Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


KDV én peuteropvang?

<<

Anoniem304

Bericht 09 Mrt 2020 17:11

Re: KDV én peuteropvang?

Marin schreef:Haha ja behalve dat 't wel echt alleen ochtendjes zijn. Die vliegen wel echt voorbij!

En dat klinkt als een prima oplossing om haar dan af en toe extra te brengen. Haar kdv klinkt wel echt als de coolste die ik ken!

Ze heeft woensdag nog een kalfje geboren zien worden. :love:
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 09 Mrt 2020 17:13

Re: KDV én peuteropvang?

O, dat lijkt mij zo leuk, zo'n kinderdagverblijf op zo'n boerderij.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 09 Mrt 2020 20:53

Re: KDV én peuteropvang?

Hier is de planning dat ik straks 2,5 of 3 dagen ga werken. 1 dag kdv, 1 dag oma/opa, 1 dag vriend afgewisseld met opa/oma (afhankelijk van de dienst van vriend). Zoon gaat sinds vorige week wel 1 ochtend na de psz. Er zou net iets meer aansluiting zijn dan de kdv (kdv is 0-4 jaar bij ons). Het zit in hetzelfde gebouw als de school, dus dat went vast een beetje (hoewel hij daar ook wel beetje aan went als we de oudste naar school brengen). Maar vanuit de psz worden ze ook als ze 3 of 3,5 worden soms meegenomen naar de kleuterklas. (Op t kdv wordt dit gedaan bij dr school waar hun vlakbij zitten, en dat is een andere school).

Ik heb zitten twijfelen, hij heeft wel 3 dagen thuis, maar ik heb maar 2 dagen met hem. 1 ochtend wegbrengen en dan blijft er nog maar 1 over. Maar vriend zegt dan, je hebt t weekend ook nog. Maar aan andere kant, over ruim een jaar is hij ook 5 dagen op school, zo kan hij er langzaamaan aan wennen (praat ik mezelf dan goed)
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4411

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 09 Mrt 2020 21:04

Re: KDV én peuteropvang?

M gaat 2 dagen (di/do) naar het kdv. Ze zit nu in de peutergroep (2-4 jaar). Er zit psz in hetzelfde gebouw en ze doen veel samen. Ze ging met 2 jaar en 4 maanden ongeveer naar de peutergroep en de eerste maanden leerde ze zoveel! Haar spraak ging ineens enorm vooruit en ze begin steeds meer te vertellen over wat ze gedaan had. Er zit een basisschool naast het kdv en ook daar gaan ze af en toe naartoe. Dit is niet de school waar M heen gaat, maar het huidige kdv heeft wel bso in samenwerking met de school waar ze wél heen gaat, dus er blijft een bekend stukje.
Wij zijn van mening dat ze dus genoeg leert en voorbereid wordt op school. Mocht nu straks blijken zoals hierboven ook genoemd is, dat ze extra uitdaging nodig heeft voor ze 4 wordt, kunnen we het alsnog overwegen.
december 2016
juli 2019
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 09 Mrt 2020 21:45

Re: KDV én peuteropvang?

Wij hebben dat bij D niet gedaan en gaan het bij J denk ik ook niet doen. Het KDV biedt tevens een speelleergroep aan (peuterspeelzaal dus) en daar draaien ze gewoon in mee, als ze op die dagen in de opvang zijn. Het is wel buiten onze wijk en met het starten op school kende D dus nog bijna geen kindjes. Maar daar heeft hij totaal geen last van gehad.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25115

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 10 Mrt 2020 12:35

Re: KDV én peuteropvang?

Hmm ik zag dit topic laatst al en dacht: dit ga ik niet doen, want ik vind het niet per se nodig. Op het kdv leert ze ook al veel volgens mij. Maar nu zitten wij met het probleem dat we in verband met het werk van m'n vriend eigenlijk toch een halve dag extra opvang nodig hebben op maandagochtend. Heb het kdv gebeld en daar kan ze niet een halve dag terecht (alleen op wo en vr, maar daar hebben we niks aan). Dus nu ga ik haar denk ik toch aanmelden voor de peuterspeelzaal! Is precies wat we nodig hebben qua tijd en nu ik er wat over gelezen heb, lijkt het me toch wel leuk dat ze dan goed voorbereid wordt op school enzo. Ik ga me vanavond nog even verder inlezen en meld haar denk ik meteen aan dan. Hebben we de komende drie maanden nog even niks aan, maar dat overbruggen we dan wel.
❤ 7 juni 2018
<<

Anousch

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2283

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:04

Woonplaats: Vuren

Bericht 10 Mrt 2020 15:28

Re: KDV én peuteropvang?

Bliss schreef:Hmm ik zag dit topic laatst al en dacht: dit ga ik niet doen, want ik vind het niet per se nodig. Op het kdv leert ze ook al veel volgens mij. Maar nu zitten wij met het probleem dat we in verband met het werk van m'n vriend eigenlijk toch een halve dag extra opvang nodig hebben op maandagochtend. Heb het kdv gebeld en daar kan ze niet een halve dag terecht (alleen op wo en vr, maar daar hebben we niks aan). Dus nu ga ik haar denk ik toch aanmelden voor de peuterspeelzaal! Is precies wat we nodig hebben qua tijd en nu ik er wat over gelezen heb, lijkt het me toch wel leuk dat ze dan goed voorbereid wordt op school enzo. Ik ga me vanavond nog even verder inlezen en meld haar denk ik meteen aan dan. Hebben we de komende drie maanden nog even niks aan, maar dat overbruggen we dan wel.


Weet niet hoe het bij jullie is maar hier was een flinke wachtlijst ?
Daan 27-06-2018
Yinthe 20-05-2022

Zo dol gelukkig en compleet ♡
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 10 Mrt 2020 15:32

Re: KDV én peuteropvang?

Dit zou ik niet doen, ik denk dat de groep op het KDV al genoeg voorbereid op de basisschool.

Onze kids gaan naar de gastouder en de oudste hebben we niet naar de psz gedaan, dat zou inderdaad vijf dagen van huis zijn. Voor de jongste overwegen we dit nu wel, hij is straks het enige kindje bij de gastouder. We moeten dan wat schuiven met werkdagen en de gastouder vragen om ook 1x daar op te halen, zodat hij 'maar' vier dagen iets heeft en ik nog wel een vrije dag met de jongens (kleuters zijn hier op vrijdag vrij).
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers