Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Eten bewaren

<<

Elaine

Noob

Berichten: 56

Geregistreerd: 15 Okt 2017 11:00

Bericht 13 Apr 2020 11:27

Eten bewaren

Gisteravond heb ik een pasta gemaakt met tonijn uit blik kan ik dat tot morgen bewaren voor de lunch? Ik vind het soms lastig in te schatten en vroeg mij af hoe lang jullie aanhouden als het gaat om het bewaren van bereid voedsel
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 13 Apr 2020 11:41

Re: Eten bewaren

Ik zou dat gewoon bewaren voor de lunch. In een afgesloten bak in de koelkast. Ik bewaar het meestal 2 dagen als iets vers bereid is.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Blunt

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 726

Geregistreerd: 16 Sep 2013 15:48

Bericht 13 Apr 2020 12:10

Re: Eten bewaren

Ja ik hou ook zo'n 48 uur aan na bereiding, daarna is het vaak beetje afhankelijk van de ingredienten en hoe 'netjes' ik het heb bereid en bewaard en doe ik de kijk ruik, proef test.
<<

Anoniem309

Bericht 13 Apr 2020 12:23

Re: Eten bewaren

Ik hou meestal 2 a 3 dagen aan. Als ik weet dat ik voedsel niet binnen die tijd op ga maken, vries ik het na de bereiding in. Het is ook wel eens voorgekomen dat ik iets langer heb laten staan, dan doe ik altijd goed kijken en ruiken en zorg ik ervoor dat het weer goed verhit word.
<<

Anoniem308

Bericht 13 Apr 2020 12:57

Re: Eten bewaren

Ik hou ook altijd 48 uur na bereiding aan. En dan gooi ik het daarna nog rustig in de vriezer.
<<

Anoniem279

Bericht 13 Apr 2020 13:10

Re: Eten bewaren

Ik hou maximaal 2 dagen aan en anders gaat het in de vriezer.
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2089

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:04

Bericht 13 Apr 2020 21:01

Re: Eten bewaren

Ik houd ook twee dagen aan en anders de vriezer. Maar het komt weleens voor dat iets toch net een dagje langer staat en dat gaat met vis uit blik of een vega-gerecht ook prima!
<<

Elaine

Noob

Berichten: 56

Geregistreerd: 15 Okt 2017 11:00

Bericht 15 Apr 2020 20:14

Re: Eten bewaren

Thanks meiden, ik heb het dinsdag gegeten en smaakte ook nog best prima!

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron