Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kraamvisite in corona tijd

<<

Flore

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 882

Geregistreerd: 09 Jul 2016 12:36

Bericht 04 Apr 2020 12:51

Re: Kraamvisite in corona tijd

.
Laatst gewijzigd door Flore op 05 Apr 2020 09:49, in totaal 1 keer gewijzigd.
Boys rule!
2018 / 2020
<<

Anoniem318

Bericht 04 Apr 2020 12:55

Re: Kraamvisite in corona tijd

Nogmaals, ik zeg niet dat het niet mag, ik zeg dat ik dat zo niet ervaar/voel, dat staat er toch heel duidelijk? Het stukje dat ik niet begrijp, gaat over het overwegen van verzwijgen naar de kraamzorg toe of zelfs maar het onbegrip tonen van de regels die zij willen volgen (voor hun eigen veiligheid en dat van de gezinnen die zij ondersteunen).
<<

Flore

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 882

Geregistreerd: 09 Jul 2016 12:36

Bericht 04 Apr 2020 12:57

Re: Kraamvisite in corona tijd

.
Laatst gewijzigd door Flore op 05 Apr 2020 09:48, in totaal 1 keer gewijzigd.
Boys rule!
2018 / 2020
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2138

Geregistreerd: 07 Sep 2013 19:12

Bericht 04 Apr 2020 14:18

Re: Kraamvisite in corona tijd

Gezellig topic zo?

Er zegt toch niemand iets over ‘stiekem’ bezoek gaan toelaten als de kraamzorg weg is? Of heb ik daar overheen gelezen?
Bij ons zijn de regels dus nog zo (zoals ik het tenminste interpreteer) dat ik bezoek mag ontvangen als de kraamzorg weg is, dus bijv ‘s avonds. Zal ik tzt nog wel een keer navragen, aangezien er nog van alles kan worden aangescherpt of juist versoepeld tussen nu en mijn kraamweek. En ja, als die regels nog steeds zo zijn in mijn kraamweek, dan kies ik ervoor om mijn ouders, mits op dat moment in goede gezondheid, ‘s avonds op bezoek te laten komen. Niks stiekems aan. De rest van de visite zal voor het raam moeten kijken of moeten wachten tot de kraamborrel.

Ik snap wel dat dit heftige emoties met zich meebrengt en vind reacties als ‘wat is nou een week’ ook niet onwijs sympathiek overkomen, al heeft iedereen natuurlijk het recht op een eigen mening en zijn eigen gevoel hierbij. Misschien hangt het ook van de band af die je met bijv ouders hebt? Mijn moeder zou bijv bij de bevalling zijn, dat mag nu niet. Vind ik nog steeds enorm verdrietig, want ik kan het niet nog een keer overdoen en meer kleinkinderen zal ze niet krijgen. Toen S. geboren werd stonden ze een uur later in het ziekenhuis. Dat dat nu niet mag is te overzien, maar dan de rest van de week ook niet? Dat gaat me gewoon te ver en kan ik echt intens verdrietig van worden.

Natuurlijk, er zijn ergere dingen, de ouderen in de verzorgingshuizen enzo, dat vind ik ook echt supersneu. Maar voor zwangere vrouwen is dit nu nou eenmaal hun wereldje, iets waar ze naartoe leven en maar 1 a 2 (uitzonderingen daar gelaten) keer in hun leven doen, dan heb je al het recht om hier keihard van te balen, vind ik.
<<

Anoniem284

Bericht 04 Apr 2020 19:48

Re: Kraamvisite in corona tijd

Ik vind ook zeker dat je hier van mag balen, het is ook super rot!
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2655

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:28

Bericht 04 Apr 2020 20:50

Re: Kraamvisite in corona tijd

In je kraamtijd is je baby toch het allerbelangrijkst.
Ja, het is heel rot wat er allemaal in de wereld gebeurt, maar je mag nog wel balen hierover.
Als je in dit topic dat al niet meer aan mag geven.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Anoniem318

Bericht 04 Apr 2020 21:55

Re: Kraamvisite in corona tijd

? weet niet hoe vaak ik het nog moet zeggen. Ik zeg nergens dat niemand mag balen of verdrietig mag zijn, ik zeg dat ik dat niet zo voel. Dat mag ik ook zeggen, lijkt mij. Of mag je alleen reageren hier als je het allemaal op dezelfde manier ervaart? De opening post vraagt toch hoe anderen het beleven? Daar reageer ik op.
<<

Flore

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 882

Geregistreerd: 09 Jul 2016 12:36

Bericht 05 Apr 2020 09:20

Re: Kraamvisite in corona tijd

.
Laatst gewijzigd door Flore op 05 Apr 2020 09:48, in totaal 1 keer gewijzigd.
Boys rule!
2018 / 2020
<<

Anoniem284

Bericht 05 Apr 2020 09:36

Re: Kraamvisite in corona tijd

Jeetje Flore ?.
<<

Flore

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 882

Geregistreerd: 09 Jul 2016 12:36

Bericht 05 Apr 2020 09:51

Re: Kraamvisite in corona tijd

.
Boys rule!
2018 / 2020
<<

Anoniem279

Bericht 05 Apr 2020 10:13

Re: Kraamvisite in corona tijd

Ik weet niet wát je hebt verwijderd gezien die ‘.’, maar als er nog niemand ná jou in het topic heeft gereageerd, kun je de hele reactie nog verwijderen hè. Even een tipje tussendoor.

Verder: adem in, adem uit.
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4567

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:35

Bericht 06 Apr 2020 18:00

Re: Kraamvisite in corona tijd

Flore schreef:Fijn om te lezen dames, ik zou helemaal niemand laten komen, echt zo naar vinden!

Trek je het wel, Amandine? Helemaal niemand?


Ik zag dat ik hier nog niet op gereageerd had en ik wil de discussie geen nieuw leven inblazen, maar wel nog even reageren.

Wij trekken het namelijk prima. Klinkt misschien heel vreemd, maar opa en oma (van allebei leven er nog maar 1) vallen in de risicogroep, zowel qua leeftijd als andere kwalen die ze hebben. Daarnaast gaat oma nog voor niet noodzakelijke dingen naar de winkel, dus dat vinden we niet verantwoord.
Ik ben daarnaast 2 weken flink ziek geweest en pas na de bevalling daarvan langzaam hersteld. Het hersteld stond voorop en zoals iemand anders op het forum hier zei; 'het is wel lekker rustig zo'. Wat mij betreft houden we een kraamborrel als alles weer oké is.

Mij lijkt een begrafenis veel erger in deze tijd. Die kun je niet overdoen. Wij kunnen dochter straks nog altijd aan visite tonen en we sturen nu foto's, filmpjes en doen aan videobellen.

Oh en verder krijgen we van niemand in onze omgeving de vraag wanneer ze nu eens op visite mogen komen. Iedereen heeft zoiets van 'we komen wel op visite als alles weer normaal is'.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2076

Geregistreerd: 08 Nov 2018 15:38

Bericht 07 Apr 2020 10:32

Re: Kraamvisite in corona tijd

Hoe hard ook, ik zou geen visite willen. Als je toch anderhalve meter afstand moet houden en je baby niet aan je familie mag geven dan kun je net zo goed videobellen met elkaar. Dat knuffelen komt wel weer.

En lijkt me logisch dat de kraamzorg die regels opstelt. Dat jij een risico neemt is jouw keuze. Wil je mensen laten komen, prima, maar niet in de periode dat je kraamzorg hebt en anders stopt deze logischerwijs. Het is namelijk niet hun keuze om dat risico te nemen, zij zijn aan het werk om jou te helpen. Het is een rottijd voor iedereen, we zullen hier samen doorheen moeten komen. En nee, dat is niet altijd leuk.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2502

Geregistreerd: 26 Mei 2016 18:46

Bericht 07 Apr 2020 10:37

Re: Kraamvisite in corona tijd

Ik begrijp het wel, denk je eens in hoe je je voelt als de kraamhulp corona in jouw gezin binnenbrengt. Opgelopen bij het vorige gezin, wat zich (stiekem) niet aan de voorschriften hield.

Zelf had ik helemaal geen behoefte aan bezoek, zelfs de grootouders waren een verplicht nummertje. Wilde lekker in onze bubbel blijven. Het voelt alleen waarschijnlijk stukken anders als het moet.
<<

Anoniem308

Bericht 07 Apr 2020 10:52

Re: Kraamvisite in corona tijd

Toch een kleine nuance. Ja het is super kut voor iedereen, deze hele situatie. En als jouw familielid op de ic ligt of overlijd is dat mega verdrietig. De Kraamzorg in gevaar brengen kan natuurlijk niet, door stiekem bezoek. Maar opmerkingen als ‘kruip lekker in je bubbel het is nou eenmaal zo’ vind ik wel heel kort door de bocht.

Ik als nieuwbakken moeder ben vaak toch ook wel heel verdrietig. Mijn zoontje is 2,5 week, slechts een paar mensen hebben hem gezien. Itt een festival, feestje of verjaardag krijgen wij deze tijd echt niet meer terug. Ik zie hem groeien en groter worden, maar kan dat behalve met mijn man met niemand delen. Ja we maken er het beste van, en ik ben blij dat die vreselijke oom en tantes niet hoeven langs te komen. Maar wat zou ik graag mijn beste vriendin of moeder even met hem laten knuffelen.
Dus nee, even in onze eigen bubbel gaan zitten is niet voor iedereen leuk en fijn.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 07 Apr 2020 11:31

Re: Kraamvisite in corona tijd

Dat kan ik me heel goed voorstellen AMM. Het gaat ook niet om Jan en alleman maar om je echte dierbaren waarbij je het belangrijkste uit je leven nu niet kan delen op de manier zoals je zou willen. Mag je best verdrietig om zijn. Natuurlijk houd je je goed aan de regels maar ik vind het ook wat makkelijk gezegd om het maar naast je neer te leggen omdat het nou eenmaal zo is. Dat je geen kraambezoek ontvangt, betekent niet dat dat direct maar oké is. Ik vind dat dat verdriet er prima mag zijn, van jullie als ouders en van de kant van de grootouders en andere familie/vrienden.

Sterkte! En hoe gaat het verder met jullie viertjes?
Let's discover the world together.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9453

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 07 Apr 2020 12:52

Re: Kraamvisite in corona tijd

Nan schreef:Wilde lekker in onze bubbel blijven. Het voelt alleen waarschijnlijk stukken anders als het moet.


Ik denk inderdaad dat dit het is. Je moet nu, je hebt geen keuze.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2138

Geregistreerd: 07 Sep 2013 19:12

Bericht 08 Apr 2020 22:42

Re: Kraamvisite in corona tijd

Ik hoor net van een vriendin (die als kraamverzorgende werkt bij de organisatie waar wij ook kraamzorg zullen gaan afnemen) dat alle gezinnen die voor 1 Mei kraamzorg nodig hebben, nog maar 3 uur per dag zorg krijgen, in plaats van een volle dag. Uitzonderingen zijn hierop niet mogelijk. Ook de eventuele 2 dagen extra kraamzorg na een keizersnede komen te vervallen.

Dit is alleen intern naar het team gecommuniceerd, ouders horen dit pas op het moment dat de moeder is bevallen. Ik ben blij dat ik het nu al hoor?

Dit is overigens niet vanwege drukte, maar om eventuele drukte die nog gaat ontstaan op te kunnen vangen en kraamverzorgenden in het ziekenhuis ondersteunende werkzaamheden te kunnen laten doen.

Is dit bij anderen ook zo? Of nog wel gewoon de volledige uren aan kraamzorg?

Ik ons geval, als dit zo blijft, een geluk bij een ongeluk dat een grote klus voor mijn man is uitgesteld door Corona en hij waarschijnlijk thuis kan zijn.
<<

Anoniem276

Bericht 09 Apr 2020 05:29

Re: Kraamvisite in corona tijd

Mijn schoonzus is inmiddels bevallen ?. We zijn diezelfde avond op raamvisite geweest, wat ondanks de afstand toch wel heel leuk was om de kleine even in het echt te zien.
Ze krijgen overigens wel de normale uren aan kraamzorg
<<

Loïs

Kletskop

Berichten: 713

Geregistreerd: 14 Aug 2019 20:51

Bericht 09 Apr 2020 06:18

Re: Kraamvisite in corona tijd

Gefeliciteerd Aagje met de geboorte van jullie neefje!

JD; hier gewone uren kraamzorg, stond nog in de mail. Ook wel heel raar dat ze dat bij jullie organisatie niet van te voren vertellen. Bij ons is mijn man thuis, maar genoeg vrouwen die het echt niet kunnen redden met maar 3uur per dag, weet je het van te voren, zou je nog wat anders kunnen regelen als extra ondersteuning.
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2138

Geregistreerd: 07 Sep 2013 19:12

Bericht 09 Apr 2020 08:23

Re: Kraamvisite in corona tijd

Ja apart hè Lois. Ik was ook echt verbaast om het te horen en had zelf ook echt een probleem gehad als mijn man had moeten werken. Dit geldt zeker voor meer vrouwen.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9453

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 12 Apr 2020 00:01

Re: Kraamvisite in corona tijd

Ik merk nu ik midden in de kraamweek zit dat ik het erg lastig vind. En het met de dag lastiger vind worden. De laatste 2 avonden sluit ik dan ook huilend (hallo kraamtranen!) af.

Het doet me gewoon zoveel verdriet, en het kost me zoveel moeite om niet even stiekem met m'n moeder bijv te knuffelen of haar even stiekem dochter te geven. Ik mis gewoon het fysieke contact met bijvoorbeeld mijn ouders, schoonmoeder en m'n zusje. Die felicitaties op 1,5m voelen zo gek en ongewoon.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 12 Apr 2020 08:29

Re: Kraamvisite in corona tijd

Snap ik goed hoor Burn. Lijkt me ook zo gek om nu geen echte ‘warme’ felicitaties te krijgen. Je kunt er niks aan doen, niemand, maar het is wel verdrietig. En met al die extra hormonen en weinig slaap is het extra verdrietig. Virtuele knuffel.

Lekker veel knuffelen met je dochters en man.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9453

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 12 Apr 2020 20:21

Re: Kraamvisite in corona tijd

Bedankt voor je reactie Lot. Lief!

Nee die hormonen maken het er niet makkelijker op
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 12 Apr 2020 20:39

Re: Kraamvisite in corona tijd

Sterkte Burn. Het lijkt me heel erg lastig en verdrietig.
Let's discover the world together.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers