Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Plantjes (tuin) online bestellen

<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 31 Mrt 2020 06:17

Plantjes (tuin) online bestellen

Hoi! Iemand van jullie ervaring met goeie webshops voor tuinplanten en bloemen? We hadden dit jaar grote voornemens om nieuw spul te planten maar ik ga nu liever niet naar een tuinwinkel, voor zover ze nog open zijn.

We zoeken iig goeie klimop, en een heleboel bodembedekkers en lage langbloeiers. En zoveel mogelijk groenblijvers. Als iemand nog mooie tips heeft mag dat ook! :)
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 31 Mrt 2020 07:01

Re: Plantjes (tuin) online bestellen

Ik heb goede ervaring met: tuinplantenwinkel.nl
We bestelden daar twee lei lindes die snel geleverd werden en keurig in de achtertuin op zijn plek gezet werden ( is best een extra stuk achterom lopen).

En ik heb nu al twee keer Maagdenpalm ( groen blijvende bodembedekker) met witte bloemen via een kweker via Marktplaats besteld. Kwekerij de Ruunderdiek ( als je Maagdenpalm in vult op Marktplaats vind je deze kwekerij meteen). Ze vragen een nette prijs voor de plantjes en ze zijn echt allemaal goed aangeslagen. Maagdenpalm kan je nu ook al planten, geen probleem dat het nog wat koud is nu.

Ik moet zelf nog een grote bloembak aanpoten maar daar wacht ik wel echt nog even mee tot na de Ijsheiligen ( ik geloof 17-18mei) om te voorkomen dat de nieuwe planten bevriezen. Dus misschien wel een goede tip om even uit te zoeken of de planten die je wil kopen wel geschikt zijn om nu al te planten.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2365

Geregistreerd: 08 Sep 2016 15:43

Bericht 31 Mrt 2020 07:14

Re: Plantjes (tuin) online bestellen

Hier ook goede ervaring met tuinplantenwinkel.nl

Wij hebben daar onze fruit-leibomen vandaan en meteen nog veel meer besteld. Ze hebben ook meer bijzondere planten dan het gemiddelde tuincentrum. Zo hebben wij een roze blauwe bes, kiwibes en veel frambozen en bramen. Ook in andere kleuren dan normaal. En een klein kersenboompje en een hazelaar. Vlinderstruik, stokroos en bruidssluier vind ik ook leuk. Maar dat zijn geen lage planten.

Klimop vind ik zelf niet zo mooi, maar groeit wel snel en blijft groen.
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 31 Mrt 2020 08:08

Re: Plantjes (tuin) online bestellen

Blue Phone schreef:
Klimop vind ik zelf niet zo mooi, maar groeit wel snel en blijft groen.


Vind ik ook en mijn vriend ook maar toch laten we er 1 in de tuin staan. Die laten we groeien om vervolgens in de groenbak te gooien tegen maden.

Ontopic ik weet niet meer waar wij toen besteld hadden maar online waren we heel erg tevreden over.
2015 💙
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 31 Mrt 2020 08:23

Re: Plantjes (tuin) online bestellen

Klimop is wel handig en mooi als je een verticale wand mee wil bedekken. Dat kan bijna niet met een andere plant. Wij hebben daar een enorm groene wand van achterin onze tuin (kan ook niet anders) en dat staat mooi. Enige wat ik doe is het wel eens kort knippen zodat er geen takken op het terras hangen en de dode takken eruit halen. Is wel een behoorlijk werkje. Eindelijk na vijf jaar is bijna de hele wand (en die is hoog en aardig breed) bijna helemaal dichtgegroeid en dat vind ik zelf mooi. Dan komt er ook bijna geen onkruid meer tussen. Overigens groeien ze hier voornamelijk omlaag omdat de wand eigenlijk uit rijen bakken staan van 6 op elkaar.

On-line bestellen doen wij niet. Wij gaan naar een kwekerij in de buurt.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 31 Mrt 2020 08:52

Re: Plantjes (tuin) online bestellen

Thanks voor de tips! Ik ga naar die shop kijken!

Klimop hebben we een paar jaar geleden verwijderd omdat het oud en vies en verwilderd was. Sindsdien van alles geprobeerd te laten groeien tegen onze nieuwe schutting maar niks pakt echt goed of wordt groot en groen genoeg. Toch maar weer voor de klimop dus, maar dan hopelijk wat meer beheerst

We hebben ook al veel maagdenpalm idd!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem313

Bericht 31 Mrt 2020 09:05

Re: Plantjes (tuin) online bestellen

Bel of mail ook gerust je lokale tuincentrum. Juist die kleinere zaken hebben vaak geen fancy webshop maar komen graag wat langsbrengen en eventueel wat adviseren.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 31 Mrt 2020 11:26

Re: Plantjes (tuin) online bestellen

Goed idee Caulfield! Ik ken alleen tot nog toe geen kleine lokale toko’s, maar ik ga eens googelen!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 31 Mrt 2020 12:14

Re: Plantjes (tuin) online bestellen

Zora schreef: We hebben ook al veel maagdenpalm idd!


Mocht je nog meer Maagdenpalm op een andere plek in de tuin willen hebben dan kan je die echt te makkelijk stekken. Het plantje heeft allemaal lange takjes waarbij ook aan die takjes wortels zitten. Als je zo'n takje afknipt met de wortel er aan en ergens anders poot dan groeit het gewoon weer verder.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 31 Mrt 2020 12:17

Re: Plantjes (tuin) online bestellen

Oeh goeie tip, thanks!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers