Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Contact kinderopvang in coronatijd

<<

Anoniem279

Bericht 07 Apr 2020 11:59

Contact kinderopvang in coronatijd

Voor wie normaalgesproken gebruik maakt van kinderopvang, maar dat nu vanwege de maatregelen niet kan: doet jullie kdv/gastouder/bso bepaalde dingen om in contact met de kinderen en jullie te blijven? En zo ja, wat doen zij?

Wij sturen nu vooral filmpjes via de app waarin we een boekje lezen of liedje zingen, jarige kinderen sturen we een extra filmpje en een kaartje en ik denk dat een kaartje met foto van ons ook nog een goede optie is. Maar ik ben even op zoek naar wat meer ideeën, misschien doe ik nog inspiratie op ?
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 07 Apr 2020 12:01

Re: Contact kinderopvang in coronatijd

M’n jongste zou z’n afscheid twee weken geleden gevierd hebben op de opvang, dat ging natuurlijk niet door. We kregen een lieve kaart van z’n ex-juffen ?
#teammaple🍁
<<

Anoniem313

Bericht 07 Apr 2020 12:05

Re: Contact kinderopvang in coronatijd

Wij kregen gisteren bericht van de bso, dat ze willen videobellen en challenges willen doen. Wij hebben daar geen behoefte aan of eigenlijk vooral geen tijd voor. Maar ik kan me voorstellen dat dat bij een kdv anders is.
Zou videobellen met oudere peuters (en hun ouders :smile:) leuk kunnen zijn?
<<

Anoniem279

Bericht 07 Apr 2020 12:09

Re: Contact kinderopvang in coronatijd

Videobellen hebben we overwogen, maar met 30 kinderen op de groep die geen gebruik meer maken van de kinderopvang is dat nog wel een tijdrovend klusje. Zeker omdat we nog wel een paar kinderen opvangen, de aanwezige leidsters voor die kinderen moeten zijn en de overige leidsters niet op het pand mogen zijn. Contactgegevens van ouders mee naar huis is niet toegestaan. Die valt dus helaas af. Wel een heel leuk idee trouwens!
<<

Anoniem279

Bericht 07 Apr 2020 12:12

Re: Contact kinderopvang in coronatijd

UN, ook lief, doen wij inderdaad ook. Ik ben een paar weken geleden nog bij een kindje dat 4 werd langs gegaan om 't cadeautje en de verjaardagsmuts langs te brengen. Het hele feestje ging natuurlijk helemaal niet door dus dan maar zo. Ben buiten voor de deur blijven staan en ouders en kind binnen om zo toch in elk geval die anderhalve meter nog te waarborgen.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 07 Apr 2020 12:20

Re: Contact kinderopvang in coronatijd

Flo schreef:UN, ook lief, doen wij inderdaad ook. Ik ben een paar weken geleden nog bij een kindje dat 4 werd langs gegaan om 't cadeautje en de verjaardagsmuts langs te brengen. Het hele feestje ging natuurlijk helemaal niet door dus dan maar zo. Ben buiten voor de deur blijven staan en ouders en kind binnen om zo toch in elk geval die anderhalve meter nog te waarborgen.
Wat onwijs lief van je. Dat zal vast enorm gewaardeerd zijn. Hier heeft het een week geduurd voordat m’n jongste zichzelf ook echt 4 vond. Hij bleef volhouden dat hij 3 was omdat hij geen afscheid had gehad op de opvang..
#teammaple🍁
<<

Anoniem284

Bericht 07 Apr 2020 12:26

Re: Contact kinderopvang in coronatijd

Wat leuk Flo, dat je daarnaar informeert en wat jullie doen.

Ik zag van de week een foto en een filmpje van de juffen in de app verschijnen. Ik heb zelf ook een foto gestuurd. In het filmpje kondigden ze aan dat er deze week iets op de mat zou vallen, ben benieuwd.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43735

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 07 Apr 2020 12:26

Re: Contact kinderopvang in coronatijd

Wij kregen met zoontjes verjaardag een e-mailtje met een verjaardagswens. De gymjuf had trouwens zelfs een persoonlijk filmpje opgenomen en verstuurd, dat vond ik nog leuker!

En we kregen net bericht dat de juffen een kaartje gaan sturen naar de kindjes.

Vooral de verjaardagswensen werden echt gewaardeerd (meer door ons dan door het kind zelf omdat ie nog jong is hoor maar toch).
Let's discover the world together.
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 07 Apr 2020 12:27

Re: Contact kinderopvang in coronatijd

Vanuit het kdv horen we eigenlijk weinig, wel kunnen we de geboortes van de nieuwe dieren volgen op Facebook. En vandaag stonden ze voor de deur, met een kaartje, bos tulpen, chocolade-eitjes en een kleurplaat om in te kleuren en op te sturen, zodat ze die op kunnen hangen wanneer ze weer gewoon open mogen.

Vanuit de psz krijgen we elke week een mailtje met ideeën voor activiteiten.
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5878

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 07 Apr 2020 12:28

Re: Contact kinderopvang in coronatijd

We kregen in de eerste week nog een mail om ons te informeren dat er kindjes waren met de waterpokken zodat we op de hoogte waren ( en ja hoor, 2 dagen later had onze zoon de waterpokken). En we kregen bij de rekening wat extra informatie over het wel betalen van de rekening en dan later geld terug krijgen van de overheid. Verder hebben we niks meer van de opvang gehoord.
En heel eerlijk gezegd vind ik dat heel fijn. Het is gewoon heel druk met een kleuter thuis die best veel huiswerk mee gekregen heeft en twee ouders die zo goed en zo kwaad als het gaat proberen thuis te werken en het huishouden draaiende te houden. Onze peuter is inmiddels het kinderdagverblijf helemaal "vergeten", wij horen hem er in tegenstelling tot de eerste weken nu niet meer over. Zijn wereld is op dit moment gewoon thuis en dat is prima voor hem.

Ik erger me groen en geel aan de goed bedoelde mails van school de hele dag ( gisteren serieus gewoon 10) naast al het app contact wat de hele dag door gaat met de juf en ouders van de klas. Mails met challenges, gym filmpjes, drummen met het hele gezin, het verzoek foto's in te sturen van thuis huiswerk makende kinderen voor de schoolkrant en ga zo maar door. En dat is dus naast het huiswerk ( maar goed ze zouden gewoon al die mails moeten bundelen tot 1 dagelijks mail en dan was er niks aan de hand geweest). Ik realiseer me dat het allemaal goed bedoeld is, maar persoonlijk vind ik het wel prettig dat we voor onze peuter niks "hoeven". En dat hij het dagverblijf een beetje vergeten lijkt te zijn en er dus ook geen gevoel van gemis is van zijn kant en dat hoef ik ook niet aan te wakkeren.

Een kaartje bij een verjaardag ed zou ik zeker wel weer waarderen!
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43735

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 07 Apr 2020 12:33

Re: Contact kinderopvang in coronatijd

Rebecca schreef:Vanuit de psz krijgen we elke week een mailtje met ideeën voor activiteiten.


Dit hebben we eigenlijk niet gehad realiseer ik me nu maar vind het niet zo erg. Ik zit zelf niet met m'n handen in 't haar wat te doen met zoontje en anders heb ik zelf ook internet. Psz is natuurlijk ook nog lekker vrijblijvend.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem279

Bericht 07 Apr 2020 12:34

Re: Contact kinderopvang in coronatijd

Minoessepoes, je moet het vooral niet zien als iets hoeven/moeten he! Het is meer dat het lijntje kort blijft zodat straks, áls de kinderen weer mogen komen, de stap niet te groot is. Het is verder niet zo dat wij ets van de kinderen of ouders verwachten, sterker nog, het enige wat we tot nu toe doen is af en toe een filmpje sturen waarin wíj een boekje voorlezen (kind hoeft dus alleen maar te kijken), of een liedje zingen. Of we sturen een foto. Daarbij is het streven ook niet dagelijks (en zeker geen 10x per dag), maar hooguit eens of twee keer in de week.
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1064

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 07 Apr 2020 12:40

Re: Contact kinderopvang in coronatijd

Onze jongste is net na de sluiting van alles 4 jaar geworden. Haar afscheid viel dus in het water bij de gastouder.
Op haar verjaardag kregen we wel een berichtje van haar en we zijn die week nog langsgefietst omdat ze haar nieuwe fiets wilde laten zien. Toen heeft ze meteen haar cadeautje gekregen.
Van school kregen wij een mailtje met daarin een youtube filmpje van alle kleuterjuffen die haar toezingen. (uiteraard een standaard filmpje voor alle kinderen, maar ik vond het erg leuk dat ze dat nu gedaan hebben voor alle jarige kindjes)

Van de BSO krijgen we af en toe een mailtje en op hun Facebook pagina staan beweegtips. Geheel vrijblijvend dus.

Van school krijgen we bij de oudste vooral het programma door wat er gebeuren moet. Van de gymjuf krijgen we ook challenges door en een beweegboekje. Van de gymjuf is wel allemaal vrijblijvend en niet verplicht om uit te voeren.
Na de Pasen willen de juffen wel een keer videobellen in kleine groepjes zodat de kinderen even kunnen kletsen, maar ook kunnen vertellen hoe het gaat. Daar kijkt onze zoon wel naar uit.

Voor de jongste hebben we nu 3 werkpakketjes gehad en de juf vindt het leuk om foto's te ontvangen, maar is niet verplicht. Deze zet zij in een app zodat de kindjes elkaar toch nog een beetje zien. Af en toe sturen wij een foto door.
Bij het ophalen van de pakketjes vindt de juf het ook leuk als het kindje meegaat zodat ze even kan kletsen.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17385

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 07 Apr 2020 12:42

Re: Contact kinderopvang in coronatijd

Ons kdv stuurt heel af en toe een filmpje van de kippen daar bijv, hoe het met ze is. Of hoe ze het gebouw nu opgeruimd hebben. Of iemand die een boek voorleest. Best leuk! Ik hoorde van een collega dat die kdv tasjes met wat knutselspulletjes aan de deur had gebracht. Zou M supertof vinden!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8171

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 07 Apr 2020 12:47

Re: Contact kinderopvang in coronatijd

Wij hebben 2x pw een videobel moment waarvoor je je kan inschrijven. Vorige week wilde Eva echt niet, vandaag ging het beter.
Vorige week was de eerste keer en chaotisch, vandaag ging het beter en hebben ze een verhaaltje voor gelezen. Donderdag kunnen we weer bellen als we willen.
30-04-2017
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 07 Apr 2020 12:50

Re: Contact kinderopvang in coronatijd

Wij als kdv hebben ook filmpjes gemaakt met liedjes, spelletjes of een verhaal voorlezen. Voor de baby's hadden we een tasje gemaakt met een knuffel en een kaart en voor de groteren een tasje met spelletjes. Deze hebben we thuis afgegeven.
Van ouders krijgen we regelmatig een foto door gestuurd.
Als kinderen jarig zijn brengen we de muts en een cadeautje langs.
Ook gaan we deze week even bellen om te vragen hoe het met ze gaat.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5363

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 07 Apr 2020 12:53

Re: Contact kinderopvang in coronatijd

De leidsters van de psz sturen ongeveer om de dag een filmpje waarin ze bijvoorbeeld een boekje voorlezen, een liedje zingen, een dansje doen of vertellen dat de kinderen hun papa en mama extra veel kusjes en knuffels moeten geven.
En gisteren gingen ze videobellen, ik was met zoon in de achtertuin en hij ging direct heel enthousiast zijn nieuwe glijbaan, de bloemetjes, de hangmat en zijn auto's laten zien. Hij heeft de hele dag over niets anders gepraat, zo leuk vond hij het!

De gastouder woont bij ons in de straat dus die spreken we geregeld als we langslopen op afstand.
10.04.17
<<

Juliet

Kletskop

Berichten: 614

Geregistreerd: 05 Nov 2017 11:12

Bericht 07 Apr 2020 12:53

Re: Contact kinderopvang in coronatijd

Nu ik dit zo lees bedenk ik mij dat we helemaal niks verder meer van de kinderopvang hebben gehoord. Niet perse nodig want we vermaken ons prima. Maar toch wel een beetje raar.
november ‘17 & juli ‘22 🩷💙
<<

Anoniem304

Bericht 07 Apr 2020 12:58

Re: Contact kinderopvang in coronatijd

Wij hebben foto's van de leidsters gekregen en het 10 minuten gesprek (telefonisch) was vorige week. En sowieso krijgen we 1x per week een update of vaker als er nieuws is, omtrent maatregelen of die teruggave regeling enzo.
<<

Isolt

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2386

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:46

Bericht 07 Apr 2020 13:01

Re: Contact kinderopvang in coronatijd

Ik heb met onze gastouder eigenlijk dagelijks wel contact. Maar dat is ook vriendschappelijk. Afgelopen zondag heeft zij al haar opvangkinderen een pakketje gebracht. Daarin zat wat lekkers, iets om mee te knutselen en iets om mee buiten te spelen. Echt heel erg leuk.
10-08-2017 ♥
<<

Anoniem314

Bericht 07 Apr 2020 13:20

Re: Contact kinderopvang in coronatijd

Wij krijgen elke dag een fimpje met een verhaaltje maar dit is vanuit de overkoepelende stichting dus niet van eigen leidster. Nog nooit gekeken? Op haar verjaardag een berichtje via de app. Van de BSO (zelfde organisatie) 1x een bericht met knutsel- en beweegtips. Ik vind het wel goed zo, school en werken is druk genoeg!
<<

Anousch

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2283

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:04

Woonplaats: Vuren

Bericht 07 Apr 2020 13:21

Re: Contact kinderopvang in coronatijd

Ik heb als gastouder een tasje aan de deur gehangen, met knijpfruit, koekje, kleurplaat, wat te knutselen voor de pasen, mini kleurboekje, potloden en stickervel. En een werkboekje voor de grotere kindjes. Werd erg gewaardeerd!
Daan 27-06-2018
Yinthe 20-05-2022

Zo dol gelukkig en compleet ♡
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9475

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 07 Apr 2020 13:50

Re: Contact kinderopvang in coronatijd

Wij hebben tot nu toe 2x een filmpje gekregen waar een leidster een verhaaltje voorleest. Dochter wil dat nu de hele dag door kijken.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5878

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 07 Apr 2020 13:58

Re: Contact kinderopvang in coronatijd

Flo schreef:Minoessepoes, je moet het vooral niet zien als iets hoeven/moeten he! Het is meer dat het lijntje kort blijft zodat straks, áls de kinderen weer mogen komen, de stap niet te groot is. Het is verder niet zo dat wij ets van de kinderen of ouders verwachten, sterker nog, het enige wat we tot nu toe doen is af en toe een filmpje sturen waarin wíj een boekje voorlezen (kind hoeft dus alleen maar te kijken), of een liedje zingen. Of we sturen een foto. Daarbij is het streven ook niet dagelijks (en zeker geen 10x per dag), maar hooguit eens of twee keer in de week.


Weet ik hoor en het is ook gewoon mijn eigen gevoel. Ik ervaar toch een bepaalde druk, ook bij al die vrijblijvende dingen. Mijn man staat er veel makkelijker in, die opent gewoon al die mails niet en klaar ben je.

Mijn schoonzus maakte zich ook zorgen dat haar dreumes van 15maanden straks weer zou moeten wennen op het kinderdagverblijf omdat ze nu in een fase zit waarbij ze heel eenkennig is en ze er zo lang nu niet komt, dus voor haar zou zo nu en dan haar leidster zien op film misschien wel fijn zijn juist. Maar ik merk dus dat mijn peuter, die van de zomer 3 wordt, het kinderdagverblijf "vergeten" lijkt te zijn en dat er dus ook geen gevoel van gemis is, wat eigenlijk ook wel weer fijn is. Als er vanaf het begin filmpjes waren geweest dan had ik ze denk ik wel aan hem laten zien, maar nu, na 4 weken zou ik hem denk ik in zijn thuis "bubbel" laten. Hij is wel oud genoeg om het kinderdagverblijf en zijn vriendjes daar niet echt te vergeten en als we hem straks weer kunnen brengen voorzie ik daar geen problemen in, net zoals na een lange zomervakantie.

En voor mij persoonlijk vind ik het dus al druk genoeg en vermaken wij ons prima thuis, dus heb ik zelf niet echt behoefte aan filmpjes, knutsel,- of beweegtips.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 07 Apr 2020 14:10

Re: Contact kinderopvang in coronatijd

Van de opvang van de jongste 2 hebben we 1x een mailtje gehad met wat ideeën. Was in een soort bingo verwerkt, alleen bij 8 van de 9 dingen was hulp van de ouders nodig ?
En toevallig stonden ze zaterdag met een paar leiding voor de deur om een bellenblaas met kaartje eraan af te geven. Dat vond ik wel tof. Vooral zodat ze elkaar weer even gezien hebben, ben bang dat anders straks die stap weer zo groot is.

Bij de Psz (is zoon net 2x geweest) lag er iets in de brievenbus. En 1x op fb heeft een leidster een verhaaltje voorgelezen. Zoon herkende haar wel meteen, dus dat vond ik ook wel fijn.

Mijn conclusie, ideeën etc hoeft van mij niet, maar zou ik een filmpje (of videobellen, maar geloof niet dat dat bij elke leeftijd zo fijn is) oid meer waarderen, zodat ze de juffen 'zien' en de afstand niet zo groot wordt
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers