Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kinderen naar opvang/school brengen

<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8841

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 08 Apr 2020 08:02

Re: Kinderen naar opvang/school brengen

Wij hebben op mijn werkdagen (na heel lang zoeken) een oppas aan huis die de kinderen 's ochtends naar school brengt op mijn werkdagen. Omdat we hier geen vso hebben.
Mijn man is altijd om 6.00 de deur al uit.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 09 Apr 2020 07:49

Re: Kinderen naar opvang/school brengen

Ik begon altijd pas na half negen maar ik heb een nieuwe baan waar ik rond half 7 de deur voor uit moet. Mijn man vertrekt om 7 uur dus die brengt ze om mijn werkdagen naar de voorschoolse. Hij werkt kortere dagen dus haalt ze ook weer op uit de bso om 17u.

Het zou voor hem makkelijk zijn om het niet te doen maar hij vindt het aan de andere kant ook makkelijk dat we gewoon de hypotheek kunnen betalen ?
R. 2013
D. 2016
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 09 Apr 2020 09:25

Re: Kinderen naar opvang/school brengen

Ik heb op mijn werk gevraagd of ik voor die specifieke uren ouderschapsverlof op kan nemen. Ik hoop dat dat mogelijk is, wacht nog op reactie!
december 2016
juli 2019
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 09 Apr 2020 12:25

Re: Kinderen naar opvang/school brengen

Nou, bij ons op school kan ik dus niet voor die specifieke uren ouderschapsverlof inzetten ? kan alleen per dagdeel
december 2016
juli 2019
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 10 Apr 2020 12:22

Re: Kinderen naar opvang/school brengen

Jee wat ontzettend jammer zeg Niekske! Ik vind het ook heel jammer dat je school hier in niet mee lijkt te willen denken. Je bent notabene bereid om te betalen voor die uurtjes.
#teammaple🍁
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2655

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:28

Bericht 10 Apr 2020 12:36

Re: Kinderen naar opvang/school brengen

Maar als je deeltijdontslag neemt mag dat dan wel voor die losse uren?
Of dat je in plaats van een hele vrije dag een halve dag neemt en de andere uren gebruikt voor eerste uren vrij en dan vanuit ouderschapsverlof de tweede halve dag zodat je toch een hele hebt?
Heel omslachtig, maar misschien kan het?

Ik weet wel dat bij ons de roosterkamer ook vindt dat je geen dagdeel in mag wisselen tegen 4x een eerste uur vrij omdat dit een te grote druk op het rooster werkt.

En pure nieuwsgierigheid, wat voor FTE werk jij dan? Ik werk met 0,8 namelijk vanuit de CAO 7 dagdelen over 4 dagen.
Boven de 0,8 is het standaard over 5 dagen.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 10 Apr 2020 15:51

Re: Kinderen naar opvang/school brengen

Ik werk 0,8 fte op 4 dagen. Bij ons op school betekent dit dat je op 8 dagdelen ingezet kan worden, ik heb dus (naast mijn vrije dag) geen vrije dagdelen.

Ik heb nogmaals met mijn vriend overlegd en ik ga een halve dag ouderschapsverlof opnemen, op één van die ochtenden. Dan moet ik 2 ochtenden wegbrengen en mijn vriend 3. Op de school waar dochter naartoe gaat, hebben de kleuters nog om de vrijdag vrij dus voor hem is het dan de ene week 2 en de andere 3 keer. Dan hebben we een prima verdeling denk ik.
december 2016
juli 2019
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 10 Apr 2020 15:54

Re: Kinderen naar opvang/school brengen

Fijn dan je het kunt oplossen niekske. Heb je dan wel zekerheid dat het rooster qua dagdelen zo blijft voorlopig? Dat was bij ons ook nog wel eens een struggle. Dan werd mijn vrije ochtend ineens op een andere dag geroosterd en konden m’n man en ik weer gaan puzzelen. Vreselijk.
#teammaple🍁
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers