Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Thuiswerken in crisistijd

<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 10 Sep 2020 08:43

Re: Thuiswerken in crisistijd

Ik kan me voorstellen dat er ook een verschil in zit of je kinderen hebt rondlopen thuis. Niet om flauw te zijn hoor, maar de ene dag dat de kinderen naar de opvang zijn, is echt anders werken dan wanneer ze wel thuis zijn. Dan hoor ik ze toch de hele tijd en zodra ik beneden ben, ben ik met ze bezig. Wanneer ik echt alleen ben, kan ik de dag meer indelen als op kantoor (met even naar buiten tussen de middag ed). En dan moet ik er ook gewoon uit om ze te brengen en te halen.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Anoniem326

Bericht 10 Sep 2020 09:59

Re: Thuiswerken in crisistijd

Ik vind thuiswerken echt heel fijn. Ik ben veel productiever. Ik word veel minder afgeleid. Ik mis collega's wel, maar ik plan wel afspraken (tijdens werktijd) om samen koffie te drinken ergens in een horecagelegenheid. Voor mijn energie is het ook vele malen beter, want ik word heel moe van prikkels en druk in mijn hoofd. Ik kon vroeger na een werkdag geen gesprek meer voeren door de telefoon. Ik denk dat het voor introverte mensen echt een uitkomst is om thuis te werken.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 10 Sep 2020 11:08

Re: Thuiswerken in crisistijd

Arwyn schreef:Ik kan me voorstellen dat er ook een verschil in zit of je kinderen hebt rondlopen thuis. Niet om flauw te zijn hoor, maar de ene dag dat de kinderen naar de opvang zijn, is echt anders werken dan wanneer ze wel thuis zijn. Dan hoor ik ze toch de hele tijd en zodra ik beneden ben, ben ik met ze bezig. Wanneer ik echt alleen ben, kan ik de dag meer indelen als op kantoor (met even naar buiten tussen de middag ed). En dan moet ik er ook gewoon uit om ze te brengen en te halen.

Ja dat is ook wel zo. De dag dat vriend met dochter thuis is zou ik graag op kantoor werken. Ik zit soms veel aan de telefoon en ze slaapt overdag op dezelfde verdieping als ik werk, beneden hoor ik haar ook en vooral als ze wat zeurderig is heb ik er dan last van, terwijl vriend dan aangeeft dat er niks aan de hand is.
Al vind ik het ook wel weer als voordeel hebben dat ik haar lekker vaak zie ondanks 32u werken. Waardoor ik op vrije dagen ook makkelijker iets zonder haar plan.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 10 Sep 2020 21:18

Re: Thuiswerken in crisistijd

HollyGolightly schreef:Ik vind thuiswerken echt heel fijn. Ik ben veel productiever. Ik word veel minder afgeleid. Ik mis collega's wel, maar ik plan wel afspraken (tijdens werktijd) om samen koffie te drinken ergens in een horecagelegenheid. Voor mijn energie is het ook vele malen beter, want ik word heel moe van prikkels en druk in mijn hoofd. Ik kon vroeger na een werkdag geen gesprek meer voeren door de telefoon. Ik denk dat het voor introverte mensen echt een uitkomst is om thuis te werken.


Oh ja dat zeker, al merk ik dat ik thuis toch ook wel heel veel prikkels heb. Dat hoop ik dat nu opgelost is.

Ik had vandaag wel echt een heerlijke werkdag. Gezellig met een collega een subsidieaanvraag gedaan. We mochten niet met zn tweeen op kantoor zitten maar wel in een vergaderruimte ??‍♀️. Daarna nog even thuis gewerkt. Morgen wordt als het goed is mijn stoel ook geleverd en dan is vanaf maandag alles ergonomisch. Echt super fijn. Wat ook fijn is is dat ik het gewoon kan laten staan. Toen ik nog in de woonkamer werkte ruimde ik toch elke dag alles op.
2015 💙
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 22 Dec 2020 21:38

Re: Thuiswerken in crisistijd

Hoe staan jullie nu in het thuiswerken? Wij zitten sinds een aantal maanden weer thuis en nu ik vakantie heb merk ik dat het er behoorlijk ingehakt heeft. Ik zie ook als een berg op tegen de eerste weken van januari als we weer thuis moeten gaan werken met kinderen thuis.
2015 💙
<<

Anoniem328

Bericht 22 Dec 2020 22:08

Re: Thuiswerken in crisistijd

Ik vind het ook pittig weer. Je hoort/ziet de kinderen toch veel, ook als er wel oppas is of als mijn man thuis is. En daardoor ben ik snel afgeleid, minder gefocust, overprikkeld en moe. En ik mis m'n collega's en de fijne kantoorenergie.

Af en toe moet ik 1 dag op kantoor werken voor werkzaamheden die echt niet vanuit huis kunnen en dat is dan zo'n verademing.
<<

Anoniem313

Bericht 22 Dec 2020 22:15

Re: Thuiswerken in crisistijd

Minx schreef:Hoe staan jullie nu in het thuiswerken? Wij zitten sinds een aantal maanden weer thuis en nu ik vakantie heb merk ik dat het er behoorlijk ingehakt heeft. Ik zie ook als een berg op tegen de eerste weken van januari als we weer thuis moeten gaan werken met kinderen thuis.


Ugh, same. Terwijl ik normaliter een prima thuiswerker ben, hou helemaal niet van kantoor en de praatjes pot en al het gedoe eromheen. Maar nu heb ik allemaal leuke nieuwe klussen en ik mis de energie die daarmee gepaard zou moeten gaan.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 22 Dec 2020 22:27

Re: Thuiswerken in crisistijd

Nou ja dat en het onderling sparren. Mijn spreekwoordelijke emmertje zit vol. Mijn hoofd loopt echt over. Ik hoop echt dat ik de komende weken weer ff wat meer tot rust kom want jeetje wat was dit een heftig jaar.
2015 💙
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 22 Dec 2020 23:11

Re: Thuiswerken in crisistijd

Ik vind het wel pittig. En fulltime werken thuis, en voor de kinderen zorgen. Veel koffie momenten met mij collega's dus ik voel me niet alleen, maar ik mis pauze en even niets aan mijn hoofd.
R. 2013
D. 2016
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 23 Dec 2020 07:41

Re: Thuiswerken in crisistijd

Ik heb wel even nieuwe energie gekregen omdat ik een stabureau heb gekocht. Dat vind ik heel fijn en daardoor elke dag ook wel weer meer zin om naar m’n plekje te gaan.

Maar ik mis werk heel erg en de gezelligheid en het makkelijke overleg. En het kletsen met collega’s met wie ik verder niet samenwerk. Dat zijn er echt tientallen en die spreek ik dus nu gewoon nooit. En ik zie erg op tegen de weken na de vakantie met de lockdown...
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem313

Bericht 23 Dec 2020 07:59

Re: Thuiswerken in crisistijd

Dat laatste vooral. Zonder kinderen lukt het me wel. Maar twee kinderen thuis, shifts verdelen, brrr. Ik was tijdens de vorige lockdown van 7h tot 21h in touw en ging dan maar slapen.
<<

kerel

Lady-post-a-lot

Berichten: 1384

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:24

Bericht 23 Dec 2020 08:03

Re: Thuiswerken in crisistijd

Precies wat je zegt, Caulfield: ik heb toch al geen baan dat ik veel op kantoor ben, voor mij maakt het niet veel uit, maar wanneer kun je eens gewoon uit staan? Wanneer hoef je niet naar je mail, je telefoon of je eigen ideeen te kijken? Ik merk gewoon echt dat ik moe ben, dat ik nu al een paar vakantiedagen bezig ben met mezelf even uit zetten.. Zin om nog lekker twee weken bij te slapen :)
<<

Anoniem326

Bericht 23 Dec 2020 08:04

Re: Thuiswerken in crisistijd

Ik vind volledig thuiswerken prima. Ik ben ook echt productiever, maar ik zou in een ideale situatie wel af en toe collega’s zien. Maar dan niet van 9 tot 5 in overvolle kantoortuin.

Maar thuiswerken met kinderen vind ik een haast onmogelijke opgave en uiterst stressvol. De twee weken na de kerstvakantie ga ik me bezwaard voelen naar mijn ouders (veel oppassen), schuldig naar mijn kinderen omdat ik ze steeds tot stilte moet manen (zij kunnen er weinig aan doen dat ze kleuter zijn) en ik ga falen om ze als een enthousiaste instagram moeder thuisonderwijs te geven en ik ga me schuldig en opgejaagd voelen omdat ik mijn werk niet af ga krijgen.
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:47

Bericht 23 Dec 2020 08:33

Re: Thuiswerken in crisistijd

Voor die 2 weken leg ik me er bij neer dat ik minder productief ga zijn als de kinderen er zijn.

Ik kan m'n werk vanuit thuis sowieso minder goed doen en maar de helft van de taken dus dat geeft wat ruimte. De vorige keer dat de scholen dicht gingen was ik enorm gestresst vermoeid en dat wil ik deze twee weken echt voorkomen. Dan werk ik de weken erna wel wat extra onder schooltijd
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 23 Dec 2020 09:03

Re: Thuiswerken in crisistijd

Ik heb nu bijna drie maanden gewerkt en ga 4 januari weer beginnen. Mag dan heel even naar kantoor komen, moet ook spullen ophalen natuurlijk en krijg wat uitleg, maar daarna ook weer verder vanuit huis. Ben heel benieuwd hoe dat gaat om op die manier ingewerkt te worden, lijkt me best intensief via Teams. Maarrr het grote voordeel is dat m'n dochter gewoon naar de opvang mag komen, dus dat scheelt echt. Het wordt bij mij dus wennen aan überhaupt weer werken en m'n hersenen activeren.

Zit-stabureau hadden we al sinds de zomer, dus daar ga ik weer aan werken en m'n vriend weer aan de eettafel. Heb nu nog een ergonomische muis besteld en er komt een nieuwe monitor, ultrawide en curved. Ben benieuwd hoe dat werkt!
❤ 7 juni 2018
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 23 Dec 2020 09:28

Re: Thuiswerken in crisistijd

Ik vind het nog steeds heerlijk om thuis te werken :smile: In ons nieuwe huis gaan we op zolder voor ons allebei een eigen werkkamer maken. Ik wil structureel 1-2 dagen per week thuis blijven werken, m’n vriend ook.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 23 Dec 2020 11:15

Re: Thuiswerken in crisistijd

Ik zou nog jaren kunnen thuis werken, maar dan zonder twee kinderen erbij. Ik heb zulke lieve kinderen maar zodra ik moet bellen breken ze alles af. Heb de schermtijd al verhoogd naar 2uur exclusief school spelletjes. Maar 😭😭😭 ik ben kapot
R. 2013
D. 2016
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:47

Bericht 23 Dec 2020 11:26

Re: Thuiswerken in crisistijd

Spencer schreef:Ik zou nog jaren kunnen thuis werken, maar dan zonder twee kinderen erbij. Ik heb zulke lieve kinderen maar zodra ik moet bellen breken ze alles af. Heb de schermtijd al verhoogd naar 2uur exclusief school spelletjes. Maar 😭😭😭 ik ben kapot



dat dus, ze kunnen zich uren prima vermaken totdat ik aan de telefoon of in de meet ben.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 23 Dec 2020 16:17

Re: Thuiswerken in crisistijd

Ik roep heel hard dat ik het vanaf 4 januari anders ga doen dan bij de eerste keer. Maar weet nu al dat ik daar in ga falen. Ik voel me ook opgejaagd dan, ik voel mijn werk in mijn nek hijgen maar wil ook mijn kinderen niks te kort doen.
Ik hoop heel hard dat het bij 2 weken blijft want de eerste week kan ik het denk ik wel oke regelen, de tweede week wat minder met alle afspraken die ik al heb staan. Ik heb mijn ouders nu al voor 2 dagen ingeschakeld. Ik heb me wel voorgenomen om savonds geen afspraken (online) te maken, dat deed ik de eerste keer wat de betekende dat ik scohtends om half 8 al achter de laptop zat en savonds om half 10 nog steeds. Dat ga ik nu echt niet doen want ik was gesloopt. Savonds mijn mail checken vind ik niet erg en zal ik ook wel doen maar dat is anders dan echte afspraken.
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem307

Bericht 23 Dec 2020 16:46

Re: Thuiswerken in crisistijd

Op het werk roepen collega's constant dat ze weer naar kantoor willen en dat alles weer moet worden zoals het was. Dat wil ik helemaal niet. Thuiswerken bevalt me meer dan prima en de vrije tijd die ik erbij heb gekregen (zonder 3u reistijd per dag) wil ik helemaal niet kwijt. Het enige wat ik wil is een werkkamer en een goede internetverbinding. Ik ben dan ook in de afgelopen 10 maanden (10 omdat ik ziek werd voor de lockdown) 2x terug geweest. En op de lekkere broodjes na, mis ik inmiddels al helemaal niets meer.

Al vanaf het begin is duidelijk dat we nooit meer volledig naar kantoor terugkeren. Maar ik zie nu al op tegen de 1 of 2 keer per week. Het hoeft van mij echt niet (meer).
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 23 Dec 2020 18:55

Re: Thuiswerken in crisistijd

Wij hebben maandag in onze lunchpauze even snel een werkplek gemaakt boven met een gekregen bureau. Gisteren heb ik op m'n werk een stoel en scherm opgehaald en nu hebben we een werkplek boven.
Smorgens is hij van mij en smiddags van J.
Ik heb m'n uren anders ingedeeld zodat ik 1 hele dag werk en 4 halve dagen zodat E ook aandacht krijgt en uitgelaten kan worden.
Voor deze week heeft het goed gewerkt.

@Bliss: ik wordt ook online ingewerkt. Valt me alles mee. Het is goed te doen met schermdelen enzo. Je hebt ook allebei volledige focus omdat er minder afleiding is. Ik ben er niet ontevreden over, al zou ik liever gewoon naar kantoor gaan.
Ben daar nu pas 2x geweest en voorlopig niet mag ik niet meer.

Ik zou een combi van thuis en op kantoor heel fijn vinden straks.
30-04-2017
<<

Anoniem336

Bericht 26 Dec 2020 14:19

Re: Thuiswerken in crisistijd

Bliss schreef: Maarrr het grote voordeel is dat m'n dochter gewoon naar de opvang mag komen, dus dat scheelt echt.


Maar jouw nieuwe baan valt niet meer onder de 'kritieke' beroepen, toch?
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 26 Dec 2020 14:32

Re: Thuiswerken in crisistijd

Het thuiswerken an sich vind ik bij vlagen heeeel saai zo zonder collega's, maar verder prima te doen.
De komende drie weken thuiswerken met de kinderen om me heen is een heel ander verhaal..
Heb al wel direct besloten me niet in allemaal bochten te wringen zoals in maart en april. Dit keer springen m'n ouders ook alsnog bij, dus het hoeft gelukkig ook niet elke/hele dag gecombineerd te worden. Maar gaat wel weer erg vermoeiend worden, dat zeker. Vooral wanneer man ook 's avonds aan het werk is. Zolang het bij deze weken blijft, is het wel te overzien denk ik.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 26 Dec 2020 14:38

Re: Thuiswerken in crisistijd

Ik ben wel een beetje klaar met thuiswerken. Ik ben er absoluut voorstander van om in de ‘normale’ situatie meer thuis te werken, maar ik heb er echt moeite mee om met m’n collega een team te vormen (zij is nieuw in een nieuwe functie in onze organisatie). En dat breekt me op.

Toen de lockdown werd aangekondigd heb ik mijn vakantie om gezet. Ik zou afgelopen week vrij zijn en mijn man de hele kerstvakantie. Dus op die manier hebben we drie weken gedekt. In de week erna hebben we wat hulptroepen. Mijn man werkt in een buitendienst functie dus we kunnen thuis ook niet afwisselen. Ik werk nu hij thuis is (als enige) op kantoor, zo kan ik me in ieder geval focussen.
L2014 & H2017
<<

Anoniem307

Bericht 26 Dec 2020 22:10

Re: Thuiswerken in crisistijd

Mijn collega's mogen hun kinderen ook nog steeds naar de opvang brengen. Wij schijnen onder de cruciale beroepen te vallen. Dat is wel fijn. :)
VorigeVolgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers