Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kinderen en de maatregelen mbt Corona

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 21 Mrt 2020 22:09

Re: Kinderen en de maatregelen mbt Corona

Gympie schreef:
Marin schreef:Ja dat is ook nog een optie idd, hoewel het ook wel lekker is om dan eindelijk even rust te pakken.


Gewoon niet elke avond boodschappen gaan doen?. Heb je de andere avonden rust.


Ja dat doen we gelukkig sowieso niet! Ik ga 'm wel even onthouden voor als 't overdag niet handig lukt idd.
En bovendien zijn die momenten misschien prettiger voor de mensen die in de zorg werken enzo. Denk dat wij 't voorlopig wel overdag redden.
Laatst gewijzigd door Marin op 21 Mrt 2020 22:48, in totaal 1 keer gewijzigd.
Let's discover the world together.
<<

Radler

Yipyapper

Berichten: 1692

Geregistreerd: 31 Dec 2018 17:26

Bericht 21 Mrt 2020 22:39

Re: Kinderen en de maatregelen mbt Corona

Ligt er net aan wanneer de vrachtwagen komt wanneer er voorraad in de winkel is.
Hier komt vers in de ochtend en houdbaar en diepvries begin middag.
Als ik dan s avonds boodschappen zou doen is er niks meer. Dus hier is het echt hopen dat man optijd thuis is wanneer ik boodschappen kan doen. Scheelt dat hij meestal 2u s nachts begint en dan eind van de middag wel thuis is, waardoor ik dan boodschappen kan doen.
Probeer het ook echt wel zonder kind, maar niet altijd mogelijk.

Ter stal heeft 30% ledenkorting en zou er graag heen gaan, maar ik doe het niet. Dat zijn dingen die prima kunnen wachten. (Ik weet dat online ook kan, maar heb flink wat bonnen die alleen in de winkel uitgegeven kunnen worden).
Alleen de noodzakelijke dingen (werk, boodschappen)
Juli 2019
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2138

Geregistreerd: 07 Sep 2013 19:12

Bericht 21 Mrt 2020 23:03

Re: Kinderen en de maatregelen mbt Corona

Ik ga elke dag wel gewoon met S. naar buiten. Meestal ‘s ochtends in de achtertuin, lekker scheppen in de zandbak en dan ‘s middags even een klein rondje om en naar het speeltuintje (waar we tot nu toe in de afgelopen week geen andere kids hebben getroffen).
Nu is hij gelukkig nog zo klein dat dit voor hem meer dan genoeg is.

Sociale contacten mis ik wel echt, ik merk nu pas hoe vaak ik met hem bij vriendinnen met kindjes langsging en bij mijn ouders. Sowieso zag hij mijn ouders wel om de dag en die mist hij nu ook echt. Hij vraagt de hele dag ‘opa oma nou?’ En toen we vanmiddag gingen facetimen met ze was het heel hard huilen, daar snapt ie natuurlijk nog niks van.
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2382

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:09

Bericht 22 Mrt 2020 15:30

Re: Kinderen en de maatregelen mbt Corona

De middelste van 7 heeft het hier wel moeilijk met het niet op straat mogen spelen, zij heeft veel vriendjes en vriendinnetjes die in de buurt wonen en waar ze gewoon even langsgaat als ze daar zin in heeft. Ze begrijpt wel dat het niet kan en zeurt er ook niet om, maar ik merk dat ze haar energie niet goed kwijt kan en ze is sneller geïrriteerd dan anders.
De oudste van 11 mist haar klasgenootjes, die had vanochtend uit het niks een flinke huilbui omdat ze iedereen zo miste. De jongste trekt deze situatie tot nu toe het best eigenlijk, misschien moet bij haar het besef nog komen.
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:06

Bericht 22 Mrt 2020 15:57

Re: Kinderen en de maatregelen mbt Corona

Elliot schreef:

Verder laat ik hem (ondanks dat we officieel wel aanspraak kunnen maken op noodopvang) niet naar de opvang gaan omdat ik dat geen prettig idee vind. Ook de oma’s passen voorlopig niet op.


Hier wil ik even op inhaken, dit geldt alleen als je als béide ouders in een cruciaal beroep werkt. Als er 1 ouder in een cruciaal beroep werkt wordt er verwacht dat je er zelf alles aan doet om je kinderen thuis te houden (zoals jij doet) en alleen als het echt niet anders kan mag je gebruik maken van noodopvang.

Hier blijven de meiden thuis en spelen ze niet met andere kinderen. Winkelen doe ik alleen of man alleen, en alleen als het echt nodig is. We zijn sowieso 2x per dag buiten met de hond, 's morgens altijd een lange wandeling dus hun portie frisse lucht krijgen ze wel
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 22 Mrt 2020 19:51

Re: Kinderen en de maatregelen mbt Corona

Ayla schreef:
Elliot schreef:

Verder laat ik hem (ondanks dat we officieel wel aanspraak kunnen maken op noodopvang) niet naar de opvang gaan omdat ik dat geen prettig idee vind. Ook de oma’s passen voorlopig niet op.


Hier wil ik even op inhaken, dit geldt alleen als je als béide ouders in een cruciaal beroep werkt. Als er 1 ouder in een cruciaal beroep werkt wordt er verwacht dat je er zelf alles aan doet om je kinderen thuis te houden (zoals jij doet) en alleen als het echt niet anders kan mag je gebruik maken van noodopvang.



Mijn werk zegt dat dat dus weer niet hoeft en dat een persoon die er in werkt ook voldoende is. Dus dat ik daar gewoon gebruik van mag maken.
:heart: :heart: 2011
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:47

Bericht 22 Mrt 2020 19:55

Re: Kinderen en de maatregelen mbt Corona

Herkenbaar pineco

Hier de oudste een enorme driftbui vanmorgen wat uitmonde in groot verdriet. Zij gaat heel graag naar school en mist haar vriendinnen/klas/juffen echt heel erg

De jongste is uitdagend en druk met vlagen maar lijkt het wel goed te handelen

Hier spelen we in de tuin en gaan we met elkaar naar buiten. Ruimte zat hier in de omgeving en komen bijna niemand tegen en anders ruimte genoeg om anderen te passeren
<<

Anoniem279

Bericht 22 Mrt 2020 19:57

Re: Kinderen en de maatregelen mbt Corona

Studiebol schreef:
Ayla schreef:
Hier wil ik even op inhaken, dit geldt alleen als je als béide ouders in een cruciaal beroep werkt. Als er 1 ouder in een cruciaal beroep werkt wordt er verwacht dat je er zelf alles aan doet om je kinderen thuis te houden (zoals jij doet) en alleen als het echt niet anders kan mag je gebruik maken van noodopvang.



Mijn werk zegt dat dat dus weer niet hoeft en dat een persoon die er in werkt ook voldoende is. Dus dat ik daar gewoon gebruik van mag maken.

De regel is inderdaad zoals Ayla hem aangeeft. Je kunt als uiterste noodoplossing gebruik maken van de noodvang als maar 1 ouder een cruciaal beroep heeft, maar wenselijk is het niet en er wordt verwacht dat je alles op alles zet om eerst wat anders te regelen. Anders zit de opvang alsnog vol kinderen en dat is nu juist wat we willen voorkomen.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 22 Mrt 2020 20:05

Re: Kinderen en de maatregelen mbt Corona

Wij vallen allebei onder cruciale beroepen, ik werk in een noodzakelijk overheidsproces. Ik ben echter de enige in mijn team met kinderen, dus de rest van mijn team pakt het werk op. Ik heb dat zo afgestemd met mijn manager. Natuurlijk probeer ik in vrije uurtjes ‘s avonds wel wat dingen te doen, maar ik wil daarvoor geen aanspraak maken op noodopvang.

♥♥
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:06

Bericht 22 Mrt 2020 20:40

Re: Kinderen en de maatregelen mbt Corona

@Studiebol zo proberen meer werkgevers er "misbruik" van te maken en dat vind ik een kwalijke zaak. Net zoals al die mensen die gezellig hutjemutje gaan zitten.

@Elliot dat dacht ik inderdaad al, maar ik wist het niet zeker. Ik vind het goed van je dat je het op deze manier oplost!
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 22 Mrt 2020 20:53

Re: Kinderen en de maatregelen mbt Corona

Ayla, ik heb de regeling zelf niet goed doorgelezen omdat ik me afgelopen week wel kon redden. Maar kreeg diverse berichten vanuit het werk dat ik recht heb op opvang en daardoor kan blijven werken. Ik zal het toch eens goed doorlezen. Ik weet niet hoe het met mijn vriends werk verder gaat maar als hij niet thuis is en ze willen dat ik kom dan moet ik toch even goed weten waar ik recht op heb. Edit Ik val dus wel in de categorie van cruciaal werk.
:heart: :heart: 2011
<<

Rayna

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 995

Geregistreerd: 23 Feb 2016 21:09

Bericht 22 Mrt 2020 20:56

Re: Kinderen en de maatregelen mbt Corona

Ik werk hier als enige in een cruciaal beroep en wij kregen van het kdv te horen dat we recht hadden op opvang als het niet mogelijk was om de kinderen thuis op te vangen. Gedeeltelijk gaan we dat proberen maar hier gaan ze dus wel 1 dag naar het kdv. Werd ook helemaal niet moeilijk over gedaan.
<<

Anoniem284

Bericht 22 Mrt 2020 21:24

Re: Kinderen en de maatregelen mbt Corona

Rayna schreef:Ik werk hier als enige in een cruciaal beroep en wij kregen van het kdv te horen dat we recht hadden op opvang als het niet mogelijk was om de kinderen thuis op te vangen. Gedeeltelijk gaan we dat proberen maar hier gaan ze dus wel 1 dag naar het kdv. Werd ook helemaal niet moeilijk over gedaan.


Hier hetzelfde. Werd ook niet moeilijk over gedaan. Heel begripvol zelfs.

We gaan er uiteindelijk geen gebruik van maken trouwens.
<<

Radler

Yipyapper

Berichten: 1692

Geregistreerd: 31 Dec 2018 17:26

Bericht 22 Mrt 2020 22:34

Re: Kinderen en de maatregelen mbt Corona

Maar studiebol jij zit toch ook in een vitale sector?

Wij zitten beide in een vitale sector en daardoor ook recht op opvang.
Alleen is de gastouder nu ziek.
Afgelopen week heb ik nog thuis kunnen werken en komende week misschien ook nog wel. Maar gaat uiteindelijk de bedoeling zijn dat we op woongroepen ingezet worden
Juli 2019
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 23 Mrt 2020 07:54

Re: Kinderen en de maatregelen mbt Corona

Radler ja klopt, maar ik alleen. Mijn vriend niet.
Dus wat hier gezegd wordt dat het beide moet zijn dan mag ik er geen gebruik van maken, terwijl mijn werk zegt ja hoor mag gewoon. Mijn vriend kan niet thuis werken, ik weet niet of hij nog weer aan het werk moet (laat hem eerst maar eens thuis komen) Dus als hij moet werken en ik moet werken idd bijv op een leefgroep. Dan moet ik mijn kinderen wel ergens kunnen laten.
:heart: :heart: 2011
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 23 Mrt 2020 08:16

Re: Kinderen en de maatregelen mbt Corona

In het topic over opvang voor je kinderen in deze tijd, ging het ook al over die regel. Ik denk doordat er ook in het nieuws geweest is dat beide ouders in cruciaal beroep niet noodzakelijk is voor opvang, er een verkeerd beeld is ontstaan. En dat er nu werkgevers, maar ook opvangcentra op verschillende manieren handelen.
december 2016
juli 2019
<<

Venzje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 721

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:39

Bericht 23 Mrt 2020 10:26

Re: Kinderen en de maatregelen mbt Corona

Wij gaan elke dag even naar buiten samen om een rondje te lopen of samen een potje te voetballen. Als er andere mensen in het park zijn, gaan we weg.
Hij mag niet met andere kinderen spelen.
Ik neem hem wel mee met boodschappen doen, dit omdat hij nog niet alleen thuis durft te blijven. Dus ga ik hem dat ook niet aandoen.
Gister zijn mijn vriend met zijn dochtertje wel hier geweest (wonen 120 km bij ons vandaan)
We hadden geen van allen klachten. Mocht 1 van ons gaan snotteren dat slaan we even over.
A.K.A Slaatje

]
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 23 Mrt 2020 12:38

Re: Kinderen en de maatregelen mbt Corona

Zora schreef:Als je niet ziek bent verspreid je minder bacteriën. Je hebt immers geen rondvliegend snot en lekt niet, zoals een viroloog hier in het ziekenhuis laatst zo mooi zei, uit alle gaten Corona. Op kinderen lijkt het virus bovendien minder vat te krijgen. Dus de kans dat je kind het bij zich draagt, én overdraagt omdat het niet ziek is, is dus een (heel groot!) stuk kleiner. Maar niet ziek betekent pertinent niét dat je het virus niet kunt overdragen. Een kleine kans is nog steeds een kans.

Ik heb niet zoveel zin om hier een bron bij te zoeken eerlijk gezegd.


Hier toch nog even een bron :)

https://www.groene.nl/artikel/noordelij ... edewerkers
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 23 Mrt 2020 13:48

Re: Kinderen en de maatregelen mbt Corona

We hebben net een uur in het zonnetje in een speeltuin gespeeld waar verder niemand was (verbaasde me!). Toen er een ander kindje kwam zijn we weggegaan, zoals ik met zoontje af had gesproken. Het was echt heerlijk, zo als enige in de speeltuin. Wel alsnog heel goed handen gewassen daarna.
Let's discover the world together.
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:06

Bericht 24 Mrt 2020 07:21

Re: Kinderen en de maatregelen mbt Corona

Uitgangspunt is dat er zo min mogelijk kinderen gebruik maken van de noodopvang, ten eerste om verspreiding te voorkomen en ten tweede om die plekken die er zijn vrij te houden voor kinderen waarvan beide in een cruciaal beroep werken maar die normaal de opvang zelf onderling kunnen regelen.
<<

Anoniem304

Bericht 08 Apr 2020 09:43

Re: Kinderen en de maatregelen mbt Corona

Gaan sommige kinderen hier nog (gewoon) naar opa en oma als die niet in een risicogroep vallen?
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 08 Apr 2020 09:55

Re: Kinderen en de maatregelen mbt Corona

Ja bij ons passen beiden op.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 08 Apr 2020 10:01

Re: Kinderen en de maatregelen mbt Corona

Nee, hier niet.
2012 & 2016
<<

Anoniem276

Bericht 08 Apr 2020 10:08

Re: Kinderen en de maatregelen mbt Corona

Wij ook niet
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5349

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 08 Apr 2020 10:15

Re: Kinderen en de maatregelen mbt Corona

Hier wel. Mijn ouders zijn nog relatief jong (begin 50) en gezond.
10.04.17
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers