Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


pictobord》hoe zelf maken?

<<

dreamer

Kwebbel

Berichten: 257

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:21

Bericht 02 Nov 2013 10:00

pictobord》hoe zelf maken?

Ik wil graag een pictobord gaan maken, ik denk dat dat voor v veel duidelijkheid biedt en minder verwarring. Nu vroeg ik mij af of iemand misschien een goede site weet waar ik pictogrammen vandaan kan halen. Misschien die ook op scholen worden gebruikt.
Laatst gewijzigd door dreamer op 12 Nov 2013 12:15, in totaal 1 keer gewijzigd.
Afbeelding]
<<

Leipe Loetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:18

Bericht 02 Nov 2013 10:16

Re: pictobord

2010 & 2012

Afbeelding
<<

dreamer

Kwebbel

Berichten: 257

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:21

Bericht 02 Nov 2013 10:28

Re: pictobord

Bedankt.
Afbeelding]
<<

meisje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 750

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:09

Bericht 02 Nov 2013 13:04

Re: pictobord

Je zou ook zelf pictos kunnen maken door foto's te maken van bepaalde activiteiten.
💜💜💙💙
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 02 Nov 2013 13:56

Re: pictobord

Ik heb ook picto's van foto's. Ik weet niet of V logopedie heeft, maar je zou kunnen vragen welke picto's de logopediste adviseert.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

dreamer

Kwebbel

Berichten: 257

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:21

Bericht 02 Nov 2013 18:12

Re: pictobord

Ja v heeft logopedie, inderdaad een goede tip.ga ik vrijdag gelijk doen.
Afbeelding]
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 02 Nov 2013 18:16

Re: pictobord

Ik heb de picto's van Ezra zelf gemaakt. Gewoon lamineren en met klittenband of magneettape op een bord bevestigen (ik vind klittenband handiger, want je hebt heel veel magneettape nodig omdat de picto's best zwaar zijn). Ik plak zelf de foto's op een kaart en schrijf er nog een steekwoord onder, maar Ezra kan al een beetje lezen, voor een peuter is alleen de foto genoeg (als je voor foto's kiest dus).

Wij hebben ook de zwart/witte picto's van Visitaal, die vind ik persoonlijk mooier dan die van Sclera, maar ze zijn ook erg duur en niet online te vinden, dus je moet ze echt kopen. Dat is heel onhandig, ook omdat je er vrij makkelijk wel eens eentje kwijtraakt.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

dreamer

Kwebbel

Berichten: 257

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:21

Bericht 04 Nov 2013 15:22

Re: pictobord

Bedankt susan,V kan inderdaad niet lezen,hij is net 3.Ik denk dat ik straks even op de peuterspeelzaal vraag met wat voor picto's hun werken(weet eigenlijk niet of ze dat wel hebben,hij zit net 3 weken op een nieuwe psz)en vrijdag even bij logopedie vragen.
Hoe heb je zo'n pictobord gemaakt?
Afbeelding]
<<

dreamer

Kwebbel

Berichten: 257

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:21

Bericht 12 Nov 2013 12:14

Re: pictobord

Ik had nog een vraag heeft iemand een voorbeeld van een duidelijk pictobord voor een kind van 3 jaar. Ik ben echt a creatief dus kom maar op met de ideeën?
Afbeelding]
<<

Juutje

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 104

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:10

Bericht 12 Nov 2013 20:46

Re: pictobord》hoe zelf maken?

ik heb zelf wat gemaakt. ook met foto's, lamineerapparaat en klitteband! werkt voor mijn zoon erg duidelijk.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 13 Nov 2013 10:29

Re: pictobord》hoe zelf maken?

Nou, dit zijn voorbeelden van picto's. Die foto's kun je gewoon uitprinten en lamineren, bij de garniturenwinkel een rol klittenband kopen en dan plak je ze onder of naast elkaar op een muur of op de zijkant van een kast, of als je dat prettig vindt maak je een bord van een plank die je ergens ophangt. Ik zou ze niet van de hele dag in één keer ophangen maar steeds van een dagdeel, dan hou je het overzichtelijk.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers