Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Scholen weer open?

Wanneer denk jij dat school en opvang weer open gaat?

Per 28 april
1
1%
Na de meivakantie, dus rond 11 mei
41
55%
Rond 1 juni
19
26%
De scholen gaan niet meer open voor de zomervakantie
13
18%
Anders ....
0
Geen stemmen
 
Aantal stemmen : 74
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17384

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 11 Mei 2020 21:30

Re: Scholen weer open?

Wat fijn van je jongste UN! Hopelijk gaat het helemaal goed en is hij blij do!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1691

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 11 Mei 2020 21:55

Re: Scholen weer open?

Coco schreef:Hier zijn de kinderen nog thuis. Hoe reageerden ze bij jullie op school dat ze niet komen? (vraag voor de moeders waarvan de kinderen nog wel thuis zijn?)


Bij ons reageerden ze heel begripvol. Er is ook gewoon nog een heel online lesprogramma wat de kinderen op hun thuisdagen moeten volgen. Dus dat volgen ze nu gewoon elke dag. Gaat prima.
2010 2012
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 12 Mei 2020 08:35

Re: Scholen weer open?

Fijn, UN!

Ik heb net de middelste naar school gebracht. Ze hebben een deur naar buiten vanuit hun klas, ideaal nu en leuk dat ik even naar binnen kon gluren. Het afscheid ging prima trouwens. Een dikke kus en hij stapte naar binnen. Toen hij zijn stoel had gevonden zwaaide hij nog even.
Hij was ook helemaal blij met zijn ‘nieuwe’ tas ? deze gebruikte hij in ons vorige huis al voor de peuterschool, maar we waren hem kwijt sinds de verhuizing. Ik vond hem net toen de scholen dicht gingen en nu denkt hij dat de tas nieuw is ?
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2095

Geregistreerd: 08 Nov 2018 16:38

Bericht 12 Mei 2020 08:55

Re: Scholen weer open?

Hier ook weer naar school gebracht. Mijn dochter was de dagen aan het aftellen en het was dus ook geen probleem op zich om haar te brengen. Wel jammer dat ouders zo ongeduldig waren en zich niet aan de lijnen, routes en afstanden konden houden. Ik begrijp daar nog steeds zo weinig van. Ze gaat vandaag ook gelijk even naar de opvang na school. Kan ze daar lekker met kinderen spelen. Maar ik haal haar wel op tijd op.

En nu zit ik alleen thuis, weet even niet wat ik als eerste zal gaan doen haha :D. Helemaal niet meer gewend.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Anoniem281

Bericht 12 Mei 2020 09:07

Re: Scholen weer open?

Wat een drama, mijn hemel. Ik heb m'n huilende kind min of meer de school in geduwd. De juf nam m over, hoor. Maar man, dat was kut. Hij begon ZO opgewekt en blij! Heeft het al dagen over school maar durfde nu mooi niet naar binnen en wilde met ons mee. Maar goed, half uur later en heb nog niks gehoord... Dus hopelijk is ie bijgetrokken en vindt ie het wel leuk.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 12 Mei 2020 09:08

Re: Scholen weer open?

Pff dat was wel even slikken hoor. ? De kleuterjuf stond in de deuropening. F. wilde mij niet loslaten en ook niet met L. haar juf meelopen die op de plein stond. L moest zelf door de andere deur naar binnen. Maar gelukkig kwam de kleuterjuf hem ophalen en toen liep hij wel mee. En hoefde hij niet te huilen gelukkig.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 12 Mei 2020 09:09

Re: Scholen weer open?

Aah niet leuk om hem zo achter te moeten laten Bazinga! ?
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 12 Mei 2020 09:09

Re: Scholen weer open?

Ah sneu Bazinga! Was het echt z'n eerste schooldag?
Ah voor F ook lastig, Jezzie!
Hopelijk hebben ze t allemaal naar hun zin vandaag.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem281

Bericht 12 Mei 2020 09:15

Re: Scholen weer open?

Echt naar om bij het hek te moeten blijven hè? Gelukkig was de onderbouw..manager? Er en die zei dat we tot aan de deur mochten lopen, om half 9. Thank God!

Ja echt z'n eerste dag! Ik haal m 11.00 uur ook weer op. Hij moest zoo hard huilen en ik ook biijjna. Maar ik hield het in! En nu nog steeds. Dus ik ga zo chocolade halen voor mezelf en een cadeautje voor mn gup ?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 12 Mei 2020 09:17

Re: Scholen weer open?

Ah gossie dat is ook sneu dat 't dan zo moest. Hopelijk is ie zo gewend!
Let's discover the world together.
<<

Anoniem328

Bericht 12 Mei 2020 09:21

Re: Scholen weer open?

Hier is het daarom de regel dat nieuwe instroom nu niet begint. De situatie is zo anders dan anders en volgens onze school niet verstandig om een kind in deze omstandigheden te laten beginnen.
Het verbaast me ook echt dat dat bij andere scholen wel gebeurt.

D is gister heel blij naar school gegaan en ook vandaag heeft hij weer veel zin. Onze school geeft helaas voor halve dagen gekozen dus D gaat elke dag 2,5 uur. Maar hij vindt het prima en ik ben allang blij dat hij het zo leuk vindt en hij weer lekker naar school gaat.
<<

Anoniem281

Bericht 12 Mei 2020 09:25

Re: Scholen weer open?

Olijfje, bij ons werd getwijfeld, maar omdat Tobias wel al heeft kennisgemaakt (voor de crisis nog) en via Teams wel al heeft gevideobeld met klasgenoten en de juffen, mocht ie wel komen. Hij had er ook zin in! Tot ie door had dat wij niet mee zouden gaan..
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 12 Mei 2020 09:25

Re: Scholen weer open?

O jeetje Bazinga, wat sneu, lastig wegbrengen zo!

F vond het ook even lastig dus Jezzie...gelukkig kwam de juf hem halen!

Hier stonden er 2 mannen van de handhaving op het schoolplein. Op zich goed dat ze het doen, maar tegelijkertijd had ik gisteren erg de indruk dat ouders zich goed aan de afspraken houden, en voelt dit dan zo controleren wel ‘heftig’ op de tweede dag.

F ging huppelend weer naar de psz, hij had zo’n zin. We moesten in de auto nog even wachten omdat we te vroeg waren, starttijd sluit niet fijn aan op school, was het elke minuut ‘nu is ie open?’
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Anoniem328

Bericht 12 Mei 2020 09:29

Re: Scholen weer open?

Bazinga schreef:Olijfje, bij ons werd getwijfeld, maar omdat Tobias wel al heeft kennisgemaakt (voor de crisis nog) en via Teams wel al heeft gevideobeld met klasgenoten en de juffen, mocht ie wel komen. Hij had er ook zin in! Tot ie door had dat wij niet mee zouden gaan..


Ja van tevoren is natuurlijk heel anders dan in het echt.

In een normale situatie is dat wegbrengen zo anders. Bij D z'n eerste dag kon ik alle tijd nemen in het lokaal. Hem even rustig laten wennen en toen ben ik gegaan. En dan nóg kan het lastig zijn voor die kleintjes.

Ik vind het op deze manier wel echt heel sneu.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 12 Mei 2020 09:42

Re: Scholen weer open?

Hier ging het super! Zo trots. Ze kan soms wel eens dichtklappen als het moment daar is maar ze stapte zo het schoolplein op. Trotse mama hier!

Bazinga wat sneu voor T.

Aah Jezzie dan werken zwangerschapshormonen ook niet mee hè!
⁠♡♡♡
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17384

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 12 Mei 2020 09:42

Re: Scholen weer open?

Het is ook echt niet te voorspellen he. Je kind kan nog zo blij zijn van tevoren, tót het moment dat de overdracht er is. Dan is het opeens wel heel spannend. Gelukkig is het bijna altijd goed als ze er eenmaal zijn. Vanochtend hier ook weer drama met M. En gistermiddag toen ik T ging halen zei vriend dat je de hele tijd heeft gehuild ‘mama toe mama toe’. Dit heeft hij echt nog nooit gedaan. Zo sneu voor hem.

Supersneu Baz! Zo’n mijlpaal! Lekker chocola eten dan straks. Hopelijk is het leuk geweest voor hem!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 12 Mei 2020 09:42

Re: Scholen weer open?

Wat sneu de huilende kindjes.
Hier rende zoon direct naar zijn klasgenoten, ik kreeg nog net een halve kus door de lucht.
Dochter vond het wat spannender, ze had het ook steeds over Corona en waarom ze dan nu al wel mochten. Dat snapt ze niet goed. Maar toen ze eenmaal de juf zag, liep ze netjes mee.
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2657

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:28

Bericht 12 Mei 2020 10:02

Re: Scholen weer open?

Hier gingen ze alleen, met hun megazware rugzakken (chromebook, alle boeken en schriften die op en neer moeten). Ik had wel een beetje medelijden met ze, maar mijn online les begon ook al om 8.20 dus ik kon echt niet met ze mee.
Ze hadden er wel echt super veel zin in!
N had gisteren zijn eerste tand eruit, dus die kon meteen in een potje mee om aan de juf te laten zien.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Anoniem321

Bericht 12 Mei 2020 10:07

Re: Scholen weer open?

Ik heb mijn zoon (4 jaar) vanmorgen ook weer voor het eerst gebracht. Ik vond het wel een dingetje. Zoon niet, die had er naar eigen zeggen 'monster veel zin' in. Achterom kijken was er ook niet meer bij toen hij eenmaal het schoolplein op was. Hij werd keurig door een meester begeleid naar zijn eigen klas (hij moest de groene streepjes volgen).
Nu zitten vriend en ik samen thuis te werken en roepen we zo nu en dan naar elkaar dat het wel heel stil is. Maar eigenlijk is het ook best wel lekker. We kunnen nu samen goed doorpakken. Dat is wel een verademing. Wel gek straks om samen te lunchen denk ik.
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2868

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:15

Bericht 12 Mei 2020 10:12

Re: Scholen weer open?

Ons middelste gisteren ook zijn eerste echte dag, en dat ging echt helemaal prima! Heel eventjes plakte hij een beetje aan mijn benen, hij had ook net de juf die hij met wennen nog niet had gezien, maar uiteindelijk rende hij zo met een andere meisje de school in. Het wisselt ook wel heel erg per kind natuurlijk hoe dit gaat. Hier zou hij juist echt heel sneu zijn geweest als hij niet zou mogen, dus ben blij dat onze school wel gewoon de instroom laat komen.
<<

Anoniem281

Bericht 12 Mei 2020 10:17

Re: Scholen weer open?

Ik heb gelukkig bericht gehad van de juf dat ie na 5 minuten gewoon mee deed! En een fotootje van m'n gup in de kring. Ik zie wel onzekerheid en twijfel bij 'm maar hij zit wel redelijk ontspannen.
<<

Ysa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1028

Geregistreerd: 08 Dec 2013 13:23

Bericht 12 Mei 2020 10:22

Re: Scholen weer open?

Zo sneu die verdrietige kindjes! Hier op school mogen de ouders van nieuwe instroomleerlingen wel even mee naar binnen.

Mijn zoon had ontzettend zin om weer te beginnen. Helaas kreeg hij zondag verhoging en hebben we hem af moeten melden. Ik hoop dat hij morgen weer kan, maar ben er bang voor.

Edit; fijn dat juf de moeite neemt om je even een berichtje te sturen! Mooi dat hij redelijk ontspannen is!
<<

Patsy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1689

Geregistreerd: 01 Jan 2019 11:13

Bericht 12 Mei 2020 10:35

Re: Scholen weer open?

Fijn Baz, dat het later toch goed ging met hem.
Zo sneu die verdrietige kinderen.

Ik had, met de jongste, een klein drama verwacht, maar dat was helemaal niet het geval. Hij kon nog net zwaaien, een liep blij naar de juf. De oudste ging ook huppelend het plein op.

Ze moeten ook allebei naar de bso, dus ik ben benieuwd hoe ze het gaan hebben vandaag.
💙 25 februari 2014
💙 5 juni 2015
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6818

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 12 Mei 2020 10:36

Re: Scholen weer open?

Bazinga schreef:Ik heb gelukkig bericht gehad van de juf dat ie na 5 minuten gewoon mee deed! En een fotootje van m'n gup in de kring. Ik zie wel onzekerheid en twijfel bij 'm maar hij zit wel redelijk ontspannen.

Fijn is dat hé.
Mijn schoonmoeder woont tegenover het schoolplein en appte me dat T vrolijk aan het fietsen was met een ander kindje. Toen zat ik er ook meer ontspannen bij.
2016
<<

Anoniem281

Bericht 12 Mei 2020 11:33

Re: Scholen weer open?

Oh da's makkelijk, zo'n spion dichtbij!

Tobias is weer lekker thuis. Hij vond het leuk maar ook wel een klein beetje eng. Maar de juf zei dat ie goed meedeed dus helemaal prima voor eerste keer wennen!
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers