Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Thuiswerken in crisistijd

<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6197

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 12 Aug 2020 13:08

Re: Thuiswerken in crisistijd

Diegene die moet bellen/vergaderen moet er naar mijn mening zoveel mogelijk aan doen daar de ander niet bij te storen. Ook niet met filmpjes of ander geluid. Vooral als dat relatief simpel op te lossen is met oordopjes of op je eigen kamer werken.
Ik heb geen add maar zou ook echt niet kunnen werken zo.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11577

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 12 Aug 2020 13:23

Re: Thuiswerken in crisistijd

Oh ja idd, de persoon die geluid maakt moet even weg. Zo doe je dat op kantoor toch ook. Met thuis werken misschien irritant maar het is niet anders. Vriend en ik werken daarom ook niet tegelijk thuis. Hij moet veel bellen en ik ben aan het bellen of klussen aan het doen waarbij ik moet focussen. Niet ideaal dus samen thuis werken.

Gelukkig moeten/mogen wij weer veel naar kantoor en vriend werkt ook weer zoals normaal dus zitten we elkaar niet in de weg. Tegen de tijd dat we een ander huis hebben komt er ook een werkkamer, dat is een eis die we allebei hebben.
2015 💙
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 12 Aug 2020 13:31

Re: Thuiswerken in crisistijd

Ok, dus het is niet gek om de afspraak te willen maken 'degene die geluid maakt gaat weg'? Ik voelde me daar een beetje bezwaard bij omdat hij er geen probleem mee heeft als ik hier en daar even bel (maar dat gebeurt dus bijna nooit en ik heb zelf altijd al de neiging weg te lopen dan haha) en hij het ook niet kan helpen dat zijn werk zoveel gepraat is.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 12 Aug 2020 13:34

Re: Thuiswerken in crisistijd

Nee da’s absoluut geen gekke afspraak!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11577

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 12 Aug 2020 13:38

Re: Thuiswerken in crisistijd

Lijkt me overigens ook niet de bedoeling dat jij al zijn vergaderingen mee kan luisteren. Beetje discretie van zijn kant kan ook geen kwaad.
2015 💙
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 12 Aug 2020 13:41

Re: Thuiswerken in crisistijd

Minx schreef:Lijkt me overigens ook niet de bedoeling dat jij al zijn vergaderingen mee kan luisteren. Beetje discretie van zijn kant kan ook geen kwaad.


Gaat toch nergens over, of de kleur oranje of geel millenials beter zal aanspreken in een doritos reclame enzo.. :12: :12:
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11577

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 12 Aug 2020 14:02

Re: Thuiswerken in crisistijd

Whatever schreef:
Minx schreef:Lijkt me overigens ook niet de bedoeling dat jij al zijn vergaderingen mee kan luisteren. Beetje discretie van zijn kant kan ook geen kwaad.


Gaat toch nergens over, of de kleur oranje of geel millenials beter zal aanspreken in een doritos reclame enzo.. :12: :12:


??? heb sowieso een hekel aan ‘de millenial’ en al dat soort termen.
2015 💙
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11577

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 09 Sep 2020 15:58

Re: Thuiswerken in crisistijd

Ik ben helemaal blij. Toen wij hoorden dat bij mijn werk alles aangescherpt werd heb ik besloten dat het logeerbed weg moet en er een bureau zou komen. Ik zag de afgelopen dagen al dat de bureaus bij Ikea weer hard gingen en vanochtend om 10:01 stond ik in het gangpad waar de bureaus lagen en heb toen het laatste bureaublad gekocht die er was van de soort die ik wilde. Nu nog wachten tot de bureaustoel binnen komt en dan heb ik thuis ook een ergonomische werkplek. Echt zo fijn!
2015 💙
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 09 Sep 2020 16:31

Re: Thuiswerken in crisistijd

Wat fijn Minx! Dat scheelt echt veel.

Ik heb een 'kantoortje' met een bureau en een bureaustoel en ook een extra groot beeldscherm, dus ergonomisch zit het bij mij wel goed, maar ik merk dat ik het mentaal allemaal echt even niet meer trek. Alle dagen zijn hetzelfde en zit ik thuis. In het weekend ben ik ook veel thuis, vooral in de weekenden dat mijn man werkt, want jemig, waar moet ik heen met drie kinderen. M'n leven voelt echt als een enorme sleur van thuis hangen. En juist door dat gehang thuis heb ik ook geen energie meer om leuke dingen te doen buiten de deur. Alles voelt als teveel werk en teveel gedoe op het moment. Ik word gewoon moe van mezelf.

Mijn man kan natuurlijk gewoon regulier werken (hoe kan het ook anders als brandweerman) dus hij merkt deze sleur niet zo, en ik merk dan weer dat hij zich aan mijn passieve houding ergert. Wat ik me kan voorstellen, maar ik weet gewoon oprecht even niet hoe ik eruit moet komen.

Herkent iemand dit gevoel en zo ja, wat doen jullie hieraan? Ik heb gelukkig kunnen onderhandelen dat ik één dag per week naar kantoor mag, hiep hoi! En ik ga ook wel eens bij mijn oma in het tuinhuisje werken, maar daar is dan weer geen ergonomische werkplek, dus dan krijg ik weer snel last van m'n schouders en nek.

♥♥
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11577

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 09 Sep 2020 17:16

Re: Thuiswerken in crisistijd

Oh ja dat gevoel herken ik ook, ik merk ook echt dat ik daarin zoekend ben. Dat was ook 1 van de redenen dat ik een fijne werkplek wilde hebben dan heb ik ten minste nog een beetje het idee dat ik naar mijn werk ga.
2015 💙
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 09 Sep 2020 17:20

Re: Thuiswerken in crisistijd

Ik merk niet per se dat ik ook in m’n vrije tijd weinig wil doen maar wel dat ik echt energie kríjgen mis. Dat kreeg ik enorm van m’n werk. Thuis niet of minder. Ik push mezelf wel om veel vaker te bellen ipv te mailen naar collega’s en om iedereen ook te vragen hoe het gaat enzo, niet meteen de vraag erin te gooien waar ik voor bel. Die kleine contacten geven dan toch wat energie.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 09 Sep 2020 17:26

Re: Thuiswerken in crisistijd

Heel herkenbaar, Elliot! Laatst mocht ik een paar uur een uitleg geven op locatie aan een paar secretaresses en ik kreeg er gewoon energie van om er even uit te zijn! Thuis duren de dagen zó lang en zijn zo saai. Ik word er ook echt lamlendig van.

Maar goed, over een paar weken ben ik werkloos. In elk geval kan ik dan wel iets buiten de deur gaan ondernemen. ?
❤ 7 juni 2018
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 09 Sep 2020 17:41

Re: Thuiswerken in crisistijd

Elliot, vervelend dat je man er geïrriteerd door raakt. Het is ook lastig als je allebei zo'n andere belevingswereld hebt qua werk.

Ik zit nu voor het eerst in meer dan een half jaar op de plek waar ik vroeger vaak zat om te werken. Heel gek om hier weer te zijn. Overdag werk ik nog steeds gewoon thuis - ik zit hier omdat mijn dochter nu theaterles heeft en ik die anderhalf uur altijd gebruik om nog wat te werken, maar, nou ja, wel gek dus.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem316

Bericht 09 Sep 2020 18:46

Re: Thuiswerken in crisistijd

Ik herken het heel goed Elliot. Mijn productie wat werk aangaat, werd daarvan nu ook niet bepaald beter. Want het boeide ook nog eens niemand wat ik deed. Het voelde haast weer alsof ik thuis zat met mijn burn-out.

Inmiddels mogen we weer naar kantoor af en toe en dat is wel een welkome afleiding. Is dat voor jou nog niet mogelijk?
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 09 Sep 2020 20:28

Re: Thuiswerken in crisistijd

Oh toch wel fijn om te lezen dat jullie het (al dan niet deels) herkennen.

Minx, dat maakt ook echt verschil vind ik, als je ergens “naartoe” moet, ook al is dat dan de zolder of een kamer die je alleen voor werk gebruikt ofzo. Om die reden ga ik dus af en toe bij m’n oma zitten, haha.

Zora, dat is inderdaad ook een goeie! Gister heb ik veel telefonisch overlegd met een collega en dat was zo gezellig ook. Het ging wel gewoon over werk, maar even met elkaars zaken meedenken en overleggen gaf echt energie. Zo fijn! Ook wel een goeie tip dus, bel je collega’s eens op :)

Bliss, ik hoop voor je dat je snel iets anders hebt natuurlijk, maar ik ben wel benieuwd of je de dagen thuis minder vervelend ervaart als je vrij bent om gewoon te chillen :)

Susan, ik kan het mijn man niet kwalijk nemen hoor, ik snap ook wel dat het voor hem vervelend is dat ik steeds maar klaag en een beetje op de bank hang. Maar vervelend is het wel.

Dee, hier is het nog tot iig januari thuis, tenzij dat tot onoverkomelijke problemen leidt. Ik mag dus wel de maandag op kantoor werken, omdat mijn schoonmoeder dan hier in huis op de tweeling past. Maar dat is echt een uitzondering en ik spreek dan dus ook niemand omdat al m’n collega’s wel thuis zijn.

♥♥
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 09 Sep 2020 21:38

Re: Thuiswerken in crisistijd

Heel herkenbaar Elliot.
Hier idd ook sowieso nog tot januari thuis en man, dat duurt lang.. Ik zit idd ook hele dagen thuis. Er zijn dagen dat ik gewoon letterlijk niet buiten kom (behalve misschien in de tuin) en dat maakt het er ook echt niet beter op.
In de zomer ging ik nog regelmatig 's avonds een stuk wandelen, maar nu het eerder donker wordt lukt dat ook niet altijd meer. En hier idd ook een man voor wie het leven de hele dag gewoon is doorgegaan, waardoor hij zich er ook niet echt in herkent.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 09 Sep 2020 21:54

Re: Thuiswerken in crisistijd

Ja dat het eerder donker wordt heb ik het nu ook extra zwaar mee zeg. Zeker als het dan ook nog zo regenachtig is... de kamer waar ik zit is dan gewoon een donker hol. Wel gezellig met sfeerlichtjes haha maar niet echt een kantoor/werksfeer.

Elliot, op die manier contact houden/zoeken is vrees ik echt de toekomst, voor mijn werk iig wel. Ik zal echt maandenlang heel veel collega’s niet meer (bij elkaar) zien. Het duurde een tijd voor dat besef er kwam maar je moet toch die gesprekjes op de gang en bij de koffieautomaat een beetje proberen te vervangen vind ik. Het is zo’n belangrijk onderdeel van je (plezier in je) werk!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4506

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 09 Sep 2020 22:03

Re: Thuiswerken in crisistijd

Ja, ik vind dat ook pittig hoor Elliot. Zeker omdat ik alleen woon. Ik ga nu 2 dagen per week naar kantoor en alle andere dagen sport ik zodat ik toch nog onder de mensen ben. Na 2 dagen thuis werken merk ik ook echt dat ik veel minder energie heb.
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2086

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:04

Bericht 09 Sep 2020 22:13

Re: Thuiswerken in crisistijd

Voor mij helaas ook heel herkenbaar. Ik merk wel dat het helpt als ik mijzelf dwing om wel dingen buiten de deur te doen, al is het maar een rondje lopen. Ik heb er meestal geen zin in en het rondje begint ook wel te vervelen, maar uiteindelijk voel ik me wel iets beter als ik het wél doe. En ik probeer wat vaker met mensen af te spreken bij mij of bij hun thuis, al is het maar voor een kopje thee. Dan spreek in tenminste ook nog eens iemand.
<<

Anoniem307

Bericht 09 Sep 2020 22:57

Re: Thuiswerken in crisistijd

Ben ik de enige die het heerlijk vindt? Het helpt misschien wel dat ik mijn collega's de hele dag en elke dag op de groepsapp spreek. Een collega was twee weken met vakantie en toen ze terugkeerde had ze 1400 ongelezen berichten. En zelfs in het weekend helpen we elkaar. Collega's foon was gecrashed en als ik dat dan lees en de oplossing op de telefoon heb staan, waarom zou ik dan niet helpen? Maar goed, ik hoorde gisteren dat er wordt verwacht dat we binnenkort twee om drie gaan werken. Twee dagen op kantoor en drie dagen thuis. Dat vind ik vooralsnog nogal een opgave. Het bevalt me prima thuis. In de pauzes loop ik even van mijn werkplek. Ik loop met de hond of volg een deel Koffietijd. Ik hoef niet zo nodig terug naar kantoor.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 09 Sep 2020 23:11

Re: Thuiswerken in crisistijd

Hé Elliot, ik snap je helemaal. Ik vond het heel vermoeiend om moeder te zijn op de plek waar ik werk en andersom. Alleen maar thuis en als je uit je werk komt kan je niet even bijkomen maar je bent gelijk thuis. Ik vond het vermoeiend en ben heel blij dat je bij ons mag kiezen tussen thuis of kantoor, ik zit echt al tijden weer op kantoor.

Misschien kun je voor 1 dag of bijvoorbeeld 2 ochtenden een flexwerkplek huren of een collega zoeken die het zelfde heeft en dan af en toe samen bij iemand thuis werken?

Wat ik ook wel deed was na het werk nog even een kwartiertje boven blijven voordat ik weer me ging mengen met man en kinderen, even tijd voor jezelf.

Mocht je er echt mentale klachten door krijgen zou ik wel adviseren om toch nog eens in gesprek te gaan over de mogelijkheden met je werkgever.
R. 2013
D. 2016
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6197

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 09 Sep 2020 23:21

Re: Thuiswerken in crisistijd

Nee hoor Isles, ik vind het ook heerlijk. Ik ondervind wel nadelen maar heb per saldo meer energie en tijd voor dingen die ik leuker vind dan werk. Al zou ik dit niet voor eeuwig willen, in deze tijd van m'n leven vind ik dit fijner dan veel maar kantoor moeten. Ik zou wel heel graag 1 dag naar kantoor gaan, maar dan wel in de situatie dat ik daar ook meerdere collega's zie. En dat is het nu toch niet helaas.
Ik zie bij collega's ook erg een verschil tussen mensen die ook energie krijgen van op kantoor met collega's werken en deze situatie vreselijk vinden, en anderen waarbij naar kantoor gaan energie kost en die hier goed op gedijen. Hopelijk wordt na corona dit zo geregeld dat mensen als ze willen veel thuis kunnen werken en die dat juist niet willen, meer op kantoor.
Voor degenen die nu minder wandelen omdat het eerder donker wordt. Wandelen jullie niet in het donker?

Oh Elliot als je vooral thuis moet werken en in het weekend vaak alleen bent met 3 kinderen zou ik ook helemaal gaar worden thuis!
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 10 Sep 2020 06:35

Re: Thuiswerken in crisistijd

Om daar nog even op te reageren: ik zie zeker nadelen en ervaar die vooral dus in minder energie, maar ook echt veel voordelen. We hebben in ons gezin veel minder stress, minder gedoe qua halen en brengen, geen reistijd, vriend hoeft nooit meer naar het buitenland these days, er is altijd iemand thuis voor onze klussen/verbouwingen etc. En qua inhoud van m’n werk gaat het zeker niet minder goed. Ik zou zeker een combi heel fijn vinden in de toekomst.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem307

Bericht 10 Sep 2020 06:53

Re: Thuiswerken in crisistijd

Ook al vind ik het thuiswerken heerlijk en gedijt mijn hondje er super op, ik snap Elliot ook. Het is natuurlijk elke dag hetzelfde. Je staat op om te gaan werken en op het eind van een werkdag zit je nog steeds thuis. Ik heb het geluk dat ik op een afdeling zit, die de hele dag met elkaar kletst via de groepsapp (stel je eens voor dat we op kantoor zitten. :P ), maar ik heb ook een collega van mijn opleidingsgroep die de hele dag met helemaal niemand praat van zijn afdeling. Gewoon niet. Ze hebben geen klik met elkaar, hebben niets met de app, gewoon niet gezellig. Hij kiest er dan ook voor om zo vaak als mogelijk is en er op kantoor plek is, om terug naar kantoor te gaan. Gewoon voor wat menselijk contact, om de sleur te doorbreken. Is op kantoor werken helemaal geen optie, Elliot? Gewoon een dagje per week, zodat je weer het gevoel hebt iets anders te doen dan tussen je eigen vier muren te zitten?
<<

Anoniem304

Bericht 10 Sep 2020 07:49

Re: Thuiswerken in crisistijd

Ze werkt 1 dag per week op kantoor ?

Ik snap het ook wel, vond het echt vreselijk. En als gezin hadden we eerder 10x meer stress dan minder, aangezien G. thuis was en ik ziek van de zwangerschap. Dan zou nu anders zijn natuurlijk.
Maar toch ben ik blij dat we weer gewoon naar kantoor mogen.
VorigeVolgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers