Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hobby gezocht!

<<

Anoniem279

Bericht 18 Mrt 2020 08:55

Hobby gezocht!

Nu ik de komende tijd veel meer thuis zal zijn en ook niet zomaar even meer ergens heen kan, ben ik wat meer op zoek naar leuke hobby’s en wat tijdverdrijf. Ik wil niet alleen maar aan een scherm geplakt zitten dus Netflix/Disney+ zijn uiterste opties. Wat ik tot nu toe al heb:

- af en toe even een flinke wandeling maken of een blokje om
- een boek lezen
- Jan van Haasteren puzzels maken
- misschien toch weer op zoek naar een ouderwets gezellige penvriendin
- dot art (dingen als servies, stenen en kaarten versieren met verschillende patroontjes)
- en ik wil nog een set Sharpie stiften bestellen, gewoon omdat ik ze zo leuk vind maar ik heb nog geen idee wat ik ermee zou doen.

Iemand nog andere suggesties?
<<

Anoniem304

Bericht 18 Mrt 2020 09:06

Re: Hobby gezocht!

Misschien kan je nog iets met dit topic van eergisteren?

anti-verveeltips-t34106.html
<<

Anoniem304

Bericht 18 Mrt 2020 09:07

Re: Hobby gezocht!

Oh eer-eergisteren, sorry!
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 18 Mrt 2020 09:14

Re: Hobby gezocht!

Naaimachine kopen!
#teammaple🍁
<<

Anoniem279

Bericht 18 Mrt 2020 09:35

Re: Hobby gezocht!

Savi ja daar dacht ik ook al aan, maar ik zoek dus echt serieus een hobby. Zocht ik al een tijdje hoor, maar nu is een mooie gelegenheid om er ook echt wat meer mee te doen.

UN: ik heb een naaimachine! Alleen ik gebruik ‘m nooit omdat ik al niet snap hoe ik het draad erin moet krijgen ??‍♀️
<<

Anoniem316

Bericht 18 Mrt 2020 10:15

Re: Hobby gezocht!

Diamond painting? China levert op het moment heel snel :') (geen grap).
Ze verkopen ze geloof ik ook wel bij de Action.
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 18 Mrt 2020 10:16

Re: Hobby gezocht!

Kun je daar geen filmpjes van opzoeken op internet? Ik wil ook best op afstand kijken of ik je ermee kan helpen, vind ik leuk, dus als je wil mag je me een PM sturen. Als het je lukt en je het ook leuk vindt, kun je daar echt wel veel tijd mee vullen. Ik kom echt tijd te kort voor alle dingen die ik wil maken, mijn hoofd gaat sneller dan mijn handen kunnen ?

En anders misschien haken, borduren...
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Anoniem277

Bericht 18 Mrt 2020 12:51

Re: Hobby gezocht!

Flo schreef:Savi ja daar dacht ik ook al aan, maar ik zoek dus echt serieus een hobby. Zocht ik al een tijdje hoor, maar nu is een mooie gelegenheid om er ook echt wat meer mee te doen.

UN: ik heb een naaimachine! Alleen ik gebruik ‘m nooit omdat ik al niet snap hoe ik het draad erin moet krijgen ??‍♀️

YouTube! Welk merk heb je? Misschien kunnen we helpen
<<

Anoniem304

Bericht 18 Mrt 2020 12:54

Re: Hobby gezocht!

Flo schreef:Savi ja daar dacht ik ook al aan, maar ik zoek dus echt serieus een hobby. Zocht ik al een tijdje hoor, maar nu is een mooie gelegenheid om er ook echt wat meer mee te doen.

UN: ik heb een naaimachine! Alleen ik gebruik ‘m nooit omdat ik al niet snap hoe ik het draad erin moet krijgen ??‍♀️

Op YouTube kan je inderdaad alles vinden!

Ik vind zelf schilderen op nummer ook erg leuk!
<<

Anoniem277

Bericht 18 Mrt 2020 14:12

Re: Hobby gezocht!

Ik heb vanmorgen met strijkkralen gespeeld, samen met de kinderen. Was ook weer leuk!
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:00

Bericht 18 Mrt 2020 14:20

Re: Hobby gezocht!

sorry verkeerde topic ;)
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 18 Mrt 2020 14:25

Re: Hobby gezocht!

Anelisan schreef:
Flo schreef:Savi ja daar dacht ik ook al aan, maar ik zoek dus echt serieus een hobby. Zocht ik al een tijdje hoor, maar nu is een mooie gelegenheid om er ook echt wat meer mee te doen.

UN: ik heb een naaimachine! Alleen ik gebruik ‘m nooit omdat ik al niet snap hoe ik het draad erin moet krijgen ??‍♀️

YouTube! Welk merk heb je? Misschien kunnen we helpen
En de handleiding van je naaimachine, heb je die nog?

Ik heb alles geleerd met de handleiding en YouTube idd!
Gewoon beginnen zodra de draad er in zit. Mijn eerste werkjes zagen er echt niet uit. Maar als je iedere dag eventjes oefent gaat het echt rap en dan weet ik zeker dat je binnen een paar weken een tas in elkaar kunt zetten.
#teammaple🍁
<<

Anoniem279

Bericht 18 Mrt 2020 14:30

Re: Hobby gezocht!

Haha de naaimachine staat weer op m’n lijstje. Ik heb er eentje van de Ikea trouwens. Heb laatst m’n kast uit geruimd maar kon hem niet weggooien, want wie weet, óóit...

Verder staan er echt al leuke tips in dit topic!
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 16:20

Bericht 18 Mrt 2020 16:43

Re: Hobby gezocht!

Mijn tip zou ook puzzelen zijn! Ik hou van legpuzzels (meestal 1000 stukjes), maar ook gewoon puzzelboekjes vind ik leuk.
<<

Burgemeester Nicky

Gebruikers-avatar

Site Admin

Berichten: 5453

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:30

Bericht 30 Mrt 2020 11:51

Re: Hobby gezocht!

Het bericht/account van de spammer is verwijderd, bedankt voor het melden.
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2383

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:09

Bericht 30 Mrt 2020 12:00

Re: Hobby gezocht!

Ik vind handletteren een hele fijne bezigheid. Ik maak meestal kaartjes, dus je kunt er meteen ook een bestemming aan geven. In de keuken hebben we een krijtbord waar ik regelmatig een nieuwe spreuk op zet. Ik vind het echt rustgevend en de kinderen vinden het bovendien ook leuk, dus dan krijgen we makkelijk een uurtje om samen.
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Fjell

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1579

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:27

Bericht 31 Mrt 2020 11:01

Re: Hobby gezocht!

Handletteren vind ik ook heel fijn en ontspannen om te doen! Kom dan echt ook echt tot rust inderdaad. Je bent alleen bezig met het concentreren op het tekenen van de letters. Ik zoek op instagram vaak naar mooie voorbeelden die ik dan ga namaken.

Voorlopig verveel ik mij nog niet maar als ik dat wel ga doen overweeg ik om een keyboard te gaan afschaffen. Het lijkt mij erg leuk om daarop te leren spelen.
-Jeg har det som plommen i egget-
<<

Anoniem272

Bericht 01 Apr 2020 23:47

Re: Hobby gezocht!

Doen!!

Mijn zoon is zichzelf deze weken piano aan het leren op een digitale piano, met de methode Alfreds Basic Piano (gewoon van die ouderwetse lesboeken, bestaat al eeuwen). Van álle liedjes uit alle boeken van die methode staan op youtube filmpjes waarop je kunt zien hoe iemand het speelt. Ideaal :)

Over de Simply Piano app heb ik ook goede verhalen gehoord. Dat is volledig digitaal.
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 19:18

Bericht 02 Apr 2020 09:22

Re: Hobby gezocht!

Kleurboek voor volwassenen?
Heb zelf een kleurboek waarbij je moet kleuren op nummer, ook voor volwassenen dus echt kleine vakjes. Goede stiften bij de Action gekocht en ik ben alweer uren zoet :D
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Anoniem279

Bericht 02 Apr 2020 12:57

Re: Hobby gezocht!

Jaaa dank voor de leuke tips! Gekleurd heb ik al, druk bezig met puzzelen en ik heb zojuist een quarantaine fotografiecursus gekregen van mijn vriend ?❤️ Vier weken lang elke week flink wat videomateriaal + opdrachten om zo m’n camera te leren kennen. Wilde ik sowieso al doen maar dan in groepsverband, maar toen kwam de corona ertussen. Maar dit is ook een heel leuk alternatief.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 02 Apr 2020 13:17

Re: Hobby gezocht!

Oh leuk Flo!
Let's discover the world together.
<<

Fjell

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1579

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:27

Bericht 10 Apr 2020 16:24

Re: Hobby gezocht!

Filoria schreef:Doen!!

Mijn zoon is zichzelf deze weken piano aan het leren op een digitale piano, met de methode Alfreds Basic Piano (gewoon van die ouderwetse lesboeken, bestaat al eeuwen). Van álle liedjes uit alle boeken van die methode staan op youtube filmpjes waarop je kunt zien hoe iemand het speelt. Ideaal :)

Over de Simply Piano app heb ik ook goede verhalen gehoord. Dat is volledig digitaal.


Superleuk dat jouw zoon daarmee is begonnen! Ik zag inderdaad ook al veel apps voorbij komen. Het leren piano spelen is zo een stuk leuker en makkelijker dan vroeger denk ik.

Ik ben begin mei jarig dus ik zit er aan te denken om dan een keyboard te vragen van mijn ouders/vrienden. Kan ook prima op afstand bezorgd worden :smile:
-Jeg har det som plommen i egget-

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers