Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ondernemers steunen tijdens Corona crisis

<<

Anoniem304

Bericht 02 Apr 2020 10:51

Ondernemers steunen tijdens Corona crisis

Wij hebben vorige week tulpen gehaald bij een kwekerij omdat ze anders in de afvalbak terecht komen en nu zag ik op Instagram dat @savingtheplants (de website is hetzelfde savingtheplants.com) ook hun planten niet kwijt kunnen en deze in de afvalbak terecht komen. Nu hebben ze een actie bedacht dat je voor €21,95 een luchtzuiverende plant thuis krijgt met pot EN er gaat ook nog eens €5 naar het Rode Kruis.

Ik heb gisteren 1 besteld. Hebben jullie meer van dit soort acties gezien of wellicht aan mee gedaan? Hoe steun jij (lokale) ondernemers in deze tijd?
<<

Anoniem279

Bericht 02 Apr 2020 10:56

Re: Ondernemers steunen tijdens Corona crisis

Wij hebben voor onszelf twee enorme bossen tulpen gehaald. Later ook nog voor onze ouders en de oma van mijn vriend. Verder bestellen we ook wat vaker eten van lokale horeca. Maar dat is eerlijk gezegd ook voornamelijk gemakzucht en omdat ik het wel leuk vind dat er ineens zoveel meer variatie is om bezorgrestaurants.

Ohja en AliExpress heb ik afgezworen. Betaal nu liever wat meer en draag op die manier liever bij aan onze eigen economie.

Ohja en ik heb toevallig echt nét via stekjesenzo.nl een sad plants box besteld, vol met planten die anders in de prullenbak ouden belanden. Maar dat is volgens mij iets wat ze altijd in hun assortiment hebben en niet per sé crisisgerelateerd.
Ik volg trouwens wel de Facebookpagina ‘help de kwekers de Corona door’.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 02 Apr 2020 10:59

Re: Ondernemers steunen tijdens Corona crisis

Horeca steunen we door afhaal/bezorg maaltijden te vertellen en we hebben een tegoedbon van een restaurant gekocht.

Vlees haal ik iets vaker bij de slager.

Ik vond 't heel goed dat onze AH een bericht had geplaatst dat je brood bij de lokale bakker moest kopen, vlees bij de slager en groenten bij de groenteboer en de rest bij hen. Scheelt ook weer drukte in de supermarkt.

En ik wil van de week ook langs een kwekerij rijden voor bloemen (en dan lekker veel kopen en aan vrienden en familie geven ook). We zagen een heel aantal op onze fietstocht maar toen was dat niet zo handig.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem313

Bericht 02 Apr 2020 11:27

Re: Ondernemers steunen tijdens Corona crisis

Oh goed zeg! Bedankt voor de tips Flo en Savi, daar ga ik naar kijken.
Horeca doen we hier ook wel, o.a. ook door bonnen te kopen van een paar cafés en restaurants. Groenteboer en bakker enzo zou ik wel willen maar we hebben zo weinig tijd voor dat soort dingen.
Ik probeer me vooral bij alles wat ik online bestel af te vragen of er ook een kleinschaliger lokaal alternatief is.
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2887

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:44

Bericht 02 Apr 2020 11:30

Re: Ondernemers steunen tijdens Corona crisis

Ik heb alvast een koffiestrippenkaart besteld bij m’n favo koffietentje en we bestellen wat vaker eten.
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2513

Geregistreerd: 26 Mei 2016 19:46

Bericht 02 Apr 2020 11:36

Re: Ondernemers steunen tijdens Corona crisis

Ik vind het wel moeilijk. Ik bestel vooral en dat is gemakzucht. En dan kom ik toch snel bij Bol uit omdat ik dan meerdere dingen kan combineren, anders heb ik weer verzendkosten.

Afgelopen week wel iets bij een kleine webshop besteld. We halen ook soms wat af bij ons favoriete tentje.

Eigenlijk vind ik het wel prettig, al die afhaalmogelijheden. Wij zaten al veel thuis met 2 kleintjes, dus fijn dat dat nu een beetje naar ons toe komt. In ons dorp doen er overigens weinig mee met afhalen.

Het zou alleen zo mooi zijn als we weer meer lokaal konden produceren. Nu komen we in de problemen doordat we zelf niet genoeg mondkapjes kunnen prodoceren en we afhankelijk van anderen. Het is zonde als al die kennis en vaardigheden verdwijnen, terwijl mensen het hier ook kunnen maken tegen een eerlijk salaris.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 02 Apr 2020 11:43

Re: Ondernemers steunen tijdens Corona crisis

Caulfield, bij onze slager kan je bellen voor een bestelling en het dan op een bepaald tijdstip ophalen. Dan moet je alsnog de deur uit en sta je in de rij, afhankelijk van hoe druk het is, maar krijg je wel snel een tasje mee. Ze kunnen overigens ook bezorgen. Maar alsnog kost dat meer tijd dan boodschappen laten bezorgen natuurlijk dus kan me voorstellen dat dat toch teveel tijd kost.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem279

Bericht 02 Apr 2020 11:49

Re: Ondernemers steunen tijdens Corona crisis

Ik ben trouwens wel heel benieuwd naar meer initiatieven zoals waar Savi het over heeft in d’r openingspost! Of meer Facebookpagina’s waar je ondernemers kunt steunen.
<<

Anoniem304

Bericht 02 Apr 2020 11:57

Re: Ondernemers steunen tijdens Corona crisis

Flo schreef:Ik ben trouwens wel heel benieuwd naar meer initiatieven zoals waar Savi het over heeft in d’r openingspost! Of meer Facebookpagina’s waar je ondernemers kunt steunen.

Ik ook!
<<

Anoniem304

Bericht 02 Apr 2020 11:58

Re: Ondernemers steunen tijdens Corona crisis

Heb net wel bij de slager een vleespakket en een stamppot schaal besteld. Vanaf 25 euro bezorgen ze het gratis thuis, dus dikke prima. ?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 02 Apr 2020 12:28

Re: Ondernemers steunen tijdens Corona crisis

Ik heb geen algemene Facebook pagina gezien ofzo maar hier worden wel allerlei lokale eetboxen uit de grond gestampt met producten uit meerdere winkels of bedrijven die er aan mee doen.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem313

Bericht 02 Apr 2020 12:41

Re: Ondernemers steunen tijdens Corona crisis

Marin schreef:Caulfield, bij onze slager kan je bellen voor een bestelling en het dan op een bepaald tijdstip ophalen. Dan moet je alsnog de deur uit en sta je in de rij, afhankelijk van hoe druk het is, maar krijg je wel snel een tasje mee. Ze kunnen overigens ook bezorgen. Maar alsnog kost dat meer tijd dan boodschappen laten bezorgen natuurlijk dus kan me voorstellen dat dat toch teveel tijd kost.


Oh ja, slim is dat! Doet onze kaasboer ook. Het is treurig hier, we zijn zo druk dat boodschappen doen gewoon niet lukt. Een keer per week komt AH bezorgen. En op woensdagmorgen 8h mag ik naar de kaasboer, dat is mijn uitje :smile: Verder alleen maar werken en kinderdienst afwisselen.

Edit: en boos wijn drinken! Van een lokale winkel met uitstekende bezorgservice.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 02 Apr 2020 13:05

Re: Ondernemers steunen tijdens Corona crisis

Dan steun je die in elk geval in grote hoeveelheid!
Lastig dat het zo druk is! In het weekend geen optie?
Let's discover the world together.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 02 Apr 2020 13:13

Re: Ondernemers steunen tijdens Corona crisis

Hier bij de aarbeiendrive-in sta je een uur tot 2 uur in de file (ook door de weeks). Die doet al zo'n goede zaken dat ik daar niet kom. Naast de supermarkt steun ik eigenlijk de boerderijwinkel waar ik voorheen al kwam. De melktap hebben ze nu helaas buitengebruik staan.
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1429

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:26

Bericht 02 Apr 2020 13:15

Re: Ondernemers steunen tijdens Corona crisis

Bloemen van de kweker. Bestellen iets vaker eten. En we hebben 3 tekeningen gekocht van onze tattooartieste.
Steun Loua's strijd voor tijd en liefde ❤️
https://www.gofundme.com/f/louas-strijd ... -en-liefde

Ik loop voor Loua en stichting metakids.
https://supporta.cc/p9je/36wzho
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9471

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 02 Apr 2020 13:17

Re: Ondernemers steunen tijdens Corona crisis

Ik heb bij een kweker 200 tulpen besteld, en ga die uitdelen aan familie en vrienden hier in de buurt. Als dank voor al hun (mentale) hulp in de zwangerschap.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 02 Apr 2020 13:29

Re: Ondernemers steunen tijdens Corona crisis

Wij bestellen af en toe eten. Ik heb verder een waardebon bij mijn kapper gekocht een bestelling van producten gedaan. Verder blijf ik mijn Personal trainer gewoon betalen, zelfs als het niet meer lukt om samen te trainen. Hij heeft het nu echt zwaar en ik hoop dat hij door deze crisis heen komt.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem294

Bericht 02 Apr 2020 13:40

Re: Ondernemers steunen tijdens Corona crisis

Ik ga eens kijken of er hier ook een kwekerij in de buurt is.

Vlees haal ik bij de Turkse supermarkt, hier mogen max 3 klanten tegelijk in de winkel, dat vind ik een stuk prettiger dan een gewone supermarkt, daar ga ik liever niet naar binnen nu.
De rest bestel ik wel bij AH.

Ik bestel nu minimaal 2 per week avondeten en eens per week een lunch. Nu het warmer gaat worden ga ik ook wel wat ijs bestellen.

Ik heb een cadeaubon gekocht bij een plaatselijke winkel en ook bij een plaatselijke winkel in mijn ouderlijke dorp via insta foto's een cadeautje uitgezocht voor een familielid en die laten bezorgen. En dan voor een wat hoger budget dan wat ik normaal uitgeef voor een verjaardag.

En het wordt lekkerder weer dus we zullen wel een stukje naar de boerderij met eierautomaat fietsen.

Kleding bestel ik nu helemaal niet, we hebben genoeg en alle tijd om te wassen dus ik shop wel 4 keer zoveel als we weer veilig kunnen shoppen in de stad zodat het hier in de winkels terecht komt.


Je kunt hier in de stad bij Vero Moda in je eentje op afspraak shoppen, dat vind ik wel echt een mooi alternatief nu. Ik heb alleen niks nodig.
<<

Anoniem279

Bericht 02 Apr 2020 13:42

Re: Ondernemers steunen tijdens Corona crisis

Ohja mijn sportschool zeg ik nu ook echt niet op. Er zijn mensen die dat wel gedaan hebben. M'n sportschool heeft laatst een mail rondgestuurd waarin ze aangaven dat ze ons echt hard nodig hebben en het anders de vraag is of ze überhaupt nog open kunnen...
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 02 Apr 2020 13:58

Re: Ondernemers steunen tijdens Corona crisis

Ik heb laatst een grote bos bloemen gekocht bij een plaatselijke winkel. Daarnaast heb ik bij 2 kinderkledingwinkels zomerkleding voor de meisjes gekocht. Ook bestellen we wat vaker eten. Normaal doen we dat misschien 1 keer per maand/ 2 maanden, nu 1 keer per week ongeveer.
We hebben geen abonnement op dingen als sportschool/zwemles/wat dan ook, anders zou ik dat inderdaad blijven betalen.
Ons inkomen loopt gewoon door, dan is dit wel het moment om mensen voor wie dat niet zo is een beetje te steunen.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Anoniem332

Bericht 02 Apr 2020 14:19

Re: Ondernemers steunen tijdens Corona crisis

Niet meer dan anders. We halen al veel boodschappen bij zelfstandige ondernemers.

Ik zag wel een local pakket langs komen. Maar de meeste producten die daar in zitten halen we al bij een zelfstandige.

Ook zag ik een tulpen actie voorbij komen. Als ik bloemen haal doe ik dat bij de bloemenstal in de straat.

Ik heb wel een producten besteld bij een lunch eetgelegenheid om de hoek. 2 producten voor de ouders van vriendinnen van mijn dochter die haar soms een paar uur opvangen.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 02 Apr 2020 14:33

Re: Ondernemers steunen tijdens Corona crisis

Wij bestellen nu wekelijks bij een restaurant hier in de buurt. Dit is niet bewust om hen te steunen, maar we vinden het zelf lekker en fijn om even een 'luxe' moment samen te hebben. Buiten de crisis zijn er geen horeca gelegenheden die hier bezorgen.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Anoniem284

Bericht 02 Apr 2020 14:36

Re: Ondernemers steunen tijdens Corona crisis

Wat een leuke dingen allemaal. Meer tips voor initiatieven op Instagram lees ik graag!

We bestellen af en toe bij lokale horeca hier. En ik heb bloemen besteld bij de bloemist die normaal hier in de stad op de markt staat. Die komt bezorgen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 02 Apr 2020 14:53

Re: Ondernemers steunen tijdens Corona crisis

Flo schreef:Ohja mijn sportschool zeg ik nu ook echt niet op. Er zijn mensen die dat wel gedaan hebben. M'n sportschool heeft laatst een mail rondgestuurd waarin ze aangaven dat ze ons echt hard nodig hebben en het anders de vraag is of ze überhaupt nog open kunnen...


Mijn man kreeg een mail met daarin een keuze. Je kon 100% blijven betalen deze periode, of 50 procent of je gehele geld terug. Best netjes van ze. Ik hoop voor hen dat de meeste mensen voor 100 of 50 kiezen, maar zo is er iig een optie voor mensen die het echt even niet kunnen betalen.
Oh en hij kan nog steeds 1 keer per week PT doen met z'n trainer maar dan in de parkeergarage van de sportschool, op afstand natuurlijk.
Let's discover the world together.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 02 Apr 2020 15:16

Re: Ondernemers steunen tijdens Corona crisis

Ik woon nu in een klein dorp en lokale ondernemers zijn er niet echt. Behalve de bakker en een slager. Nu koop ik mijn vlees al via koopeen...nl en ik ben vandaag naar de bakker gegaan, maar die had nog minder dan de supermarkt in het dorp.

Ik vind het nu wel jammer dat ik niet meer in N.ijmegen woon want daar zie ik echt leuke restaurants nu bezorgen/afhaal acties hebben en dat is hier helemaal niet. Dus iets bestellen en laten bezorgen kan gewoon niet. Of je komt weer bij de grotere ketens uit waar ik al zelden bestel. Het enige restaurant hier ( brouwerscafe B.avaria) is volledig gesloten en heeft ook geen afhaaloptie opgezet.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
Volgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers