Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Thuiswerken in crisistijd

<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 27 Dec 2020 09:19

Re: Thuiswerken in crisistijd

Ik mag m’n kinderen ook naar de noodopvang brengen.
Ik doe dat niet. De noodopvang zit verschrikkelijk vol en ze vragen ouders het zo veel mogelijk zelf op te lossen.

Dat wordt afzien die twee weken.
#teammaple🍁
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:47

Bericht 27 Dec 2020 11:24

Re: Thuiswerken in crisistijd

dat is hier ook UN, iedereen maakt ineens gebruik van de noodopvang en blijkt op de een of andere manier een cruciaal beroep te hebben of er nu wel voor te kiezen gebruik te maken van de opvang waar ze het de vorige keer thuis op hebben gelost
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 27 Dec 2020 12:04

Re: Thuiswerken in crisistijd

Ik denk dat er wel verschil is tussen drukte in noodopvang voor kinderen tot 4 jaar en noodopvang voor schoolgaande kinderen. Bij die laatste groep hebben de leerkrachten een dubbelrol, namelijk online lessen verzorgen en voor een deel fysieke noodopvang, dus dat kan snel overvol en erg druk worden. Voor de opvang van kinderen tot 4 jaar lijkt me dat hetzelfde hoeveelheid personeel nu minder kinderen aangeboden krijgt. Hier is het in ieder geval zo dat de opvang waar m'n zoon van 2 heen gaat niet nog kinderen zonder regulier contract hoeft op te vangen, dat was tijdens de 1e golf anders.

Daarnaast denk ik dat geen enkele baan geschikt is om thuis te combineren met je kinderen. Vanuit huis lesgeven (cruciale sector) icm kinderen werkt niet, maar vanuit huis vergaderen/telefonische bereikbaarheidsdienst/überhaupt concentreren werkt natuurlijk ook niet.

Wij mogen officieel wel gebruik maken van de noodopvang, dit hebben we in de eerste golf niet gedaan. In januari gaan we dit wel doen voor de jongste (2 jaar), de oudste (4 jaar) houden we wel thuis van de noodopvang.
Je zou van een afstandje hier dus prima een oordeel over kunnen vellen, want waarom lossen we het zelf niet op? Maar voor nu vinden wij dit acceptabel, de opvang van de jongste vindt het totaal geen enkel probleem en die weken worden voor ons iets draaglijker. Gemakkelijk wordt het nog steeds niet, maar we komen het vast wel door 💪
<<

Rejoy

Kwebbel

Berichten: 319

Geregistreerd: 16 Dec 2018 00:18

Bericht 27 Dec 2020 12:26

Re: Thuiswerken in crisistijd

Bolus26 schreef:dat is hier ook UN, iedereen maakt ineens gebruik van de noodopvang en blijkt op de een of andere manier een cruciaal beroep te hebben of er nu wel voor te kiezen gebruik te maken van de opvang waar ze het de vorige keer thuis op hebben gelost


De ervaring is echter ook dat veel mensen gemerkt hebben dat het thuis eigenlijk helemaal niet zelf op te lossen is als je gewoon door moet werken.
Hier heeft het in ieder geval heel veel boosheid, verdriet en frustratie opgeleverd. Ik denk dat daar ook wel wat meer oog voor mag zijn. Corona is een ramp natuurlijk, maar de neveneffecten van dergelijke maatregelen moeten ook niet onderschat worden. Ik denk dat de meeste mensen vooral hun best doen om 't enigszins acceptabel draaiend te houden en met het voorjaar in het achterhoofd, lijkt me het wel redelijk logisch dat meer mensen voor noodopvang kiezen.
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:47

Bericht 27 Dec 2020 15:22

Re: Thuiswerken in crisistijd

@rejoy dat snap ik hoor,het was vanuit.mij ook geen oordeel maar constatering. Zoals ik al.eerder in dit topic aangaf sta ik echt niet te juichen.

Mensen zijn mijn inziens ook minder "bang" als de vorige keer en/of andere vlakken zoals (mentaal) welbevinden gaan zwaarder wegen. De prijs van de keerzijde van de maatregelen vind ik sowieso erg hoog.

Wat ik wel bijzonder vind is dat er zoveel meer mensen in aanmerking lijken te komen voor de noodopvang. Als alsnog de groepen op de opvang en school vol zitten schiet de maatregel/sluiting het doel voorbij lijkt me. Maar ik snap wel dat mensen er gebruik van maken als het mag
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 27 Dec 2020 18:53

Re: Thuiswerken in crisistijd

Bolus verbaast je dat echt dat er zoveel mensen van gebruik mogen maken? Het is 1 van de 2 ouders. En zoals bv de voedselsector moet breed gezien worden. Dus hierdoor krijg je al mega veel mensen.
2015 💙
<<

Anoniem307

Bericht 27 Dec 2020 19:18

Re: Thuiswerken in crisistijd

Ik heb geen kinderen. Maar wel een hond. Mijn hond houdt zich niet stil als er een buurman langsloopt, of een hond, of een eekhoorn (jaaaa, we hebben eekhoorntjes in de tuin) of wanneer hij aandacht wil. Nu gaat het om een hond en als het echt te erg wordt, dan doe ik hem in de bijkeuken met de buitendeur open, zodat hij kan spelen. Maar ik snap daarom heel erg goed dat ouders met cruciale beroepen hun kinderen vaker naar de opvang te brengen. Het is namelijk amper te doen om afgeleid te worden door de kinderen en om te functioneren op je werk. Ik merk het dus aan mijn hond. :)

Nu niet denken dat ik kinderen met huisdieren vergelijk, want dat is absoluut niet wat ik wil zeggen, maar wel dat ze beiden als stoorzender kunnen dienen tijdens de uit te voeren werkzaamheden. Waarbij de hond gewoon naar de bijkeuken kan, maar dat doe je niet met een kind.
<<

Anoniem313

Bericht 27 Dec 2020 20:22

Re: Thuiswerken in crisistijd

Was het maar waar! Ik heb niet eens een bijkeuken 😩
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:47

Bericht 27 Dec 2020 22:04

Re: Thuiswerken in crisistijd

Minx schreef:Bolus verbaast je dat echt dat er zoveel mensen van gebruik mogen maken? Het is 1 van de 2 ouders. En zoals bv de voedselsector moet breed gezien worden. Dus hierdoor krijg je al mega veel mensen.


Het verbaast me niet dat het er zoveel zijn,wel dat de regel zo is IPV beide ouders werkend in een cruciaal beroep bijvoorbeeld.Omdat het op deze manier z'n doel mijn inziens voorbij schiet

En als ik het van familie/collega's etc werkend in de kinderopvang/onderwijs hoor dat r deze keer zoveel gebruik van gemaakt wordt lijkt mij dat het effect van de hele sluiting veel minder zal zijn.

Maar goed ik vind het sowieso zeer bijzonder dat de scholen gesloten worden,maar dat is een andere discussie...

Dus logisch en begrijpelijk dat er gebruik van gemaakt wordt maar welk effect wil je als overheid op.deze manier bereiken,dat vraag ik me wel af...
<<

Anoniem307

Bericht 28 Dec 2020 07:18

Re: Thuiswerken in crisistijd

Caulfield schreef:Was het maar waar! Ik heb niet eens een bijkeuken 😩


Niet? Ik heb er zelfs twee. Een bijkeuken voor wasmachine, droger, vriezer en 2e koelkast en een bijkeuken achter die bijkeuken voor Jack. We willen eigenlijk de muur uitbreken, maar dat schijnt een ellendige draagmuur te zijn... Zooo jammer. :nopompom:
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 28 Dec 2020 08:37

Re: Thuiswerken in crisistijd

Kinderen en jonge honden zijn soms vrij goed te vergelijken hoor 😂
Snap wel dat je afgeleid wordt door Jack Isles!
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 28 Dec 2020 10:43

Re: Thuiswerken in crisistijd

Isles schreef:
Caulfield schreef:Was het maar waar! Ik heb niet eens een bijkeuken 😩


Niet? Ik heb er zelfs twee. Een bijkeuken voor wasmachine, droger, vriezer en 2e koelkast en een bijkeuken achter die bijkeuken voor Jack. We willen eigenlijk de muur uitbreken, maar dat schijnt een ellendige draagmuur te zijn... Zooo jammer. :nopompom:


Zo gek is dat niet hoor dat mensen geen bijkeuken hebben. Hebben wij ook niet. In mijn directe kring zit maar 1 gezin met een bijkeuken.
2015 💙
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 28 Dec 2020 13:21

Re: Thuiswerken in crisistijd

Of de garage wordt deels als bijkeuken gebruikt. Hier staat bijv. de vriezer, frituur en de aardappelen/uien in de garage.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 28 Dec 2020 13:52

Re: Thuiswerken in crisistijd

Ik heb niet eens een garage? Ook geen bijkeuken trouwens.
#teammaple🍁
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 28 Dec 2020 14:28

Re: Thuiswerken in crisistijd

Ik ook niet. Maar zou je daar ook je man in kunnen zetten als ie teveel herrie maakt?
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 28 Dec 2020 14:41

Re: Thuiswerken in crisistijd

Ja hoor.
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2525

Geregistreerd: 04 Okt 2017 09:46

Bericht 28 Dec 2020 15:42

Re: Thuiswerken in crisistijd

Caro schreef:Ik ook niet. Maar zou je daar ook je man in kunnen zetten als ie teveel herrie maakt?

Zet hem in de auto!
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3086

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 28 Dec 2020 16:07

Re: Thuiswerken in crisistijd

Of buiten?
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 28 Dec 2020 16:47

Re: Thuiswerken in crisistijd

Als ik wifi in de auto had gehad, was ik er zelf wel in gaan werken.

Ik heb geen bijkeuken en geen garage. Wel ductape.
R. 2013
D. 2016
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2525

Geregistreerd: 04 Okt 2017 09:46

Bericht 28 Dec 2020 18:03

Re: Thuiswerken in crisistijd

Carra schreef:Of buiten?

Of in jouw schuurtje.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Anoniem307

Bericht 28 Dec 2020 22:04

Re: Thuiswerken in crisistijd

Mijn Wifi is tot de 31e zeer beperkt. Als de Wifi in huis goed is, dan verhuis ik naar mijn eigen werkkamer. Helaas is Jack aan het oefenen om die trap op te komen. :laughcry:
Vorige

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers