Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Pasen

<<

Wasmand

Kletskop

Berichten: 528

Geregistreerd: 09 Okt 2013 21:19

Bericht 04 Apr 2020 14:45

Pasen

Zijn er al ideeen voor lekkere paasontbijt en dinerhapjes?

Ik ga denk ik voor asperges voor mijzelf,voor mijn man een varkenshaasje en zoon maak ik blij met kipschnitzel.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7550

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 04 Apr 2020 15:18

Re: Pasen

Ik denk dat wij een van beide dagen een lekker ontbijtje/brunch bestellen bij een restaurant hier in de stad. En ik had net bedacht dat ik ook wel zin had in asperges en dat ik Pasen wel een mooie gelegenheid vond. Ik doe dan denk ik een klassieke versie, met ham en ei en krieltjes erbij. Misschien nog een klein voorgerechtje erbij of een lekker toetje of zo.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5878

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 04 Apr 2020 15:39

Re: Pasen

Ik kwam een salade tegen met veldsla, gekookt ei, uitgebakken spekjes, groene asperges, gekookte krieltjes met schil er door heen en een vinaigrette.
Leek me wel wat voor Pasen, maar ik ben bang dat de kinderen dat niet gaan eten, dus of ik maak iets anders voor ze, of ik geef ze een deel van de ingrediënten los en vul dat nog wat aan, of ik bedenk helemaal iets anders.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 04 Apr 2020 16:53

Re: Pasen

Ik wil iig wel een lekker Paas ontbijt. Weet nog niet of ik 't zelf haal (de AH en Lidl hebben altijd lekkere dingen vind ik) of iets bij een restaurant bestel, dat zie ik ook al veel langs komen.

Qua diner weet ik 't echt nog niet. Misschien komen restaurants ook nog wel met leuke menu's daarvoor.

Wel echt heel jammer dat we niet naar familie kunnen maar ja.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem300

Bericht 04 Apr 2020 17:14

Re: Pasen

Ik moet beide paasdagen overdag werken dus ontbijt gewoon normaal.
Op het werk eet ik in de middag met mijn bewoners waar we 1ste paasdag een lunch krijg en van de instelling (Weet niet precies wat) en voor 2de paas dag maak ik met de bewoners zelf soep(rundvlees) en worsten/saucijzenbroodjes.
Avonden thuis wilde we eigenlijk bbq en maar weer word daar niet naar( dien welnu woensdag maar vast). Heb en rollade besteld dus eten 1ste paasdag die, 2de moet ik nog verzinnen.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 04 Apr 2020 17:26

Re: Pasen

Heb nog weinig plannen maar ik ga iig wel scones bakken. Dat doe ik ieder jaar en dat vinden m’n zoons ook superlekker. Die eten we uiteraard met room en jam, bij het ontbijt en bij de lunch.
#teammaple🍁
<<

Anoniem308

Bericht 04 Apr 2020 17:34

Re: Pasen

Wij gaan een avond gourmetten en een avond tapas hapjes eten. Heb alles al besteld bij Picnic, kon toevallig vanochtend een tijdslot reserveren. Dus die komen woensdag brengen.
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5001

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:30

Bericht 04 Apr 2020 18:43

Re: Pasen

Bij ons wordt er 1e Paasdag een heerlijk luxe ontbijt bezorgd door mijn favoriet patisserie met:
Heerlijk vers gebakken scones
Clotted cream
Onze zelfgemaakte frambozenjam
Verse jus d’orange
Een heerlijk desembrood, krokant van buiten en luchtig van binnen.
De enige echte WALDO-taartjes: laat je verrassen door onze paas-special!
Chocolade paaseitjes
Brioche-bolletjes
Een heerlijke Paasstol

Genoeg voor 2 dagen dus!

Voor het avondeten niks speciaals.
<<

Anoniem332

Bericht 04 Apr 2020 20:54

Re: Pasen

Een paar gerechten uit Otto lenghi Sweet als ontbijt. Flensjes met pistache noten.
Ik hoop dat we asperges s avonds kunnen eten.

Ontbijten met de familie via videobellen.

Wellicht met buren nog samen iets eten op gepaste afstand.
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2089

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:04

Bericht 05 Apr 2020 11:17

Re: Pasen

Op eerste paasdag ontbijt ik bij mijn ouders, netjes op afstand en ik ben de enige die daar nog op bezoek komt. ‘s Avonds eet ik daar ook. Ik hoop op mooi weer zodat we naar buiten kunnen, want binnen is de hele dag afstand houden wat ingewikkelder.
Voor tweede paasdag heb ik wat lekkere dingetjes besteld voor ontbijt en lunch bij een zaakje hier in de buurt. ‘s Avonds weet ik dan nog niet.
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2520

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:42

Bericht 05 Apr 2020 11:48

Re: Pasen

Ik hoop op mooi weer. Normaal gingen we 2e paasdag altijd naar het strand, tenzij het regende.

Nu hoop ik 1e paasdag in ieder geval op een uitgebreide brunch met bolletjes en eitjes. En in de avond iets met een rollade. Misschien een bonensoepje of maissoepje vooraf. Groentes weet ik nog niet.
En 2e paasdag hopelijk buiten gourmetten :)
<<

Peinture

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1304

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:27

Bericht 05 Apr 2020 11:53

Re: Pasen

Oh ik moet gewoon een beetje huilen door het lezen van dit topic.
Wat een leuke idee Viva, buiten gourmetten! Dat wil ik ook wel bij mooi weer.
Wij gaan 1e of 2e paasdag gourmetten. Ik heb in de bestelling van de supermarkt ook zalm, asperges etc besteld, dus ik wil dat bewaren voor de andere paasdag.
<<

Neno

Kletskop

Berichten: 503

Geregistreerd: 09 Feb 2020 09:45

Bericht 05 Apr 2020 15:24

Re: Pasen

Oh wat een lekkere dingen komen er voorbij. Normaal gaan we brunchen bij schoonzusje maar dat gaat nu niet door. De kids doen normaal een paasontbijtdoos maken op school. Nu gaan we die thuis voor elkaar maken( soort suprises met lootjes met daarop wat je er graag in wilt). Savonds doen we lekker hapjes met een leuke film!
<<

Kira

Bericht 05 Apr 2020 15:37

Re: Pasen

Ik heb echt geen idee, denk dat Pasen dit jaar gewoon normale dagen worden.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 05 Apr 2020 16:21

Re: Pasen

Wij doen nooit echt iets heel speciaals met Pasen maar nu gaan we op verzoek van de kinderen gourmetten en hebben we de ene dag een fruit ontbijt (een ontbijttaart van havermout met yoghurt en daarop aardbeien en blauwe bessen, een smoothie en wentelteefjes van beschuit met zelfgemaakte jam). De andere ochtend hebben we scones met room en lemon curd, broodjes uit de oven met en eitje en lekker beleg etc. Wat we die avond gaan eten weet ik nog niet.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 05 Apr 2020 16:22

Re: Pasen

Mijn man moet werken, dus we gaan niet veel bijzonders doen. Over het eten ook nog niet nagedacht..
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9475

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 06 Apr 2020 06:58

Re: Pasen

Wij krijgen van mijn ouders een brunch pakket thuis bezorgd.
Ik hoop dat we deze in het gezelschap van de baby op kunnen eten. ?
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 06 Apr 2020 07:34

Re: Pasen

Normaal gaan we 1 dag naar mn ouders, of brunchen of dineren. Dat gaat nu natuurlijk niet.
Ik wil 1 avond gourmetten (of bbquen) en 1 ochtend uitgebreid ontbijten. In de veronderstelling dit zelf te regelen, maar laten bezorgen is natuurlijk ook wel leuk. Maar dan wil ik broodjes in vorm van paashaas;) en we gaan nog eieren verven
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3728

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 06 Apr 2020 08:13

Re: Pasen

Wij gaan uitgebreid brunchen en bij mooi weer lekker rommelen in en om ons nieuwe huis. Genieten van de zon als t mooi weer is.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 07 Apr 2020 16:20

Re: Pasen

M'n man heeft net de Paas Borrelbox van Hiske Versprille besteld. Klinkt echt heerlijk (en ik mag een paar dingen niet maar het meeste wel, hoera).

Een zalig übersnobistisch pasen met verse noordzeekrab:

- Noordzeekrab, gevangen door de vissers uit Bruinisse en tot ragout bereid door Sander (Restaurant As)
- Verse linguine om de krabragout op te doen, gemaakt door de dames van Potagie
- Een fles Chablis (Domaine de l'Enclose) uitgezocht door Déborah (Au Paradis), fantastisch bij krab
- Wildzwijnpaté èn de beroemde osseworst van Erik (Slagerij de Wit)
- Oudwijker Fiore (roodflora) en Remeker Ryp (harde jerseykaas), uitgezocht door Marike (Fromagerie Kef)
- Venkelpickle en een grote fles kefir van Simone (Thull's)
- Een feestelijke fles geuzebier (75 cl), uitgezocht door Rickert (De Bierkoning)
- Een versgebakken zuurdesembrood van Eef (As)
- Dat alles natuurlijk weer verpakt in zo'n geinige Borreltastas.


Kijk er nu al naar uit. En verder ga ik wat leuke paasontbijt dingen halen en ik denk van die paashaas pannenkoeken voor zoontje!
Let's discover the world together.
<<

Anoniem313

Bericht 07 Apr 2020 16:33

Re: Pasen

Oh lekker zeg Marin. Al zou hier de paté en osseworst niet worden gebruikt dus dan is het al gauw zonde.

Ik heb niet echt inspiratie voor een diner. Ik ben te druk, mn hoofd staat er niet naar, de boodschappen komen 1 x per week op dinsdag dus in het weekend eten we veel houdbare spullen. En de kinderen lusten niks en zijn te oud om eerst op bed te leggen.

Ik heb met mn laatste krachten nog een Ottolenghi recept kunnen bedenken en op de weekplanning kunnen zetten dus dat kan ik het weekend doen: chilivis met een tahinsaus en (afbak)brood. En ik eet ergens deze week asperges met zalm en ei en boter en peterselie. Dus ik voel me gezegend.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 07 Apr 2020 16:38

Re: Pasen

Er is ook een vega box! Maar wel in Amsterdam halen dus vast niet heel handig. Dan kan je beter iets leuks lokaals doen of kijken of je tijd hebt van 't weekend voor een eigen rondje winkels als je vriend thuis kan zijn bij de kinderen. Kan me voorstellen dat het allemaal even heel lastig is nu. Ik heb verder ook niet enorm behoefte aan uitgebreid kokkerellen denk ik dus dan is dit een erg lekker alternatief.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem304

Bericht 07 Apr 2020 16:41

Re: Pasen

Ik denk dat ik paasontbijt box bestel voor ons drietjes bij de bakker. En dan voor tweede paasdag en dan is dat meteen een verlaat verjaardagscadeau voor m'n vriend. Hij kan het natuurlijk ook niet vieren (is donderdag jarig).

We hebben zondag paasontbijt en eieren zoeken bij m'n schoonouders. Op afstand uiteraard.

Ik heb trouwens ook wel zin om te gourmetten. :yes:
<<

Anoniem292

Bericht 07 Apr 2020 16:46

Re: Pasen

Ik doe niets speciaals. Zou bij vrienden eten maar dat gaat nu natuurlijk niet. Vermoedelijk worden het voor mij dus gewoon normale dagen.
<<

Anoniem313

Bericht 07 Apr 2020 16:48

Re: Pasen

Marin schreef:Er is ook een vega box! Maar wel in Amsterdam halen dus vast niet heel handig. Dan kan je beter iets leuks lokaals doen of kijken of je tijd hebt van 't weekend voor een eigen rondje winkels als je vriend thuis kan zijn bij de kinderen.


Oh nee, naar Amsterdam karren is niet haalbaar, zelfs niet voor Hiske ;) Bedankt voor je tips, er is hier idd ook vanalles. Merk gewoon dat ik er niet zo mee bezig ben en vind mn Otto al heel wat. Mn spaarzame vrije tijd gebruik ik om hard te lopen.
Volgende

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers