niet vergis zit jij nog deels in de ziektewet door een burn-out. Nu weet ik de reden niet maar voor mij zou wat meer balans in mijn leven (ook regelmatiger leven) en meer quality time met mijn gezin ook meer rust geven.
Dus ik denk dat het goed is dat je dit eens rustig bekijkt. Doe je het zo omdat je dat fijn vindt? Omdat je het zo gewend bent of omdat je denkt dat het niet anders kan? Wie weet kan je hier ook nog winst in behalen.
<<

Anoniem308

Bericht 13 Apr 2020 13:40

Re: Weekenden werken

Ik herken veel van wat jij schrijft. Ik werk 24u in het ziekenhuis als vpk. Wij werken verplicht om het weekend. Met 20 uur is het een weekend per maand. Ik denk er sterk over om dat in de toekomst te gaan doen. Maar voor nu door opleiding en financiën niet zo handig.
Ik moet er wel bij zeggen dat ik vaak om de vrijdag vrij ben, dan is mijn man ook thuis. Dus hebben we wel tijd met z’n vieren.

Ik vind er voor en nadelen aanzitten.
Veel minder opvang nodig, dus minder kosten en ik heb nu dochter en zoon nog zo klein zijn ook veel tijd met hun alleen.
Doordeweeks is het toch rustiger overal, leuke uitjes of naar de winkels. Heb ook veel vriendinnen die doordeweeks vrij zijn met kinderen.
En niet verplicht mee hoeven naar alle verjaardagen van de familie vind ik nooit zo’n ramp haha.
Maar alsnog wil ik tzt dus wel minder weekenden werken ivm een stabielere gezinssituatie. Zeker als dochter naar school moet.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 13 Apr 2020 13:59

Re: Weekenden werken

Mijn partner hecht zelf iets minder waarde aan het samen zijn, dus zijn eerste reactie was, dat moet toch gewoon te plannen zijn. Hij vind het zelfs ook wel eens fijn als hij een avond voor zichzelf heeft ;) maar ik heb net dus alles op papier geschreven en dan snapt hij het wel. Ook omdat we het gisteren over de kinderen hebben gehad, ze willen allemaal aandacht, het liefst ook 1 op 1, en dat is ook lastig met 'weinig' tijd.
Klopt idd dat ik nog in de ziektewet zit. Komt hier ook deels uit voort. Zijn ook gaan kijken of regelmaat mij wel zou kunnen helpen, door met bijv dagbesteding en financiële (hele andere tak dat weet ik) mee te gaan kijken, alleen na 4 weken kwam het corona en heeft alles een andere invulling. Plus het feit dat de kinderen thuis zitten, ik de kinderen dus al zie en wat dat betreft al iets minder waarde hecht aan het weekend (En er toch geen mogelijkheden zijn om iets te doen).
Het feit dat het minder oplevert (En minder salaris, en dan wil ik minder uren werken, en geen ort) hebben we bekeken, en dat moet lukken (voelt als falen ,maar neem ik voor lief). Qua opvang zou het ook te doen moeten zijn (als corona weg is). Alleen het stukje dat ik niet meer om 15uur klaar ben en dus minder mogelijkheden heb met sportclubjes etc is nog even een ding, maar dat moet ik langs me neer leggen. Net als dat ik minder flexibel ben, en bijv studiedagen niet meer vrij kan vragen.

Alleen weet ik dan niet goed wat te doen. Dagbesteding zijn te weinig vacatures, en daarin heb ik ook mijn wensen in welke doelgroep. Bovendien is er sprake van dat op den duur de dagbesteding ook meer richting de woonhuizen zullen moeten, dus dan zit ik met hetzelfde. En verder 'durf' ik niet goed verder te kijken, weet ik ook niet wat ik zou willen.
En de reden dat ik nu weer twijfel is deels makkelijkheid, ik heb werk en zekerheid. Maar doordat ik wel al een beetje op de andere woonhuizen heb meegekeken viel me op dat hogere niveau eigenlijk wel leuk is, en me waarschijnlijk wel dat stukje energie kan geven.

Ja AMM, met 24 uur zou je 1,5 weekend moeten werken vernam ik. Ik werk nu ook 24 uur, wil dan ook 20 uur werken. Maar ik zou moeten nagaan of er dan nog steeds 1 weekend is. Zo heb ik op mn oude woonhuis iig niets vernomen.
En idd met kleintjes nog thuis heeft het zeker zn voordelen, en liep ik er nog niet tegenaan. Nu met dochter op school al meer.
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Anoniem331

Bericht 13 Apr 2020 14:11

Re: Weekenden werken

Ik heb nu met het coronavirus mijn weekender terug gekregen die 3 jaar terug ingezet werden op een andere huiskamer, en ik werk ze dus heel graag. Om het weekend 2 dagen. Vind het geld fijn, de dagbesteding vind ik leuk, en ik geef niet zoveel om het weekend, en in de avonden zijn we toch samen.
Het ene weekend zijn we beide thuis met alle kinderen, het andere weekend werken we. Ik meer dan mijn vriend, maar die ‘werkt’ dan thuis. Heeft altijd wat te doen binnen of buiten en vind dat heerlijk.

Ik zou in jou geval ook kijken of je ergens een switch kan maken. Want alles waar je tegenaan loopt hoor er natuurlijk wel bij.
En misschien nu lastig om iets te vinden, maar zou zeker om me heen kijken.
<<

Anoniem300

Bericht 13 Apr 2020 15:54

Re: Weekenden werken

Ik vind de weekenden werken juist erg fijn, geen oppas nodig. En inderdaad op het werk is het rustiger en relaxter. Wij werken, ongeacht je uren, 2 weekenden per maand. Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik nooit en vol weekend werk (of vrijdag slaap en dan zaterdag tot 10, of zaterdag slaap en zondag tot 10, heel zelden week ik zaterdag dag dienst en zondag tot maandag slaap) dus ik heb dan nog genoeg weekend tijd over vind ik zelf.

Ik heb eerst wel op een dagbesteding gewerkt en ik vond dat juist niks, zag daarbij de kinderen veel minder en het regelen van oppas vond ik echt een ramp.
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1936

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:18

Bericht 13 Apr 2020 17:41

Re: Weekenden werken

Ik ben even kwijt wat jou achtergrond is qua diploma elroya, maar als dat verzorgdende ig of verpleegkundige is, dan zou ik overwegen of werken als zzper iets voor jou is.
Mijn man heeft het vorig jaar geprobeerd, helaas vond hij het niet leuk, miste vaste collega's. Maar er is heel veel werk in, zeker qua ouderen en gehandicapten en je kunt zelf je werkdagen/uren bepalen. Mijn man werkte via een soort 'marktplaats' waarop veel instellingen in onze regio zitten, je hoeft dus niet zelf te zoeken naar contacten. Mocht je er meer over willen weten, kan ik je er wel wat over vertellen.
Het moet je liggen natuurlijk, maar als je geen problemen hebt met 'vliegende keep' zijn en steeds wisselende cliënten en collegas? Zo kun je wel gewoon regelmatig werken, wanneer jou uitkomt etc.
Het klinkt heel ingewikkeld allemaal, maar dat was het echt totaal niet.
Juli 2015
Maart 2017
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 13 Apr 2020 18:55

Re: Weekenden werken

Pure, als ik je reactie zo lees lijkt het een beetje op werken vanuit de flex bij ons. Daar ben ik me ook aan in het verdiepen. Ben daar alleen bang dat de 'reeksen' niet zo fijn worden, dat je zeg maar een beperkte aanbod diensten hebt waardoor je weinig keuze hebt. Bij ons is de flex overigens nog wel met dag-/ late- en weekenddiensten. En had al geïnformeerd maar zelfs dan zou je nog wel weekenden moeten werken.
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 14 Apr 2020 14:42

Re: Weekenden werken

Ik werkte 2 zaterdagen en 1 of 2 zondagen per maand. Het werd wel lastig met sport van de kinderen dus bij m'n nieuwe werk aangegeven dat ik 1 zaterdag en 1 zondag wil werken en dan niet in hetzelfde weekend.

Qua tijd met de kinderen vond ik het niet vervelend maar steeds moeten leuren bij andere ouders om m'n kind te halen en brengen bij voetbal vond ik niet prettig.
R. 2013
D. 2016
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 14 Apr 2020 22:13

Re: Weekenden werken

Mijn werkt al sinds ik hem ken (bijna 10 jaar) de weekenden. Ik ben eraan gewend elke verjaardag of barbecue alleen met zoon te zijn. Maaaaar door Corona zit man nu thuis en alhoewel we nu dus geen verjaardagen hebben, vind ik dit heerlijk - eindelijk tijd samen als gezin.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 15 Apr 2020 07:14

Re: Weekenden werken

Ik heb een paar jaar wisseldiensten gedraaid dus ook weekenden. Ik had een roterend rooster van 8 weken waarvan ik 5 weekenden moest werken (geloof ik). Ik vond het zelf niet zo erg maar voor m'n man gewoon niet heel leuk. Toch altijd een soort schuldgevoel dat hij veel alleen was. Natuurlijk kunnen we ook prima dingen los van elkaar doen en hij vond alleen zijn ook af en toe wel lekker hoor maar het was niet het allergezelligste.

Met een gezin lijkt het me nog ongezelliger maar ook voordelen hebben qua geen oppas inderdaad.
Let's discover the world together.
<<

Loïs

Kletskop

Berichten: 713

Geregistreerd: 14 Aug 2019 20:51

Bericht 15 Apr 2020 07:52

Re: Weekenden werken

Bij mijn werk wisselt het heel erg hoeveel weekenden ik moet werken. Het afgelopen jaar ongeveer een weekenddag in de 6 weken, heel weinig dus. Daarvoor was het 1 dag in de maand, en vroeger een heel weekend per maand. Nog niet heel veel. Maar dat heeft bij ons ook met functie te maken. Mijn functie is voornamelijk ambulant, en de diensten op de groep zijn eigenlijk voornamelijk om de weekenden niet alleen bij de groepswerkers neer te leggen. Maar het afgelopen jaar, sinds mijn jongste naar school ging, werkte ik eigenlijk iedere week dezelfde dagen, weinig onregelmatigheid en dat vond ik echt heerlijk. Ook omdat mijn man soms in het weekend moet werken, verschillende diensten draait hij.
Maar als ik dan het verschil zie op mijn loonstrook als ik een zon of feestdag gewerkt heb, denk ik ook altijd; wat maakt die dag werken in het weekend uit.
Ook kan ik mijn rooster zelf plannen. Dus ik probeer de weekenddagen die ik wel moet werken af te stemmen op een dag dat man ook werkt. Hij vroeg ik laat of andersom. Dan zijn we niet te veel weekenden kwijt als gezin. Die afstemming vind ik fijn.
En nu met de kleine op komst moeten we even kijken hoe het straks verdeelt moet worden. Het liefst zoek ik een andere baan, tijdens kantoortijden.
Maar verjaardagen ed van vrienden of familie doet de ander dan gewoon alleen, als een van ons moet werken. Net als mee naar voetbal ed. Enige vervelende is dat de jongste mee moet dan, maar goed dat is ook geen groot probleem.
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1936

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:18

Bericht 15 Apr 2020 09:09

Re: Weekenden werken

Elroya schreef:Pure, als ik je reactie zo lees lijkt het een beetje op werken vanuit de flex bij ons. Daar ben ik me ook aan in het verdiepen. Ben daar alleen bang dat de 'reeksen' niet zo fijn worden, dat je zeg maar een beperkte aanbod diensten hebt waardoor je weinig keuze hebt. Bij ons is de flex overigens nog wel met dag-/ late- en weekenddiensten. En had al geïnformeerd maar zelfs dan zou je nog wel weekenden moeten werken.


Als zzper kun je zelf je diensten uitkiezen. Mijn man werkte ook alleen overdag, en niet in het weekend toen. Er was echt wel flink keuze, maar soms wel last minute. Eigenlijk had mn man in zon 90% van de gevallen gewoon werk op de dagen dat hij wilde. Van 70% wist hij dat dan wel minstens 2 weken van te voren.
Maar je kunt ook bijv zeggen: ik maak mezelf beschikbaar op bijv. Ma, di, wo, do en vr overdag. En dat je als je bijv 20 uur wil werken gewoon wacht tot je 20 uur hebt in die week en dan zet je de overige dagen als 'niet beschikbaar'.

Mijn man heeft dat geprobeerd eerst, omdat hij de gok niet durfde te nemen zijn baan op te zeggen. Hij heeft daarom ouderschapsverlof in gezet voor een paar maanden en is het in die uren gaan uitproberen. Uiteindelijk beviel het dus niet, en kon hij bij zn oude werk gewoon zn uren terug krijgen gezien de inzet van t verlof.
Vanuit een reïntegratie traject kun je ook op die basis iets uitproberen vaak, maar dan moet 1e spoor (dus je eigen werkgever) wel doodlopen geloof ik. Maar je zou het eens kunnen overleggen met een reintegratiecoach ofzo.

Hoe dan ook, let goed op jezelf. Het is niet niks werken naast 3 (en soms 5) kinderen in een onregelmatige baan.
Juli 2015
Maart 2017
<<

Neno

Kwebbel

Berichten: 499

Geregistreerd: 09 Feb 2020 08:45

Bericht 16 Apr 2020 09:54

Re: Weekenden werken

In principe werk ik 1 dag in het weekend, gewoon overdag dus geen onregelmatige diensten. Ik vind het juist fijn omdat de man dan thuis is voor de kids/ huis en avondeten, dat scheelt veel geregel en daardoor heb ik doordeweeks weer een dag extra waardoor er op die dag dan weer geen geregel is. En dan doen we op de andere dag in het weekend leuke dingen met het gezin, ook regelmatig dat ik toch die weekenddag ruil of vrij neem als we het hele weekend weg gaan. Mij bevalt het dus goed om in het weekend te werken!
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 19 Apr 2020 07:25

Re: Weekenden werken

Vandeweek gesprek gehad met manager en hrm, en mijn partner was erbij. 3 opties
1 bij werkgever blijven werken maar zij kunnen me alleen de onregelmatigheid bieden (regelmaat zit in dagbesteding dat zal nu vanwege corona sowieso nog een hele tijd anders zijn, en in het normale leven hebben ze daar ook niet veel vacatures)
2 in de ww gaan, zodat ik even rust krijg aldus manager
3 een loopbaanbegeleiding aangaan

Extra info
1, dan zou ik kiezen voor iets minder uren, maar dan nog kunnen ze me niet garanderen dat ik maar 1-1,5 weekend hoef, want dat is afhankelijk van de teambezetting en die blijft ook veranderen. Verder zou ik graag naar een matig of hoog niveau gaan maar daar zijn al minder vacatures. En als ze al vacature hrbben is er natuurlijk kans dat iemand anders dat ook wil. Bovendien zou ik graag zien dat ik op een groep kom met hele diensten zodat ik minder vaak van huis hoef, maar ze willen er straks heen dat juist die mensen overdag meer op dagbesteding zijn zodat het woonhuis overdag dicht is
2, mijn eerste gedachte was wil ik niet. Ik heb niet echt ambities qua werk, maar van thuis zitten word ik ook niet gelukkig (hoew el een vriendin opperde, dan kun je die tijd goed gebruiken om bij div dingen mee te kijken)
3, mijn werkgever wil me dan een vaststellingsovereenkomst aanbieden tot over 3,5 mnd (dan zou ik volgens de bedrijfsarts normaliter weer aan de gang kunnen zijn). Ze willen dan de transitievergieeinh die erbij hoort (gedeeltelijk?) gebruiken voor die loopbaanplanning. Dat is bij een ander bedrijf. Ik zou daarna dan niet meer terug kunnen bij mn oude werkgever, want 'er heeft dan veel geld gekost en dan kun je niet zomaar weer in je oude baan rollen'

Op zich natuurlijk fijn dat ze dit bieden. Ze kunnen ook zeggen, het is hier onregelmatig werken en anders ga je zelf maar weg.
Ik ben een heel onzeker iemand, die graag weet waar ze aan toe is. Daarom is blijven en minder werken een heel veilig idee. Maar weet ik ook dat ik eigenlijk de andere optie moet aangaan.
Alleen is daarbij de vraag, moet ik t op de manier van werkgever doen. Of zeggen, geef mij die transitievergoeding en dan zoek ik zelf een loopbaanbegeleiding. Ik hoorde ook dat je bij t uwv dit bijv ook zou krijgen.

Dus iemand ervaring met loopbaanbegeleiding, of evt tips voor mij?
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Anoniem313

Bericht 19 Apr 2020 08:27

Re: Weekenden werken.einde van deze pagina nieuwe vraag over

De optie ‘de ww in zodat je rust krijgt’ is gewoon ontslag, toch? Maar jij zit toch in de ziektewet?
<<

Anoniem292

Bericht 19 Apr 2020 08:39

Re: Weekenden werken.einde van deze pagina nieuwe vraag over

Heb je rechtsbijstand? Leg daar optie 2 en 3 even voor. En zolang je nog (gedeeltelijk) ziek bent hoef je sowieso nog even geen keuze te maken.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 19 Apr 2020 09:42

Re: Weekenden werken.einde van deze pagina nieuwe vraag over

Ik zit idd in de ziektewet. Maar ik zal toch moeten reïntegreren. En ik heb weinig zin in reïntegreren in onregelmatigheid. Nouja als ik wil zou ik kunnen reïntegreren in regelmatige tijden, maar zal dan sowieso na die 3,5 maand wel onregelmatig aan t werk moeten. Dus in die zin denk ik dat ik er nu wel al iets mee moet toch
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

kerel

Lady-post-a-lot

Berichten: 1384

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:24

Bericht 19 Apr 2020 10:23

Re: Weekenden werken.einde van deze pagina nieuwe vraag over

Ik ken natuurlijk helemaal niet de reden waarom je ziek bent, maar maakt die onregelmatigheid daar geen deel van uit? Als dat zo is, dan moet werkgever zorgen dat je in regelmatigheid kunt reintegreren, hetzij in het eigen bedrijf, hetzij bij een ander bedrijf. Dat is ZIJN verantwoordelijkheid. Biedt werkgever uberhaupt iets aan passende reintegratie? Heb je er al over gesproken met de bedrijfsarts?

Optie 2 - uitrusten in de WW - klinkt heel makkelijk, maar als jij inderdaad al ziektewet hebt, verandert er feitelijk niks, behalve dat je werkgever van een zorg af is. En het derde traject klinkt ook als adempauze voor hem.

Een heel ander idee dat ik je eens mee zou willen geven: vraag het UWV eens om vast te stellen of je werkgever voldoende doet om jou - ook in deze spannende tijd - uberhaupt passend te laten reintegreren. Vraag een deskundigenoordeel aan het UWV, dan weet je ook gelijk of je werkgever genoeg doet en op wat voor soort plekken hij je mag laten terugkeren. Dan kan ook niemand je verwijten dat je te weinig doet ofzo!
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 19 Apr 2020 10:48

Re: Weekenden werken.einde van deze pagina nieuwe vraag over

Ik lees nu vooral dingen die jouw werkgever aandraagt als optie, maar wat heb je er zelf voor beeld bij? Hoe zie je jouw loopbaan voor je?
Je werkt in de zorg, daar horen onregelmatige werktijden en weekenddiensten vaak wel bij. Als jouw werkgever geen regelmatigheid kan bieden en onregelmatig werken is voor jou geen optie dan rest alleen maar: iets anders gaan doen of een andere werkgever zoeken.
Maar wat heeft jouw voorkeur dan? Wil je hetzelfde beroep blijven doen óf is omscholen een optie? Zo ja, weet je dan tot wat je je zou willen laten omscholen? Ik zou daar eerst over nadenken voordat je verder kunt met stap 2. Pas dan kan je bedenken welke optie voor jou de beste zou kunnen zijn.
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1936

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:18

Bericht 19 Apr 2020 11:51

Re: Weekenden werken.einde van deze pagina nieuwe vraag over

Oei, het klinkt mij alsof je werkgever graag van je af komt op makkelijke manier.
Als je ziek bent MOET je werkgever je helpen reintegreren! Als het kan bij dezelfde werkgever, en anders 2e spoor.
Natuurlijk moet jij ook meewerken aan die reïntegratie. Ik weet niet of het zo is, maar zoals ik het hier online begrijpt is het niet zozeer niet onregelmatig willen werken, maar ook dat het gewoon heel zwaar voor je is naast je gezin. In dat geval zou een arboarts of het uwv kunnen kijken of het helemaal niet meer mogelijk is en je daarin in je recht staat. In dat geval moet je werkgever je iets regelmatigs (of regelmatigers) aanbieden. En anders een tweede spoor met je gaan bewandelen op dat gebied.
Ga iig sowieso geen vaststellingsovereenkomst tekenen omdat je werkgever anders veel kosten maakt! Dat hoort bij een zieke werknemer en dat is normaal dat een werkgever daar kosten voor maakt (wet poortwachter). De ww ingaan sowieso niet doen! Hun moeten iig 2 jaar na ziek zijn nog verantwoordelijkheid voor jou dragen!
Juli 2015
Maart 2017
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 19 Apr 2020 12:12

Re: Weekenden werken.einde van deze pagina nieuwe vraag over

Kerel, ik zit in de ziektewet vanwege overspannenheid. Iets met veel kinderen, waarvan jonge kinderen, en mijn perfectionisme en denken voor en aan kinderen waardoor ik mezelf op de laatste plek zet en voorbij loop. Het onregelmatig werken zal daar zeker mee te maken hebben, want door bijv de avonddiensten 'kan' ik niet voor mezelf kiezen en nog een avond weg gaan en bijv sporten. Daarbij is er nu ook uitgekomen (iets wat ik diep in mn achterhoofd wel wist maar niet durfde toe te geven) dat ik op t huidig woonhuis niet op mn plek zat. Het onregelmatig werk zal
Ze hebben dus al met me meegedacht door tijdens t reïntegreren met andere (regelmatige!) plekken te kunnen meekijken. Wel met kanttekening dat ze daarin niks kunnen beloven. Want er is een dun lijntje tussen niet onregelmatig kunnen of willen werken. En door therapie zou ik dus leren beter voor mezelf te kiezen, en dan is t geen medische reden om mij niet meer onregelmatig te laten werken, maar een keuze uit privésituatie.
Qua reïntegratie zouden ze me best wel regelmaat kunnen bieden. Maar als ik over 3,5 mnd gereintegreerd zou zijn zal ik alsnog iets moeten.

Scandic, ik sta al 13 jaar op hetzelfde woonhuis, wat dat betreft dus een beetje vastgeroest. En weet ik niet goed wat ik zou willen. Ja regelmatig werken (met risico dat dat ook niet alles is, maar dat risico neem ik), en dan t liefst 2,5 dag. Maar hoe wat waar weet ik niet meer. Wat dat betreft denk ik dat die loopbaanbegeleiding een goed iets is. Maar mss dat hier tips naar voren komen waar ik iets mee kan
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

kerel

Lady-post-a-lot

Berichten: 1384

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:24

Bericht 19 Apr 2020 12:40

Re: Weekenden werken.einde van deze pagina nieuwe vraag over

Hmm maar op dit moment moet je werkgever je echt gewoon reintegreren. Ook als jij niet weet wat je wilt, dat hoort nu juist bij overspannen zijn. Je hoeft niet te weten wat je wilt, als je straks klaar bent met overspannen zijn, daar moet je over na kunnen denken. Wie weet wel tweede spoor, is dat heel verstandig.

ben je lid van een vakbond ,toevallig? :)
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 19 Apr 2020 21:46

Re: Weekenden werken.einde van deze pagina nieuwe vraag over

Maar van 2e spoor zou geen sprake zijn, omdat ik al aan t reïntegreren was (paar uurtjes maar) , en het dus wel gewoon mogelijk zou zijn. Het niet willen zou iets anders zijn.
Vakbond zit ik idd niet bij.
Stomme vraag mss, maar waarom niet (tijdelijk) ww? Ik heb HBO en in de zorg zijn altijd wel mensen nodig.
(Ik probeer de ww wel te voorkomen hoor, maar zie het stukje dat moet je echt niet doen, niet echt)
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Anoniem279

Bericht 20 Apr 2020 06:41

Re: Weekenden werken.einde van deze pagina nieuwe vraag over

Ik zou me dan vooral zorgen maken om mijn cv en om wat ik moet zeggen als ze tijdens een sollicitatie gaan vragen waarom ik ben ontslagen bij mijn vorige werkgever. Ik zou bang zijn dat een ‘ik ben in de ww gegaan om rust te pakken’ het wat dat betreft niet zo goed doet.
Daarnaast is het vooral natuurlijk ook een hele makkelijke oplossing van je werkgever om verder maar niet in je re-integratie hoeven te investeren.
Volgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers