Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Midlifecrisis?

<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 01 Mrt 2020 14:48

Re: Midlifecrisis?

Wat rot voor je Fred. Lijkt me moeilijk! Misschien heb ik het mis maar ergens klinkt het een beetje alsof je wel neigt naar kinderen willen maar dat dat niet echt een optie is gezien je partner niet wil. Dat is natuurlijk een belangrijke en complicerende factor. Misschien kun je een heel actieve rol spelen als oom? En zo toch van dichtbij bij kinderen betrokken zijn?
<<

Anoniem290

Bericht 01 Mrt 2020 15:02

Re: Midlifecrisis?

Lastig Fred! Ik wilde zelf tot mijn 30ste geen kinderen. Toen ontmoette ik mijn vriend en rond mijn 33ste was ik er wel uit dat ik graag 1 kind wilde, maar niet voor mijn 36ste. Ik wilde nog reizen, fulltime werken en financieel echt alles op orde hebben. Rond mijn 35ste had ik het gevoel dat ik die periode wel had gehad. Lekker gereisd, gefeest, veel leuke en spontane dingen gedaan en hard gewerkt. Ik had gemerkt dat carrière niet zaligmakend is voor mij en was bereid parttime te gaan werken.

Mijn vriend heeft veel hobby’s en een bedrijf waarvoor hij veel weg is. Dus ik ben regelmatig alleen. Hij heeft concessies moeten doen, hij gaat bv niet meer 10x per jaar een of meerdere nachten weg (nu zo’n 6x per jaar). Dat is ook een reden waarom wij maar 1 kind hebben (plus dat ik de bevalling maar net heb overleefd en wij een huilbaby hadden die pas na 21 mnd ging doorslapen). Maar ik ben blij met ons leven zoals het nu is. Ik overweeg zelfs om nog wat minder te gaan werken, zodat ik ook wat uurtje voor mezelf kan hebben.

Ik was overigens 38 toen ze werd geboren, mijn vriend 35. Ik had een jong en sterk lichaam, dus mijn leeftijd was voor mij echt geen issue. Voor een man vind ik 42 helemaal niet gek. Is je vriendin jonger? Misschien verandert ze ook nog van mening. Misschien moet je het bespreekbaar maken en het er met haar over hebben. Wie weet komen jullie samen dan tot andere conclusies.

Het kan je ook helpen om er met iemand over te praten, de praktijkondersteuner of misschien een coach of therapeut. Gewoon je verhaal kwijt kunnen aan iemand die geen mening heeft en gerichte vragen stelt, kan echt verhelderend werken.
Vorige

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers