Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe verzorg jij opvang voor je kinderen?

<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10389

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 17 Mrt 2020 11:41

Re: Hoe verzorg jij opvang voor je kinderen?

Oo wat slecht Kees!!!
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2829

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 17 Mrt 2020 13:25

Re: Hoe verzorg jij opvang voor je kinderen?

Nieske, ook bij 1 ouder in vitaal beroep kan je opvang krijgen. Mits je geen andere mogelijkheden hebt, dacht ik.
<<

Anoniem284

Bericht 17 Mrt 2020 13:38

Re: Hoe verzorg jij opvang voor je kinderen?

Ja werd gister nog bij Jinek gezegd door de directeur van de brancheorganisatie dacht ik. Volgens mij is je opvang niet ok bezig als ze dit weigeren. Heb je de situatie uitgelegd en dan weigeren ze alsnog?
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5878

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 17 Mrt 2020 13:49

Re: Hoe verzorg jij opvang voor je kinderen?

Vooralsnog ben ik nog op kantoor ivm het verplicht aanwezig zijn van een BHV medewerker zo lang de kantoren nog geopend zijn. Maar ik ben benieuwd hoe lang dat laatste nog zo gaat zijn, meer dan 80% werkt al thuis en er wordt veel gespeculeerd dat de panden uiteindelijk helemaal dicht gaan.

Voor nu ben ik 2.5 dag in de week thuis en zorg ik voor de kinderen en pakt mijn man de overige dagen op. Zijn werk ligt nagenoeg stil, hij is alleen druk met alle annuleringen verwerken maar kan daar geen hele werkdagen mee vullen.

We hebben vanmorgen een oud bureau van zolder en een goede bureaustoel naar beneden verhuisd. We hebben een ensuite woonkamer en nu al het speelgoed van de kinderen naar de zitkamer verhuisd en het bureautje in de eetkamer staan. Zo kan mijn man als hij moet bellen ed de jongens naar de zitkamer sturen met de deuren dicht maar ze wel gewoon in de gaten houden en ook als ze in de achtertuin spelen kan hij ze gewoon zien.

Vanmiddag gaat mijn man schoolwerk met de oudste op halen. Ik heb wat knutsel ideeen opgezocht en wat werkbladen van de Bobo geprint want dat vind mijn zoon leuk om te doen. Gisteren en vandaag een deel van de dag moeten ze zichtzelf toch wat meer zelf vermaken dan normaal. Morgen geef ik ze dan weer de volle aandacht.

Mijn schoonouders passen eigenlijk nooit op en mijn schoonmoeder is als doktersassistent nu druk aan het werk ook. Mijn ouders zijn ons vangnet bij ziekte ed van de kinderen, maar wonen wel ver weg dus ze hebben geen structurele oppas dag. Wij vragen ze nu niet om extra bij te springen, ik wil ze gewoon niet voor die keus stellen nu. Mijn ouders zijn wel beide gezond maar mijn vader is toch al 70 en het is gewoon niet echt nodig dus dan vragen we het ook niet.
Voor mijn broer geldt hetzelfde wat betreft het vangnet en ook hij heeft geen beroep op mijn ouders gedaan, zonder dat we daar samen over gesproken hebben, ik vermoed dat hij er hetzelfde in staat.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10389

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 17 Mrt 2020 14:26

Re: Hoe verzorg jij opvang voor je kinderen?

Mijn man kreeg net mail van zijn leidinggevende, dat wanneer de partner in een vitale functie werkt, hij als werknemer calamiteitenverlof op mag nemen. Dat vind ik nou wel zo netjes!
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2098

Geregistreerd: 08 Nov 2018 16:38

Bericht 17 Mrt 2020 14:31

Re: Hoe verzorg jij opvang voor je kinderen?

Mijn werk is gesloten dus ik heb het probleem niet. Mijn zusje regelt onderling met collega´s die ook kinderen hebben, dat ze om de beurt oppassen. Is dat nog een idee Kees? In het ergste geval zou ik mijn dochter meenemen naar mijn werk. Niet wenselijk hoor want ze wordt dan heel druk maar goed, iedereen weet wat er aan de hand is lijkt me. Maar ik weet niet in hoeverre jouw werk dat toelaat natuurlijk. Wij krijgen vooralsnog gewoon betaald. Wellicht dat dit over gaat in bijzonder verlof.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9475

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 17 Mrt 2020 14:32

Re: Hoe verzorg jij opvang voor je kinderen?

Ik ben met verlof, dus dochter is fulltime bij mij, waar ze normaal wel naar de opvang zou gaan. Mijn man moet thuis werken, maar zit in de blokhut bij mijn ouders. En komt thuis lunchen.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8166

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 17 Mrt 2020 14:40

Re: Hoe verzorg jij opvang voor je kinderen?

DronkenTaart schreef:Mijn werk is gesloten dus ik heb het probleem niet. Mijn zusje regelt onderling met collega´s die ook kinderen hebben, dat ze om de beurt oppassen. Is dat nog een idee Kees? In het ergste geval zou ik mijn dochter meenemen naar mijn werk. Niet wenselijk hoor want ze wordt dan heel druk maar goed, iedereen weet wat er aan de hand is lijkt me. Maar ik weet niet in hoeverre jouw werk dat toelaat natuurlijk. Wij krijgen vooralsnog gewoon betaald. Wellicht dat dit over gaat in bijzonder verlof.

E is 2, die ga ik niet bij mensen laten die haar niet kennen en die zij niet kent.
Heb ook al voorgesteld om ze mee te nemen maar dat was natuurlijk niet de bedoeling.
Echt, ik ben woedend en wanhopig. Ik voel me zo in 2en getrokken en onbegrepen.
30-04-2017
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10389

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 17 Mrt 2020 14:42

Re: Hoe verzorg jij opvang voor je kinderen?

Kees, waar woon jij?
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8166

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 17 Mrt 2020 14:53

Re: Hoe verzorg jij opvang voor je kinderen?

E-L tussen Breda en Roosendaal.
30-04-2017
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 17 Mrt 2020 15:06

Re: Hoe verzorg jij opvang voor je kinderen?

Wat ontzettend vervelend Kees. Je werkt toch op een HR afdeling? Ik kan serieus niet zoveel bedenken dat je in zo'n functie niet thuis zou kunnen doen? Of ligt het aan de systemen?
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8166

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 17 Mrt 2020 15:09

Re: Hoe verzorg jij opvang voor je kinderen?

Ik zit nu al heel dag dingen te doen die ik ook prima thuis kan doen.
Maar we gaan ws werktijdverkorting aanvragen, ws willen ze daarom bezetting op kantoor want dat zal wel wat telefoontjes opleveren.

Maakt me overigens niet minder boos of wanhopig maar daar is geen ruimte voor hier. Echt de tranen springen me steeds weer opnieuw in mn ogen.
30-04-2017
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10389

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 17 Mrt 2020 15:11

Re: Hoe verzorg jij opvang voor je kinderen?

Hmm dat is wel een eindje helaas. Anders had ik je graag uit de brand geholpen!
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8166

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 17 Mrt 2020 18:38

Re: Hoe verzorg jij opvang voor je kinderen?

Sam schreef:Hmm dat is wel een eindje helaas. Anders had ik je graag uit de brand geholpen!

?
30-04-2017
<<

Anoniem277

Bericht 17 Mrt 2020 18:48

Re: Hoe verzorg jij opvang voor je kinderen?

Ik zou mij er bijna voor ziek melden. Zo belangrijk is dat werk volgens mij niet dat het echte noodzaak is om op kantoor te zitten?
Dus ik zou beginnen met hoesten en neus ophalen.
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2376

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 17 Mrt 2020 22:03

Re: Hoe verzorg jij opvang voor je kinderen?

Als ik moet werken (kinderopvang) werkt mijn man thuis, zo goed als lukt.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3499

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 17 Mrt 2020 22:29

Re: Hoe verzorg jij opvang voor je kinderen?

Ik werk vanuit huis, sowieso ivm zoon, en ik mag niet komen ivm klachten. Vriend werkt, deels, thuis om elkaar af te wisselen.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4414

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 17 Mrt 2020 22:41

Re: Hoe verzorg jij opvang voor je kinderen?

Gympie schreef:Ja werd gister nog bij Jinek gezegd door de directeur van de brancheorganisatie dacht ik. Volgens mij is je opvang niet ok bezig als ze dit weigeren. Heb je de situatie uitgelegd en dan weigeren ze alsnog?


Vanmorgen gebeld (door locatie zelf) dat onze kinderen niet mogen komen en eind van de middag een algemene mail van de organisatie dat het inderdaad wel zo is met één ouder in cruciaal beroep. Morgen maar weer even bellen...

Ik heb een gestript rooster met lessen via Google meet. Verder veel bereikbaar zijn voor individuele begeleiding, ook via google meet of chat/mail. Donderdag mijn eerste les, ben benieuwd!
december 2016
juli 2019
<<

Anoniem279

Bericht 17 Mrt 2020 22:55

Re: Hoe verzorg jij opvang voor je kinderen?

Niekske schreef:Bazinga, wat een fijne meedenkende werkgever trouwens! Mooi dat het ook zo kan.

Ik weet nog steeds niet hoe mijn werk er komende weken uitziet. De communicatie van school uit is echt waardeloos. Maar we weten in elk geval wel dat we geen opvang hebben, dus mijn vriend is 4 dagen in de week huisvader komende weken vrees ik :laughcry: ik vind het wel stom dat er niet landelijk een duidelijke afspraak is over wel of geen opvang voor kinderen met één ouder in een cruciaal beroep. Maar goed... mijn vriend legt zich erbij neer dat hij nu alleen op mijn mamadag kan werken. Wel ontzettend fijn!

Die regel is er wel landelijk en die is niet heel moeilijk: als er 1 ouder een vitaal beroep heeft en de ander niet en je krijgt de opvang écht niet geregeld, dan heb je recht op opvang. Als jouw vriend vier dagen huisvader kán zijn en het redt om zijn werk alleen op jouw mamadag te doen, wat ik min of meer uit jouw verhaal opmaak, dan is er voor jullie geen noodzaak en heb je heel zwart-wit gezien geen recht op opvang. Je moet het echt zien als noodopvang, opvang in het uiterste geval, als er níéts anders geregeld kan worden en beide ouders niet van werk weg kunnen blijven, geen opa’s, oma’s, buren, etc etc zijn die kunnen helpen. En bedenk: als je beiden een niet cruciaal beroep had gehad, dan hadden jullie het ook op deze manier moeten regelen. Het is hard, maar het is niet anders.

Die directeur van de branchevereniging Kinderopvang heeft bij Jinek wat dat betreft echt onrust gezaaid. We kunnen de regels niet zo soepel hanteren als hij heeft aangegeven.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 18 Mrt 2020 07:51

Re: Hoe verzorg jij opvang voor je kinderen?

Mijn man kan niet thuiswerken (brandweer) dus wij kunnen de last niet echt delen. Gelukkig is mijn werkgever heel flexibel. Ik zou volgens mij wel recht hebben op wat opvang, maar de baby’s zijn allebei ziek en D. heeft ook een snotneus, dus ze kunnen niet gaan.

Mijn moeder is mantelzorger voor m’n oma van 94 en m’n schoonmoeder zit in een risicogroep, dus oma’s gaan ook niet lukken.

Kortom; ik ben overdag drie kindjes aan het entertainen en probeer in de avonden als alles op bed ligt de spoedeisende dingen op te pakken. Vandaag heeft mijn man een roostervrije dag, dus hoop dat ik vandaag iets meer kan doen. Alleen die zieke baby’s zijn best huilerig, dus ik vrees het ergste.

♥♥
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 18 Mrt 2020 07:54

Re: Hoe verzorg jij opvang voor je kinderen?

Overigens hoef ik geen verlof op te nemen, mijn werkgever noemt het overmacht en vertrouwt erop dat iedereen zich zoveel inzet als lukt binnen de situatie.

♥♥
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17384

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 18 Mrt 2020 08:25

Re: Hoe verzorg jij opvang voor je kinderen?

Gympie schreef:Ligt er toch ook aan in welke toestand je ouders zijn en wat ze er zelf in willen. Ik vind niet dat dat algeheel uitgesloten kan worden. Ik heb zelf de opa en oma gevraagd of het wel verstandig is en of ze nog wel willen en zij willen echt nog heel graag. Ik ga niet maanden hun kleindochter op die manier van ze weg houden. Ze hebben een hele close band en kunnen zelf goede afwegingen maken wat wel/niet. Ondanks dat m’n schoonmoeder wel risicogroep is overigens. Maar ik ga echt niet tegen mijn schoonmoeder zeggen dat oppassen niet mag als ze zelf wijs en oud genoeg is om haar keuze daar in te maken.


Dat kun je natuurlijk wel zeggen als je dat zelf wil. Ieder moet zijn eigen verantwoordelijkheid nemen, en zeker als je schoonmoeder in een risicogroep zit zou ik haar dan helpen met de (juiste) keuze. Alle beetjes helpen! Flattenthecurve!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 09:52

Bericht 18 Mrt 2020 09:00

Re: Hoe verzorg jij opvang voor je kinderen?

Wij werken beide vanuit huis en hebben dus ook de beide kinderen thuis. Ik vind het moeizaam. De jongste kan natuurlijk niet even lekker een halfuurtje wat voor zichzelf gaan doen ofzo. De oudste wel, maar die laten we dus ook al dingen voor zichzelf doen als we druk zijn met de jongste, dus dan heb je die momenten al opgebruikt. We proberen af te wisselen dat we beide zóveel mogelijk bij onze overleggen kunnen aansluiten , maar het is rommelig en onrustig. Dus we gaan kijken of volgende week gewoon vaste blokken/ dagdelen kunnen maken in plaats van huidige gatenkaas. Maar goed mogen niet klagen, want ons beider werk wel heel flexibel en redelijk vanuit huis te doen.

Mijn ouders komen niet meer oppassen. Ze wonen op 2 uur rijden, dus dat past sowieso niet meer in het weinig-verplaatsen beleid. En in hun provincie nu nog relatief weinig gevallen en wij zouden t in theorie al wel bij ons kunnen dragen, dus dat risico wil ik niet nemen.
Mijn ouders houden zich ook wel aan alle richtlijnen natuurlijk, maar ze zijn wel eigenwijs als in “wij zijn gezond en sterk dus ons gebeurt niks”. Mn vader is 70 dus ik zou zeggen wel degelijk risicogroep ?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 18 Mrt 2020 09:42

Re: Hoe verzorg jij opvang voor je kinderen?

Ik ben wel echt heel blij dat m'n zus en zwager het serieus nemen en mn moeder niet op laten passen. Ze is pas 61 maar ze vinden 't gewoon geen prettig idee. Ik ben blij dat zij dat ook vinden.
Let's discover the world together.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12154

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 18 Mrt 2020 10:12

Re: Hoe verzorg jij opvang voor je kinderen?

Marin schreef:Ik ben wel echt heel blij dat m'n zus en zwager het serieus nemen en mn moeder niet op laten passen. Ze is pas 61 maar ze vinden 't gewoon geen prettig idee. Ik ben blij dat zij dat ook vinden.


Dat is echt goed van hun, waren mijn broer en schoonzus maar zo. Die hebben de kinderen maandag gewoon bij mijn ouders gebracht. Mijn vader valt in een risicogroep met copd en astma
Afbeelding
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers