Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Tips ramen wassen

<<

Anoniem292

Bericht 15 Mrt 2020 14:52

Tips ramen wassen

Het wordt hoog tijd om mijn ramen te wassen maar er zijn 1001 manieren voor geloof ik. Dus bij deze: wat is jouw ultieme schoonmaaktip rondom het wassen van de ramen?
<<

Neno

Kletskop

Berichten: 503

Geregistreerd: 09 Feb 2020 09:45

Bericht 15 Mrt 2020 15:35

Re: Tips ramen wassen

Hier heb ik een van de groothandel afkomstige wisser en wollen ‘insopper’ daar krijg ik mijn ramen het fijnst mee schoon, drupje dreft in het sopje.

Had ook zo’n Kärcher window ding maar die vond ik helemaal niet fijn.

Na de afgelopen stormen kunnen de ramen wel een beurt gebruiken.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11578

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 15 Mrt 2020 15:38

Re: Tips ramen wassen

Dreft maakt mijn vriend de ramen ook mee schoon werkt echt fantastisch.
2015 💙
<<

Anoniem279

Bericht 15 Mrt 2020 16:14

Re: Tips ramen wassen

Dreft! Mijn vriend is glazenwasser geweest en gebruikt niks anders meer voor de ramen.
<<

Anoniem315

Bericht 15 Mrt 2020 16:58

Re: Tips ramen wassen

Ik gebruik een gele en een groene doek van Jemako en ben daar al jaren heel blij mee. Je gebruikt dan alleen water en dat vind ik fijn voor het milieu.
<<

Anoniem292

Bericht 15 Mrt 2020 20:21

Re: Tips ramen wassen

Dreft heb ik wel in huis. Ga ik dat eens proberen!
<<

Anoniem332

Bericht 15 Mrt 2020 20:55

Re: Tips ramen wassen

Maar alleen een emmer met lauw water en een beetje dreft? Geen spiritus?
<<

Anoniem292

Bericht 15 Mrt 2020 21:10

Re: Tips ramen wassen

Ja zo had ik het wel opgevat Housebird. Mocht het anders zijn hoor ik dat graag voordat ik morgen mijn ramen te lijf ga ?
<<

Cloud

Noob

Berichten: 41

Geregistreerd: 09 Aug 2019 12:52

Bericht 15 Mrt 2020 22:45

Re: Tips ramen wassen

Ik heb 2 doeken van Prowin. De ene maak je nat met water en daar doe je het raam mee af en met de andere doek droog je het raam vervolgens. Ik vind ze ideaal. Ik ben niet echt een schoonmaakprinses maar zo heb ik op een makkelijke manier schone ramen.
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 19:18

Bericht 16 Mrt 2020 00:34

Re: Tips ramen wassen

Ik heb zon wisser van Leifheit, waar je met klittenband zo'n stoffen strip op kunt plakken. Dus je sopt je raam in, trekt t stofje eraf en dan kun je ook meteen wissen.
Ik gebruik altijd spul van HG. Doe echt al jaren met die fles want je hoeft maar een druppeltje e gebruiken.
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 16 Mrt 2020 07:26

Re: Tips ramen wassen

Ik heb een doekje van Norwex, dat is zo'n tupperware iets, maar man, dat doekje is mijn leven met een peuter haha. Ik maak het nat en doe er vervolgens alle spiegels mee, de tv, de ramen waar we bij kunnen en als laatste nog even deurtjes van oven en magnetron en deur koelkast en alles is streeploos en pluisloos schoon, zonder 1 keer tussendoor te hoeven schoonspoelen.

1 keer in half jaar doe ik de ramen even met een zeem en zeepsop om echt even te ontvetten, maar verder is het doekje mijn vriend.
Afbeelding
Afbeelding
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 16 Mrt 2020 11:23

Re: Tips ramen wassen

Ik gebruik spiritus en een doek om na te drogen, zo heb ik het van mijn moeder geleerd en dat werkt prima eigenlijk.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 16 Mrt 2020 21:40

Re: Tips ramen wassen

Exogenesis schreef:Ik gebruik een gele en een groene doek van Jemako en ben daar al jaren heel blij mee. Je gebruikt dan alleen water en dat vind ik fijn voor het milieu.


Ik heb sinds kort die doeken (twee blauwe maar het gaat denk vooral om de structuur) maar wat een genot! Zo zeem je even snel je ramen en dat is met een "baby" wel fijn!
⁠♡♡♡
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 16 Mrt 2020 21:43

Re: Tips ramen wassen

Ik laat het bij voorkeur doen door een glazenwasser, dat is mijn tip ?

De binnenkant doe ik wel zelf, warm water met een paar drupjes afwasmiddel er in. Dat gaat prima!
Als er alleen een paar vieze vingerafdrukken op zitten maak ik het ook wel eens schoon met glassex en zo'n microvezeldoekje.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers