Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Social distancing en single-zijn in Corona-tijd

<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 15:48

Bericht 16 Apr 2020 21:56

Re: Social distancing en single-zijn in Corona-tijd

Ik had zelfs tinder geïnstalleerd, echt jaren geleden dat ik dat op mijn telefoon had. Binnen twee uur was echter mijn account al geblokkeerd, echt geen idee waarom want geen enkele regel overtreden. Daarna heb ik het online daten ook maar opgegeven want elkaar zien wordt toch lastig de komende tijd.

Wat fijn Char! Ik herken dat gevoel ook heel erg. Ik heb ook het idee dat ik meer aan anderen denk dan zij aan mij.
<<

Fjell

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1579

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 17 Apr 2020 07:23

Re: Social distancing en single-zijn in Corona-tijd

Superlief van die vriendin Char! En als je al op zoek was naar een leuke partner lijkt het mij inderdaad nog confronterender. Online daten zou nog kunnen maar je kunt elkaar toch niet opzoeken. Misschien dat veel mensen het dan vantevoren al 'opgeven'.

Ik heb verder nog geen poging gedaan, daar heb ik dan nog weer geen zin in.
-Jeg har det som plommen i egget-
<<

Fjell

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1579

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 17 Apr 2020 12:09

Re: Social distancing en single-zijn in Corona-tijd

Leuk en herkenbaar artikel/onderzoek over single zijn in deze tijd.

https://eenvandaag.avrotros.nl/panels/o ... e-te-gaan/
-Jeg har det som plommen i egget-
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2075

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:04

Bericht 17 Apr 2020 19:46

Re: Social distancing en single-zijn in Corona-tijd

Dank je voor het delen. Herkenbaar inderdaad!
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3397

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:35

Bericht 17 Apr 2020 20:23

Re: Social distancing en single-zijn in Corona-tijd

Ik had vanmiddag bij de vrijdagmiddagborrel (maar met paar collega's en op afstand) echt even een dip moment toen 1 van ons, ons een rustig weekend toewenste. Zag zo op tegen een heel weekend zonder geklets om me heen, zonder een plan voor een uitstapje, etentje en cultuur. Leek me zo'n lang weekend te worden.
Andere collega zei: dan ga je toch klussen, schoonmaken, opruimen. Ja die heeft hele huis al gesausd, nieuw laminaat gelegd, komt nu eindelijk aan dingen toe nu hij op zaterdag niet meer met zijn kinderen naar sportwedstrijden moet.

Thuis meteen naar dingen in omgeving gekeken om toch een verantwoord maar leuk uitje te bedenken. Ik heb geen auto dus ben ook beperkt tot dingen op fietsafstand. Ga nu maar dagje fietsen, alleen, gros van de route door rustig buitengebied, fietstas met broodjes appels en drinken mee, boek er bij. Wil naar Havelte, hunebed bekijken, de Brink en volgens mij is natuurgebied daar open. Toerist spelen in eigen omgeving. Gek he, gewoon het idee dat ik een plan heb, dat ik dingen ga bekijken geeft me al weer energie. Maak met telefoon op zo'n dag wel paar honderd foto's, gewoon van de route die ik fiets, de weg, ga op mijn knieën bij een pinksterbloem zitten voor close-up foto, van een mooi gebouw, dieren, er vallen nu dingen op die ik door de drukte normaal niet zie. Maak er dan s'avonds Google fotoalbum van met teksten en zo verwerk, deel ik mijn dag weer met wat vrienden, collega en familie dit dit leuk vinden om te bekijken, door mij ook nieuwe dingen in de omgeving zien waar je normaal niet op let. En ik zet een deel ook op Facebook (heb daar bewust maar relatief weinig vrienden) is mijn manier om mijn verhaal kwijt te kunnen, ik hoef/krijg maar weinig likes/mijn vrienden zijn daar niet zo van maar krijg later live wel leuke reacties over wat ik laat zien.

Ik ben dus ook best een einzelganger en ik mis, zoals anderen ook zeggen, vooral dingen als theater, musea, uitstapjes, open dagen, etentje, ergens lunchen. Benauwd me dan ook best wel dat alles wat ik leuk vind en energie van krijg wordt afgelast voor dit jaar. Ik vind het uiteraard logisch maar wat doe ik deze zomer in de 4 weken bedrijfssluiting?
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Mezcla

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 247

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:59

Bericht 18 Apr 2020 16:18

Re: Social distancing en single-zijn in Corona-tijd

* aangepast*

Denk dat ik doordat ik zo abrupt naar huis gekomen ben het even duurde voor ik echt geland was en me realiseerde wat er allemaal gaande is en o.a. de gevolgen voor mijn persoonlijke leven de komende tijd, alsmede alle onzekerheden waar we nu allemaal mee kampen.

Denk dat ik dat dipje wel even nodig had om echt even alle emoties te voelen en te uiten - hallo huibuien ! - want voel me nu wel weer kalm en peaceful. Ik probeer wel een routine voor mezelf aan te houden, iedere dag lekker te gaan wandelen, te bewegen: yoga, vrije dans, meditatie, ademwerk, creatieve projectjes, journalen, tekenen, boeken lezen etc. Ben begonnen met het leren van het spelen van de ukelele :) dat soort dingen.

Ben me nu ook aan het oriënteren op andere leuke - gratis - online cursusjes op YouTube oid, nog aanraders?

Mis overigens niet perse het hebben van een partner, maar het feit dat je als single (huishouden) dan in principe gewoon helemaal geen contact(en) hebt.

Hoe gaat het met jullie? :)
Ik zit as we speak met een dekentje, warme kruik en theetje op een luie stoel achter het raam
Laatst gewijzigd door Mezcla op 23 Apr 2020 17:49, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Donut

Noob

Berichten: 204

Geregistreerd: 02 Dec 2018 18:58

Bericht 19 Apr 2020 15:21

Re: Social distancing en single-zijn in Corona-tijd

Hier gaat het wel iets beter! Het vliegt me iets minder aan en kom het weekend beter door.

Ik merk dat het mij ook helpt om regelmatig muziek te luisteren. Misschien heel stom maar ik was het even vergeten hoeveel ik van muziek kan genieten en hoe dat me echt helpt. Dus ik probeer nu bewust vaker muziek te luisteren.

Zit nu lekker op mijn balkon in het zonnetje met een boek en muziek op. Fijn moment zo!

Hoop dat het goed gaat met iedereen!
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 19 Apr 2020 17:13

Re: Social distancing en single-zijn in Corona-tijd

Ik heb er momenteel met vlagen ook wat last van. Ben gelukkig nog wel aan het werk. 2.5 dag ipv 4 dagen normaal, maar sommige dagen thuis duren wel langer. Zijn een paar mensen die ik nog zie als het op afstand. Bij een vriendin in de tuin en zie mijn ouders ook nog.
Maar zoals vandaag ben ik de hele dag thuis en dan duurt zo'n dag zoooo lang. In alleen wandelen heb ik ook niet altijd zin.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2075

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:04

Bericht 19 Apr 2020 21:26

Re: Social distancing en single-zijn in Corona-tijd

Bij mij is het juist andersom. De dagen waarop ik vrij heb kom ik prima door. Ik heb genoeg te doen en het lijkt even ‘normaal’. De werkdagen vind ik veel moeilijker. Dan miet ik vanalles, maar het lukt niet altijd even goed en daar baal ik dan van. Heb nu al twee weken achter elkaar gehad dat op vrijdag nog niet alles af is voor mijn deadline en ik dus wat langer door moet, maar dat komt vooral omdat het eerder in de week niet lukt productiever te zijn. Het lukt me gewoon echt nog niet om mijn draai daarin te vinden en ik weet al vrijwel zeker dat ik tot de zomer thuis moet werken. Dus de komende tijd wil ik echt een plan bedenken om mezelf daarin wat minder in de weg te zitten.
<<

Mezcla

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 247

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:59

Bericht 20 Apr 2020 09:41

Re: Social distancing en single-zijn in Corona-tijd

Rapa Nui, wat leuk dat je toerist in eigen land speelt, dat geeft zeker energie, zeker als je 'dicht bij' natuurgebieden bent een goede optie! Ik verblijf nu op een andere plek dan mijn vorige woonplaats en was laatst ook voor het eerst even door het stadspark en het centrum gelopen, mooie oude binnenstad dus genoeg te zien en daarna lekker in het zonnetje op een bankje op de markt gezeten, ook met mijn eigen fruit en water, voelde me toen ook heel erg toerist en energiek.

Donut, ja muziek is heerlijk en kan onze mood zo beïnvloeden, ik heb ook vaak muziek opstaan en dans ook door de woonkamer, lekker. Misschien vind je het ook leuk om een instrument te leren spelen nu? Ik ben net met ukelele begonnen, heel laagdrempelig en leuk om mee bezig te zijn

Char, dat is ook vervelend zeg, thuiswerken lijkt me ook pittig hoor. Heb je dit met je werk/ leidinggevende en/ of collega's besproken qua productiviteit? Ook wat de verwachtingen zijn? Misschien hebben zij tips/ handvatten of andere ondersteuning voor je.

Ik ga zo even een wandeling maken. Fijne dag voor iedereen vandaag
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 21 Apr 2020 19:02

Re: Social distancing en single-zijn in Corona-tijd

Ik kan me veel in jullie reacties vinden dames!

Gelukkig ben ik iemand die sowieso wel erg op zichzelf is, maar ook iemand die heel erg veel plezier haalt uit alle leuke dingen in het leven.

Net als chava geniet ik ontzettend van vakanties. Ik kan dan echt opladen. Ik ga ook heel erg regelmatig naar het theater, ergens een hapje eten, afspreken met vriendinnen. En dat alles valt weg.

Zeker de eerste 2 weken ongeveer heb ik hier best wel last van gehad. Was er soms echt verdrietig en neerslachtig van. Nu heb ik soms even een offday dat ik nergens zin in heb, maar dan weet ik dat het de dag erna wel weer beter gaat.

Vlak voor Corona was ik net begonnen met daten. De eerste weken was het leuk en gingen we regelmatig leuke dingen doen. Helaas door Corona werden deze dates anders. Verder dan wandelen en picknicken kom je eigenlijk niet. Dit, in oa de combinatie met mijn eigen neerslachtigheid soms, heeft er denk ik wel voor gezorgd dat dit onlangs toch ten einde is gekomen. En dat vind ik eigenlijk wel erg jammer! Denk dat dit buiten Corona misschien wel anders had uitgepakt.

Mezcla, wat erg zijn!! Zo’n toffe reis aan het maken en dan om deze reden terug naar huis moeten.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 22 Apr 2020 17:10

Re: Social distancing en single-zijn in Corona-tijd

Wat balen Winegum dat je date stuk is gelopen. Het is ook echt niet de beste tijd om te daten geloof ik! Alhoewel.. als je het nu leuk hebt samen dan kan het alleen maar beter gaan na deze ellende ?

Ik ben definitief m’n baan kwijt en m’n date heeft me op een nare manier de deur gewezen en ik voel gewoon niets. Heb niet gehuild, voel geen blijdschap, geen stress.. heel stom! Ben wel heel goed geworden in dom voor me uitstaren ?

Ben nu weer even in de stad en denk dat ik volgende week maar definitief terug verhuis want voel me ook niet echt meer fijn in het noorden. Heb nu m’n hond niet hier en dat is wel een gemis dus zal al een stuk fijner zijn hier als ik m’n vriendje bij me heb!

Hoe voelen jullie je na de update van gister?
<<

Peanutbuttercup

Bericht 22 Apr 2020 17:25

Re: Social distancing en single-zijn in Corona-tijd

Winegum, wat ontzettend balen dat het niets is geworden met je date! Het is idd lastig dat je zo beperkt bent in je doen en laten.

Ahh Feline wat rot voor je! Denk je dat de klap later gaat komen, het is natuurlijk niet niks!
Is het wel verstandig om nu de keuze te maken om definitief terug te verhuizen, ben je niet bang om er spijt van te krijgen? Naja, je had het er natuurlijk al eerder over om het te doen.
Mocht je zin hebben in een wandeling ofzo, let me know!

Ik ben een beetje blij door de update van gisteren, ik mag na de vakantie weer op school met m'n klas aan het werk. Er zitten nog wel haken en ogen aan en we moeten een hoop gaan bedenken en misschien ook regelen nu, maar het is in ieder geval iets!
Ik ben wel heel erg verdrietig om alle horeca en festivals, dat is wel echt waar ik naar uitkeek deze zomer. En natuurlijk is het een giga klap voor de organisatoren..
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 22 Apr 2020 18:19

Re: Social distancing en single-zijn in Corona-tijd

Ik bedoel terug verhuizen naar de stad! Dus al m’n spullen en hond bij zus ophalen zodat ik alles hier heb. Heb vandaag huurbaas gevraagd om tijdelijke huurverlaging dus hopelijk wil ze me een beetje tegemoet komen.

Misschien dat de klap nog komt ja.. vooral omdat ik wellicht afstand moet doen van m’n hond (kans is klein dat ie mee mag naar een nieuwe baan). Gelukkig gaat ie dan naar m’n zus maar die woont op 1,5u rijden dus dan zie ik hem amper.

Lijkt me leuk om volgende week keer te wandelen! Fijn dat jij binnenkort weer aan de slag mag met je klas! Ze zullen wel blij zijn om je eindelijk weer te zien ☺️
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 22 Apr 2020 18:32

Re: Social distancing en single-zijn in Corona-tijd

Wat vervelend dat je officieel je baan kwijt bent, Feline. En dan ook nog geen geluk op liefdesgebied.
Het is misschien allemaal een beetje teveel wat je nu moet verwerken. Ook omdat het qua werk natuurlijk niet de aller beste tijd is nu om iets anders te vinden. Neem je rust en die klap komt misschien zelf, of niet natuurlijk en dat is dan vast ook prima.
Ik hoop in elk geval dat je in je huis kunt blijven wonen en je hondje nog lang bij je kan houden!

Peanut, fijn dat je weer lekker aan de slag kunt binnenkort! Kan me goed voorstellen dat je er blij van wordt. Wel spannend hoe het allemaal vormgegeven gaat worden.

Erg hè, dat al die festivals en evenementen nog zo lang niet door kunnen gaan. Voor alle ondernemers en medewerkers die er hun brood mee verdienen, maar ook voor ons allen.

Ik vind niet zoveel van de nieuwe regelingen. Ik baal er wel echt van en het voelt zo uitzichtloos. Maar ik had op zich geen andere uitkomst dan dit verwacht.
Ik ben vooral heel erg blij dat het nog steeds zulk lekker weer is! Dat scheelt een hoop voor mij.

Ben vandaag benaderd door mijn leidinggevende om extra werkzaamheden te verrichten. Ik werk bij een grote gemeente en het werk wat ik altijd deed is behoorlijk teruggelopen. Wij krijgen de drukte denk ik vooral ná Corona.
Ik ga nu telefonisch ondersteunen bij de tijdelijke ondersteuning zelfstandige die bij de gemeente is ondergebracht. Puur de administratieve taken overnemen zodat mijn collega’s die verantwoordelijk zijn voor de uitkeringen verstrekken wat handen vrij hebben. Dus ik ben benieuwd hoe dat zal gaan. Wel fijn om me nog extra nuttig te maken.
<<

Donut

Noob

Berichten: 204

Geregistreerd: 02 Dec 2018 18:58

Bericht 22 Apr 2020 19:00

Re: Social distancing en single-zijn in Corona-tijd

Mezcla een instrument bespelen is niet zo voor mij weggelegd! Maar idd even lekker muziek aan is heerlijk!

Winegum balen van je date! Rare tijd om te daten ook lijkt me. Wel fijn dat je je op je werk nuttig kan maken!

Feline jij ook balen van je date! En je baan! Echt rot! Snap je twijfel wat te doen qua waar je woont.

Wat betreft de maatregelen...logisch dat de scholen en kdv als eerste weer iets mogen. Toch vrij belangrijk.
Ik moet wel weer even schakelen merk ik. Ik had niet iets anders verwacht qua versoepeling maar het idee dat het de komende 4 weken nog steeds is zoals de afgelopen weken....pfff.
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3589

Geregistreerd: 23 Jun 2016 20:23

Bericht 23 Apr 2020 11:59

Re: Social distancing en single-zijn in Corona-tijd

Wat fijn dat je binnenkort weer aan de slag mag op school, Peanutbuttercup.

Feline, wat naar dat je definitief je baan kwijt bent. Niet alleen vanwege het financiële plaatje, maar ook omdat de kans nu bestaat dat je afstand moet doen van je lieve hond.

Wat jammer van je date, Winegum. Leuk dat je de werkzaamheden erbij hebt gekregen. Ik ben momenteel ook druk met die regeling voor ondernemers (ik werk ook bij een gemeente).

Over de nieuwe maatregelen heb ik niet echt een mening. Had niet verwacht dat het opeens anders zou zijn. Ook ik baal van het uitzichtloze en niks hebben om naar uit te kijken.

Het stedentripje met een vriendin eind juni is ook definitief van de baan.

Heb nog steeds wel dat ik me de ene dag beter voel dan de andere. Ben wel blij dat het mooi weer is en ik elke dag een stukje kan wandelen in mijn pauze. Dat ga ik zo ook weer doen. De viskar staat vandaag op het winkelcentrum en ik ga zo een bakje kibbeling halen. Heb ik zin in.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Mezcla

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 247

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:59

Bericht 23 Apr 2020 16:48

Re: Social distancing en single-zijn in Corona-tijd

Jammer van jullie dates Winegum en Feline! Het is ook een gekke tijd om te daten denk ik, Kan me inderdaad wel voorstellen dat als je je af en toe neerslachtig voelt nu of wat dan ook, dat je je dan geremder voelt. Dan moet je je eigenlijk al heel snel kwetsbaar opstellen tegenover iemand waarmee je maar net aan het daten bent.

Ik was zelf voor mijn reis ook voorzichtig aan het daten met iemand en ook tijdens mijn reis wel contact gehouden enzo en nu ik uit zelf-quarantaine ben gaan we ook snel afspreken en dat vind ik toch ook wel héél spannend, toch een dik half jaar tussen gezeten, ben ook heel benieuwd hoe dat nu gaat lopen.

Fijn dat je kunt genieten van de kleine dingetjes zoals een dagelijkse wandeling, het zonnetje en een bakje kibbeling Chava, hoop dat het je gesmaakt heeft! Zonnetje doet mij ook wel heel erg goed moet ik zeggen. Heb ook af en toe nog wel eens verminderde energie, maar ben ook gentle met mezelf, de hele wereld zit in een crisis, het is niet gek om af en toe wat schommelingen te hebben.

Ik had geen verwachtingen vwb de maatregelen dus heb daar ook niet echt een gevoel bij, voor mij verandert er momenteel natuurlijk niets
<<

Donut

Noob

Berichten: 204

Geregistreerd: 02 Dec 2018 18:58

Bericht 23 Apr 2020 19:30

Re: Social distancing en single-zijn in Corona-tijd

Ik merk toch dat ik er wel weer even moeite met heb. Ik had ook geen verwachtingen bij de maatregelen, voor mij veranderd er ook vrij weinig. Maar ik probeer minder vooruit te kijken. Ik dacht eerst maar eens eind april en dan zien we wel weer verder. En nu word het eind mei. Ik moet me er gewoon weer even op instellen denk ik.
Maar het uitzichtloze en niks om naar uit te kijken dat vind ik wel weer even lastig.

Kan me voorstellen voor degene die aan het daten zijn dat het heel gek is ook nu! Wel meteen een goede "test" wellicht?

En idd jezelf maar verwennen met iets leuks of lekkers helpt ook!
Ik stuur ook regelmatig een kaartje of iets kleins naar vrienden of familie. Hun reactie is dan ook zo leuk!

Succes allemaal! You can do it!
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 27 Apr 2020 10:23

Re: Social distancing en single-zijn in Corona-tijd

Het is dipdag bij mij! Wat een fantastische dag zou dit zijn geweest qua weer en Koningsdag vieren. We hadden met 20 vrienden een boot gehuurd etc.
Ik verhuis vandaag weer terug naar m’n appartement maar met de voorspelde regen ben ik even heel bang dat ik me enorm eenzaam ga voelen.
In de zon kan ik nog wel buiten afspreken met vrienden maar met die regen ga ik niemand zien en ik ben het allemaal al even zo zat.
Meer mensen die het pittig vinden vandaag?
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 27 Apr 2020 10:25

Re: Social distancing en single-zijn in Corona-tijd

He wat naar dat je je zo voelt. Er zijn sowieso heel veel meer mensen die zich zo voelen en twee vriendinnen van mij die ik vanochtend sprak ook. Het is ook gewoon heel erg jammer. Ik ben juist wel weer ok vandaag. Zit nu in de zon op mijn balkon en vanmiddag komt een vriendin op bezoek die ik al maanden niet gezien heb.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 27 Apr 2020 10:34

Re: Social distancing en single-zijn in Corona-tijd

Wat klote dat je je baan kwijt bent Feline! Je had het daar zo naar je zin? Was het sowieso tijdelijk?
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Esperanza

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:42

Bericht 27 Apr 2020 11:05

Re: Social distancing en single-zijn in Corona-tijd

Char, motivatie vinden voor thuiswerken herken ik wel. Sommige dagen gaat het prima en doe ik mega veel, andere dagen lukt het gewoon niet, dan kan ik me niet concentreren en doe ik overal 3x zo lang over. Ik ben wat meer pauzes gaan houden, ik wandel een stuk en bel wat vaker met collega's om even te kletsen. Merk dat dat wel wat helpt. Misschien is dat ook wat voor jou?

Mezcla, wat een bizarre situatie voor jou, wel heel fijn dat je een plekje voor jezelf hebt. Leuk dat je ukelele bent gaan leren spelen! Lukt dat een beetje?

Winegum, wat jammer dat het niet is geworden met je date. Het is ook wel een hele lastige situatie om nu te daten! Wel fijn dat je wat extra taken op je kan nemen.

Peanutbuttercup, fijn dat je binnenkort weer aan de slag kunt. Zal heel fijn zijn om de kinderen weer te zien en ook voor de kinderen om jou weer te zien.

Chava, ik vind het mooie weer ook heel fijn. Had er niet aan moeten denken nu thuis te zitten met alleen maar kou en regen. Fijn om te lezen dat je geniet van de kleine dingen zoals een wandeling, hopelijk was de kibbeling lekker haha.

Feline, wat rot van je baan en date. Ik kan me wel voorstellen dat je je vandaag zo voelt. Je wordt weer even geconfronteerd met de situatie

Ik kan de situatie over het algemeen goed aan. Ik heb wel dipdagen natuurlijk, maar daar probeer ik maar doorheen te komen. Ik fiets en/of wandel elke dag eigenlijk wel, vind ik wel echt heel fijn om te doen. Het mooie weer helpt daar natuurlijk ook aan mee.
Ik ben wel benieuwd of jullie alleen mensen op anderhalve meter afstand zien, of hebben jullie mensen waar je die afstand niet bij houdt?
Ik zie nu enkele mensen, uiteraard op anderhalve meter afstand en ik merk dat die afstand me toch wel wat zwaar begint te vallen. Ik had gehoopt dat de (nieuwe) maatregelen iets ruimte zouden bieden om dat een heel klein beetje uit te breiden. Niet dat ik meteen jan en alleman wil gaan bezoeken of bij mij thuis wil laten komen, maar bijvoorbeeld m'n zus en haar gezin. Hoe gaan jullie hiermee om?
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 27 Apr 2020 12:40

Re: Social distancing en single-zijn in Corona-tijd

Whatever, fijn dat jij een lekker dagje hebt :) Mijn vrienden zitten in het park maar ik ben druk met inpakken dus. Straks wel even 1,5u motor rijden, hopelijk maakt dat m’n hoofd een beetje leeg.

Zora, ik had een jaarcontract wat in juni verlengd zou worden. Ze willen me helemaal niet kwijt maar er is gewoon geen werk dus dan is er geen keuze. Ik mag volgend jaar maart terug komen maar moet dus sowieso iets nieuws zoeken. En ja, heb hele fijne collega’s die ik onwijs ga missen.

Esperanza, ik heb die 1,5e meter laten varen bij m’n date maar nu dat ook over is ben ik alleen dichtbij zus en zwager (zelfde huishouden). Al knuffelen we nooit ofzo. Merk ook dat ik heel erg veel behoefte heb om m’n beste vriendin te knuffelen en wij zitten soms wel iets dichterbij elkaar maar raken elkaar niet aan verder en proberen ons er echt aan te houden.

Als je echt altijd helemaal alleen bent dan begrijp ik heel goed dat je 1 persoon uitkiest om wel even een knuffel van te krijgen.
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2076

Geregistreerd: 08 Nov 2018 15:38

Bericht 27 Apr 2020 20:00

Re: Social distancing en single-zijn in Corona-tijd

Wat rot dat je ook net je baan kwijt bent Feline. Dat lijkt me wel dubbelop.
Bij mij gaat het eigenlijk wel prima. Eerlijk gezegd ben ik juist blij dat ik single ben en niet met mijn ex hierin had gezeten. Maar goed, op zich ben ik ook nog wel bezig. Ik heb nog werk al is het zeer minimaal en vooral als ik de werktelefoon heb (1 keer in de vier weken een week). Daarnaast heb ik mijn dochter. Wij verzinnen samen genoeg projecten en maken veel troep dus er is nog steeds te veel te doen in te weinig tijd :palm:. Gister en vandaag heb ik heel mijn keuken uitgemest. Ik was het ineens zo zat. Alles eruit getrokken wat buiten mijn kasten stond, het was verschrikkelijk. Ik ben ook op een gegeven moment gestopt en vandaag verder gegaan. Drie vuilniszakken weggebracht en nog wat spullen naar de kelder en wow, wat heb ik een grote keuken :love:. We hebben dus gelijk maar een cake gebakken :P.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
VorigeVolgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers