Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Bakken met meerdere kinderen

<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 29 Mrt 2020 14:57

Bakken met meerdere kinderen

Wat zijn leuke (makkelijke) recepten om met meerdere kinderen te maken? Ik vind bakken wel leuk, de kinderen ook, zoontje wil ook al helpen (En de jongste ook als t aan haar ligt haha). Alleen die je zoiets vaak in t weekend, en dan hebben we veel kinderen, die allemaal willen helpen. Een taart bakken heeft dan weinig zin, hetgeen wat dan te doen is (ingrediënten in de kom, mixen) is te weinig om ruzie te voorkomen. En de koekjes en appelflappen heb ik ook wel weer gezien.
Laatst kwam ik bijv www.oudersvannu.nl/nieuws/bakken-met-ki ... e-recepten tegen, met meerdere kleine dingen tegen.
Hebben jullie nog leuke tips?
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 29 Mrt 2020 15:12

Re: Bakken met meerdere kinderen

Cupcakes en dan ieder een paar laten versieren.
Koekjes hebben wij van de week ook gedaan.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2513

Geregistreerd: 26 Mei 2016 19:46

Bericht 29 Mrt 2020 15:23

Re: Bakken met meerdere kinderen

https://www.culy.nl/recepten/no-bake-da ... n-koekjes/

Deze is leuk! (en mijn persoonlijke favoriet qua lekker).

Koekjes breken, walnoten klein maken doet J. Ik snijd de dadels aan stukjes, maar dat zou een ouder kind ook kunnen doen.

Ik lees verder mee. Samen bakken is leuk, maar als ik daar in mijn eentje sta te mixeren met een peuter die gilt dat het eng is, is er ook weinig aan.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 29 Mrt 2020 15:29

Re: Bakken met meerdere kinderen

Hier wat ideetjes:

- Bladerdeeghapjes (bijv met knakworstjes of juist zoet met Nutella)
- Kaneel of kaasstengels
- Pizza
- Fruitspies met opgerolde reepjes pannenkoek
- Broodjes
- Wafels
- Smoothies of milkshakes
- Soep met croutons of broodsoldaatjes

Ook leuk is te zoeken naar printables, bijvoorbeeld die van Laura’s Bakery. Daarop staat het recept in plaatjes en kunnen kinderen het al snel zelf volgen.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2887

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:44

Bericht 29 Mrt 2020 15:54

Re: Bakken met meerdere kinderen

Ik zag in eerste instantie allemaal bakken met in elk meerdere kinderen erin voor me. :laughcry:
<<

Patsy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1689

Geregistreerd: 01 Jan 2019 11:13

Bericht 29 Mrt 2020 16:45

Re: Bakken met meerdere kinderen

Lonely Goatherd schreef:Ik zag in eerste instantie allemaal bakken met in elk meerdere kinderen erin voor me. :laughcry:


??
💙 25 februari 2014
💙 5 juni 2015
<<

Anoniem277

Bericht 30 Mrt 2020 08:55

Re: Bakken met meerdere kinderen

Ik heb een speciaal mes voor mijn zoon gekocht en daarmee mag hij tomaten snijden voor de tomatensoep, champignons voor op de toast of komkommers en tomaatjes voor de salade. Ik kook dus vooral met hun en dan vooral veel groenten. Ik wil zelf afvallen en ze leren wat gezond is. Dus niet teveel zoetigheid maken.

Verder broodjes bakken, vroeger mochten we daarmee vlechten of iets.
Pepernoten werkt hier het hele jaar door. Kunnen ze ook figuren mee maken.
Koekjes bakken.
De oudste (5) mag hier ook gewoon de mixer vasthouden. Dus de jongste mag alles erin gooien en de oudste klopt. De oudste is ook bezig met getallen dus wegen doet hij ook.
Zoutdeeg maken
Cake of taart vinden ze ook altijd leuk.

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers