Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Scholen weer open?

Wanneer denk jij dat school en opvang weer open gaat?

Per 28 april
1
1%
Na de meivakantie, dus rond 11 mei
41
55%
Rond 1 juni
19
26%
De scholen gaan niet meer open voor de zomervakantie
13
18%
Anders ....
0
Geen stemmen
 
Aantal stemmen : 74
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2448

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 12:30

Bericht 15 Mei 2020 16:00

Re: Scholen weer open?

Zo sneu, die verdrietige kindjes. Vooral het verhaal van jou Holly en de toedracht is ontzettend zielig.
Mijn oudste heeft eigenlijk al haar hele basisschooltijd verdriet bij het afscheid nemen, ze schiet dan echt in een paniekaanval. Voorheen mocht de juf haar dan overnemen en met haar knuffelen en nu is alles helemaal oke. Het is de helft van de klas, een continue rooster en een aparte ingang waar de leerlingen gedoseerd naar binnen gaan.

Ik heb, op aanraden van en iom de oudste een knuffel laten maken met mijn foto erop, zodat ze me altijd bij zich heeft. Die heb ik ook voor de jongste gemaakt, omdat ze nogal eens moeite heeft met inslapen als ik er niet ben. En ook zij gaf aan dat naarmate ze in de klas zat ze me wel een beetje mist. Misschien is dat nog een idee Holly? Of een armbandje, of een beetje van jouw parfum op zijn shirt, ik noem maar iets?

Moet zeggen, ik heb ze nu beiden 3x zonder morren weggebracht en het is echt fijn als je kind zonder problemen naar school gaat. Dan start je de dag toch op 99% ipv 75%.
<<

Anoniem315

Bericht 15 Mei 2020 16:43

Re: Scholen weer open?

Wat naar Hollygolightly... Ontzettend sneu en moeilijk om je kind dan los te moeten laten.

Mijn jongste van 3 ging maandag en donderdag naar de psz en dat ging vlot en moeiteloos. Alleen het kdv vindt ze niks aan, dus daar mopperde ze gisteravond erg over.
De oudste van 6 had er zin in en ging probleemloos haar gang. Ze is al een paar weken weer wat met klasgenootjes aan het spelen, dus haar sociale contacten stonden al niet stil meer. Ik wil trouwens niet dat ze met kinderen van andere scholen speelt, maar alleen met klas/schoolgenoten om kruisbesmetting te voorkomen. En ik houd zelf 1,5 meter afstand.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5096

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 20 Mei 2020 13:03

Re: Scholen weer open?

Ik vind het voor mijn kinderen en voor mijzelf fijn dat ze in principe vanaf 8 juni weer naar school mogen.

Het zou fijn zijn als school ergens de komende twee weken communiceert over de laatste 6 weken dan weten we ook wel studiedagen er komen te vervallen of juist blijven staan.
:heart: :heart: 2011
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 20 Mei 2020 15:35

Re: Scholen weer open?

Hier blijft het afscheid nemen bij het hek wel een dingetje voor F. Vorige week nam dochter hem bij de hand en stond juf in de hal, toen ging het goed.
Maandag wilde hij mij niet loslaten de fiets en heeft juf hem gehaald. Vandaag liep hij weer keurig met dochter meer maar toen was juf niet in de hal en kwam hij toch weer huilend bij mij terug? Juf haalt hem dan bij mij op en loopt met hem mee. Dan is het ook wel goed. En hij vermaakt zich ook echt wel op school.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 20 Mei 2020 16:39

Re: Scholen weer open?

Wat verdrietig dat het afscheid nog steeds zo moeizaam gaat, Jezzie, voor jezelf ook niet fijn. Gelukkig weet je dat hij het daarna wel gewoon leuk heeft, maar toch. Ik denk dat het met L. ook echt niet gelukt was als dit bij hem in de allereerste weken zo was gegaan, ik sta nu echt verbaasd dat het afscheid ineens totaal geen ding meer is. Wel vind ik het heel fijn dat de kleuters tot aan hun lokaal gebracht kunnen worden. Ik kan ook voor het raam blijven staan tot L. zit en dan zwaait hij nog even.
Maar hopelijk vindt F. het ook snel oké, als hij iets meer gewend is.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers