27 Feb 2020 13:25 door Anoniem272
Ik vind het fijn als er zo'n automatische mail komt met 'u ontvangt binnen 5 werkdagen een reactie'. Dan weet je een beetje waar je aan toe bent.
Zelf heb ik een paar jaar e-mails beantwoord voor grote bedrijven, op de klantenservice. Daar werkten we ook met van die automatische mails met de antwoordtermijn erin. Als we dreigden de beloofde termijn niet te halen, werkten we 's avonds (betaald) langer door en kregen we pizza's van de baas. Het is dan best tof als je de achterstand hebt weggewerkt en dat kunt vieren samen.
Grote callcenters kunnen op basis van het mailverkeer van de vorige jaren trouwens een goede inschatting (forecast) maken van de verwachte hoeveelheid e-mails, waardoor de targets meestal prima gehaald worden. Dus die achterstanden komen eigenlijk alleen voor als er iets uitzonderlijks is: een grote storing of fout, een nieuwe website of dienst etc.
Kleinere bedrijven werken heel anders natuurlijk. Als ik als klant mail naar een klein bedrijf, verwacht ik eerder antwoord. Binnen 2 dagen of zo? Vooral als er géén mail gestuurd is met de maximale antwoordtermijn, dan verwacht ik een snelle reactie.
Laatst gewijzigd door Anoniem272 op 27 Feb 2020 13:31, in totaal 1 keer gewijzigd.