Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Soep maken voor morgen. Div vragen!

<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 02 Nov 2013 15:03

Soep maken voor morgen. Div vragen!

Hello, ik ga zo een enorme pan courgettesoep maken. (krijg eters morgen) Ik begrijp dat ik die morgen gewoon op kan warmen. Maar wat er eventueel over is, kan ik dat dan invriezen en later weer opnieuw opwarmen?

En dan nog iets, ik wil optioneel ook kokosmelk erin verwerken maar i.c.m. bovenstaand verhaal is dat zeker niet handig? Tips anyone?

Oja, en zelfgemaakteneiersalade op basis van kwark. Kan je dat een dag van te voren maken of is het lekkerder op de dag zelf?

Ehm, tot zover mijn vragen geloof ik. Thanx.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 02 Nov 2013 15:05

Re: Soep maken voor morgen. Div vragen!

Ik weet niet zeker of het goed is om soep meerdere keren opnieuw te verwarmen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 02 Nov 2013 15:48

Re: Soep maken voor morgen. Div vragen!

Nee? Dan wacht ik maar tot morgen..
<<

Anoniem 42

Bericht 02 Nov 2013 18:13

Re: Soep maken voor morgen. Div vragen!

Ik doe het zelf wel maar ik weet dat het afgeraden wordt. Eigenlijk snap ik niet goed waarom, want elke keer als die soep gekookt wordt, zijn alle bacterieen weer dood. Maar het heeft schijnbaar wel met houdbaarheid te maken dat het officieel niet mag. Maar ik heb er nog nooit wat van gekregen. En de soep gaat er ook niet slechter van smaken, vind ik.
<<

Anoniem 42

Bericht 02 Nov 2013 18:15

Re: Soep maken voor morgen. Div vragen!

Eiersalade vind ik een dag later zelfs lekkerder dan de dag waarop het gemaakt is, want dan zijn de verschillende smaken van de ingredienten goed 'gemengd'.
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 02 Nov 2013 22:00

Re: Soep maken voor morgen. Div vragen!

Ik heb vandaag soep gemaakt (pastinaaksoep) en wat over is, blijft gewoon in de pan en wordt morgen weer opgewarmd. Dat kan net zo goed als er kokosmelk in zit. Heb ik ook al vaker gedaan en de soep wordt er niet anders op.

Je kunt soep ook invriezen en weer opwarmen, ook niks mis mee en ook dat heb ik vaker gedaan en ik leef nog steeds... :wink:
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 02 Nov 2013 22:09

Re: Soep maken voor morgen. Div vragen!

Ik zou hem zelf niet opnieuw opwarmen en daarna pas invriezen. Als je meteen invriest na bereiding of de soep een dagje van te voren maakt en dan de volgende dag opwarmt, lijkt me prima, maar niet de combinatie én opnieuw opwarmen én pas daarna invriezen. Ben een schijterd met dat soort dingen sinds ik een keer voedselvergiftiging heb gehad (was van eieren overigens).
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 02 Nov 2013 23:02

Re: Soep maken voor morgen. Div vragen!

Eieren is ook wel even iets anders dan soep...
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 03 Nov 2013 12:36

Re: Soep maken voor morgen. Div vragen!

Haha ja dat is zo, maar ik probeer nu gewoon op alle manieren te voorkomen dat ik weer op wat voor manier dan ook voedselvergiftiging krijg
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 03 Nov 2013 13:08

Re: Soep maken voor morgen. Div vragen!

Kan je niet een beetje opwarmen zodat je de rest kan invriezen? Dan is het nog wel goed.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 03 Nov 2013 13:10

Re: Soep maken voor morgen. Div vragen!

Ik heb hem net gemaakt, hij straat nu gewoon op het fornuis. Straks warm ik hem goed op en wat over is gooi ik in de diepvries. Mocht het niet meer lekker zijn, dan is het snel weer weggegooid.
<<

Jules

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 914

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:33

Bericht 03 Nov 2013 19:49

Re: Soep maken voor morgen. Div vragen!

Ik maak regelmatig grote pannen soep die dan soms 4 of 5 keer wordt opgewarmd. Ik vind het altijd prima smaken en ik heb er nog nooit wat van gekregen. Nu heb ik ook altijd soep met bouillon en groenten, geen vlees of melkproducten gebruik ik verder.
<<

Anoniem30

Bericht 03 Nov 2013 19:51

Re: Soep maken voor morgen. Div vragen!

Jules, ik doe het ook 2/3 opwarmen, maar eigenlijk hoorde ik dat het heel erg slecht is om te doen, ook bij bouillon. Waar bewaar jij het de overige momenten?
<<

Jules

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 914

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:33

Bericht 03 Nov 2013 20:00

Re: Soep maken voor morgen. Div vragen!

Gewoon in de koelkast! Laat wel de pan heel goed afkoelen voordat ik het terugzet hoor.

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers