Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Turnen (jong talent)

<<

Anoniem294

Bericht 05 Mrt 2020 16:58

Turnen (jong talent)

Na een gyminstuif waar mijn jongste gisteren vrij mocht spelen (ze zit nog niet op gym) hebben ze mij benaderd omdat ze vinden dat dochter een enorm talent heeft en ze willen haar heel graag in de jong talentengroep hebben en vroegen of ze volgende week al kan beginnen, waar dochter bij stond. Zeg dan nog maar eens nee tegen je kind.
Aanvankelijk was het plan dat ze eerst haar zwemdiploma zou gaan halen voor we aan een andere sport beginnen (hebben al een aardig vol sportschema) maar nu gaat ze dus volgende week beginnen in de jong talenten groep.

Hebben jullie daar ervaring mee met je kind of misschien zelf van vroeger?

Ik heb zelf ook wel een jaartje geturnd maar dat was meer voor de fun en niet om klaargestoomd te worden voor wedstrijden.
Ik heb een beetje begrepen dat het best pittig is (mocht ze er mee door gaan) en ook veel van het lichaam vraagt en dat sommigen zelfs op een strak dieet gezet worden? Ik weet niet zo goed wat ik daar nou van moet vinden en in hoeverre je hierin door moet (willen) gaan.
Ze is net 5 dus zelf kan ze nog niet een weloverwogen beslissing hierin maken en ik denk dat wij die nu ook nog niet hoeven te maken omdat wedstrijden pas vanaf 8 jaar zijn. Maar ik zou wel graag wat ervaringen van anderen horen zodat ik een beetje een idee heb wat ik kan verwachten.
<<

Anoniem272

Bericht 05 Mrt 2020 17:45

Re: Turnen (jong talent)

Wat leuk en wat een eer! Supertof dat je dochter al zo jong zo opvalt bij de kenners.

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar moest meteen aan deze documentaire denken toen ik de topictitel zag:

https://www.2doc.nl/documentaires/serie ... /turn.html

Die gaat wel over oudere kinderen (jongens van een jaar of 9) en schetst niet bepaald een rooskleurig beeld, maar misschien toch interessant om te kijken. Ik vond 'm zelf heel goed.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 05 Mrt 2020 18:15

Re: Turnen (jong talent)

Filoria schreef:Wat leuk en wat een eer! Supertof dat je dochter al zo jong zo opvalt bij de kenners.

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar moest meteen aan deze documentaire denken toen ik de topictitel zag:

https://www.2doc.nl/documentaires/serie ... /turn.html

Die gaat wel over oudere kinderen (jongens van een jaar of 9) en schetst niet bepaald een rooskleurig beeld, maar misschien toch interessant om te kijken. Ik vond 'm zelf heel goed.


Die heb ik ook gezien, maar dat vond ik niet bepaald een reclame voor het turnwereldje.

Maar goed, als ze nu nog heel lang geen wedstrijden hoef te turnen zou je het kunnen proberen en kijken of ze het echt zelf leuk vindt. Of je zou kunnen kijken wat er met haar sterke kanten nog meer mogelijk is, ze is nu toevallig gezien door turnkenners, maar misschien kan ze door haar lenigheid en kracht nog wel meer goed, ballet of een andere danssoort, of circusles of wat dan ook. Dan is er wat meer te kiezen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11149

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 05 Mrt 2020 19:07

Re: Turnen (jong talent)

Een kennis van mij heeft ook een zoon in de turnwereld maar kon zich gelukkig niet in bovenstaande documentaire vinden.

Verder heb ik er vrij weinig zinnigs over te zeggen. Ik heb alleen ervaring met gym.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem309

Bericht 05 Mrt 2020 19:17

Re: Turnen (jong talent)

Zolang ze het zelf leuk vind, gewoon laten doen. Maar ik moest ook aan die docu denken dus probeer er wel voor te waken dat ze niet die druk gaat voelen zoals die in de docu wordt weergegeven.
<<

Anoniem294

Bericht 05 Mrt 2020 20:31

Re: Turnen (jong talent)

Bedankt voor de documentaire, die ken ik niet. Ga ik morgen eventjes kijken. Toen ik ging googlen las ik vooral veel over druk, blessure's, slijtages waar ik wel even van schrok, al zal dat met 5 jaar en 1 of 2 keer per week nog wel meevallen. We kunnen de handdoek altijd in de ring gooien als het teveel is. Ik weet nog wel van een vriendinnetje dat ze elke middag 2u moest trainen en dat vind ik persoonlijk wel erg veel voor een kind.

We gaan dus wel beginnen want het is wel goed om nu wat met die lenigheid te doen inderdaad en dat is veiliger in de gymzaal dan thuis maar dan blijf ik ook gewoon kijken bij de tribune in hoeverre het leuk is of nu al veel gepush (er zitten ook bijna 8 jarigen in de groep) en misschien vindt ze het ook al gauw niet meer leuk met al die "moetjes" en wil ze dan ook gewoon graag naar de gewone turngroep. En misschien is ook wel alleen het negatieve online te vinden, wat met veel dingen vaak zo is.
Vandaar dat ik het hier ook vraag.
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 09:52

Bericht 05 Mrt 2020 20:41

Re: Turnen (jong talent)

Kun je haar anders niet in een gewone gyn/turn groep laten starten om te kijken of ze de sport uberhaupt leuk vindt?

Ik zou er dan iig voorlopig even bij blijven om te kijken of ze het leuk vindt idd. Kun je altijd nog weer stoppen.

Persoonlijk vind ik t eerlijk gezegd wel beetje van de zotte dat zo’n vereniging kinderen van 5 al in een aparte selectiegroep zet. Lijkt t al niet meer echt om het plezier te gaan. Maar goed dat staat los van jou hoor!
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 16:48

Bericht 05 Mrt 2020 21:46

Re: Turnen (jong talent)

De dochter van Daarom turnt toch op hoog niveau of heeft op hoog niveau geturnd? Misschien zou je eens met haar contact kunnen leggen.
<<

Druifje

Kwebbel

Berichten: 437

Geregistreerd: 23 Okt 2017 14:39

Bericht 05 Mrt 2020 22:51

Re: Turnen (jong talent)

Mijn dochter turnt ook op hoog niveau, ze is nu 7 jaar en traint 10,5 uur per week.

Ook wij gingen kijken voor een uurtje turnen op recreatief niveau.. maar na 1 proefles zat ze al bij de voorbereidingsgroep (2 uren per week) en na 2 maanden ging ze al in de topgroep mee turnen en inmiddels een jaar verder zit ze nu al op 10,5 uur per week

Ze vind het echt geweldig, en ze is ook enorm gedreven, nu leren ze ook zeker om door te zetten.

Mijn dochter zit in een groep van 14 turnsters totaal, leeftijden varrierend van 6 tot 24 jaar.
<<

Druifje

Kwebbel

Berichten: 437

Geregistreerd: 23 Okt 2017 14:39

Bericht 05 Mrt 2020 22:53

Re: Turnen (jong talent)

oh en om even toe te voegen... als ze echt talent hebben zullen ze het echt niet naar hun zin hebben op recreatief niveau..
dat is gewoon dan echt geen uitdaging voor ze..

bij turnen is het juist zo tof dat ieder op zn eigen niveau bezig kan zijn, ze uitgedaagd worden naar wat ze kunnen en vaak ook willen.
want je zult merken dat als ze het echt leuk vind dat het echt een manier van leven word voor die meiden.
<<

Druifje

Kwebbel

Berichten: 437

Geregistreerd: 23 Okt 2017 14:39

Bericht 05 Mrt 2020 22:55

Re: Turnen (jong talent)

heb je enig idee om welk niveau het gaat bij die vereniging? want dat scheelt ook behoorlijk in trainingsuren, vele clubs hebben geen N niveaus namelijks.
<<

Anoniem294

Bericht 05 Mrt 2020 23:10

Re: Turnen (jong talent)

SophieZMY schreef:Kun je haar anders niet in een gewone gyn/turn groep laten starten om te kijken of ze de sport uberhaupt leuk vindt?

Ik zou er dan iig voorlopig even bij blijven om te kijken of ze het leuk vindt idd. Kun je altijd nog weer stoppen.

Persoonlijk vind ik t eerlijk gezegd wel beetje van de zotte dat zo’n vereniging kinderen van 5 al in een aparte selectiegroep zet. Lijkt t al niet meer echt om het plezier te gaan. Maar goed dat staat los van jou hoor!


Gewone is niet echt een optie, we starten alleen nu omdat ze het talent bezit, anders had ze echt moeten wachten tot ze haar zwemdiploma heeft. En daar moet ze nog aan beginnen. Maar turnen vindt ze sowieso heel erg leuk. Ze heeft het zichzelf ook allemaal aangeleerd, nog steeds geen idee hoe ?

Wat betreft die selectiegroepen werken ze hier normaal niet zo hoor. Normaal kunnen de kinderen die daar interesse in hebben zich voor de zomer opgeven en worden dan beoordeelt of ze geschikt zijn na wat trainingen. Maar onze dochter viel bijzonder op, vandaar dat zij nu al geplaatst wordt. Ze is ook de jongste, rest is allemaal rondom de 7.
<<

Anoniem294

Bericht 05 Mrt 2020 23:18

Re: Turnen (jong talent)

Druifje schreef:heb je enig idee om welk niveau het gaat bij die vereniging? want dat scheelt ook behoorlijk in trainingsuren, vele clubs hebben geen N niveaus namelijks.


Ik ben daar niet echt in thuis maar ik zie in het lesaanbod NTS met ik denk daarachter diverse niveaus? 1-2 3-4 1-3 4-5 en nts 6e div staan. Zegt jou misschien wat meer?
Fijn trouwens dat jullie wel een positieve ervaring hebben.
Ik vind 10,5 uur wel veel. Vindt jouw dochter zoveel geen punt? Gelukkig zijn de oudste 2 tegen die tijd wel oud genoeg om een tijdje met z'n tweeën alleen thuis te zijn (als ze zolang doorgaat).
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:47

Bericht 06 Mrt 2020 01:39

Re: Turnen (jong talent)

Mijn dochter is ook begonnen bij jong talent. Ze was toen 5,5

Hier hield dat in dat ze tot 1 x per week 2 uur trainen. 1 uur turnen 1 uur Acro. Dit is ter voorbereiding op de "echte" selectie. Ze mogen dan kiezen maar de trainsters adviseren dan. Rond 6/6,5 is ze één keer per week meer gaan trainen bij de Acro selectie en bij het nieuwe seizoen volledig naar de acroselectie en gestart met wedstrijden in januari. Wedstrijden is vanaf het jaar dat je 8 wordt ( dat wordt ze eind dit jaar,is de jongste )Ze traint nu officieel 2 keer per week maar heel vaak 3 keer. 3e keer is voornamelijk dans.

Ze vond en vind het heel leuk! Voordeel van jong talent hier vind ik de benadering die echt bij de leeftijd past,goede basis mee krijgen en bij deze vereniging ook de verschillende disciplines. Het liefst zou ze ook nog gaan turnen erbij maar ze wil nog zoveel andere dingen ook

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron