Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kraamvisite in corona tijd

<<

Flore

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 882

Geregistreerd: 09 Jul 2016 12:36

Bericht 03 Apr 2020 08:51

Kraamvisite in corona tijd

Ik ben eind april uitgerekend en mensen om me heen beginnen te vragen hoe we de kraamvisite voor ons zien.
Helemaal niemand, alleen naaste familie, zo lastig om erover na te denken. Mijn schoonzus zei: ik vind het zo erg dat ik niet mag komen!
Maar zo zwart wit ligt het wat mij betreft niet.
Mijn vader is hartpatiënt en maakt zich helemaal naar, komt nu echt nergens,bang om besmet te raken en is ook druk met hoe het straks moet met de geboorte.
(Raamvisite is geen optie, mijn fam. woont 180 km hier vandaan)

Het spreekt voor zich dat als we mensen ontvangen, ze fit moeten zijn en afstand houden. Maar ik weet het even helemaal niet meer eigenlijk.
Wat zegt jullie gevoel en verstand?
Boys rule!
2018 / 2020
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9453

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 03 Apr 2020 08:55

Re: Kraamvisite in corona tijd

Mijn gevoel en verstand liggen zo tegenover elkaar. Ik weet het écht niet. Het doet me zoveel verdriet.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Anousch

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2283

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:04

Woonplaats: Vuren

Bericht 03 Apr 2020 08:57

Re: Kraamvisite in corona tijd

Ik zou zolang mensen inderdaad geen klachten hebben ze toch laten komen.
En dan desnoods er niet voor kiezen om de baby vast te houden. En natuurlijk voldoende ruimte.
Las wel ergens dat de kraamhulp er op dat moment niet mag zijn.
Daan 27-06-2018
Yinthe 20-05-2022

Zo dol gelukkig en compleet ♡
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4567

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:35

Bericht 03 Apr 2020 09:00

Re: Kraamvisite in corona tijd

Heel cru misschien, maar hier komt niemand op visite. Er wordt ook niet naar gevraagd. Mensen vinden het blijkbaar wel normaal om nu niet langs te komen. Oma woont op een steenworp afstand en die begrijpt het wel. Zij heeft een keer aan de raam gekeken en krijgt foto’s via de app. Mijn vader woont op zo’n 75 km en raamvisite is dan ook geen optie. We videobellen en appen foto’s. Wellicht dat we straks een kraamborrel houden, maar daar zijn we nog niet over uit.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 03 Apr 2020 09:14

Re: Kraamvisite in corona tijd

Wij zitten er nu middenin. Ik kies ervoor om mijn moeder, broer en zus wel langs te laten komen. Alleen moeten ze alleen komen en klachtenvrij zijn. Mijn zus heeft nu Corona (is bevestigd) en zal dus dadelijk eigenlijk minder risico vormen dan wie dan ook.

Ik laat ook een of twee goede vrienden langskomen. Ook weer alleen en klachtenvrij. Het bezoek is dus echt beperkt. Mijn vriend wil ook niet dat mijn moeder bijv de baby een kus geeft. Dat hakt er nu zo middenin de kraamtranen best wel in.

Dus wij gaan voor een rationele tussenweg. Minimaal aan hoeveelheid, contact afstand maar niet volledige isolatie.

Het is allemaal maar klote.
<<

.namasté.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1893

Geregistreerd: 14 Apr 2014 11:58

Bericht 03 Apr 2020 09:20

Re: Kraamvisite in corona tijd

Wat lastig , je weet ook echt niet waar je goed aan doet.. Voor mijzelf kan het wel, mits het echt op veilig afstand kan. Dus bijvoorbeeld buiten in de tuin bij mooi weer. Mijn moeder heeft haar nieuwe kleindochter wel door het raam gezien en heeft daar 2 uur voor gereden, vond ze evengoed toch specialer als op een foto/filmpje.
"Life happens when you're busy making other plans"

♡ Boy january 2014
♡ Girl january 2016
♡ Girl march 2019
♡ Girl september 2020
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 03 Apr 2020 09:44

Re: Kraamvisite in corona tijd

Wat enorm moeilijk Caro :( jullie zijn natuurlijk zo intens trots!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Loïs

Kletskop

Berichten: 713

Geregistreerd: 14 Aug 2019 20:51

Bericht 03 Apr 2020 09:53

Re: Kraamvisite in corona tijd

Ik denk dat wij opa/oma/ en onze zussen, 2 hele goede vriendinnen wel laten komen in de avond als de kraamzorg weg is. Zolang ze geen klachten hebben en ze moeten op 1,5m afstand blijven van ons en de baby. Helemaal niet laten komen, voelt echt niet goed, wordt intens verdrietig van dat idee.
<<

Flore

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 882

Geregistreerd: 09 Jul 2016 12:36

Bericht 03 Apr 2020 10:01

Re: Kraamvisite in corona tijd

Fijn om te lezen dames, ik zou helemaal niemand laten komen, echt zo naar vinden!

Trek je het wel, Amandine? Helemaal niemand?
Boys rule!
2018 / 2020
<<

Anoniem308

Bericht 03 Apr 2020 10:10

Re: Kraamvisite in corona tijd

Wij hebben onze ouders wel laten komen, met veilige afstand van de baby. Schoonouders zijn risicogroep dus die echt alleen als dochter op bed ligt. Mijn moeder werkt zelf in een vitaal beroep dus die alleen als ze klachtenvrij is.
Een paar vriendinnen brachten eten en hebben voor het raam gekeken en we hebben gekletst op veilige afstand in de deuropening.

We hebben voor de rest nog van niemand de vraag gehad of ze langs mochten komen. Het is gewoon even niet anders.
<<

Anoniem276

Bericht 03 Apr 2020 10:19

Re: Kraamvisite in corona tijd

Mijn schoonzusje is volgende week uitgerekend en die zei dat ze zolang ze kraamzorg krijgt er helemaal niemand mag komen, dus ook niet in de avond uren als de kraamzorg weg is.
En als de kraam periode over is maar beperkt, niemand mag de baby vast houden, en alleen als je fit bent mag je op 1,5 meter afstand langskomen.

ik vind dat ook wel lastig, is toch anders om op zo een afstand te blijven, of misschien zelfs alleen raam visite. Maar het is zoals het is :(
<<

Flore

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 882

Geregistreerd: 09 Jul 2016 12:36

Bericht 03 Apr 2020 11:09

Re: Kraamvisite in corona tijd

He Aagje, dat is ook apart. I.v.m. besmettingsgevaar richting de kraamverzorgende?
Boys rule!
2018 / 2020
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1951

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:58

Bericht 03 Apr 2020 11:36

Re: Kraamvisite in corona tijd

Vrienden van ons hebben een maand geleden een baby gekregen en doen geen kraamvisite. Hun families wonen ook ver weg, dus het blijft bij foto's en videobellen.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 03 Apr 2020 12:01

Re: Kraamvisite in corona tijd

Mijn zusje staat op punt van bevallen. In de kraamweek mag niemand komen (van de kraamzorg). Daarna mogen wij wel komen mits we niet verkouden zijn of klachten hebben. Ik weet niet of we de baby dan mogen vasthouden. In de kraamweek gaan we denk ik even voor het raam kijken, en Facetimen. Ik denk dat ze buiten familie niemand laten komen.
<<

Flore

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 882

Geregistreerd: 09 Jul 2016 12:36

Bericht 03 Apr 2020 12:22

Re: Kraamvisite in corona tijd

Godsie, ik heb nog even gekeken op de site van onze kraamzorg, maar daar staat ook dat er in de kraamweek geen visite mag komen, ook niet buiten de werkuren. Ben bijna geneigd te zeggen: dan maar geen kraamzorg, maar dat is ook weer zoiets. Kutcorona....
Boys rule!
2018 / 2020
<<

Anoniem304

Bericht 03 Apr 2020 12:33

Re: Kraamvisite in corona tijd

Flore je hoeft niet persé de volledige kraamweek (8 dagen toch?) af te nemen he? Als jij na 4 of 5 dagen denkt dat dat het zo wel goed is en je heel graag familie op bezoek wilt, dan kan je de kraamzorg 'wegsturen'.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 03 Apr 2020 12:42

Re: Kraamvisite in corona tijd

Ja zoiets wilde ik ook voorstellen idd. Misschien is dat een optie dat je je familie iig na een paar dagen kunt zien.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem276

Bericht 03 Apr 2020 12:46

Re: Kraamvisite in corona tijd

Flore schreef:He Aagje, dat is ook apart. I.v.m. besmettingsgevaar richting de kraamverzorgende?


Hoezo vind je dat apart? Het is toch juist om besmettings gevaar te voorkomen?
<<

Flore

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 882

Geregistreerd: 09 Jul 2016 12:36

Bericht 03 Apr 2020 14:01

Re: Kraamvisite in corona tijd

Aagje schreef:
Flore schreef:He Aagje, dat is ook apart. I.v.m. besmettingsgevaar richting de kraamverzorgende?


Hoezo vind je dat apart? Het is toch juist om besmettings gevaar te voorkomen?


Ik vind het apart, omdat de kraamverzorgster er dan niet is, als er visite komt. En als de visite gepaste afstand behoudt tot ons, dan is de kans dat de kraamzorg besmet wordt toch heel klein?

Ja Savi,dat is zeker een optie! Vorige keer was ze er op het laatst meer voor de gezelligheid haha.
Boys rule!
2018 / 2020
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2138

Geregistreerd: 07 Sep 2013 19:12

Bericht 03 Apr 2020 15:23

Re: Kraamvisite in corona tijd

Wij hadden al het plan om een babyborrel te doen, doen dit waarschijnlijk alsnog alleen stellen het nu wat uit naar Juli ofzo. Maar dat is dan vooral voor vrienden en de mensen die iets verder van ons afstaan.

Wat mij betreft mogen mijN ouders gewoon langskomen, ik weet alleen nog niet wat ik die wbt vasthouden van de baby. Ik ga ze in ieder geval echt niet voor het raam laten staan.

Ik zit er ook een beetje mee dat mijn ouders S. In de kraamweek op zouden halen om mij een beetje te ontlasten, ervan uitgaande dat mijn man dan weer op kantoor is. Dat mag dus alleen als ze S. al voor 8.00 ophalen, voordat de kraamhulp komt. Maar S. slaapt altijd tot een uur of 10 en m’n ouders ook. Ik ben ook geneigd om de kraamzorg later te laten komen of eerder weer naar huis te sturen, als alles goed gaat dan. Ik hecht meer waarde aan mijn ouders om me heen dan een kraamverzorgende.

Aagje, ik vraag me af of je zus de kraamzorg wel goed heeft begrepen? Volgens mij is de algemene (landelijke) afspraak gewoon dat je wel kraamvisite mag ontvangen in de uren dat de kraamzorg er niet is. Uiteraard wel met mate en alleen mensen zonder klachten.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 03 Apr 2020 15:57

Re: Kraamvisite in corona tijd

Maar dat is toch precies hetzelfde als wat Flore nu zelf ook heeft gelezen bij haar kraamzorg?
Let's discover the world together.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9453

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 03 Apr 2020 16:09

Re: Kraamvisite in corona tijd

JaneDoe schreef:Aagje, ik vraag me af of je zus de kraamzorg wel goed heeft begrepen? Volgens mij is de algemene (landelijke) afspraak gewoon dat je wel kraamvisite mag ontvangen in de uren dat de kraamzorg er niet is. Uiteraard wel met mate en alleen mensen zonder klachten.

Nee klopt wel wat Aafje zegt. Dit heeft mijn kraamzorg organisatie ook zo gecommuniceerd. Geen visite in de kraamweek
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Anoniem308

Bericht 03 Apr 2020 16:26

Re: Kraamvisite in corona tijd

Het is een advies natuurlijk, als jij s avonds mensen laat langskomen is er uiteindelijk geen controle op. En qua incubatietijd kunnen ze het ook niet onderbouwen. Want je wordt vaak pas na een week ziek.

Ik ben wel een beetje bang geworden na de berichten dat kleine baby’s ook ziek worden. Wij zijn nu alweer bijna twee weken onderweg natuurlijk, J is morgen twee weken oud. Ik denk dat wij ook een kraamborrel organiseren van de zomer of in het najaar ?.
<<

Anoniem291

Bericht 03 Apr 2020 16:45

Re: Kraamvisite in corona tijd

Ik ben 1 maart bevallen en toen zijn opa's en oma's, mijn oma en mijn zus en zwager wel geweest,sinds de regels zijn aangescherpt die week erna komt er niemand meer over de vloer. Dit betekent dat mijn ouders en schoonouders hun kleinzoon al 4 weken van de 5 weken dat hij oud is niet meer hebben gezien behalve op beeld dan. Ik krijg eigenlijk nu ook geen vragen meer voor kraamvisite, juist mensen die zeggen dat ze graag langs willen komen maar als alles voorbij is. Mensen sturen nu wel regelmatig een kraamcadeautje op.
<<

Flore

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 882

Geregistreerd: 09 Jul 2016 12:36

Bericht 03 Apr 2020 16:56

Re: Kraamvisite in corona tijd

Zoals ik het lees mag er ook niemand komen als de kraamzorg naar huis is. En er staat zelfs: als je toch bezoek ontvangt, stopt de kraamzorg per direct.
Boys rule!
2018 / 2020
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers