Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vraag lounge set

Doe jij de hoes elke keer om de lounge set heen?

Ja elke keer na gebruik
2
7%
Nee niet elke keer na gebruik
2
7%
Nee ik leg de kussens binnen (schuur / binnen / kussenbak)
21
70%
Nee ik heb geen hoes
5
17%
 
Aantal stemmen : 30
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 04 Apr 2020 08:54

Vraag lounge set

Even een vraagje nav iets waar wij discussie over hadden.

Als je een lounge set hebt, laat je de tuinkussens dan permanent (in het juiste seizoen) buiten liggen op de set? Of doe je elke keer een hoes er om heen? Of haal je de kussens binnen?

Ik zei net tegen m'n man dat ik het eigenlijk jammer vind dat de hoes elke keer om te lounge set gaat (we willen 'm vandaag weer neer zetten) omdat ik 't daardoor eigenlijk niet veel gebruik. Beetje lui maar vind dat gedoe, zeker in m'n eentje.

Dus toen vroegen we ons af wat anderen doen en of wij misschien extreem zuinig op de meubels zijn of dat ik gewoon niet moet miepen.
Laatst gewijzigd door Marin op 04 Apr 2020 09:01, in totaal 1 keer gewijzigd.
Let's discover the world together.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 04 Apr 2020 08:57

Re: Vraag lounge set

Wij leggen de kussens meestal in de schuur. Tenzij het zeker weten dagen achter elkaar mooi weer wordt, dan ga ik er niet steeds mee lopen slepen.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem279

Bericht 04 Apr 2020 08:57

Re: Vraag lounge set

Ik heb geen loungeset, maar ik zou denk ik vooral kijken naar het weer. Kussens er wel elke avond af, maar de hoes erop als je de set langer niet gebruikt, of het die nacht of de volgende dag gaat regenen.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 04 Apr 2020 09:00

Re: Vraag lounge set

Ik heb twee kussenbakken staan waar de kussens in zitten. Ik heb geen hoes voor het meubel zelf.
In de praktijk haal ik meestal 2 of 4 kussens uit de bak voor mezelf. Als het langere tijd lekker weer is of ik krijg visite, dan haal ik alle kussens uit de bakken en leg het goed neer.
Ik ben echt super blij met de bakken!
Ook kun je natuurlijk eventjes op die bank gaan zitten zonder kussens.
Zeker in jouw geval, als je zoon bijv in de tuin aan het ravotten is voor een kwartier ofzo. Dat zit dan ook best prima neem ik aan.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 04 Apr 2020 09:01

Re: Vraag lounge set

Ik heb de optie kussenbak even bij 'binnen leggen' gezet.
Let's discover the world together.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 04 Apr 2020 09:02

Re: Vraag lounge set

Winegum schreef:Ik heb twee kussenbakken staan waar de kussens in zitten. Ik heb geen hoes voor het meubel zelf.
In de praktijk haal ik meestal 2 of 4 kussens uit de bak voor mezelf. Als het langere tijd lekker weer is of ik krijg visite, dan haal ik alle kussens uit de bakken en leg het goed neer.
Ik ben echt super blij met de bakken!
Ook kun je natuurlijk eventjes op die bank gaan zitten zonder kussens.
Zeker in jouw geval, als je zoon bijv in de tuin aan het ravotten is voor een kwartier ofzo. Dat zit dan ook best prima neem ik aan.


Nee bij ons zit dat zeer oncomfortabel, zijn maar paar balken eronder, het is geen riet maar staal haha.

Maar we hebben wel een picknicktafel waar ik dan aan zit idd.
Let's discover the world together.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 04 Apr 2020 09:04

Re: Vraag lounge set

Hmm oké, dat is dan wel weer jammer!
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 04 Apr 2020 09:16

Re: Vraag lounge set

Ooh La La! schreef:Wij leggen de kussens meestal in de schuur. Tenzij het zeker weten dagen achter elkaar mooi weer wordt, dan ga ik er niet steeds mee lopen slepen.

Dit. Om de set zelf doen we geen hoes.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 04 Apr 2020 09:22

Re: Vraag lounge set

En dat doen jullie wel elke keer dus? De kussens in de bak?

Wij laten dus de kussens er op zitten maar een hoes om 't geheel heen.
Let's discover the world together.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 04 Apr 2020 09:26

Re: Vraag lounge set

Marin schreef:En dat doen jullie wel elke keer dus? De kussens in de bak?

Wij laten dus de kussens er op zitten maar een hoes om 't geheel heen.

Dat heb ik ook wel gedaan maar nadat er te vaak van die hele grote, dikke, zwarte spinnen tevoorschijn kwamen wanneer ik de hoes verwijderde, leg ik ze nu elke avond in de garage ?.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 04 Apr 2020 09:32

Re: Vraag lounge set

Marin schreef:En dat doen jullie wel elke keer dus? De kussens in de bak?

Wij laten dus de kussens er op zitten maar een hoes om 't geheel heen.

Ja, leg ze elke keer in de schuur tenzij het mooi weer blijft dan laat ik ze buiten liggen.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem281

Bericht 04 Apr 2020 09:48

Re: Vraag lounge set

Wij hebben geen loungeset ofzo, maar wel een bankje met twee kussens en natuurlijk gewone stoelen met kussens. Wij halen ze er elke avond af en leggen ze in de schuur. Daar hebben we ook zo'n kussenbak, maar in de praktijk leg ik de veelgebruikte kussens daar bovenop en de overige erin.

Als we ze laten liggen, ben k niet eens bang voor onverwachte regenbuien maar wel voor (onbekende) katten die erop plassen of sproeien.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 04 Apr 2020 10:15

Re: Vraag lounge set

Toen wij nog een lounge set hadden deden we elke keer de kussens erop en als we weer naar binnen gingen weer opruimen. Heel gedoe elke keer
Afbeelding
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6198

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 04 Apr 2020 10:17

Re: Vraag lounge set

Wij leggen de kussens binnen. Ik herken wel wat je zegt dat je dan minder snel buiten gaat zitten. Tegenwoordig leg ik dan ook wel alleen de 2 kussens erop waarop en-tegen ik ga zitten. Dat scheelt wel wat.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8166

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 04 Apr 2020 10:22

Re: Vraag lounge set

Thunder schreef:
Ooh La La! schreef:Wij leggen de kussens meestal in de schuur. Tenzij het zeker weten dagen achter elkaar mooi weer wordt, dan ga ik er niet steeds mee lopen slepen.

Dit. Om de set zelf doen we geen hoes.


Dit. Kussens in de kussenbak en niks om de set heen.
30-04-2017
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 04 Apr 2020 10:56

Re: Vraag lounge set

Ieeeeuw Lady! Haha.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem294

Bericht 04 Apr 2020 11:22

Re: Vraag lounge set

Wij hebben de loungeset het hele jaar met kussens onder de overkapping staan en zetten hem in de tuin in het zonnetje in de vakanties en weekenden, en nu met corona natuurlijk. Tenzij het bloedje heet is, dan laten we hem onder de overkapping.

's Nachts (of als er een buitje komt) leggen we de kussens dan onder de overkapping zodat er geen katten of konijnen op gaan chillen. 1 van onze konijnen heeft vorig voorjaar alle hoezen in 1 nacht compleet kapot geknaagd om er een nest van te bouwen :laughcry: . Had gelukkig 3 setjes hoezen. Maar katten uit de buurt liggen er ook wel lekker op.

We zetten hem dus alleen in de zon als we er rustig de tijd voor hebben want dat geëtter met die kussens heb ik op drukke dagen ook geen zin in. We hebben ook van die fijne kuipstoelen met draad die we in de zon zetten als het maar voor even is, die prima een flinke bui kunnen hebben.
Onze loungekussens hebben overigens ook weleens een beste bui over zich heen gekregen maar ik kon het water toen zo van de hoezen afvegen en het was er niet doorheen gegaan. Ik vraag me alleen af hoe vaak dat kan gebeuren zonder dat ze nat blijven.
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2391

Geregistreerd: 08 Sep 2016 16:43

Bericht 04 Apr 2020 12:13

Re: Vraag lounge set

Wij hebben geen hoes, dus ik leg de kussens iedere avond in de schuur. Wil niet dat ze nat worden en ik ben meestal niet zo op de hoogte van het weerbericht.
Wij hebben 1 bank, met 7 kussens in totaal dus dat valt wel mee
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 04 Apr 2020 16:33

Re: Vraag lounge set

Ah eigenlijk ruimen de meeste mensen 't dus toch wel echt op! (maar dan niet onder hoes maar schuur of bak).
Dan moet ik m'n man toch wel beetje gelijk geven dat de meeste mensen er voorzichtig mee zijn haha.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem304

Bericht 04 Apr 2020 17:24

Re: Vraag lounge set

Wij halen altijd de kussens eraf en leggen die binnen. Ook als het mooi weer blijft.
<<

Anoniem308

Bericht 04 Apr 2020 17:37

Re: Vraag lounge set

Wij hebben all weather kussens, volgens mij van hetzelfde merk als jullie?, die liggen meestal van half maart tm half oktober buiten, zonder hoes erover. We hebben het tuinset nu vijf jaar en het is nog netjes. Wel iets verkleurd maar we gaan nu zo makkelijk buiten zitten!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 04 Apr 2020 17:41

Re: Vraag lounge set

Ja wij hebben ook van die all weather kussens. Beetje plastic achtig. En hebben t nu ook 5 jaar inderdaad!
Let's discover the world together.
<<

Anoniem284

Bericht 04 Apr 2020 20:55

Re: Vraag lounge set

Ooh La La! schreef:Wij leggen de kussens meestal in de schuur. Tenzij het zeker weten dagen achter elkaar mooi weer wordt, dan ga ik er niet steeds mee lopen slepen.


Dit!

En in de winter liggen ze op zolder.
<<

Blue flower

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:54

Bericht 04 Apr 2020 21:07

Re: Vraag lounge set

Wij leggen de kussens in de schuur en doen om het meubel een hoes. Niet altijd zin in, maar hebben de set nu 4 jaar en ziet er nog prachtig uit.
10.12.2010
21.03.2013
16.08.2016
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 04 Apr 2020 21:07

Re: Vraag lounge set

Ja dat doen wij ook in de winter, Gympie. Kussens op zolder, kale tuinset in de kelder.
Maar hij staat weer! En op zo'n avond als vanavond staat ie nu zonder hoes maar daarna toch maar met hoes.
Let's discover the world together.
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron