Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Corona en jouw financiële situatie

<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 30 Mrt 2020 22:19

Re: Corona en jouw financiële situatie

Hier gewoon beide normale inkomen. Enige wat scheelt dat ik geen onzin inkopen doe. Zelfs online shoppen doe ik niet
Afbeelding
<<

Anoniem331

Bericht 30 Mrt 2020 22:52

Re: Corona en jouw financiële situatie

Ik werk aardig meer uren momenteel, en laat die ook gewoon uitbetalen. Plus dat ik niet meer in winkels kom waar ik teveel spul koop zou ik denken dat ik er iets op vooruit ga.
<<

Anoniem307

Bericht 30 Mrt 2020 22:55

Re: Corona en jouw financiële situatie

De bouw neemt niemand meer aan en werkt alleen met vaste krachten. Mijn man zit sinds de verscherpte maatregelen thuis. Daarop mist hij minstens 1000 euro ruim per maand. Ik was in de afgelopen 6 weken ziek en kreeg 90% doorbetaald. Dat merk je. Heel erg. Maar het is niet anders. Het moet op deze manier maar even. Het komt vast goed.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43721

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 30 Mrt 2020 23:15

Re: Corona en jouw financiële situatie

Voor ons op persoonlijk vlak idem dito, het gaat prima, hoeven ons echt geen zorgen te maken, gaan nu net een verbouwing van een badkamer doen maar daarna geen grote uitgaven dit jaar. Maar we hebben wel tegen elkaar gezegd dat we een beetje op de onnodige uitgaven letten. Scheelt ook dat we amper buiten de deur komen natuurlijk.
Laatst gewijzigd door Marin op 31 Mrt 2020 12:05, in totaal 1 keer gewijzigd.
Let's discover the world together.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 30 Mrt 2020 23:24

Re: Corona en jouw financiële situatie

Wij zijn wel hard getroffen door Corona. Mijn man werkte als function manager op een Golf course. Er zijn natuurlijk geen enkele feestjes nu, dus werd steeds minder en toen bij de wet verboden. Hij zat nog op een nuluren contract met welke vaste uren elke week, maar is dus nu als eerste opgeheven.
Hij heeft recht op speciale ww (heet hier jobseeker stimulus) en dat gaat neerkomen op 90% van wat hij verdiende. Alleen is het wachten op eerste betaling en dat vind ik wel pittig.

Ik ben namelijk fulltime student en heb werkrestricties: mag maximaal 20 uur ernaast werken. Daardoor valt mijn man’s ww nu wel hoog uit gelukkig. Ik werk 1 vaste dag op de universiteit en die blijft gewoon want geef mijn lectures online. En daarnaast geef ik heel veel privéles Nederlands. Daar ben ik wel de helft kwijtgeraakt. En soms werk ik voor gynaecoloog, dat blijft ook nog wel staan.

Oftewel: geen vetpot. Pijnlijk arm zelfs.
Maar... ik kan meer werken aan mijn Thesis nu en man kan eindelijk naar een carrière switch toe werken. Daarnaast zijn de clubjes van zoon nu ook geen uitgaven en krijgen we ook vaak wat boodschappen van moeder van vriendin. We hebben we huurvermindering aangevraagd tijdelijk maar denk niet dat dat gebeurd (schoonouders hebben 3 huizen hier en die hebben huur verlaagd uit goedwil naar de huurders). Zeker niet als hun hypotheek gewoon doorloopt.

Sorry voor veel Engelse woorden in de tekst.
Laatst gewijzigd door Marsy31 op 30 Mrt 2020 23:28, in totaal 1 keer gewijzigd.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43721

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 30 Mrt 2020 23:27

Re: Corona en jouw financiële situatie

Wat rot voor jullie Marsy. Hij is zeker druk op zoek naar iets anders maar dat zal ook heel lastig zijn nu? Hopelijk volgt er gauw een stijgende lijn voor jullie.
Let's discover the world together.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 30 Mrt 2020 23:30

Re: Corona en jouw financiële situatie

Er is gewoon niks nu, hij moet wel 4 keer per maand solliciteren maar dat is niks natuurlijk. We grijpen het nu maar aan als kans en mogelijkheid ipv negatief te zien. Jarenlang belasting betaald en dit was onvoorzien, dus maken we er gebruik van. Mits het ooit eens doorkomt.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43721

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 30 Mrt 2020 23:31

Re: Corona en jouw financiële situatie

Ik help het jullie hopen! ?
Let's discover the world together.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3726

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 31 Mrt 2020 08:29

Re: Corona en jouw financiële situatie

Bij ons is er weinig veranderd, beide een vitaal beroep en beide een vast contract. Ik maak me er niet echt zorgen om op dit moment. In ons werkgebied is altijd werk ook tijdens crisis. We houden nu meer geld over omdat we minder uitgeven buitenshuis. We hebben nu dubbele lasten van twee huizen dus het komt wel goed uit dat we minder geld uitgeven.
<<

Anoniem279

Bericht 31 Mrt 2020 08:40

Re: Corona en jouw financiële situatie

Hier vooralsnog weinig veranderd en beiden hebben we salaris. We zitten allebei in een vitaal beroep maar of dat qua inkomenszekerheid wat uit zou maken, ik denk het niet want we zijn allebei thuis vanwege gebrek aan werk (en in mijn geval ook risicogroep).
We dachten minder geld uit te geven omdat alle uitjes niet doorgingen, we rijden ook veel minder auto. Maar daar staat wel tegenover dat we sneller eten bestellen (onder het mom van we steunen de horeca) en ook anders/vaker boodschappen doen, we hebben een nieuwe eettafel besteld via Ikea want ik stond ineens met het tafelblad van de oude in handen, we proberen nieuwe hobby’s uit, kopen bloemen en planten bij de kweker om het in huis gezellig te maken etc etc etc. Dus het geld vliegt er eigenlijk wel door ?‍♀️
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2828

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 31 Mrt 2020 08:55

Re: Corona en jouw financiële situatie

Hier geen verschil. Ik werk in een bitaal beroep met vast contract. Ik verwacht alleen maar meer drukte op het werk straks.
Man zit in de horeca en hoewel er nu alleen afgehaald kan worden is het superdruk. Hij heeft geen vaste aanstelling, maar verwacht geen problemen.
In theorie zouden wij er zelfs op voorruit gaan omdat we volgens mij wel eigen bijdrage kinderopvang terug zullen krijgen. We maken nu nog wel (minimaal) gebruik van opvang, dus dat voelt wel verkeerd. Even afwachten hoe het gaat lopen, maar anders stort ik dat geld naar een goed doel denk ik.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 31 Mrt 2020 08:58

Re: Corona en jouw financiële situatie

Geen verschil. Werkgever bevind zich ook nog eens in een branche dat nauwelijks crisis gevoelig is en heeft eigenlijk al de meeste omzet van dit jaar ontvangen.

Aangezien ik nu bijna alle dagen thuiswerk scheelt dat in brandstofkosten, maar daar tegenover staat natuurlijk wel meer kosten in het verbruik van elektriciteit en tijdens boodschappen doen beland er nu wel wat vaker iets lekkers in het mandje.
<<

Anoniem273

Bericht 31 Mrt 2020 09:14

Re: Corona en jouw financiële situatie

Hier geen verschil. Ik heb een vast contract als leerkracht en m’n man is zzp’er (timmerman) met nog genoeg werk de komende periode. Voor mijn man zou het dan spannender zijn wat de toekomst brengt, maar gelukkig kunnen we ook (heel krap maar is dan niet anders) leven van mijn salaris, mocht het nodig zijn.

Wij maken ons dus gelukkig nog geen zorgen. Sterkte voor de mensen die dat wel doen, niet fijn.

Onze maandlasten blijven denk ik nagenoeg gelijk; we doen best dure boodschappen en/of bestellen eten. Verder kochten we al bijna alles online dus dat verandert ook niet echt, haha. Wil daar in april wel meer op besparen.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 31 Mrt 2020 09:49

Re: Corona en jouw financiële situatie

Mijn vriend kan gewoon, thuis, doorwerken met behoudt van salaris.

Ik werk gedetacheerd en geef nu onderwijs op afstand. Ik word betaald voor de uren die ik maar en die schrijf ik ook. ipv 20 uur schrijf ik 14-15 uur per week. Er zijn lessen weggevallen die niet kunnen met afstandsonderwijs. Er wordt per keer 15 minuten uitleg gegeven op afstand en ik schrijf daarvoor 25 minuten. Aangezien ik ook buiten die tijden wel bezig ben met het werk. Vergaderingen schrijf ik nu ook, aangezien daar toch een hoop wordt besproken met onderwijs op afstand. Normaal word ik niet betaald om bij een vergadering te zijn en dan ben ik er ook niet bij.

Ik lever nu iets in, maar ja. We kunnen nog goed rondkomen samen dus het loopt wel los.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem292

Bericht 31 Mrt 2020 10:18

Re: Corona en jouw financiële situatie

-
Laatst gewijzigd door Anoniem292 op 20 Aug 2020 15:25, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Patsy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1689

Geregistreerd: 01 Jan 2019 11:13

Bericht 31 Mrt 2020 11:09

Re: Corona en jouw financiële situatie

Mijn contract loopt 1 juni af, daar maak ik me nu wel zorgen over. Ik weet dat ze super tevreden over me zijn, en voornemens waren om mij een vast contract te geven. Maar ik denk dat de kans groot is dat ik dat wel kan vergeten nu.

Voor nu ben ik thuis, ik werk af en toe op afspraak, met volledige doorbetaling van mijn salaris. Of mijn reiskosten doorbetaald gaan worden weet ik niet, maar die kosten zijn er nu ook niet. Mijn man is gewoon aan het werk, dus wat dat betreft zitten we goed.
💙 25 februari 2014
💙 5 juni 2015
<<

Anoniem309

Bericht 31 Mrt 2020 12:33

Re: Corona en jouw financiële situatie

Wat rot Hugo. Solliciteren in deze tijd lijkt mij ook niet makkelijk. Hopelijk komt er voor die tijd toch iets op je pad.

Ik heb momenteel geen inkomen omdat ik op commissiebasis werk en de hele branche op z’n gat ligt. Gelukkig hebben we heel weinig uitgaven waardoor we dat gelukkig wel makkelijk kunnen opvangen.
<<

Anoniem294

Bericht 31 Mrt 2020 12:56

Re: Corona en jouw financiële situatie

Mijn man werkt nu helemaal niet (ik werk sowieso niet) en zal dat ook niet doen zolang deze maatregelen nog gelden. Hij werkt normaliter 4 zondagen en krijgt er daarvan nu 2 doorbetaald per maand. Die 2 andere twee zondagen zullen nu dus niet betaald worden, maar dat voelen we gelukkig niet.
Bij sommige anderen binnen het bedrijf worden die overigens wel betaald als ze nu ziek zijn en ze anders de maand niet rond kunnen komen (het zijn vrijwillige dagen dus normaal gesproken krijgen ze die ook niet betaald als ze geen uren hebben gedraaid). Dat vind ik toch wel erg schappelijk vanuit het bedrijf, ondanks dat ze dat grotendeels ook zullen doen om te zorgen dat ze niet komen werken terwijl ze eigenlijk ziek/verkouden zijn.
<<

Pitty

Bericht 31 Mrt 2020 13:47

Re: Corona en jouw financiële situatie

Ik voel het niet zo. we krijgen 300 euro eigen bijdrage terug voor de kinderopvang.
Daarentegen krijg ik altijd 0,19 cent km vergoeding. De kilometers maak ik met de leasauto en tankpas van mijn man. Dus ik mis straks wel 250 euro ongeveer. Dat zijn altijd leuke extraatjes.

Ik ben wel erg blij dat we onze tweede auto hebben verkocht op 28 februari. Dat scheelt 100 euro per maand sowieso.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 31 Mrt 2020 13:56

Re: Corona en jouw financiële situatie

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de situatie van Kreeft. Niet zo zeer de financiële situatie van haar, maar zij en haar man werken dacht ik beide als kok in de horeca. Dat ligt nu helemaal plat dus ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe het met haar gaat.
<<

Nien_

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 504

Geregistreerd: 01 Sep 2013 01:55

Bericht 31 Mrt 2020 14:38

Re: Corona en jouw financiële situatie

Op dit moment voelen wij het niet, wij zijn beide in loondienst en kunnen gewoon vanuit thuis werken. We hebben nu geen reiskosten (vriend heeft hoge reiskosten want werkt in Londen en ik werk ver van huis dus ga normaal gesproken met de auto naar het werk). Uiteten doen we nu natuurlijk niet en familiebezoek in Nederland of Schotland kan nu ook niet. We geven wel meer uit aan boodschappen.
Ons vrolijk meisje - 2020
Onze lieve jongen - 2022
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 31 Mrt 2020 14:48

Re: Corona en jouw financiële situatie

Mijn man werkt nog wel wat thuis maar dat is vooral annuleringen verwerken. Zijn werk ligt volledig stil voor zolang de overheid dat nu verstandig vind. Maar ook voor daarna wordt al veel werk afgezegd omdat bedrijven het niet gepast vinden om ze in te huren of afwachtend zijn hoe ze zelf financieel uit deze Corona periode komen.
Mijn man had zijn targets al gehaald voor dit jaar en was al zeker van een mooie bonus aan het eind van het jaar, maar doordat alles afgezegd is kan hij die targets nu niet meer halen en kan hij die bonus wel vergeten. Daarnaast is het even afwachten of hij zijn vakantiegeld gewoon uitgekeerd krijgt in mei, of dat het later komt.

Wij krijgen beide nu wel gewoon salaris en voor mij is dat verder ook niet spannend. Voor mijn man is wel werktijdverkorting aangevraagd, daar merkt hij zelf weinig van, hij krijgt gewoon zijn normale salaris gestort.

Wij zijn wel meer geld kwijt aan boodschappen nu iedereen de hele week thuis is, meer vers fruit en lunch voornamelijk. Luiers heb ik de eerste week wel extra moeten halen, maar nu hebben we even doorgezet met zindelijk worden en is de jongste heel goed op weg, dus dat verschil merken we niet echt. De verwarming staat op het moment wel een stuk meer aan, dat zullen we ook wel een beetje terug zien in het gasverbruik. Gelukkig is het heel zonnig de afgelopen weken, dus qua stroom vangen de zonnepanelen het extra verbruik wel op.

We krijgen als het goed is wel de eigen bijdrage terug van de kinderopvang. Als er dus verder niks spannends gebeurd met betrekking tot mijn mans werk de komende tijd dan gaan we er alleen op gebied van zijn bonus op achter uit en is de rest een beetje tegen over elkaar weg te strepen.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 31 Mrt 2020 14:52

Re: Corona en jouw financiële situatie

Coco, begrijp ik het goed dat jouw man normaliter alleen 4 zondagen werkt? En jij werkt helemaal niet? Jullie hebben een gezin toch? Wat betaalt zijn baan goed als je daar van rond kunt komen :D. Of hebben jullie lucrative nevenactiviteiten?

Lady, maken jullie geen gebruik van de kinderopvang? Of krijgt iedereen, ook al maak je wel gebruik, kosten terug?

Hier is qua inkomen niets veranderd, we hebben beiden een baan in loondienst met een vast contract. Qua uitgaven wel anders, minder kosten buiten de deur, iets meer boodschappen. Al met al houden we nu veel geld over. Maar goed, wie weet wat er in de toekomst gaat gebeuren met alle economische gevolgen, dus we sparen maar wat extra nu.

Oh ja, nav wat Minoes schrijft: mijn bonus kan ik dit jaar ook wel vergeten denk ik. Hij zal in ieder geval niet hoog zijn.
Laatst gewijzigd door Harrison op 31 Mrt 2020 15:31, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 31 Mrt 2020 15:04

Re: Corona en jouw financiële situatie

Afgelopen weken liep ik te juichen dat ik relatief geluk had, ik liep dan wel studievertraging (en bijbehorende kosten) op maar ik kon zoveel werken als ik wilde en kon gewoon paar maanden fulltime werken en proberen weer iets te sparen voor de extra kosten qua collegegeld etc. komend jaar. Maar goed, nu zit ik dus ook zonder inkomen thuis. Heb wel ergens de verwachting dat het niet maanden kan duren dat ik niet nodig ben in de zorg, dus dat het vast we om zal gaan slaan als ik dit langer duurt, maar het is nu wel echt kut. Vorige week net paar honderd collegegeld en nu net weer aanslag waterschap. Ik sta gewoon al bijna rood, mede ook doordat ik dus net paar weken vanwege ziekte niet heb kunnen werken dus nog teer op mijn salaris van februari.

Gelukkig ben ik niet direct dakloos en inderdaad ook minder uitgaven, mijn danslessen die ik net eind februari betaald had (150 euro voor twee cursussen) worden gelukkig uitgesteld. Dus dat ben ik niet kwijt en kan ik weer mee door zodra dat kan. Maar ik heb deze weken dus wel echt 0 inkomen en dan springen mijn ouders wel bij, maar leuk is anders op je 32e en het zal me ook sowieso echt wel flink geld gaan kosten. Anders zou ik deze herfst ergens afstuderen en dat gaat nu zeker volgend jaar worden. Ben nu beetje aan het kijken voor bezorgbaantjes bij de AH enzo, maar het valt echt niet mee om wat te vinden. Zitten veel mensen/ZZP'ers werkeloos thuis op het moment die tijdelijk werk zoeken hoor ik steeds haha!
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 31 Mrt 2020 15:32

Re: Corona en jouw financiële situatie

Hee dat heb ik even gemist Whatever, hoezo zit je zonder inkomen thuis?
VorigeVolgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers