Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wiegje/ledikantje opmaken

<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9421

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 23 Mrt 2020 19:53

Re: Wiegje/ledikantje opmaken

Geen zorgen over bedje opmaken, als je de spullen hebt en zelf een poging waagt doet de kraamzorg het wel opnieuw als het niet goed is!

Ik vond dat ik het al heel kort had opgemaakt, toch nog te hoog!

Harrison, meyco is ook fijn!
⁠♡♡♡
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 23 Mrt 2020 21:37

Re: Wiegje/ledikantje opmaken

Reva schreef:Volgens mij is het dit wat wij erbij hebben nu voor de kinderwagen:

https://www.babypark.nl/aerosleep-matra ... 75-cm.html
Daar leg ik dan wel een (panter ?) hydrofiel over.

Caro, vreselijk he? Ik doe overal gewoon de struisvogel ? De wagen is ook opeens pas 3e week mei leverbaar, maaaaaar dat negeer ik ook. Lalala ?


Dit ding hadden wij volgens mij ook maar was best wel hard. Dus idd zeker een hydrofiel overheen leggen maar een extra hoeslakentje kan ook geen kwaad.
Oh en mocht je 't willen proberen: het verven met textiel verf van dat aerosleep spul om er een wat gezelliger kleurtje aan te geven werkt niet. 't is veel te plastic spul, dat pakt niet hehe.
Let's discover the world together.
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2513

Geregistreerd: 26 Mei 2016 19:46

Bericht 23 Mrt 2020 21:44

Re: Wiegje/ledikantje opmaken

J hebben we dus echt maar een week onder een dekentje en lakentje gehad. Die was ook wel van juni, met daarna warmte. Toen het weer kouder werd fietste ze haar hele bed door, die lag overdwars diagonaal ondersteboven en een dekentje was dus zinloos.
A is nu 7 maanden en die ligt nog steeds in slaapzak onder een laken en dekentje. Wel fijn dat we die spullen nu dus wel kunnen gebruiken, waren nog als nieuw. Die leg je neer als baby Jezus, en vis je er in dezelfde houding weer uit.
Eerst lag die in een doek gewikkeld, maar daar ontsnapten altijd voetjes enzo uit als ik haar overlegde, dus vrij snel overgestapt naar een slaapzak. Die zijn nog best moeilijk te vinden in maat 56 trouwens.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 23 Mrt 2020 22:28

Re: Wiegje/ledikantje opmaken

Voor zomerkindjes: de hydrofiele slaapzakjes van Lodger zijn enorm fijn in de zomer en zijn er in kleine maatjes (56)
Let's discover the world together.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 23 Mrt 2020 22:54

Re: Wiegje/ledikantje opmaken

Uffe schreef:Geen zorgen over bedje opmaken, als je de spullen hebt en zelf een poging waagt doet de kraamzorg het wel opnieuw als het niet goed is!

Ik vond dat ik het al heel kort had opgemaakt, toch nog te hoog!

Harrison, meyco is ook fijn!


Moet je wel nog Kraamzorg krijgen jn deze gekke tijden ;).

Maar ik ben daar dus wel vrij kalm onder. In Afrika worden genoeg kindjes geboren en groot gebracht zonder zes verschillende dekentjes en lakentjes.
<<

Anoniem313

Bericht 23 Mrt 2020 23:04

Re: Wiegje/ledikantje opmaken

Hoe onthouden jullie dit soort dingen? Ik heb echt geen idee meer joh.

Harri en Caro, ik begreep er dus ook niks van en werd kriegelig van dat getrut. Dus ik deed gewoon de kraamzorg na (en bij de tweede heb ik het me weer voor laten doen).
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 23 Mrt 2020 23:16

Re: Wiegje/ledikantje opmaken

Ik lees het en het wordt al een blinde vlek ?. Heb er blijkbaar nog niet genoeg interesse in om het te onthouden. Komt vanzelf wel.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9421

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 23 Mrt 2020 23:38

Re: Wiegje/ledikantje opmaken

Caro schreef:
Uffe schreef:Geen zorgen over bedje opmaken, als je de spullen hebt en zelf een poging waagt doet de kraamzorg het wel opnieuw als het niet goed is!

Ik vond dat ik het al heel kort had opgemaakt, toch nog te hoog!

Harrison, meyco is ook fijn!


Moet je wel nog Kraamzorg krijgen jn deze gekke tijden ;).

Maar ik ben daar dus wel vrij kalm onder. In Afrika worden genoeg kindjes geboren en groot gebracht zonder zes verschillende dekentjes en lakentjes.


Goed punt! Dan slaapt de baby gewoon lekker op een van jullie, deken genoeg dan?
⁠♡♡♡
<<

Summerlovin

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1404

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 24 Mrt 2020 08:32

Re: Wiegje/ledikantje opmaken

Harrison schreef:Ohja goeie, ik heb een nieuwe Joolz Day3 gekregen van mijn ouders. Zit daar iets specifieks in? Haha, joee lekker ingelezen.


Ik heb ook een joolz day 3.
Ik heb een hoeslaken om het matras. Daarover een hydrofiele doek.
En als we gaan rijden pak ik er een warme koeka deken bij (maar ik heb een kindje van december). De koeka deken ligt ook over haar heen in de box en nu ook in haar babygym om op te liggen. Dus ik heb geen deken speciaal voor in de kinderwagen.

Afbeelding

Afbeelding
💗24-12-2019
💙07-03-2022 ⭐️06-06-2022
💙21-04-2023
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 24 Mrt 2020 11:27

Re: Wiegje/ledikantje opmaken

Bedankt jongens! Voor het geruststellen en de tips. Ik koop dan wat jullie zeggen en merk het wel als het zover is haha.
Zul je zien dat we een vette hittegolf hebben en dat er geen dekentje aan te pas komt.

Schattig hoeslakentje Summerlovin!
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 19:18

Bericht 13 Jul 2020 11:41

Re: Wiegje/ledikantje opmaken

Marin schreef:Dit was nadat m'n schoonmoeder en in 't hadden opgemaakt. Zit er wel heel kort opgemaakt uit moet ik zeggen maar de eerste weken zijn ze zo klein. Je doet dit uit veiligheid zodat ze niet onder de dekens kunnen verdwijnen en het voelt ook wel geborgen.

Afbeelding

En zo lag ie na paar weken, dus wat hoger al en wel met een hydrofiel eronder. Wat weer minder veilig is (al laten die volgens mij wel lucht door maar dit moet je maar even opzoeken) maar hij spuugde toen zoveel dat dit fijner was. Hoefden we niet elke dag 't bedje te verschonen, alleen de hydrofiele doek.

Afbeelding


Wij hadden trouwens 2 dekentjes voor in de wieg, eentje voor in het ledikant maar tegen de tijd dat hij naar het ledikant ging sliep hij al in een slaapzakje. Eigenlijk slaapt hij nu pas onder z'n ledikant deken tot grote vreugde van m'n moeder want het was haar kraamcadeau.
En we hadden twee dekens voor in de kinderwagen en maxicosi bijv maar 't werd al gauw warm toen. En één hele fijne wikkeldoek waar hij overdag veel in sliep. Kan niet wachten dat ding weer te gebruiken:

Afbeelding

https://www.wallaboo.nl/babydeken-coco- ... +gestreept

Ik weet nog goed dat ik zo twijfelde over hoeveel dekens ik nou nodig had (want die zijn ook best prijzig) maar ik had aan twee stuks van elk dus prima genoeg. Misschien is dat ook nog handig voor je om te weten?


Ik kom hier even inbreken na 3 maanden want:

Marin weet je toevallig nog waar je dat schattige walvis dekentje vandaan hebt?
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 13 Jul 2020 12:16

Re: Wiegje/ledikantje opmaken

Ja die is van Fresk en nog steeds verkrijgbaar.

https://www.babypark.nl/fresk-wiegdeken ... EEQAvD_BwE

Heb ook de hydrofiele doek ervan die ik nog altijd gebruik om zoontje af te drogen. En een deken van 't zelfde merk voor dochter gekocht met een bloemetjes print. Fijn merk is het! Het is geen hele dikke deken overigens, dat is wel handig om te weten.
Let's discover the world together.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17384

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 13 Jul 2020 20:47

Re: Wiegje/ledikantje opmaken

Wij hadden een slaapzakje van precies dat printje. Zo’n fijn ding!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 19:18

Bericht 14 Jul 2020 10:31

Re: Wiegje/ledikantje opmaken

Marin schreef:Ja die is van Fresk en nog steeds verkrijgbaar.

https://www.babypark.nl/fresk-wiegdeken ... EEQAvD_BwE

Heb ook de hydrofiele doek ervan die ik nog altijd gebruik om zoontje af te drogen. En een deken van 't zelfde merk voor dochter gekocht met een bloemetjes print. Fijn merk is het! Het is geen hele dikke deken overigens, dat is wel handig om te weten.


Chips! Gisteren bij Babypark geweest haha! Had ik dit nu maar eerder gelezen! Maar k ga eens online kijken! :D

Moet me nog wel even goed verdiepen in dekentjes e.d. en TOG waardes aangezien het natuurlijk een novemberbaby wordt.
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers