Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Social distancing en single-zijn in Corona-tijd

<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2075

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:04

Bericht 13 Apr 2020 11:26

Social distancing en single-zijn in Corona-tijd

Naar aanleiding van het baaltopic onder algemeen heb ik dit topic aangemaakt. Om een plek te hebben om als singles te kunnen delen wat je dwars zit, een beetje herkenning te vinden en elkaar te kunnen steunen.
Ik ben ook wel benieuwd wat anderen doen als ze zich alleen voelen.

Ik vermaak me trouwens op zich best wel hoor, heb genoeg dingen te doen. Maar wel allemaal alleen helaas....
<<

Donut

Noob

Berichten: 204

Geregistreerd: 02 Dec 2018 18:58

Bericht 13 Apr 2020 11:47

Re: Social distancing en single-zijn in Corona-tijd

Bij mij wisselt het per dag. Ene dag gaat beter dan de andere. Ik ben blij dat ik mijn werk heb waardoor die dagen snel omgaan en ik afleiding heb. Maar soms als ik vrij ben dan denk ik smorgens al wat moet ik nou weer gaan doen vandaag....dan vliegt het me echt aan.
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2075

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:04

Bericht 13 Apr 2020 19:52

Re: Social distancing en single-zijn in Corona-tijd

Op mijn werkdagen heb ik het nog best druk. Niet altijd even productief trouwens, want vind het lastig mijzelf te motiveren zonder de normale dynamiek van mijn werk (ik werk de hele dag thuis dus). En heel veel vrije dagen heb ik nog niet gehad, dus die kom ik ook wel door zonder echt vervelen. Eind april heb ik een week vakantie officieel. Er is nog een boel op te ruimen in huis, dus ik denk dat ik daar dan mee aan de slag ga. Maar de grotere klussen in huis en in de tuin waar ik hulp bij nodig heb blijven helaas liggen...
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 13 Apr 2020 20:13

Re: Social distancing en single-zijn in Corona-tijd

Ik ben single en werkloos! Woon nu wel al paar weken bij m’n zus maar merk dat ik daar nu ook beetje onrustig begin te worden. Ik mis m’n vrienden en gewoon de dagelijkse routine. Vooral dit weekend vond ik zwaar met nog een extra zondag waarbij iedereen hier thuis was.

Ik ben wel onverwachts gaan daten maar ook dat vind ik enorm lastig nu want je kunt amper iets en ik heb amper iets te vertellen. Ook ben ik extreem slecht in werkloos zijn dus baal ook van hoe ik nu ben, niet echt bevorderlijk voor leuke dates ? dus dat gaat ook maar even op een laag pitje.
<<

Anoniem292

Bericht 13 Apr 2020 20:35

Re: Social distancing en single-zijn in Corona-tijd

Hier ook single en werkloos Feline! Dus een daginvulling/ritme of contact met collega’s is er hier ook niet.

Fijn dit topic trouwens!
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 13 Apr 2020 20:58

Re: Social distancing en single-zijn in Corona-tijd

Stom hè Hugo! Vervelend om te horen dat je in hetzelfde schuitje zit.

Ik merk vooral dat ik het lastig vind om positief te blijven klinken naar anderen. Net even gebeld met een vriend en heb echt het idee dat ik alleen nog maar kan zeuren omdat ik niets te vertellen heb en dat dan voor de hand ligt.
Hij sloot gelukkig wel af met dat ie zin heeft om weer een middag iets leuks te doen met me dus hopelijk zit het vooral in mijn hoofd. Ik ben echt zoveel leuker met een leven ?
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2075

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:04

Bericht 13 Apr 2020 22:26

Re: Social distancing en single-zijn in Corona-tijd

Dat lijkt me helemaal lastig, als je nu ook nog werkloos bent. Hebben jullie uitzicht op iets nieuws? Anders zou ik denk ik proberen toch jezelf iets nieuws te leren, met een online cursus of boek oid. Dan houd je toch iets van bezigheden en maak je ook nog eens iets mee.
<<

Peanutbuttercup

Bericht 14 Apr 2020 06:08

Re: Social distancing en single-zijn in Corona-tijd

Feline, woont je date in de omgeving van je zus of in je eigen woonplaats?

Ik ben ook single en 'n beetje klaar met de hele situatie. Ik werk wel (onderwijs) en heb daardoor doordeweeks overdag meer dan voldoende afleiding, maar 's avonds en in het weekend merk ik wel echt dat ik er klaar mee ben.
Heb vriendinnen in hetzelfde schuitje dus we steunen elkaar wel, maar via facetime is het toch anders dan elkaar in het echt een knuffel geven.
En ik merk dat ik heel erg teleurgesteld ben in mijn 'beste' vriendin. Ik hoor heel weinig van haar en als ik iets hoor wordt er weinig interesse in mij getoond.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 14 Apr 2020 07:46

Re: Social distancing en single-zijn in Corona-tijd

Hij woont in mijn woonplaats. Maar ik merk nu dat ie ook niet zo goed is in smalltalk en ik hoor praktisch niets van hem als we elkaar niet zien en dat heb ik wel echt nodig om iemand leuk te gaan vinden dus ik vermoed dat dit voor mij sowieso snel klaar is.

Ik kan me zo goed voorstellen dat je avonden en weekenden veel te lang duren nu. En wat vervelend van je beste vriendin. Heb je haar ernaar gevraagd?

Char, ik verveel me nog niet eens heel erg want ben veel buiten maar heb gewoon weer zin om lol te hebben met collega’s.
<<

Peanutbuttercup

Bericht 14 Apr 2020 10:02

Re: Social distancing en single-zijn in Corona-tijd

Feline schreef:Hij woont in mijn woonplaats. Maar ik merk nu dat ie ook niet zo goed is in smalltalk en ik hoor praktisch niets van hem als we elkaar niet zien en dat heb ik wel echt nodig om iemand leuk te gaan vinden dus ik vermoed dat dit voor mij sowieso snel klaar is.

Ik kan me zo goed voorstellen dat je avonden en weekenden veel te lang duren nu. En wat vervelend van je beste vriendin. Heb je haar ernaar gevraagd?

Char, ik verveel me nog niet eens heel erg want ben veel buiten maar heb gewoon weer zin om lol te hebben met collega’s.


Oh dat snap ik ja, wel lastig als het steeds zo fijn is als jullie elkaar zien! Maargoed, in deze tijd is dat niet helemaal haalbaar en juist fijn als je daarbuiten ook leuk contact hebt!
Ik heb m'n vriendin er niet naar gevraagd. Dat is juist het lastige, we hebben nauwelijks contact en als we contact hebben is het via whatsapp, omdat het niet lukt om elkaar telefonisch te bereiken. Er speelt voor mij ook wel meer mee, niet alleen dit dus dit is meer een soort druppel nu.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 14 Apr 2020 10:38

Re: Social distancing en single-zijn in Corona-tijd

Haihai, ik kom ook meeschrijven haha! Ik voel me vandaag wel weer best ok, maar gisteren heb ik de halve dag op bed gehangen en me dood verveeld. Ik ben ook single, woon niet alleen maar met een huisgenoot waar ik ongeveer een jaar mee samen woon en verder niet zoveel mee heb. Normaliter zien we elkaar bijna niet en nu continu dus dat is wel pittig. Ik leek even vrijwel werkeloos te zijn, maar heb inmiddels uitzicht op ca. 3 soms 4 dagen werk in mei (en dat is al over een paar weken) en tot die tijd werk ik enkel de donderdagen (en soms een vrijdagmiddag). Maar ik merk dat dat inderdaad ZOVEEL doet. Vooral ook omdat ik in de zorg zit dus gewoon met collega's op de praktijk zit. Lijkt me echt heel lastig als je ook nog eens enkel thuiswerkt (mijn zus zit ook continu alleen thuis) of zelfs helemaal geen daginvulling hebt. Dat is ook echt ZO funest voor stemming en nuttigheidsgevoel etc! Ik ontdek vooral hoezeer ik normaal toch buiten de deur mijn plezier en sociale contacten (en oxytocine) vind. Normaliter ben ik echt super ok met vrijgezel zijn en mis ik het vrijwel niet. Zeker niet sinds ik aan het dansen ben, helemaal geen tijd voor. Maar nu dat compleet weggevallen is. Ik vind het pittig. Van 3-4x per week onder de mensen zijn qua dansen (dus echt een groep, iedereen begroeten, knuffelen, kletsen en dansen) plus nog 1 of 2x iets sociaals met zus/vriendinnen + werk naar nu 1 dagje werken en dan af en toe vriendin en zus.. Ik moet zeggen dat ik wel ook een stuk meer ontspannen ben nu ik niet de hele dag van hot naar her ren. Maar een middenweg zou fijn zijn haha!

Feline: wat jammer zeg dat je nu bijna niets van hem hoort. Ben je even in Amsterdam geweest dan dat je hem toen wat vaker zag? Je wilt wel daar blijven? En je hoeft niet alleen maar positief te zijn he. Sowieso niet, maar deze tijden helemaal niet. Ik snap wel wat je bedoelt qua daten, dat heb ik ook. Niemand heeft gewoon een mega interessant leven op het moment haha! In ieder geval een hele dikke virtuele knuffel en ik hoop dat er snel iets leuks qua werk op je pad komt.

Hugo en Char: ook voor jullie dikke knuffels.

Ik herken heel erg wat Donut zegt. Het wisselt enorm per dag. Het ene moment ben ik best vrolijk en ondernemend en ga ik ook alleen lekker youtube tutorials ladystyling doen of spaans leren of recepten zoeken.. En andere moment zie ik er de zin niet zo van in en blijf ik de hele dag in pyjama hangen en niksdoen. Ik merk nu wel dat ik dat sowieso echt niet moet doen, want als ik gedoucht en aangekleed enzo ben ga ik vanzelf meer doen. Ik probeer de paar contacten die ik heb ook wel echt frequent te zien/spreken. Mijn beste vriendinnen wonen niet in de stad, dus dat is vooral appjes. Moet weer een videocall inplannen bedenk ik nu. En ik zie zowel mijn zus als een vriendin van dansen 1 a 2x per week, dus dat is prettig. Dat probeer ik ook bewust aan te halen en steeds alweer vooruit te plannen. Zo het ik ze het weekend gezien en ga ik donderdag weer met eentje eten bestellen en dansles oefenen.
Laatst gewijzigd door Whatever op 14 Apr 2020 10:46, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Kira

Bericht 14 Apr 2020 10:43

Re: Social distancing en single-zijn in Corona-tijd

Ik heb er eigenlijk helemaal geen moeite mee, nu heb ik over het algemeen al sowieso geen moeite met single zijn. Voel me doorgaans beter dan wanneer ik in een relatie zit.
Wat ik wel mis zijn de gewone normale sociale contacten, mis het verenigingsleven heel erg.
Maar ik kan mezelf heel goed zelf amuseren, laad normaal ook op als ik alleen ben. Ben in m'n normale dagelijks leven veel onder de mensen en dan ben ik blij als ik een dag thuis ben. Mensen vragen wel eens of ik nooit eenzaam ben maar dat gevoel ken ik niet.
De muren komen ook nu niet op me af, ik ga wel naar m'n ouders en veel met de hond wandelen.
En ik heb natuurlijk m'n zoon hier thuis maar die gaat veel z'n eigen weg, zit veel boven voor school en gamen en heeft wat vrienden waar hij nog mee af spreekt.

Lijkt me wel echt heel vervelend als je helemaal alleen bent en je gaat verder ook nergens heen. Misschien dat ik het dan ook anders zou ervaren maar ik mis in ieder geval geen partner om me heen.
<<

Esperanza

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:42

Bericht 14 Apr 2020 11:03

Re: Social distancing en single-zijn in Corona-tijd

Het is heel lang geleden dat ik hier heb meegeschreven, maar Bliss tipte mij dit topic. Is wel fijn een beetje herkenning te vinden in deze periode.
Over het algemeen hou ik mezelf wel redelijk bezig. Heb best veel contact met familie en vrienden en heel af en toe ga ik wandelen (op anderhalve meter afstand) met m'n zus en een vriendin die hier in de buurt wonen. Maar sommige momenten zijn wel lastig. Het moeilijkst vind ik niet dichtbij mensen kunnen zijn en het bijna constant alleen zijn. Het valt me ook heel zwaar geen plannen te kunnen maken en het dus niet kunnen verheugen op iets leuks.

Lijkt me heel vervelend om nu werkloos te zijn Hugo en Feline. Is normaal al geen pretje, maar nu nog lastiger. Lukt solliciteren nu een beetje?
Leuk dat je aan het daten bent Feline! Maar lastig als je niet dicht bij elkaar in de buurt kan zijn en dan ook nog eens weinig hoort daarbuiten.
Vervelend dat het zo voelt Peanutbuttercup. Ik zou toch proberen het bespreekbaar te maken, zeker als er meer speelt. Zij is zich nu van geen kwaad bewust en kan het nu ook niet veranderen. Zou jammer zijn als jullie hierdoor uit elkaar groeien.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 14 Apr 2020 12:43

Re: Social distancing en single-zijn in Corona-tijd

Welkom terug Esperanza! Veel herkenning inderdaad! Maar ik denk dat iedereen last heeft van die onzekerheid deze periode en je nergens echt op kunnen verheugen. Ik probeer het nu in kleinere dingen te vinden, kopje koffie 's ochtends in de zon bijvoorbeeld. En ik kan me wel verheugen op lekker warm weer zodat ik veel buiten kan doen.

Ik ben nog niet begonnen me solliciteren omdat er een klein deel in mij hoopt dat ik toch nog een seizoenscontract kan krijgen voor deze zomer. Ga vandaag wel mijn cv op orde maken.

Whatever, ik ben inderdaad 2 weekenden in Amsterdam geweest en hij heeft 1 weekend een huisje hier in de buurt geboekt. Het is ook geen enorm probleem verder en normaal gesproken zou ik druk zijn met werk en sociaal leven en zou het totaal geen issue zijn maar nu lijken de dagen zo lang te duren en vind ik dat het hoort dat we meer contact hebben ofzo. Ben niet zozeer onzeker over of ie me leuk vindt maar meer of dit het is. En ik denk altijd dat je dingen wilt delen met degene die je leuk vindt dus dan snap ik het niet zo goed meer.
Ik herken je punt over de ene dag heel positief en blij zijn en de volgende dag er ongelooflijk klaar mee zijn. Het nieuwe is er ook af nu en nu wordt het echt een beetje saai.

PcB, misschien lukt het je om dingen op te schrijven voor je vriendin? Of heb je er eigenlijk al vrede mee dat jullie vriendschap veranderd? Mocht je trouwens de hond een keer willen lenen of mee willen wandelen dan ben je van harte welkom he! Geldt ook voor jou Whatever! Therapiehond, werkt fantastisch ;)
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:55

Bericht 14 Apr 2020 13:20

Re: Social distancing en single-zijn in Corona-tijd

Ik meld me ook hier, fijn om te lezen hoe andere het beleven in dezelfde situatie. Ben helaas ook werkloos, dus zat voor dit gebeuren al vele thuis alleen, maar toen ging ik er wel veel op uit. Op zich heb ik genoeg te doen, maar heb echt een tijd vooral op de bank gezeten, series kijken en spelletjes spelen. Gelukkig nu het weer wat beter wordt begin ik weer een beetje gemotiveerd te worden. Heb wat dingen in mijn verwaarloosde tuin gedaan en ga thuis eens goed opruimen en opnieuw inrichten.
Helaas zijn er een stuk minder vacatures in het werkgebied waar ik heen wil, maar heb wel besloten om nu wel op andere vacatures te gaan reageren, dan maar geen 'droombaan', als ik maar iets heb en me nuttig kan voelen. Had me voorgenomen om tijd in de ww te gebruiken om echt te ontdekken wat ik wil en dat waar te maken (liefst naar buitenland), maar dat moet toch maar uitgesteld worden. Enige lastige is dat ik heb gemerkt lastig sollicitatiebrieven te schrijven thuis, ging meestal in de bibliotheek of cafe of zo zitten, maar dat gaat helaas niet.
Wat ik ook echt moet gaan doen is wandelen, echter kan ik me daar slecht toe zetten zonder echt doel. Vorige week wel naar de Kruidvat gelopen, maar wil natuurlijk niet elke dag naar een winkel gaan lopen waar ik niks te zoeken heb. Hou wel van fotografie, maar merk dat ik daar ook een doel voor nodig heb.

Lief Feline dat je je hond aanbied, dat is inderdaad een goede motivatie om er op uit te gaan.
Esperanza dat van geen plannen maken is erg herkenbaar. Ik ging altijd graag naar een theater of een reisje plannen en dat gaat nu niet.
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3589

Geregistreerd: 23 Jun 2016 20:23

Bericht 14 Apr 2020 14:55

Re: Social distancing en single-zijn in Corona-tijd

Welkom terug, Esperanza!

Wat fijn om herkenning te lezen.

Vervelend dat een aantal van jullie werkloos is momenteel ? Hopelijk vinden jullie snel weer een baan en Feline, hopelijk kun jij terug naar je oude werkgever.
Ik heb juist de afgelopen 4 weken meer gewerkt dan normaal. Dat heeft ervoor gezorgd dat ik er redelijk doorheen zit en ik heb me ook voorgenomen om vanaf nu weer zoveel mogelijk mijn normale uren per week te werken.

Elke dag ga ik mijn pauze een halfuur lopen om mijn zinnen te verzetten.
Ook heb ik, heel suf misschien, een puzzelboekje gekocht. En ik heb patience weer helemaal ontdekt. Met een echt kaartspel, dus niet op de computer/telefoon.

De ene dag gaat het beter dan de andere. Vind het vooral lastig dat we gewoon niet weten hoe lang het nog allemaal gaat duren en waar we aan toe zijn.
Het feit dat ik dit jaar zeer waarschijnlijk niet op reis kan valt me wel heel zwaar. En natuurlijk ben ik me ervan bewust dat er veel ergere dingen zijn, maar reizen is waar ik energie van krijg en waar ik gewoon ontzettend veel plezier uit haal.

Wat jammer dat je nauwelijks nog iets van je date hoort, Feline. En wat lief dat je je hond aanbiedt!

Ik heb een kat die echt een enorme knuffelkont is, daar heb ik echt wel troost aan op de moeilijke momenten.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Esperanza

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:42

Bericht 14 Apr 2020 16:51

Re: Social distancing en single-zijn in Corona-tijd

Thanks!
Hopelijk kun je terug naar je oude werkgever Feline, dat zou wel heel fijn zijn.
Ik kan me voorstellen dat het moeilijk is om motivatie thuis te vinden om brieven te gaan schrijven Jorja, zeker als je gewend bent om het normaal op een andere plek te doen. Misschien is het een idee om het wandelen en brieven schrijven te combineren. Je laptop meenemen, een stuk wandelen en ergens aan een picknick tafel een brief typen, zou dat een idee kunnen zijn?
Wat vervelend Chava dat je er zo doorheen zit. Heel verstandig om weer normale uren te gaan werken. Hopelijk geeft je dat wat meer rust.
<<

Donut

Noob

Berichten: 204

Geregistreerd: 02 Dec 2018 18:58

Bericht 14 Apr 2020 17:01

Re: Social distancing en single-zijn in Corona-tijd

Het lijkt me echt lastig als je nu ook geen werk hebt! Ik merk dat mijn werk echt afleiding en beetje structuur geeft. Hopelijk kunnen jullie alsnog een baan vinden in deze tijd. Ik ben juist net met een nieuwe baan begonnen. Ook heel gek.

Ik herken het ook dat je geen leuke dingen in het vooruitzicht hebt. Geen dagjes weg, geen reizen, geen leuke dingen. Heel gek.

Ik ben de afgelopen tijd in mijn vrije tijd aan het opruimen en schoonmaken geweest. Ook dat heeft afleiding en gaat de tijd wat sneller. Ik vind bakken ook leuk om te doen. Normaal kom ik daar weinig aan toe dus probeer dat nu wat meer te doen.

En idd ook herkenbaar om soms lang in bed te blijven liggen of op de bank te netflixen. Maar je gaat er niet beter door voelen nee. Ik merk dat het mij wel helpt om mezelf een schop onder de kont te geven en iets te gaan doen.

Maar ja wel veel alleen thuis ja. En dat is soms heel lastig.
<<

Mezcla

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 247

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:59

Bericht 15 Apr 2020 20:47

Re: Social distancing en single-zijn in Corona-tijd

Ik schrijf ook graag mee. Ik was langdurig op reis, half jaartje weg inmiddels, en onlangs terug naar Nederland gekomen met een repatriëringsvlucht ivm Corona en nu zit ik hier, in quarantaine, zonder woning of werk of wat dan ook. Ik kan voorlopig gelukkig wel in de woning van bekenden verblijven alleen, met wat huisdieren, thank god! Haha.

Eerste dagen natuurlijk wennen aan tijdsverschil, temperatuurverschil, huisje op orde maken etc etc. Maar lamgzaamaan begint het 'dagelijkse leven' weer, wat voor mij momenteel dus niet heel veel invulling heeft.

Ik kan goed, en graag, alleen zijn en mezelf vermaken maar deze situatie is toch anders. Het wisselt hier ook heel erg hoor, de ene dag sta ik fluitend op en ben ik heel energiek en vrolijk en doe ik vanalles in en rondom het huis en de andere dag kom ik maar moelijk mijn bed uit.

Fijn om in ieder geval iets te kunnen delen en ook naar jullie verhalen te luisteren, liefs
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3589

Geregistreerd: 23 Jun 2016 20:23

Bericht 15 Apr 2020 20:53

Re: Social distancing en single-zijn in Corona-tijd

Waar zat je op het moment dat je terug naar Nederland moest, Mezcla? En wat waren je plannen nog?

Ik had vandaag een beetje een sippe dag. Geen specifieke aanleiding, ben het hele gedoe gewoon beu.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Donut

Noob

Berichten: 204

Geregistreerd: 02 Dec 2018 18:58

Bericht 15 Apr 2020 21:09

Re: Social distancing en single-zijn in Corona-tijd

Jeetje lijkt me ook wat hoor om zo je reis te moeten eindigen en terug te keren. En dan zonder huis en werk. Kan me voorstellen dat je moet wennen.

Chava hopelijk heb je morgen een betere dag!

Ik merk dat ik altijd een beetje van slag ben na zo'n persconferentie. Alsof het weer even inslaat als een bom in mijn hoofd dat het nog lang gaat duren voordat alles weer normaal is.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 16 Apr 2020 10:30

Re: Social distancing en single-zijn in Corona-tijd

Wat een domper Mezcla dat je je reis af moest breken. Kan me voorstellen dat je er lang voor gespaard/naar uit gekeken had. Welke landen heb je wel mogen zien? Fijn dat je wel een eigen plek hebt hier voor nu.

Chava, het is ook gewoon stom allemaal en kan me voorstellen dat sommige dagen niet leuk zijn. Hopelijk blijven er af en toe wel fijne dagen tussen zitten.

Donut, ik kijk daarom geen nieuws meer. Ben echt enorm corona-moe. Kijk alleen de echt belangrijke persconferenties met eventuele verlengingsnieuws e.d.

Hier gaat het ok! Ik heb gisterochtend een grote wandeling met de hond in het bos gemaakt en ben 's middags 3 uur gaan mtb-en. Vandaag weer het bos in geweest en ga nu met m'n cv aan de slag. Dan rij ik morgen weer even terug naar m'n eigen huis om even wat vrienden op afstand te zien. Daar blijf ik dan het hele weekend en dan rij ik begin volgende week weer terug naar hier.
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 15:48

Bericht 16 Apr 2020 20:37

Re: Social distancing en single-zijn in Corona-tijd

Hier ook een single die nu dus alleen thuis zit. Ik ben heel blij dat ik gewoon nog naar mijn werk kan en dan onder de mensen ben. Maar door de corona maak ik langere dagen en we mogen eigenlijk geen overuren maken wat er voor zorgt dat ik wel veel meer dagen vrij ben dan normaal. Maar ik prijs mij wel echt gelukkig dat ik uit kan kijken naar het moment dat ik weer even uit huis ben. Lijkt mij heel heftig voor diegenen die ook geen werk hebben.

Waar ik het de eerste weken het best wel zwaar had, wat ik eigenlijk niet had verwacht, gaat het nu eigenlijk wel oké. Ik ben een enorme einzelgänger en introvert waardoor ik dacht dat het mij niet zo zwaar zou vallen maar de eerste weken kwam ik erachter hoeveel ik, ondanks dat ik alleen ben, onder de mensen ben. Eigenlijk ging ik elke dag wel even ergens koffie drinken/lunchen/naar het theater etc. Dat was mij nooit echt zo opgevallen maar daar werd ik mij toen heel erg bewust van. Maar zo'n twee weken geleden heb ik een enorme huilbui gehad, net alsof ik dat even nodig was want sindsdien zit ik er veel relaxter bij.

Wel merk ik dat ik op het moment een enorme behoefte heb aan een relatie waar ik voorheen eigenlijk best happy single was. Ik ben niet echt een knuffelig typ maar ik mis het nu zo enorm, en ik weet niet of ik het echt mis of juist mis door de gedachte dat het nu niet kan. Maar ik mis echt iemand om dit samen mee te doen ofzo.
<<

Fjell

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1579

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 16 Apr 2020 20:53

Re: Social distancing en single-zijn in Corona-tijd

Dat laatste wat je zegt, over de behoefte aan relatie, heb ik ook. Ik was ook happy single en echt niet op zoek maar nu heb ik wel regelmatig momenten dat ik graag een partner zou willen hebben. Om het inderaad mee te delen en ook het knuffelen mis ik opeens veel meer. Misschien omdat ik verder ook eigenlijk niemand zie die ik echt ken, behalve mijn buurvrouw.
-Jeg har det som plommen i egget-
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2075

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:04

Bericht 16 Apr 2020 21:12

Re: Social distancing en single-zijn in Corona-tijd

Ik was überhaupt al geen happy single. Klinkt wel heel dramatisch zo, maar ik wilde ook hiervoor al graag een relatie ;) Ik vind het heel confronterend dat de kans daarop de komende tijd zo klein is, want je gaat niet zomaar iemand tegen het lijf lopen op deze manier. En ik merk dat de meeste matches in datingapps ook niet heel spraakzaam zijn.... Wat dat betreft heb ik echt het idee dat mijn leven op pauze staat.

Vandaag kwam een vriendin wel een hele lieve verrassing brengen. Tot nu toe had ik het gevoel dat ik vooral veel aan anderen dacht in deze situatie en eigenlijk niemand aan mij. Dat was niet helemaal zo, maar voelde wel zo. Extra lief dus dat zij mij even kwam verrassen!
Volgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers