Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Pop met andere huidskleur (dan die van m'n dochter)

<<

Anoniem301

Bericht 03 Mrt 2020 10:45

Re: Pop met andere huidskleur (dan die van m'n dochter)

HollyGolightly schreef:Wij hebben een donkere barbiepop. Mijn dochters pakken de pop met dezelfde haar- en oogkleur als zij zelf. Dat benoemen ze ook. Jij speelt met die pop want zij heeft bruine haren net als jij. Ik stuur dan niet aan om ook met een andere pop te spelen. Volgens mij is het heel menselijk om iets te pakken wat voor jou het meest herkenbaar is. Een vriendinnetje van mijn dochter is donker, zij pakt dan wel een donkere pop. Ik vind dat wel bijzonder om te zien.

Wij hadden laatst een vriendinnetje te spelen uit Congo. Zij wilde niet met de bruine Barbie met kroeshaar spelen want zij had lelijk haar zei ze. De Barbie had hetzelfde haar als het meisje zelf (en dat haar is niet lelijk) :silent:
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 03 Mrt 2020 10:50

Re: Pop met andere huidskleur (dan die van m'n dochter)

Wel leuk dat er zoveel meer keus in Barbies is, ook qua lichaamsbouw et cetera. Vroeger was het al heel wat als een Barbie bruin haar had in plaats van blond. Dat was dan ook vaak geen officiële Barbie, maar Fleur. Voor de rest kon je kiezen: Barbie (blond) of Skipper (blond) en die twee waren voor het menselijk oog amper van elkaar te onderscheiden volgens mij.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25115

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 03 Mrt 2020 10:57

Re: Pop met andere huidskleur (dan die van m'n dochter)

Ja ik zag laatst zelfs een Barbie met beenprothese! En ze zijn er ook in rolstoel of met vitiligo bijvoorbeeld. Goede ontwikkeling!
❤ 7 juni 2018
<<

Moesje

Kwebbel

Berichten: 478

Geregistreerd: 09 Dec 2013 13:27

Bericht 03 Mrt 2020 10:59

Re: Pop met andere huidskleur (dan die van m'n dochter)

Oh ik vind de Barbies tegenwoordig juist zo tegenvallen! Ik had als kind een flinke verzameling barbies, in alle kleuren en ook met kroeshaar en een chinese. Die vond ik juist geweldig en de mooiste heb ik doorgegeven aan mijn dochter, maar zij wil alleen met de echte blonde Barbie spelen. En al haar nieuwe barbies hebben ook stijl blond haar, zonde vind ik dat.
<<

Anoniem304

Bericht 03 Mrt 2020 11:01

Re: Pop met andere huidskleur (dan die van m'n dochter)

Er is nu juist enorm veel diversiteit in Barbies.
En ik kan het weten. :angel:

Punt is alleen dat ze niet allemaal in de winkels komen te liggen hier in Nederland. Dat was in de jaren '90 al zo en nu nog.
Laatst gewijzigd door Anoniem304 op 03 Mrt 2020 11:02, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 03 Mrt 2020 11:02

Re: Pop met andere huidskleur (dan die van m'n dochter)

Wat vind je er aan tegenvallen dan Moesje, ik snap het niet goed?
#teammaple🍁
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 03 Mrt 2020 11:02

Re: Pop met andere huidskleur (dan die van m'n dochter)

Moesje schreef:Oh ik vind de Barbies tegenwoordig juist zo tegenvallen! Ik had als kind een flinke verzameling barbies, in alle kleuren en ook met kroeshaar en een chinese. Die vond ik juist geweldig en de mooiste heb ik doorgegeven aan mijn dochter, maar zij wil alleen met de echte blonde Barbie spelen. En al haar nieuwe barbies hebben ook stijl blond haar, zonde vind ik dat.


Klinkt leuk. Zulke bijzondere had ik echt niet.

Wat ik wel minder vind aan de Barbies van tegenwoordig is dat ze vaak van die holle plastic benen hebben met zo'n naad aan de zijkant - en dat zijn dan vaak echte Barbies. Ik vind het veel mooier als ze van die massieve rubberen benen hebben. Maar misschien dat die mooie nieuwe Barbies met diversiteit in het uiterlijk (hoe zeg je dat?) wel kwalitatief goede benen hebben.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem301

Bericht 03 Mrt 2020 11:02

Re: Pop met andere huidskleur (dan die van m'n dochter)

Bliss schreef:Ja ik zag laatst zelfs een Barbie met beenprothese! En ze zijn er ook in rolstoel of met vitiligo bijvoorbeeld. Goede ontwikkeling!


Ook al zo tof! Ben benieuwd of deze ook in Nederland te koop zijn, zag ze wel voorbij komen op Instagram of Facebook.
Laatst gewijzigd door Anoniem301 op 03 Mrt 2020 11:04, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 03 Mrt 2020 11:04

Re: Pop met andere huidskleur (dan die van m'n dochter)

Carrie schreef:
Bliss schreef:Ja ik zag laatst zelfs een Barbie met beenprothese! En ze zijn er ook in rolstoel of met vitiligo bijvoorbeeld. Goede ontwikkeling!


Ja, leuk! Ben benieuwd of deze ook in Nederland te koop zijn, zag ze wel voorbij komen op Instagram of Facebook.


Die is te koop bij Bol.com

https://www.bol.com/nl/p/barbie-fashion ... 112697436/
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem304

Bericht 03 Mrt 2020 11:04

Re: Pop met andere huidskleur (dan die van m'n dochter)

Carrie schreef:
Bliss schreef:Ja ik zag laatst zelfs een Barbie met beenprothese! En ze zijn er ook in rolstoel of met vitiligo bijvoorbeeld. Goede ontwikkeling!


Ja, leuk! Ben benieuwd of deze ook in Nederland te koop zijn, zag ze wel voorbij komen op Instagram of Facebook.

Ja! Die in de rolstoel is al in Nederland te koop en die met beenprothese ook (die laatste bij de Action zelfs).
Die met vitiligo nog niet, maar die komt binnenkort wel, nog een maandje ongeveer verwacht ik!
<<

Anoniem304

Bericht 03 Mrt 2020 11:05

Re: Pop met andere huidskleur (dan die van m'n dochter)

Susan schreef:
Carrie schreef:
Ja, leuk! Ben benieuwd of deze ook in Nederland te koop zijn, zag ze wel voorbij komen op Instagram of Facebook.


Die is te koop bij Bol.com

https://www.bol.com/nl/p/barbie-fashion ... 112697436/

€8,95 bij Action. :ja:
<<

Anoniem301

Bericht 03 Mrt 2020 11:05

Re: Pop met andere huidskleur (dan die van m'n dochter)

Susan schreef:
Carrie schreef:
Ja, leuk! Ben benieuwd of deze ook in Nederland te koop zijn, zag ze wel voorbij komen op Instagram of Facebook.


Die is te koop bij Bol.com

https://www.bol.com/nl/p/barbie-fashion ... 112697436/

Oh wat leuk zeg! Wat een goede ontwikkeling. Nu nog Barbies die een stuk voller zijn erbij.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 03 Mrt 2020 11:07

Re: Pop met andere huidskleur (dan die van m'n dochter)

Carrie schreef:
Susan schreef:
Die is te koop bij Bol.com

https://www.bol.com/nl/p/barbie-fashion ... 112697436/

Oh wat leuk zeg! Wat een goede ontwikkeling. Nu nog Barbies die een stuk voller zijn erbij.


Die zie ik ook staan. Curvy Barbies. Ze zijn niet enorm aan de maat, maar wel voller dan de standaard Barbie.

Deze vind ik ook erg leuk:

https://www.bol.com/nl/p/barbie-fashion ... oductImage
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem304

Bericht 03 Mrt 2020 11:07

Re: Pop met andere huidskleur (dan die van m'n dochter)

Ik heb ze allemaal! Komen jullie bij mij spelen? :cheering:
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 03 Mrt 2020 11:09

Re: Pop met andere huidskleur (dan die van m'n dochter)

Savi schreef:Ik heb ze allemaal! Komen jullie bij mij spelen? :cheering:

Heb je een heel eigen Barbiemuseum?
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Moesje

Kwebbel

Berichten: 478

Geregistreerd: 09 Dec 2013 13:27

Bericht 03 Mrt 2020 11:10

Re: Pop met andere huidskleur (dan die van m'n dochter)

Curvy Barbies zijn er ook al een heel tijdje hoor!

Ik heb het jou vaker horen zeggen Savi, maar ik had ze toch echt gewoon uit de Intertoys in een klein boerendurpje. En ik ben niet veel jonger dan jij volgens mij.

UN, wat mij tegenvalt is dat er tegenwoordig veel minder leuke verschillende Barbies te koop zijn dan in mijn tijd. Ik heb echt heerlijke herinneringen aan een groot schap vol Barbies en dan de mooiste kiezen, dat is in de speelgoedwinkels van nu echt niet meer zo.
<<

Anoniem304

Bericht 03 Mrt 2020 11:13

Re: Pop met andere huidskleur (dan die van m'n dochter)

Moesje schreef:Curvy Barbies zijn er ook al een heel tijdje hoor!

Ik heb het jou vaker horen zeggen Savi, maar ik had ze toch echt gewoon uit de Intertoys in een klein boerendurpje. En ik ben niet veel jonger dan jij volgens mij.

UN, wat mij tegenvalt is dat er tegenwoordig veel minder leuke verschillende Barbies te koop zijn dan in mijn tijd. Ik heb echt heerlijke herinneringen aan een groot schap vol Barbies en dan de mooiste kiezen, dat is in de speelgoedwinkels van nu echt niet meer zo.

Ik zeg ook niet dat ze er helemaal niet zijn. Maar een overgroot deel van de Barbies dat elk jaar uit komt, komt in Nederland niet in de schappen te liggen. Dat is gewoon zo.
En het is ook zo dat als ze hier wel in de schappen liggen, dat dit vaak alleen de versies zijn met een lichte huidskleur. Voor de Europese markt werden in de jaren 90 zelfs andere versies uitgebracht van donkere en Aziatische poppen.
<<

Anoniem304

Bericht 03 Mrt 2020 11:15

Re: Pop met andere huidskleur (dan die van m'n dochter)

Susan schreef:
Savi schreef:Ik heb ze allemaal! Komen jullie bij mij spelen? :cheering:

Heb je een heel eigen Barbiemuseum?

Ja zoiets! :ja:
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 03 Mrt 2020 11:21

Re: Pop met andere huidskleur (dan die van m'n dochter)

Moesje schreef:Curvy Barbies zijn er ook al een heel tijdje hoor!

Ik heb het jou vaker horen zeggen Savi, maar ik had ze toch echt gewoon uit de Intertoys in een klein boerendurpje. En ik ben niet veel jonger dan jij volgens mij.

UN, wat mij tegenvalt is dat er tegenwoordig veel minder leuke verschillende Barbies te koop zijn dan in mijn tijd. Ik heb echt heerlijke herinneringen aan een groot schap vol Barbies en dan de mooiste kiezen, dat is in de speelgoedwinkels van nu echt niet meer zo.
Ah ok! Dat zou ik niet weten, ik kom nooit in speelgoedwinkels :) Online is denk ik meer keuze.
#teammaple🍁
<<

Moesje

Kwebbel

Berichten: 478

Geregistreerd: 09 Dec 2013 13:27

Bericht 03 Mrt 2020 11:35

Re: Pop met andere huidskleur (dan die van m'n dochter)

Afbeelding

Doet ie het? Excuses voor de grote hoeveelheid naakt.
De bovenste rij zijn dus mijn oude, de onderste rij van mijn dochter. En aangezien zij niet met die van mij wil spelen, gaan we er behoorlijk op achteruit hier. ?
<<

Anoniem304

Bericht 03 Mrt 2020 11:41

Re: Pop met andere huidskleur (dan die van m'n dochter)

Haha. Die 2de en 3de van de bovenste rij zijn Generation Girls. Van die lijn lagen de donkere en Aziatische wel allemaal in de speelgoed winkels hier. Echt super! Waren eigenlijk de eerste die wereldwijd bijna dezelfde versies hadden én allemaal verkrijgbaar waren. Die 2de die jij hebt, heb ik ook (nog nieuw in doos) en ik had als kind de andere versie met de rode lippen.
Dat was mijn eerste donkere Barbie!

Afbeelding

Jammer dat je dochter er niet mee wil spelen. De jaren 90 Barbies zijn erg mooi!
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 03 Mrt 2020 12:14

Re: Pop met andere huidskleur (dan die van m'n dochter)

Leuk dat je ze nog hebt. Ik heb geen eigen Barbies meer, ook omdat ik op een gegeven moment een fase kreeg dat ik hun haren kortknipte en het restant groen kleurde. Mijn oude My Little Pony's heb ik nog wel.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 03 Mrt 2020 12:48

Re: Pop met andere huidskleur (dan die van m'n dochter)

Hee grappig, die had ik vroeger ook Savi!
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 03 Mrt 2020 13:49

Re: Pop met andere huidskleur (dan die van m'n dochter)

Susan schreef:
Carrie schreef:
Ja, leuk! Ben benieuwd of deze ook in Nederland te koop zijn, zag ze wel voorbij komen op Instagram of Facebook.


Die is te koop bij Bol.com

https://www.bol.com/nl/p/barbie-fashion ... 112697436/


Gaaf! Lijkt nog best aardig ook, die protheseknie en de buis er onder, al hadden ze de koker om het bovenbeen wel in een leuker kleurtje mogen doen!
<<

Anoniem308

Bericht 03 Mrt 2020 14:26

Re: Pop met andere huidskleur (dan die van m'n dochter)

Mijn dochter heeft verschillende duplopoppetjes. Degene met een bruine huidskleur noemt ze papa, mama heeft knalrood haar en zijzelf is ook donker. Ik zei laatst juist nog tegen m’n man, ik ben benieuwd of ze het überhaupt ziet. Maar zij is pas 2 natuurlijk.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers