Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


De corona tijd en je relatie

<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5096

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 28 Mrt 2020 21:31

De corona tijd en je relatie

Hoe gaat het bij jullie thuis?
Werken jullie beide thuis, of toch nog op je werkplek, of een van beide thuis?
Hoe gaat het met de irritaties? Zijn die er meer of minder?
Enorme ruzies of gaan jullie juist heel goed nu samen.

:heart: :heart: 2011
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5096

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 28 Mrt 2020 21:37

Re: De corona tijd en je relatie

Ik werk thuis, mag niet meer naar kantoor en moet mijn afspraken telefonisch doen. De eerst week was ik nog alleen thuis dus was dat wel echt lastig omdat mijn dochters ook aandacht nodig hebben of vragen hadden over schoolwerk. Nu is mijn vriend weer thuis dus als ik moet bellen regelt hij het met de meiden dus dat is nu wel fijn! Al heeft hij echt niet door gehad hoe pittig ik het de eerste week vond, en nog steeds een beetje.

Maar mijn vriend kan niet thuis werken, daar heeft hij het werk niet voor. Maar als ik dan zit te typen kan die zo een heel verhaal tegen me houden wat gezellig bedoeld is. Maar ik ben aan het werk, als ik dat dan al 3x heb gezegd ben ik echt wel geirriteerd en dan reageer ik dus ook zo. Hij kan echt ook lawaai gaan maken op de plek waar ik werk en mijn meiden hun schoolwerk proberen te maken. Huppakee nog meer irritaties van mijn kant.

Mijn vriend doet wat klussen buiten en binnen dus hij houdt zich zelf wel bezig dus dat vind ik wel prettig want ik ken hem als dat niet meer kan dan wordt hij echt stront vervelend :-)

Er zijn hier dus wel meer en andere irritaties dan anders.
:heart: :heart: 2011
<<

morgen

Noob

Berichten: 68

Geregistreerd: 18 Jan 2019 23:00

Bericht 28 Mrt 2020 21:39

Re: De corona tijd en je relatie

tot nu toe gaat het goed hier, mijn man zit al ruim 2 week thuis, net al de kinderen en ik werk minimaal en als ik werk werk ik savonds in de thuiszorg.
mijn man zit in zn "hok" zijn kantoor achter de bijkeuken.
op de deur hebben we een briefje gemaakt met groen, oranje en rood en een wasknijper. als hij op rood staat moeten we zachtjes doen en mogen we niet binnen komen, op oranje mogen we even snel voor bijv. printpapier of een kleine vraag en is de wasknijper op groen kunnen we vrij naar binnen lopen. Hier werkt het heel goed gelukkig, iedereen weet waar ze aan toe zijn.
toen we dit papier nog niet hadden, was er wat irritatie maar nu niet meer.

Als ik niet werk in de avond "vlucht" ik een soort van uit huis om naar mn eigen winkel te gaan en daar via FB te verkopen of ingebrachte kleding te prijzen.

Op dit moment zijn we een goed team, maar zodra we de deur weer uit mogen gaan we even samen een nachtje weg, bijkomen van de intense weken met de kinderen thuis nu.
zussieskleding
<<

Anoniem279

Bericht 28 Mrt 2020 21:41

Re: De corona tijd en je relatie

Wij zijn beiden veel thuis. Ik sinds 18 maart eigenlijk non-stop, de komende week (weken?) waarschijnlijk ook nog wel. Mijn vriend mocht nog wel her en der een dagje werken. Thuiswerken zit er voor m’n vriend sowieso niet in en voor mij ook nauwelijks, alle taken die ik had, zijn klaar. Ik zag er heel erg tegenop om zoveel op elkaars lip te zitten en vooral de eerste paar dagen hadden we wel onderlinge irritaties. Maar nu gaat het eigenlijk heel fijn en geniet ik er vooral van dat hij er zoveel is. Normaal zijn er weken waarin we compleet langs elkaar heen leven dus dit is eigenlijk ook wel fijn.
<<

Anoniem332

Bericht 28 Mrt 2020 21:42

Re: De corona tijd en je relatie

Vervelend dat hij werken lastig voor je maakt.

Wij zijn hier aan het begin van de thuiswerk periode (voor mijn vriend) even aan tafel gaan zitten en de verwachtingen naar elkaar uitgesproken. Wat we van elkaar verwachten hoe we de opvang voor onze dochter oplossen als ik van huis ben om te werken. Boodschappen, schoonmaken ect. Wellicht kunnen jullie dat ook doen met elkaar?
<<

Anoniem331

Bericht 28 Mrt 2020 21:55

Re: De corona tijd en je relatie

Met banen in de zorg en transport zitten we hier goddank niet samen thuis. Dat hebben we begin het jaar gedaan toen mijn vriend met een flinke hersenschudding thuis zat na een aanrijding.
En zoiets doet onze relatie geen goed, je hebt er niet altijd wat over te zeggen maar ik ben heel blij dat we vooralsnog deze dans ontspringen.
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 28 Mrt 2020 21:59

Re: De corona tijd en je relatie

Ik ben zelf gewoon 32u aan het werk, maar mijn vriend werkt zoveel mogelijk uit mijn huis. Dat scheelt sowieso voor hem bijna 2u reistijd per dag, dus ik zie hem veel meer dan normaal. Ik vind het ook echt gezellig om tussendoor even samen een kopje koffie te doen en samen te lunchen.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Anoniem277

Bericht 28 Mrt 2020 22:03

Re: De corona tijd en je relatie

Mijn man werkt nog gewoon buiten de deur dus voor hem niet veel anders dan normaal.
Ik zit al 3 weken met de kinderen binnen en ik merk dat ze hun energie niet goed kwijt kunnen. Dat breekt mij momenteel wel op en reageer ik later op de middag wat geïrriteerd. Helaas snapt hij dat niet.
<<

Anoniem314

Bericht 28 Mrt 2020 22:15

Re: De corona tijd en je relatie

Wij werken beiden thuis en zorgen voor de kinderen, 50/50. Enerzijds is het fijn om meer tijd samen door te brengen en toch wat meer rust in het doordeweekse leven te hebben door het ontbreken van reistijd en andere afspraken. Anderzijds is er meer stress en dus ook irritaties, bijvoorbeeld als we moeten ‘onderhandelen’ over onze werktijd(en) of als we lichtelijk gestoord worden van de kinderen. Met name de jongste kan nog niet zo goed dealen met de nieuwe situatie, wat gezien haar leeftijd ook logisch is.
<<

Anoniem307

Bericht 28 Mrt 2020 22:29

Re: De corona tijd en je relatie

Wij zijn gewend altijd samen te zijn, dus hier gaat het goed. Hij werkt in de tuin of aan het huis, ik aan de keukentafel. Het is wel weer even een financiële crisissituatie, want bouw ligt voor mijn man stil, maar we hebben het al moeilijker gehad en dit komt ook wel weer goed. :)
<<

Anoniem284

Bericht 28 Mrt 2020 22:35

Re: De corona tijd en je relatie

Ik vind het leuk dat we elkaar meer zien dan normaal. En dat doordat hij thuis is elke avond ik niet meer zoveel alleen spitsuur/bedtijd hoef te doen en dan vervolgens alleen op de bank zit. Dus ik geniet wel van deze quality time.
<<

Anoniem315

Bericht 28 Mrt 2020 22:45

Re: De corona tijd en je relatie

Ik werk 2 dagen op locatie, ben leerkracht en moet leerlingen opvangen waarvan 1 of beide ouders in een vitaal beroep werken. Op één dag werk ik thuis. Mijn man is de hele week thuis aan het werk en wordt zo nu en dan opgeroepen om op locatie te werken.
Dat ging tot nu toe goed, maar vandaag heb ik even een bommetje gedropt, want ik voelde me benadeeld. Dat luchtte op.
<<

Anoniem281

Bericht 28 Mrt 2020 22:51

Re: De corona tijd en je relatie

Mijn man werkt heel veel, juist meer dan normaal, terwijl ik 80% werk en vanuit huis en dus de hele dag met kind zit.

De eerste week was het ruk, want man werkte 60 uur en deed thuis he-le-maal niks. En ergens snap ik dat heus wel, hij werkt al hard genoeg. Maar toen liet ie een pan eten afkoelen, om later in een Tupperware bak te doen. Oké prima, dat deed ie. En toen liet ie de pan staan. Om m de volgende ochtend wel in de gootsteen te leggen met een lullig laagje water...

Toen was ik wel ff pissed, want ik houd er niet van om als vanzelfsprekend gezien te worden enzo. Maar dat heb ik uitgesproken en sindsdien ruimt ie z'n eigen zooi iig op. Dat ik verder meer huishouden oppak deze weken is logisch.

Gelukkig is het nu iets rustiger op z'n werk en is de balans beter. Verder is er weinig verschil eigenlijk. We zijn veel in de tuin bezig, spelen met onze zoon, kijken savonds film enz.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 28 Mrt 2020 22:57

Re: De corona tijd en je relatie

Toevallig hadden we het hier gisteren over tijdens het eten. Wij zijn gewoon beter als we veel bij elkaar zijn. Vanaf het begin al zo’n irritant altijd samenzijnstel (vanzelfsprekend met eigen vrienden en leven ook), maar gewoon content in elkaars gezelschap. Toen kwam R. en moesten we ons daarin aanpassen en vonden we lastig. Zeker omdat we elkaar vrijwel niet zagen omdat ik ma-woe werkte en hij do-zon.

Maar nu is man fulltime thuis en ik werk nog steeds 3 dagen en we vinden het heerlijk. Samen zorgen voor de kleine, onze grapjes komen weer terug, nauwelijks ergernissen (waren er voorheen wel eens als we moe thuiskwamen van werk). Ik vind het heel fijn!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 28 Mrt 2020 23:09

Re: De corona tijd en je relatie

Het is hier gezelliger, meer tijd samen als gezin is heel fijn en heel welkom. Zeiden we toevallig vandaag nog. Ik zie het als een fijn lichtpuntje in deze nare tijd.
Laatst gewijzigd door Marin op 29 Mrt 2020 08:28, in totaal 1 keer gewijzigd.
Let's discover the world together.
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 28 Mrt 2020 23:18

Re: De corona tijd en je relatie

Wij zijn beide thuis. Mijn man is thuis i.v.m. zijn ziekte en daarom zit ik nu ook thuis. Mijn man is erg kwetsbaar en mag absoluut niet met anderen in aanraking komen en niet ziek worden.

Is onze situatie ook niet helemaal met anderen te vergelijken.
Het gaat goed hier. Man zit dan ook al sinds januari thuis op de dagen dat ik vrij was waren wij ook al de hele dag samen.
2014 2016
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:47

Bericht 28 Mrt 2020 23:35

Re: De corona tijd en je relatie

afgelopen twee weken ging het goed maar we hebben het erg druk gehad met ons huis verkoopklaar te maken. Mn man werkt in ploegen,komende week zijn we bijna heel de week samen thuis en zijn er minder klussen te doen. Mijn man heeft erg behoefte aan eigen ruimte dus ik hoop dat we nog naar buiten mogen dan zal het wel gaan.
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2391

Geregistreerd: 08 Sep 2016 16:43

Bericht 28 Mrt 2020 23:46

Re: De corona tijd en je relatie

Op dit moment is het net zoals normaal. Ik ben thuis als thuisblijfmoeder en man is aan boord als zeevarende
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 28 Mrt 2020 23:49

Re: De corona tijd en je relatie

Ik werk momenteel thuis, mijn man werkt wel gewoon is van 6.00-17.30/18.00 weg. Lange dagen dus alleen met de kinderen. Ik vind het wel pittig, schoolwerk van dochter, mijn eigen werk dingen. Gelukkig spelen de kinderen ook wel heel lief samen.
Ben blij dat hij nu weekend is. Vooral de jongste trekt heel erg naar mijn man nu steeds, heel fijn dat ik even wat meer mijn handen vrij had vandaag.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 29 Mrt 2020 00:08

Re: De corona tijd en je relatie

Ik werk thuis, man moet gewoon de deur uit. Tot nu toe is het dus eigenlijk net zoals anders.
Wel fijn dat het nu weekend is en we de boel gewoon samen kunnen doen. Is toch veel fijner dan alles met de kinderen en m'n werk alleen te moeten doen.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 29 Mrt 2020 07:56

Re: De corona tijd en je relatie

Mijn man is helemaal thuis en hoewel hij qua werkzaamheden wel thuis kan werken, doet hij dat nu maar een paar uurtjes per dag want er is gewoon geen werk meer.
Ik werk thuis maar moet zo nu en dan ook nog naar kantoor.
Wij vinden het beide heel fijn nu. We hoeven ons geen zorgen te maken over kinderopvang, niet naar huis te racen na een file, het maakt niks uit als we eerder of later eten, de kinderen op een later tijdstip in bed liggen of we tot later in pyjama lopen. De ratrace is verdwenen en dat vinden we beide heel relaxt.

We doen om de beurt huiswerk met onze kleuter, proberen samen onze peuter zindelijk te krijgen, het huishouden ( er is meer schoongemaakt en opgeruimd in huis dan de afgelopen 2 jaar bij elkaar) hebben we gewoon tijd voor en we genieten echt van de avonden samen op de bank met een wijntje er bij.

Natuurlijk is het ook druk met de kinderen thuis die wel vermaakt moeten worden, maar doordat voor mijn man die druk van een meer dan full-time baan er nu af is zijn we meer een team en dat is fijn.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 29 Mrt 2020 08:15

Re: De corona tijd en je relatie

Ik vind het wel gezellig. Mijn vriend werkt om de dag nu. Vorige week vond ik het echt nog even zoeken in welke verwachtingen we van elkaar hadden. Maar dat is nu duidelijk en nu vind ik het heel gezellig om veel tijd samen door te brengen.
<<

Anoniem313

Bericht 29 Mrt 2020 08:43

Re: De corona tijd en je relatie

De eerste week was het hier wel ff drama hoor. Dat kwam vooral door de omschakeling naar thuis werken en de kinderen onderwijzen. We hebben allebei een drukke baan en waren voortdurend aan het overleggen (met een graduele schaal naar ruziën) over wie wanneer welke calls had ingepland en hoeveel tijd we nodig hadden. We waren allebei nog aan het proberen volledig te werken tegelijkertijd de kinderen te ‘doen’ en waren eigenlijk allebei erg overvraagd en gefrustreerd.

Inmiddels gaat het beter, we hebben een ritme gevonden waarin ik de ochtend en hij de middag werkt en de ander dan de kinderen begeleidt. Het lukt ons allebei ook beter te accepteren dat we qua werk geen grootste prestaties leveren nu. We zijn wel kapot moe ‘s avonds en van dingen als schoonmaken en klusjes rondom huis komt juist vrijwel niks, maar goed, dat is hoe het is.

Ik had verwacht dat we het steeds samen zijn niet zo geweldig zouden vinden. We zijn gewend om veel dingen apart van elkaar te doen en zijn beiden vrij uithuizig. Maar eigenlijk vind ik het prima zo. Vaak gaat een van ons ‘s avonds nog even wandelen ofzo, of we kijken samen iets op Netflix, of ff lekker in bad. Dat racen van werk naar bso en voetbal mis ik in ieder geval niet.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3726

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 29 Mrt 2020 09:12

Re: De corona tijd en je relatie

Hoe gaat het bij jullie thuis?
Werken jullie beide thuis, of toch nog op je werkplek, of een van beide thuis?
Hoe gaat het met de irritaties? Zijn die er meer of minder?
Enorme ruzies of gaan jullie juist heel goed nu samen.

Ik werk nu twee weken thuis, mijn vriend heeft een paar keer thuis gewerkt maar werkt ook op kantoor ivm zijn functie waardoor hij op kantoor moet zijn. Wij hadden gister voor het eerst even een wat mindere dag. We hebben beide ook een druk sociaal leven buiten elkaar om en hier in deze tijden vorm aan geven is toch wat lastig soms. Gister dus wat irritaties maar we hebben alsnog een leuke dag gehad door even te gaan klussen in ons nieuwe huis en samen spelletjes te spelen. Ik ben wel blij dat we niet beide thuis werken, dat zou echt too much worden. Het scheelt dat we naar ons nieuwe huis kunnen gaan als we even de deur uit willen naar een andere wereld toe lijkt het wel.
<<

Sugarfall

Kletskop

Berichten: 837

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:04

Bericht 29 Mrt 2020 09:15

Re: De corona tijd en je relatie

De eerste week vond ik het echt niks, mijn vriend geloof ik ook niet. Het was even wennen denk ik, nu is het prima, ik weet wanneer ik binnen kan komen wanneer hij werkt en andersom ook, we lunchen nu samen ipv dat hij vraagt “wanneer breng je de lunch boven” ?, of hij maakt voor mij lunch, het was echt even zoeken. Nu vind ik het eigenlijk heel gezellig en fijn, we gaan nog steeds even apart van elkaar weg, een wandeling of iets, en dan de andere dag samen. En we hebben wat vaker date night thuis ingevoerd wat heel leuk is, omdat er meer tijd voor is nu.
Volgende

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron