Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Drie weken Corona Isolatie: een positieve noot

<<

Anoniem308

Bericht 19 Mrt 2020 09:02

Drie weken Corona Isolatie: een positieve noot

Ik dacht, zullen we behalve alle verdrietige zaken en spanning en moeilijkheden ook de positieve kanten benadrukken? In je gezin, met je werk, in de omgeving.

Ik zal beginnen. Mijn man werkt thuis, we zijn de hele week dus met zijn drieën thuis. Ik had nooit verwacht voor de bevalling nog zoveel tijd met zijn drieën door te kunnen brengen. Samen lunchen, in de tuin koffie drinken etc. Geeft ook een heleboel gezelligheid.
<<

Anoniem292

Bericht 19 Mrt 2020 09:07

Re: Drie weken Corona Isolatie: een positieve noot

Ik word blij van de reacties die ik krijg op ontvangen verjaardagskaartjes. Ik werd gisteren emotioneel bij een filmpje dat rond ging op FB: allemaal BN’ers die hun roots hier hebben liggen hadden lieve woorden voor het ziekenhuispersoneel opgenomen. Ik vind het bijzonder om te zien dat we voor mijn gevoel nu écht veel samen doen: elkaar helpen, de saamhorigheid, er voor elkaar zijn, alle prachtige initiatieven.
<<

Patsy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1687

Geregistreerd: 01 Jan 2019 10:13

Bericht 19 Mrt 2020 09:16

Re: Drie weken Corona Isolatie: een positieve noot

Toen ik hoorde dat de scholen zouden sluiten zag ik er als een berg tegenop. Maar eigenlijk vind ik het wel lekker zo. Meer tijd voor ons gezin, dat is waar het om draait, maar wat je zo makkelijk vergeet. Het thuisonderwijs vindt ik ook leuk om te doen, dat had ik nooit verwacht. Ook mijn zoons (vooral de oudste) genieten er echt van.

Ander bijkomend voordeel; De badkamer is in tijden niet zo goed schoongemaakt ?.
💙 25 februari 2014
💙 5 juni 2015
<<

ChiQ

Bericht 19 Mrt 2020 09:23

Re: Drie weken Corona Isolatie: een positieve noot

Lekker niet op tijd zitten om op het schoolplein te staan en t gezeik over wie er moet komen spelen vind ik best chill!
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 19 Mrt 2020 09:24

Re: Drie weken Corona Isolatie: een positieve noot

Fijn topic!

Ik kan jullie positieve noten niet allemaal onderschrijven maar vind het wel mooi om te zien dat het voor jullie zo werkt :)

Mijn eigen positieve noot:

- Het is zo rustig en sereen op straat. Ik geniet ervan om een rondje buiten te lopen met gegarandeerd veel personal space.
- Ik vind het positieve effect op het milieu fantastisch
- Ik vind het ergens wel lekker om in een soort cadans te komen van dagen die allemaal op elkaar lijken. De beperking van mogelijkheden geeft naast een boel frustratie ook een soort zekerheid binnen de onzekerheid, rust.
- De creatieve initiatieven om elkaar te helpen en de saamhorigheid vind ik ook ontroerend.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2382

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:09

Bericht 19 Mrt 2020 09:40

Re: Drie weken Corona Isolatie: een positieve noot

Ik vind de rust die het brengt wel fijn. Niet per se in huis, want ik ben doorgaans graag alleen thuis en dat zit er de komende tijd niet in ;-) Maar de rust in mijn hoofd en het idee dat iedere dag een race tegen de klok is. We hebben nu vaste tijden voor koffie, lunch en avondeten. 's Avonds samen tv kijken of een spelletje doen. Ik heb veel minder was te doen, hoef niet aan het inpakken van de schooltassen te denken.
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2502

Geregistreerd: 26 Mei 2016 18:46

Bericht 19 Mrt 2020 09:43

Re: Drie weken Corona Isolatie: een positieve noot

*Uitslapen met zijn viertjes. Normaal gezien vertrekt vriend vroeg zodat hij voor 17.30 thuis kan zijn. Zonder anderhalf uur reistijd blijft er tijd over om te slapen.

*Lunchen met het hele gezin. In de ochtend bereid ik wat voor met J, zoals boterhammen smeren of havermoutmuffins bakken. Die picknicken we dan in de tuin op.

*Verre wandelingen maken terwijl J fietst. Ik durf nooit heel ver te gaan omdat ze het ineens in haar hoofd kan krijgen en ik dan 2 kinderen en een fiets naar huis moet dragen. Nu kan ik altijd papa bellen als back up. Is nog niet nodig geweest, maar durf wel verder.
<<

Anoniem281

Bericht 19 Mrt 2020 10:14

Re: Drie weken Corona Isolatie: een positieve noot

De groepsapp van m'n werk is laaiend druk, we brainstormen veel, houden elkaar goed op de hoogte en geïnspireerd en het is echt leuk!
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 19 Mrt 2020 10:16

Re: Drie weken Corona Isolatie: een positieve noot

Ik vind de extra tijd met mijn gezin heel fijn. Zeker omdat onze zoon vorige week voor de derde keer dit jaar een aanval heeft gehad en er nu het vermoeden bestaat dat hij epilepsie heeft. We kunnen nu 24/7 zelf bij hem zijn en op hem passen. Ondanks de onzekerheid over de diagnose en de toekomst geeft dit wel veel rust.

Ook vind ik het fijn dat we geen wekker zetten en wakker worden wanneer de kinderen wakker worden, zo rond 7 uur is dat. Normaliter gaan onze wekkers om 6 uur.

Iedere dag samen lunchen met lekkere broodjes, een salade of een soepje vind ik ook erg leuk en gezellig.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 19 Mrt 2020 10:25

Re: Drie weken Corona Isolatie: een positieve noot

Ik vind het rustig wakker worden en het rustige avondritueel heel fijn. Geen gestress om optijd ergens te zijn. En 's avonds iets minder druk om de kinderen op een bepaalde tijd in bed te willen.

De vele artiesten die mooie liedjes schrijven of zingen nu vind ik ook mooi.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Anoniem279

Bericht 19 Mrt 2020 10:42

Re: Drie weken Corona Isolatie: een positieve noot

Ondanks alle narigheid heb ik het gevoel dat deze hele situatie de maatschappij heel veel goed doet. Iedereen is zich veel bewuster van een ander, veel meer bereid een ander te helpen, ik zie zoveel mooie initiatieven voorbij komen. Zo hartverwarmend allemaal.
<<

Fjell

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1579

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 19 Mrt 2020 10:49

Re: Drie weken Corona Isolatie: een positieve noot

Flo schreef:Ondanks alle narigheid heb ik het gevoel dat deze hele situatie de maatschappij heel veel goed doet. Iedereen is zich veel bewuster van een ander, veel meer bereid een ander te helpen, ik zie zoveel mooie initiatieven voorbij komen. Zo hartverwarmend allemaal.


Mooi gezegd. Daar sluit ik mij bij aan.

Ik heb elke dag 'tijd over' doordat ik geen reistijd meer naar werk heb (2.5 uur per dag). Nu heb ik pas door hoeveel dat scheelt.
-Jeg har det som plommen i egget-
<<

Anoniem316

Bericht 19 Mrt 2020 10:56

Re: Drie weken Corona Isolatie: een positieve noot

Voor mij voelt het alsof ik veel meer tijd heb, omdat de hele agenda dus leeg is. Hoewel ik dat in eerste instantie ergens ook heel verdrietig vond (want de muziek mis echt enorm..), geeft het ook veel ruimte om dingen op te pakken thuis.
Verder heb ik gisteren een hele leuke videocall gehad met 3 vrienden die ik normaalgesproken voornamelijk op de muziek tref. Even een uurtje gekletst over 3x niks. Zo fijn! Dat was anders nooit gebeurd.

En het besef dat niets vanzelfsprekend is, doet me wel weer even met beide voeten op grond staan.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 19 Mrt 2020 10:59

Re: Drie weken Corona Isolatie: een positieve noot

Ik ben best wel dankbaar om te merken dat ons leven niet heel erg verandert. Aan de ene kant is dat een gekke realisatie, dat ik normaal ook best aan huis gekluisterd bent, maar de impact is voor ons daardoor niet zo groot als voor anderen. Als ik lees wat voor stress sommige mensen nu ervaren met thuiswerken en kinderen thuis schoolwerk geven, vind ik dat behoorlijk pittig klinken en heb ik veel respect voor die mensen. Jullie doen het allemaal super zo ineens mega flexibel in een nieuwe rol stappen!!
Maar voor onszelf is de impact dus best wel laag en dat waardeer ik ook wel weer. Ik ben m'n eigen leven er meer door gaan waarderen.

En ik voel me ook dankbaarder voor kleine dingen, even een frisse neus halen, even vrienden of familie via de videochat spreken. Alle kleine dingen zijn veel groter.
Let's discover the world together.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 19 Mrt 2020 11:14

Re: Drie weken Corona Isolatie: een positieve noot

Op de avonden na en in het weekenden niet kunnen afspraken met anderen veranderd is er nauwelijks iets veranderd voor mij.

Positief:
- Lekker rustig op de weg naar het werk! Wat een verademing, want het is voor mijn gevoel nog rustiger op de weg dan tijdens de bouwvak en met de 100 km per uur die deze week is ingegaan verlies ik doordat het nu erg rustig is op de weg niet eens tijd. Lekker cruisecontrol aan en maar cruisen.
- Meer bordspelspellen. We hebben thuis afgesproken dat we elke avond minstens een bordspel te spelen, zodat we niet gelijk na het eten achter de tv ploffen. Dit ook omdat we nu niet naar de sportclubs etc kunnen gaan.
- Meer actief buiten zijn. Normaal gesproken ben ik al aardig actief buiten, maar deze week zo ongeveer om de dag. Mountainbiken heb ik al 2x gedaan deze week en ook hebben we rondje gewandeld.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 19 Mrt 2020 11:14

Re: Drie weken Corona Isolatie: een positieve noot

Op mijn werk zijn we extreem druk maar doen nu zulke toffe dingen en zijn enorm aan het innoveren. Voor een zorgorganisatie kunnen en doen we al veel maar ik heb net stuiterend mijn leidinggevende gebeld over een geslaagde test die ik gedaan heb.
2015 💙
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 19 Mrt 2020 12:09

Re: Drie weken Corona Isolatie: een positieve noot

ChiQ schreef:Lekker niet op tijd zitten om op het schoolplein te staan en t gezeik over wie er moet komen spelen vind ik best chill!


Hahah dit ja. Heel relaxt.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5349

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 19 Mrt 2020 12:11

Re: Drie weken Corona Isolatie: een positieve noot

Ik geniet echt van alle tijd samen met zoontje en ik kom helemaal tot rust.
Ik had het blijkbaar echt even nodig om iedere avond lekker op tijd mijn bed in te gaan, ik zit nu na een paar dagen al veel beter in mijn vel!
10.04.17
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1951

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:58

Bericht 19 Mrt 2020 12:12

Re: Drie weken Corona Isolatie: een positieve noot

Ik heb de ramen gewassen, zo lekker in het zonnetje! Het zwembad is gesloten, dus we gaan nu maar af en toe wandelen met dit fijne weer om toch wat beweging te krijgen.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 19 Mrt 2020 12:16

Re: Drie weken Corona Isolatie: een positieve noot

Dat er straks ineens meer mogelijk zal zijn qua thuis werken en thuis onderwijs.
Als ik zie hoeveel scholen ineens regelen dat de leerlingen thuis aan de slag kunnen. Dat de meeste scholen het ook voor elkaar gekregen hebben, natuurlijk zullen er nog wel kinderziektes zijn maar we laten zien waartoe we in staat zijn.

Dat het hierdoor misschien straks ook mogelijk wordt om buiten de schoolvakanties op vakantie te gaan, omdat afstandsonderwijs ineens wel mogelijk is. Ik denk echt dat het voor het onderwijs een hoop kan veranderen. Want nu zitten we niet meer vast in de hokjes. We moeten nu ineens 'vernieuwen'.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem326

Bericht 19 Mrt 2020 12:17

Re: Drie weken Corona Isolatie: een positieve noot

Ik vind het moeilijk om positief te zijn, omdat het zoveel verregaande gevolgen heeft voor heel veel mensen. Maar wat positieve noten:

- het gunstige effect op het milieu. Dat vind ik echt een positief punt.
- de kinderen spelen de hele dag buiten en genieten van de aandacht en het thuis zijn. Mijn zoon heeft het niet fijn op school en bloeit nu helemaal op. Ik doe ook niet aan home scooling. De kinderen krijgen omdat ze van eind december zijn toch kleuterverlening en ik geloof ook wel in democratisch onderwijs, dus dat proberen we nu mooi uit. En mijn kinderen gaan daar erg goed op. Ze kiezen er nu in ieder geval voor om van 9.00 tot 17.30 buiten te spelen.
- ik ben zelf ook meer buiten.
- ik heb geen haast
<<

Anoniem279

Bericht 19 Mrt 2020 12:22

Re: Drie weken Corona Isolatie: een positieve noot

Ohja het gunstige effect op het milieu inderdaad!
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 19 Mrt 2020 12:24

Re: Drie weken Corona Isolatie: een positieve noot

Ik vind het fijn om te ervaren dat er gevoelsmatig een hoop druk wegvalt door het wegvallen van veel afspraken. Mijn dagen bestaan opeens alleen nog maar uit werken, boodschappen doen, af en toe een rondje hardlopen en verder ben ik thuis. Zo vaak verlangde ik naar meer rust en ruimte in mijn agenda en nu is het er ineens.

Verder vind ik het heel mooi om te ervaren hoeveel waardering er eindelijk echt is voor alle mensen die in de zorg of andere onderbetaalde en ondergewaardeerde beroepen werken. Nu de echte crisis is losgebarsten blijken juist deze beroepen van groot belang te zijn.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem313

Bericht 19 Mrt 2020 13:34

Re: Drie weken Corona Isolatie: een positieve noot

Wat een rare gewaarwording moet dat zijn, Marin. De wereld in crisis en bij iedereen staat alles op zn kop, maar bij jou verandert er weinig.
Ben het met jou eens HGL, lastig om positieve dingen te benoemen bij iets dat zo verwoestend is. En alles wat positief is komt al snel uit een positie van privilege.
De rust die ik bij sommigen lees, ervaar ik totaal niet. Ben juist volledig overvraagd nu ik naast mn werk ook moet lesgeven en steeds thuis ben. Geen tijd meer voor sporten, of überhaupt iets voor mezelf. Maar goed, we moesten positieve dingen noemen he.
1) het milieu inderdaad
2) fijn om meer tijd met mijn kinderen te hebben
3) ik leer steeds meer mensen in mn buurt kennen, onder andere omdat ik mn met mijn jarige zoon ben gaan trakteren in de wijk.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 19 Mrt 2020 14:20

Re: Drie weken Corona Isolatie: een positieve noot

Caulfield schreef:Wat een rare gewaarwording moet dat zijn, Marin. De wereld in crisis en bij iedereen staat alles op zn kop, maar bij jou verandert er weinig.


Ja puur op persoonlijk vlak he, begrijp me niet verkeerd.
Let's discover the world together.
Volgende

Terug naar Nieuws & actualiteiten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers