Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Corona en jouw financiële situatie

<<

Anoniem336

Bericht 30 Mrt 2020 18:16

Corona en jouw financiële situatie

Welke impact heeft het de coronacrisis op jouw financiële situatie?
Ben jij ZZP-er en mis jij inkomen? En krijg je aangevuld door de bijstand voor ZZP-ers?
Of werk jij in loondienst, en ontvang jij jouw salaris nog als voorheen? Wellicht neem je onbetaald verlof op? Of heb je extra kosten, of juist minder?


Wij werken beide in loondienst, en ontvangen gewoon ons salaris als voorheen. De kosten kinderopvang zullen we op den duur terugkrijgen, dus daar hebben we (uiteindelijk) momenteel ook geen kosten aan.
Verder geven we al 2 weken vrijwel alleen geld uit aan boodschappen. We zijn 24/7 thuis met z'n 5-en, dus geven hier wel meer aan uit. Ook kopen we nu vaker een keer een lekker broodje, salade, etc.. We proberen wel om dit extra 'budget' uit te geven bij lokale ondernemers.
Maar verder dus vrijwel geen uitgaven. Geen benzine, geen uitjes, geen etentjes....
Overigens zal het gas- en elektra verbruik wel hoger uitvallen. Ik werk elke ochtend boven op zolder, en heb daar zo'n verwarmingspaneel boven mijn hoofd hangen, anders is het het echt niet uit te houden.


Hoe is dit bij jullie?
<<

Venster

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 153

Geregistreerd: 24 Mrt 2020 15:20

Bericht 30 Mrt 2020 18:21

Re: Corona en jouw financiële situatie

Bij ons verandert er niks qua inkomen. Wij werken allebei (vanuit huis) door.

Uitgaven zijn wel anders nu. Logisch ook wel denk ik. Geven eigenlijk alleen geld uit aan boodschappen en de andere vaste lasten. Merk wel dat we meer kwijt zijn aan boodschappen nu omdat we veel meer thuis zijn dan normaal. En dan vooral aan koffie/thee/lunch, dat soort dingen.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8166

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 30 Mrt 2020 18:24

Re: Corona en jouw financiële situatie

Wij werken beide in loondienst en ik neem nu iedere week een halve dag onbetaald verlof op en dat scheelt ongeveer €200 denk ik.
J heeft vandaag te horen gekregen een vast contract te krijgen dus dat is wel echt een geruststelling nu.
Verder geven we idd minder uit aan uitjes ed maar wel meer aan eten/drinken en luiers.
30-04-2017
<<

Anoniem336

Bericht 30 Mrt 2020 18:26

Re: Corona en jouw financiële situatie

Ah klopt ja, de luiers gaan hier ook harder. De jongste gaat normaliter 3 dagen p.w. naar de opvang, en die luiers poept hij nu thuis lekker onder.
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2391

Geregistreerd: 08 Sep 2016 16:43

Bericht 30 Mrt 2020 18:27

Re: Corona en jouw financiële situatie

Bij ons is er eigenlijk geen verschil. Ik ben anders ook thuisblijfmoeder. Boodschappen zal iets goedkoper zijn omdat ik nu maar 1x in de week boodschappen doe. Anders halen we vaak nog wel een keer lekkere broodjes oid.
Qua uitjes en benzine geen kosten, maar ik heb wel extra knutsel materiaal voor de kinderen gekocht.
Man is gewoon aan het werk, dus inkomsten zijn ook hetzelfde
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Kira

Bericht 30 Mrt 2020 18:46

Re: Corona en jouw financiële situatie

Ik werk 20u in loondienst en krijg nu door ziekte 90% uitbetaald.
Ik verdien als zzper ongeveer evenveel als in loondienst en dat valt nu voor 80% weg. Via de muziekschool geven we namelijk les dmv filmpjes en videobellen dus ik ontvang een klein gedeelte van dat inkomen.
De orkesten waar ik dirigeer betalen niet door dus dat inkomen mis ik. Ik heb bijzondere bijstand aangevraagd, hopelijk kom ik in aanmerking.
Ik geef wel een stuk minder uit nu we nergens meer komen dus dat is dan maar een voordeel.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 30 Mrt 2020 18:48

Re: Corona en jouw financiële situatie

Mijn man is zzp-er en er heeft tot nu toe één opdrachtgever afgezegd. De rest loopt vooralsnog gewoon door en er komt een nieuwe grote klus aan. Dat is fijn. Zelf ben ik in loondienst en ook nog gewoon aan het werk. Qua inkomsten is er voor ons nog niks aan de hand. Nu de kinderen hele dagen thuis zijn ben ik wel meer kwijt aan boodschappen, maar geef weer minder uit aan voetbal/uitjes/benzine e.d. Onder aan de streep maak het voor ons nog geen verschil.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17375

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 30 Mrt 2020 18:52

Re: Corona en jouw financiële situatie

Voor onze inkomsten verandert er niets. De boodschappen zijn wel anders: geen dingen voor op school of werk, en veel meer luiers, wijn en snacks ?

Uitgaven zullen in totaal een stuk lager zijn want we geven buitenshuis nu niks uit en ook online shoppen heb ik nu wat meer moeite mee.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem281

Bericht 30 Mrt 2020 19:03

Re: Corona en jouw financiële situatie

Nou... We zijn allebei in loondienst en dat gaat allemaal prima. Verder geef ik niks uit aan onzin uitgaven (die mis ik wel, overigens) en geen impuls inkopen (die mis ik ook) maar ik heb wel Nintendo Switch gekocht en een trampoline en ik ben nog aan t kijken voor wat andere cadeautjes voor Tobias. Hij zou eigenlijk de trampoline voor z'n verjaardag krijgen namelijk, maar na drie dagen binnen zitten, had ik m al besteld.

Nu krijgt ie nog iets anders voor zn verjaardag omdat ik het zielig vind en dan met m'n pinpas wapper om het goed te maken.

Verder heb ik wel al paar keer wat eten besteld en ga dat ook blijven doen, elke week wel een keertje, om onze favoriete restaurants te blijven steunen. (En omdat ik het lekker vind, who are we kidding.)

Al met al zal ik geld kúnnen besparen. In theorie. Misschien..
<<

Anoniem277

Bericht 30 Mrt 2020 19:06

Re: Corona en jouw financiële situatie

Boodschappen zijn goedkoper geworden. Ik doe maar 1x per week boodschappen en we eten simpeler. Maar 1x per week friet en de rest gezond. Wel veel verse groenten maar dus wel iets wat langer kan blijven liggen.
We gaan niet meer ergens eten of afhalen.
We betalen de helft minder aan brandstof en doen minder impuls aankopen.
We moeten wel gaan bezuinigen want mijn man heeft tot nu toe gewoon gewerkt maar vanaf deze week wordt het minder. Dus we proberen zoveel mogelijk apart te zetten om een grotere buffer op te bouwen.
<<

Anoniem300

Bericht 30 Mrt 2020 19:10

Re: Corona en jouw financiële situatie

Wij zijn beide in loondienst, man werkte altijd al thuis dus is niks veranderd.
Ik werk in de zorg dus ook ook werk door een maak op t moment flinke overuren. Deze krijg ik overigens niet uitbetaald, tijd voor tijd, na de ellende pakken we het allemaal weer terug.

Uitgave zijn grotendeels wel hetzelfde, boodschappen enz. Wel hebben we nu minder lunch en uit eten buiten de deur maar laten we wel wat bezorgen dus komt op t zelfde uit denk ik.
<<

Anoniem304

Bericht 30 Mrt 2020 19:18

Re: Corona en jouw financiële situatie

Thunder schreef:Mijn man is zzp-er en er heeft tot nu toe één opdrachtgever afgezegd. De rest loopt vooralsnog gewoon door en er komt een nieuwe grote klus aan. Dat is fijn. Zelf ben ik in loondienst en ook nog gewoon aan het werk. Qua inkomsten is er voor ons nog niks aan de hand. Nu de kinderen hele dagen thuis zijn ben ik wel meer kwijt aan boodschappen, maar geef weer minder uit aan voetbal/uitjes/benzine e.d. Onder aan de streep maak het voor ons nog geen verschil.

Eigenlijk precies hetzelfde hier. Mijn vriend heeff super veel werk en moet zelf afzeggen.
En ik geef meer uit aan boodschappen. M'n vriend eet als het kan ook thuis dus dan gaat er alweer meer doorheen als anders. Plus G. die ook eet als een bouwvakker.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4381

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 30 Mrt 2020 19:49

Re: Corona en jouw financiële situatie

Tot nu toe hebben wij alleen meer kosten gehad aan boodschappen omdat we nu de hele week thuis zijn, normaal krijgt m’n vriend lunch op z’n werk. Oh en ik heb een paar honderd euro uitgegeven aan de inrichting van de studeerkamer...

Ik begin zelf 1 mei met mijn nieuwe baan en ik maak me wel een beetje zorgen om hoe dat zal gaan. Gelukkig niet in een sector waar momenteel klappen vallen, maar gewoon het idee dat ik in het begin misschien ook thuis zal moeten werken. Hoe kan ik dan worden ingewerkt? Nouja, uiteindelijk zal het allemaal wel weer goed komen.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 30 Mrt 2020 19:53

Re: Corona en jouw financiële situatie

Qua inkomen verandert er nu niet heel veel (ik was nog aan het opbouwen qua aantal leerlingen, dat stagneert nu wel, omdat ik zonder opvang niet genoeg tijd heb). Mijn man heeft vanaf woensdag een nieuwe werkplek, hopelijk kan hij daar gewoon zijn uren maken.

We geven minder uit aan luiers. Ik moet altijd luiers meegeven naar de opvang, maar thuis gebruiken we wasbare luiers. Scheelt best wel! Al moet ik nu wel meer wassen ? aan boodschappen ben ik wel wat meer kwijt met iedereen thuis. Maar al met al geen grote veranderingen in inkomsten en uitgaven.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2088

Geregistreerd: 08 Nov 2018 16:38

Bericht 30 Mrt 2020 20:00

Re: Corona en jouw financiële situatie

Ik werk momenteel als uitzendkracht en stond op het punt een contract te krijgen. Morgen krijgen we te horen hoe het daarmee staat. Ik zal al blij zijn als mijn uitzendovereenkomst verlengd wordt. Voor nu werk ik vanuit huis maar bij ons is bijna alles stil gezet dus er is heel weinig werk. We werken nu gewoon in de bereikbaarheidsdiensten die we normaal hebben. Degene die de dienst heeft doet nu ook overdag alles en kan evt hulp inschakelen bij collega's (gebeurd niet, er is te weinig). Verder krijgen we wel alle uren waarvoor we aangenomen zijn gewoon betaald tot nu toe, waar ik erg dankbaar voor ben. Als ik nog bij mijn vorige werkgever in loondienst was geweest dan had ik vast en zeker allerlei problemen gehad nu met door moeten blijven werken, kinderopvang en salaris. Ik ben zo blij dat ik die stress nu niet heb.

Ik doe 1 keer per week boodschappen en hou dus ook geld over maar tegelijk bestel ik her en der wel dingen onder het mom van "ik geef nu toch niks uit" :palm:. De gas -en electrarekening etc zullen wel hoger uit gaan vallen maar dat kan ik wel behappen. Ik betaal vrij weinig aan kinderopvang dus ja, ik krijg uiteindelijk wel wat terug maar het is gelukkig niet dat ik niet zonder kan.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 30 Mrt 2020 20:31

Re: Corona en jouw financiële situatie

Onze inkomens blijven gewoon doorlopen, we zijn allebei in loondienst.

De kosten van de boodschappen zijn enorm gestegen, enerzijds door het meer thuis zijn en dus meer nodig hebben, anderzijds doordat ik boodschappen doe alsof we vakantie hebben ? dus veel extra's, luxe broodjes, wijn, speciaal bier, hapjes, etc.

Brandstofkosten hebben we in deze periode niet, maar ook geen reiskostenvergoeding dus.
Normaal gesproken lunch ik op mijn werk en betaal ik 1,08 per dag aan parkeerkosten (het bedrag is geen typefout, het is gewoon een gek bedrag). Deze kosten vervallen nu en compenseren enigzins de duurdere boodschappen.

Afgelopen weekend hebben we een 3-gangen diner laten bezorgen. Dat is goedkoper dan uit eten gaan, maar veel duurder dan zelf koken natuurlijk.

Al met al denk ik dat financieel gezien deze periode er onder aan de streep hetzelfde uit gaat zien.
<<

Anoniem304

Bericht 30 Mrt 2020 20:33

Re: Corona en jouw financiële situatie

Kwam dat hier uit J GreenPepper?
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 30 Mrt 2020 20:44

Re: Corona en jouw financiële situatie

Savi schreef:Kwam dat hier uit J GreenPepper?


Nee, uit L. bij Brasserie A.
Haha lekker cryptisch zo.

Wij hebben daar bijna 5 jaar geleden onze bruiloft gevierd, dus we steunen ze nu graag. Ze bezorgen tot 10km vanaf L., dus dat is ook bij jullie ?
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 30 Mrt 2020 20:47

Re: Corona en jouw financiële situatie

Wij werken allebei gewoon, extra zelfs, en hebben dus behoud van inkomen. Daaromheen krijgen we uiteindelijk onze kinderopvangkosten terug en geven we veel minder geld uit aan etentjes, winkelen, nachtjes weg, etc. Dus vooralsnog komen we hier prima uit.

Ik probeer ook meer boodschappen bij lokale ondernemers te kopen of af en toe eten te bestellen. Om op die manier de middenstand een klein beetje te steunen.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem304

Bericht 30 Mrt 2020 20:53

Re: Corona en jouw financiële situatie

Ohhh thanks GP. Dat lijkt mij ook wel wat als m'n vriend 30 wordt volgende week!
<<

Cactus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 549

Geregistreerd: 30 Jul 2017 20:57

Bericht 30 Mrt 2020 20:56

Re: Corona en jouw financiële situatie

Wij werken allebei in loondienst. Ik op dit moment thuis, m'n vriend nog gewoon buiten de deur. Met de kinderen thuis kan kan ik niet normaal werken, ik moet veel bellen, dus neem nu voor een aantal uur zorgverlof op. Gelukkig kan m'n moeder nog wel oppassen bij ons thuis, anders was het echt geen doen.
Maart 2015 - stoer ventje
Februari 2018 - kleine vechter *
April 2019 - onze held
<<

Anoniem281

Bericht 30 Mrt 2020 21:00

Re: Corona en jouw financiële situatie

Ik ben trouwens benieuwd of mijn reiskosten worden doorbetaald. Het zou ontzettend logisch zijn als dit niet gebeurt natuurlijk, maar ik krijg altijd hetzelfde bedrag, ook als ik vakantie heb, maar ook als ik extra werk. Dus ben benieuwd..
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 30 Mrt 2020 21:04

Re: Corona en jouw financiële situatie

Bij ons gaan werk en daardoor inkomen gewoon door. Wat dat betreft verandert er niets.
Qua uitgaven denk ik wel. Ik probeer idd ook lokale ondernemers te steunen, dus koop vaker een bos bloemen, we bestellen vaker eten en als ik nu bv kinderkleding nodig heb, koop ik dat bij een plaatselijke zaak of online. Echt een uitkomst trouwens dat ze allemaal bezorgen!
De uitgaven zijn denk ik nu dus wel wat hoger..
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 16:20

Bericht 30 Mrt 2020 21:05

Re: Corona en jouw financiële situatie

Ik werk in loondienst en mijn contract loopt over 2,5 maand af. Ik ben aangenomen ter vervanging van zwangerschapsverlof dus ik ben op zoek naar een nieuwe baan. Mijn vriend heeft een vast contract, dus voor mij geen veranderingen.

Qua boodschappen proberen we hetzelfde budget aan te houden, dus hopelijk houden we aan het eind van de maand wat extra geld over. Vorige maand is het wel gelukt!
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 30 Mrt 2020 21:40

Re: Corona en jouw financiële situatie

Onze maandlonen worden volledig uitbetaald en onze opvang valt weg, daardoor gaan we er onderaan de streep wel wat aan overhouden qua maandbalans. Verder kunnen we de hogere boodschappenkosten + eten bezorgen redelijk wegstrepen tegen het wegvallen van uitjes en tussendoor eten kopen.

De jaarbonus van mijn man staat wel op de tocht, dat is natuurlijk jammer, maar gelukkig zouden we hier de spaarrekening mee aanvullen en hadden we er geen concreet doel voor. We weten nog niet of het niet uitbetaald wordt, minder zal zijn of gewoon zoals verwacht zal zijn. Dat is de komende maand afwachten.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
Volgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers