Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Termijn reageren op e-mail

Een normaal reactie termijn voor een bedrijf om te reageren op e-mail vind ik...

Binnen 10 uur
1
3%
Binnen 24 uur
10
29%
Binnen 25 tot 48 uur
9
26%
Binnen 49 tot 72 uur
8
24%
Langer dan 72 uur vind ik nog steeds prima
6
18%
 
Aantal stemmen : 34
<<

Vajen

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 382

Geregistreerd: 10 Okt 2013 19:00

Bericht 27 Feb 2020 12:32

Termijn reageren op e-mail

Ik maak het zo vaak mee dat bedrijven niet of laat op vragen per mail reageren. Het verbaasd me ook echt want naar mijn idee lopen ze hierdoor uiteindelijk klanten en omzet mis.

Omdat ik natuurlijk vanuit mijn eigen referentiekader refereer ben ik benieuwd naar wat jullie een normaal reactie termijn vinden. Maakt het voor jou nog verschil of je een vraag of klacht hebt of een offerte wilt? Heb je andere verwachtingen als je weet dat het een groot of klein bedrijf is?
Is dit termijn voor jou hetzelfde bij prive mail?
<<

Anoniem300

Bericht 27 Feb 2020 12:35

Re: Termijn reageren op e-mail

Ik vind voor het bedrijf, ongeacht groot of klein, vraag of klacht, toch zeker wel binnen 3 dagen(al is het alleen maar en bevestiging we hebben u mail ontvangen en gaan er mee aan de slag).

Privé stuur ik nooit geen dringende mails.
<<

Anoniem272

Bericht 27 Feb 2020 13:25

Re: Termijn reageren op e-mail

Ik vind het fijn als er zo'n automatische mail komt met 'u ontvangt binnen 5 werkdagen een reactie'. Dan weet je een beetje waar je aan toe bent.

Zelf heb ik een paar jaar e-mails beantwoord voor grote bedrijven, op de klantenservice. Daar werkten we ook met van die automatische mails met de antwoordtermijn erin. Als we dreigden de beloofde termijn niet te halen, werkten we 's avonds (betaald) langer door en kregen we pizza's van de baas. Het is dan best tof als je de achterstand hebt weggewerkt en dat kunt vieren samen.

Grote callcenters kunnen op basis van het mailverkeer van de vorige jaren trouwens een goede inschatting (forecast) maken van de verwachte hoeveelheid e-mails, waardoor de targets meestal prima gehaald worden. Dus die achterstanden komen eigenlijk alleen voor als er iets uitzonderlijks is: een grote storing of fout, een nieuwe website of dienst etc.

Kleinere bedrijven werken heel anders natuurlijk. Als ik als klant mail naar een klein bedrijf, verwacht ik eerder antwoord. Binnen 2 dagen of zo? Vooral als er géén mail gestuurd is met de maximale antwoordtermijn, dan verwacht ik een snelle reactie.
Laatst gewijzigd door Anoniem272 op 27 Feb 2020 13:31, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem284

Bericht 27 Feb 2020 13:28

Re: Termijn reageren op e-mail

Mij verbaast het niet als een antwoord wat langer op zich laat wachten, ik denk dan dat het wel druk zal zijn. Ik heb zelf soms ook ontploffende mailboxen en ik laat me daar niet gek door maken dat iets dan snel beantwoord moet worden. Dan belt diegene me maar hoor. Doe ik andersom ook als ik iets dringends heb. Ik heb hier op m’n vorige week ook eens een training over gehad en daar kwam ook uit naar voren hoe gek we onszelf kunnen laten maken door mail (en dat komt dan vooral door verwachtingen).

Maar dan spreek ik voor mijn sector en werk (gezondheidszorg). Kan wellicht anders liggen in andere sectoren waar het misschien draait om verkopen en targets etc.?

Privé mail ik niet zoveel eigenlijk.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11153

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 27 Feb 2020 13:41

Re: Termijn reageren op e-mail

Ik vind wachten zelf prima, mits ik geen dringende vraag heb gesteld natuurlijk.

Als klanten specifiek aan mij vragen stellen per mail (we werken in een klein team van 4 personen dus dat gebeurd best vaak) dan reageer ik ook niet altijd binnen 10 uur. Als ik 3 dagen vrij ben draag ik m'n dossiers niet over dus moeten de klanten een beetje geduld hebben.
R. 2013
D. 2016
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 27 Feb 2020 14:57

Re: Termijn reageren op e-mail

Zolang ik een (automatische) ontvangstbevestiging heb ontvangen en dus zeker weet dat mijn mail in goede orde is ontvangen, vind ik het prima als het wat langer duurt. Natuurlijk is dat wel afhankelijk van mijn vraag, maar ik kan me best situaties voorstellen waarbij het even tijd kost om een antwoord te formuleren.

Op mijn werk reageer ik ook niet altijd binnen 24 uur, soms moet ik dingen met collega's/leidinggevende bespreken voordat ik reageer.

♥♥
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5691

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 27 Feb 2020 15:21

Re: Termijn reageren op e-mail

Ik heb pas (6-2) een mail gekregen met: we proberen binnen 10 werkdagen de mail te beantwoorden. Ik heb alleen nog geen reactie gehad. Zit nu in dubio of ik ga bellen naar het LBIO.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Anoniem309

Bericht 27 Feb 2020 16:55

Re: Termijn reageren op e-mail

Wij hebben op werk de regel dat iedere mail binnen 24 uur beantwoord moet worden. Al is het alleen maar een antwoord van ‘ik ben ermee bezig’. Ook persoonlijke mailtjes probeer ik altijd binnen 3 dagen wel te beantwoorden. Ik merk ook echt dat mensen het fijn vinden dat er snel reactie is.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43734

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 27 Feb 2020 17:27

Re: Termijn reageren op e-mail

Ik vind binnen 24 uur prettig en wel normaal. Maar als er een bevestigingsemail wordt verzonden met dat het langer kan duren vind ik 't ook wel prima.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem304

Bericht 27 Feb 2020 17:30

Re: Termijn reageren op e-mail

Binnen 24 uren iig een (automatisch) bericht is erg fijn.
Op m'n werk reageren we binnen 24 uren. Als er iets uitgezocht moet worden dan sturen we iig een reactie dat we er mee bezig zijn en het mogelijk nog 1-2 werkdagen kan duren.
<<

Henque

Kletskop

Berichten: 607

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 27 Feb 2020 17:31

Re: Termijn reageren op e-mail

Marin schreef:Ik vind binnen 24 uur prettig en wel normaal. Maar als er een bevestigingsemail wordt verzonden met dat het langer kan duren vind ik 't ook wel prima.


Hier ben ik het mee eens. Dus dan heb ik het erover als ik een bedrijf mail met een klacht/vraag/opmerking.
Onder collega's vind ik dat er wel andere normen zijn, maar dat wordt niet gevraagd in de poll geloof ik
<<

Bergkristal

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 605

Geregistreerd: 10 Feb 2019 15:50

Bericht 27 Feb 2020 20:08

Re: Termijn reageren op e-mail

Binnen 24 uur een ontvangstbevestiging en binnen 3 werkdagen een reactie vind ik netjes.
Carpe Diem
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2089

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:04

Bericht 27 Feb 2020 20:10

Re: Termijn reageren op e-mail

Ik vind het afhangen van het type mail. Bij een eenvoudige vraag oid vind ik binnen twee werkdagen wel netjes. Als het om een offerte of ingewikkeldere klacht gaat vind ik 5 werkdagen een mooie termijn.
Bij kleine bedrijven vind ik het minder erg als het iets langer duurt, omdat ik bij hun geen hele klantenservice-afdeling verwacht.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 27 Feb 2020 21:20

Re: Termijn reageren op e-mail

Marin schreef:Ik vind binnen 24 uur prettig en wel normaal. Maar als er een bevestigingsemail wordt verzonden met dat het langer kan duren vind ik 't ook wel prima.

Hier ben ik het mee eens. Het gaat vooral om verwachtingsmanagement hierbij. Ik vind het prettig om te weten waar ik aan toe ben. Dit probeer ik op mijn werk ook aan te houden, als ik het op mijn werkdag niet kan uitwerken, geef ik aan dat ik er later op terug kom.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Vajen

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 382

Geregistreerd: 10 Okt 2013 19:00

Bericht 28 Feb 2020 16:59

Re: Termijn reageren op e-mail

Marin schreef:Ik vind binnen 24 uur prettig en wel normaal. Maar als er een bevestigingsemail wordt verzonden met dat het langer kan duren vind ik 't ook wel prima.

Ja hier kan ik mij wel in vinden. Ik mail alleen maar weinig bedrijven die een bevestigingsmail sturen dus dan is het altijd maar afwachten wat hun reactie termijn is.

Toch interessant om te zien dat de meningen best uiteen lopen.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11591

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 28 Feb 2020 17:28

Re: Termijn reageren op e-mail

Ik vind ook op mijn werk dat mensen soms echt extreem snel reactie verwachten op een mail. Het gebeurt wel eens dat ik van vrijdag op zaterdagnacht een mail krijg en de medewerker dan op maandagochtend om 9:15 aan de telefoon heb met de vraag waarom hun mail nog niet beantwoord is. Daarom ben ik denk ik ook wat geduldiger. Ik verwacht nl binnen een week reactie. Als ik binnen een paar uur reactie krijg ben ik heel blij haha.
2015 💙
<<

Anoniem317

Bericht 28 Feb 2020 19:41

Re: Termijn reageren op e-mail

Ik ga meestal uit van een week, maar vaak reageren mensen wel sneller.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3499

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 28 Feb 2020 21:11

Re: Termijn reageren op e-mail

Ik merk op werk dat mensen denken alleen op de wereld te zijn. Daarom hebben wij momenteel een automatisch bericht dat het toch wel 5 werkdagen kan duren.

En zelfs dat redden we nauwelijks doordat ouders continu alsnog bellen of we hun mail wel hebben gehad en ze niet even voorrang kunnen geven op hun vraag nu ze toch bellen.

Ik ga meestal uit van een week zelf ook.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 28 Feb 2020 23:55

Re: Termijn reageren op e-mail

Ik reageer altijd binnen 10 uur.
In mijn handtekening staan de dagen waarop ik werk.
Dan kunnen ze zelf kiezen of zr een collega benaderen als ze snel antwoord willen.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers