Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


School werkplek

<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 27 Mrt 2020 12:27

School werkplek

Als ik nog 1 keer moet zeggen 'niet staand werken!' denk ik dat ik ontplof. Wij werken aan de eettafel maar R gaat continu staan. Echt ik sta op het punt om hem vast te binden want zodra hij staat werkt hij ook niet meer.

Hoe hebben jullie dit ingericht?
R. 2013
D. 2016
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 27 Mrt 2020 12:31

Re: School werkplek

Waarom mag hij niet staan? In een hoge stoel is dat gevaarlijk, oké, dat snap ik. Maar kan hij niet op een lage kruk staan aan de eettafel? Als hij zich zo beter kan concentreren? Het is al raar genoeg voor hem om thuis school te hebben.
Elk kind leert het beste op een andere manier.
Als dat voor hem een beetje staan of in beweging blijven is, zou ik dat voor nu accepteren, maar wel op veilige wijze natuurlijk.
Er zijn ook genoeg volwassenen die het prettig vinden om aan een sta bureau te werken of af willen wisselen.

Of als je perse wil dat hij zit, dan elk half uurtje (of andere termijn die past bij hem) even rekken en strekken, even rondje rennen, even op en neer springen, wat dan ook.
Let's discover the world together.
<<

Loïs

Kletskop

Berichten: 721

Geregistreerd: 14 Aug 2019 21:51

Bericht 27 Mrt 2020 12:33

Re: School werkplek

Hier gaat zoon niet staan maar wel veel zingen, gekreun en gesteun. Ik blijf herhalen dat hij eerder klaar is als hij normaal zijn werk doet. Het gaat de ene dag beter dan de andere. En soms is er een knuffel jarig en die trakteert op iets lekkers, gebeurt alleen als er echt goed gewerkt wordt ? en buiten spelen tussendoor, zoals op school ook gedaan wordt.
<<

Loïs

Kletskop

Berichten: 721

Geregistreerd: 14 Aug 2019 21:51

Bericht 27 Mrt 2020 12:35

Re: School werkplek

Marin schreef:Waarom mag hij niet staan? In een hoge stoel is dat gevaarlijk, oké, dat snap ik. Maar kan hij niet op een lage kruk staan aan de eettafel? Als hij zich zo beter kan concentreren? Het is al raar genoeg voor hem om thuis school te hebben.
Elk kind leert het beste op een andere manier.
Als dat voor hem een beetje staan of in beweging blijven is, zou ik dat voor nu accepteren, maar wel op veilige wijze natuurlijk.
Er zijn ook genoeg volwassenen die het prettig vinden om aan een sta bureau te werken of af willen wisselen.

Of als je perse wil dat hij zit, dan elk half uurtje (of andere termijn die past bij hem) even rekken en strekken, even rondje rennen, even op en neer springen, wat dan ook.


Ze zegt dat zodra hij staat hij niet meer werkt, dus ik denk dat dat het bezwaar is
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 27 Mrt 2020 12:37

Re: School werkplek

Ja dat is waar. Misschien als hij mág staan dat het werken dan wel gaat? Zou ik iig proberen. En anders idd korte momenten focus met zitten en dan weer even uitrazen als dat wel lukt. Lastig hoor, voor de ouders maar ook voor de kindjes. Het is zo anders ineens.
Let's discover the world together.
<<

Patsy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1689

Geregistreerd: 01 Jan 2019 11:13

Bericht 27 Mrt 2020 12:40

Re: School werkplek

Zo herkenbaar! Mijn oudste staat ook continue. Ik werd er heel onrustig van. Inmiddels merk ik dat hij wel werkt, maar dan gewoon staand. Ik laat het nu maar voor wat het is. Ben wel benieuwd hoe hij dat in de klas doet trouwens
💙 25 februari 2014
💙 5 juni 2015
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 27 Mrt 2020 12:41

Re: School werkplek

Wij zitten aan de eetkamertafel. Met tekenen zit ze meestal wel maar verder staat ze veel. Vind ik eigenlijk niet zo’n probleem. ?
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6229

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 27 Mrt 2020 13:38

Re: School werkplek

Marin schreef:Ja dat is waar. Misschien als hij mág staan dat het werken dan wel gaat? Zou ik iig proberen. En anders idd korte momenten focus met zitten en dan weer even uitrazen als dat wel lukt. Lastig hoor, voor de ouders maar ook voor de kindjes. Het is zo anders ineens.


Dit inderdaad! Voor sommigen is het voor hun prikkelverwerking juist fijn om te staan, dan werken ze beter.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 27 Mrt 2020 13:40

Re: School werkplek

Y heeft een bureautje om aan te werken, maar soms zit ze te werken op bed. Als ze dat voor nu prettiger vindt, prima, ik zit daar even niet zo bovenop nu.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 27 Mrt 2020 13:55

Re: School werkplek

Ik sta zelf ook altijd aan m'n bureau zodra dit kan maar ik werk wel haha. Hij heeft al geen concentratie en dit is helemaal weg als hij staat. Maar misschien als het mag dat het anders is, straks toch maar proberen.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem272

Bericht 27 Mrt 2020 14:35

Re: School werkplek

Een wiebelkussen kan helpen! Voor I. werkt dat goed. Kost wel twee of drie tientjes.

Om de hoeveel tijd hebben jullie pauze met spelen / bewegen / buiten spelen?

I. is een vroege leerling en we laten haar nu extra veel spelen tussen het schoolwerk door. Meer dan ze op school doen in groep 3. Kan ze toch nog een beetje kleuter zijn :)
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6229

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 27 Mrt 2020 21:30

Re: School werkplek

Een wiebelkussen is inderdaad een idee om te proberen, of zo’n grote fitnessbal
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Neno

Kletskop

Berichten: 503

Geregistreerd: 09 Feb 2020 09:45

Bericht 27 Mrt 2020 21:45

Re: School werkplek

Hier hebben ze beide een eigen bureau op hun kamer, als ze hulp nodig hebben schuif ik er een stoel bij. Indien ze een opdracht online moeten doen, werken ze in het kantoortje. Ze werken wel zittend en hier gaat het goed gelukkig. Op school hebben ze wel een hoge tafel waaraan ze staand kunnen werken maar geen idee hoe dat er aan toe gaat. Geen tips hier maar wil je wel succes wensen!
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 27 Mrt 2020 21:57

Re: School werkplek

We hebben geen bureau in huis dus daar kan hij niet zitten maar een wiebelkussen kan natuurlijk wel. Ik ga maandag de juf wel even mailen, wellicht hebben ze op school wel 1 die ik kan proberen.
Aan de telefoon zei de juf ook dat hij in de klas ook steeds staat maar hij zit achteraan dus dat is geen probleem daar. Maar misschien voor hem zelf ook wel fijner.

Het schema wat we hebben is:
9-10 veilig leren lezen
10.30 rekentuin
11.00-11.30 rekenen
12.30 losse opdrachten
13-13.30 taken afmaken

Alleen m'n man doet steeds heel weinig dus op mijn dagen moet hij nog wat langer door ?
R. 2013
D. 2016
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1952

Geregistreerd: 23 Apr 2015 10:55

Bericht 27 Mrt 2020 23:18

Re: School werkplek

Ik vind het wel veel wat je zoon thuis op een dag moet doen in groep 3. Ik zou maximaal 2 uren werk in totaal aanhouden en dan uitgaan van ongeveer 1,5 uur veilig leren lezen+schrijven en een half uur rekenen. Dat is echt meer dan genoeg voor groep 3 qua spanningsboog thuis. Wij adviseren de ouders van onze leerlingen dit ook (heb zelf groep 3/4). Ik zou dit ook aanhouden als je man minder doet, anders houden jij en je zoon dit echt niet vol. Dan maar iets schrappen in het werk. Wat zonde dat hij met je man steeds te weinig doet.

Tip voor het wiebelkussen: deze heb ik een paar weken terug bij Action gekocht, volgens mij rond de 5 euro. Ik meen dat ze bij de fitnessartikelen lagen. Kinderen zitten er thuis altijd op aan de eettafel. Mijn zoon werkt trouwens ook vooral staand, ook op school. Op mijn werk krijgen we nu ook een aantal statafels om aan te werken, voor sommige leerlingen heel fijn!
2011 2012 2017
<<

Anoniem313

Bericht 28 Mrt 2020 08:34

Re: School werkplek

Ik zou niet accepteren dat je man minder doet, dit is evenzeer zijn verantwoordelijkheid als de jouwe.
Mijn zoon wisselt zitten en staan ook af, en heeft met de juf de afspraak dat dit in de klas ook mag. Hij raakt ook snel afgeleid, als ik dat zie, leid ik ‘m vriendelijk weer naar z’n werk. Hoort erbij denk ik op die leeftijd (hell, ik ben zelf heel snel afgeleid en ik ben 39).
Zelf taken laten afvinken en het vooruitzicht van buiten spelen als het werk gedaan is werkt hier heel goed!
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 04 Apr 2020 19:40

Re: School werkplek

Ik heb uiteindelijk een wiebelkussen besteld en het werkt heel erg goed! Ik werk er zelf ook graag op haha.
R. 2013
D. 2016

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers