Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Bloemen

<<

Anoniem335

Bericht 23 Feb 2020 13:43

Bloemen

Kopen jullie wel eens bloemen? Houden jullie hier ook rekening met het milieu?
<<

Neno

Kwebbel

Berichten: 499

Geregistreerd: 09 Feb 2020 08:45

Bericht 23 Feb 2020 14:02

Re: Bloemen

Als er op werk afleverboeketten over zijn neem ik die wel mee naar huis. Zomers ga ik regelmatig naar de bloemenpluktuin bij ons aan de overkant. In beide gevallen vind ik dat ik goed rekening hou met het milieu. In het verleden had ik ook bloemen via bloomon, dat is met bezorgen dan weer minder milieuvriendelijk, maar die heb ik nu niet meer
<<

Vlaai

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:39

Bericht 23 Feb 2020 14:06

Re: Bloemen

Ja ik heb altijd bloemen in huis.
Ik had voorheen Bloomon maar de laatste maanden niet meer.
Ben eigenlijk wel benieuwd hoe je nog meer rekening met het milieu hiermee kan houden.
Pluktijd vind ik ook leuk maar hier nog niet gevonden.
<<

Anoniem279

Bericht 23 Feb 2020 14:07

Re: Bloemen

Wij hebben eigenlijk nooit bloemen in huis, alleen als ik eens een bos krijg van mijn ouders, familie of werk. Dan vind ik het altijd wel heel gezellig staan, maar ik moet het steeds weer wegzetten omdat anders de katten eraan gaan knagen.
<<

Anoniem335

Bericht 23 Feb 2020 14:16

Re: Bloemen

https://www.volkskrant.nl/economie/wat- ... ~b0085aaf/

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~bf4a9feb/

Ik moest aan deze artikelen elem denken in het topic over het retourneren van producten in combinatie met het kopen van bloemen. :)
<<

Anoniem304

Bericht 23 Feb 2020 14:32

Re: Bloemen

Nee, ik heb liever mooie planten.

Ik vind bloemen zonde van het geld. Als je iets wilt geven wat na 2 weken weg is, geef me dan maar chocola. Sowieso weg na 2 weken.
<<

Anoniem271

Bericht 23 Feb 2020 14:35

Re: Bloemen

Ik heb toevallig gisteren weer eens bloemen gekocht, bij Lidl. Ik vind het erg gezellig, maar ergens ook wel zonde dat ze na een week, soms langer, weggegooid kunnen worden. We hebben daarom inmiddels ook wat mooie planten gekocht, want wil wel graag wat groen in huis.
<<

Anoniem313

Bericht 23 Feb 2020 14:36

Re: Bloemen

Ik vind bloemen prachtig maar vanwege duurzaamheidsredenen koop ik ze bijna nooit en doe ik dus ook niet aan Bloomon. Af en toe een bosje bloemen van het seizoen en verder doe ik meer met planten.
<<

Anoniem279

Bericht 23 Feb 2020 14:37

Re: Bloemen

Savi schreef:Nee, ik heb liever mooie planten.

Ik vind bloemen zonde van het geld. Als je iets wilt geven wat na 2 weken weg is, geef me dan maar chocola. Sowieso weg na 2 weken.

Zo denk ik er eigenlijk ook over. Al strookt dat weer niet met bijvoorbeeld een kerstboom, daar willen we altijd een echte van.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12105

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 23 Feb 2020 14:48

Re: Bloemen

Haha savi goede


Ik koop af en toe een bosje. Van mijn man krijg ik ook geregeld bloemen. Nu heb ik vorig jaar bij een winkel hier in het dorp mooie nep bloemen gekocht. Je ziet niet dat ze nep zijn.
Afbeelding
<<

Anoniem309

Bericht 23 Feb 2020 14:55

Re: Bloemen

Ik vind bloemen kopen ook zonde van m’n geld. Wel pluk ik wel eens wilde bloemen uit mijn tuin of knip ik een mooie roos van onze rozenstruik die ik dan in een klein vaasje doe.
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3164

Geregistreerd: 13 Apr 2014 09:04

Bericht 23 Feb 2020 15:01

Re: Bloemen

Ik word superblij van bloemen en koop regelmatig een bosje voor mezelf. Vooral pioenen of dubbele ranonkels(niet te betalen maar zo mooi).
De pioenrozen krijg ik vaak uit de tuin van mijn vader, maar verder hou ik eerlijk gezegd niet zo heel veel rekening met wat het kopen van een bosje bloemen voor invloed heeft op het milieu.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 23 Feb 2020 15:02

Re: Bloemen

Ik word echt blij van bloemen in huis, dus ik heb ze dan ook bijna altijd. Bloomon doe ik af en toe, maar ik koop ook graag zelf een veldboeket bij een kraam bijvoorbeeld.
❤ 7 juni 2018
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2365

Geregistreerd: 08 Sep 2016 15:43

Bericht 23 Feb 2020 15:37

Re: Bloemen

Caulfield schreef:Ik vind bloemen prachtig maar vanwege duurzaamheidsredenen koop ik ze bijna nooit en doe ik dus ook niet aan Bloomon. Af en toe een bosje bloemen van het seizoen en verder doe ik meer met planten.


Híer ook zo. In het seizoen gaan we regelmatig op de fiets naar de pluktuin
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Anoniem304

Bericht 23 Feb 2020 19:18

Re: Bloemen

Flo schreef:
Savi schreef:Nee, ik heb liever mooie planten.

Ik vind bloemen zonde van het geld. Als je iets wilt geven wat na 2 weken weg is, geef me dan maar chocola. Sowieso weg na 2 weken.

Zo denk ik er eigenlijk ook over. Al strookt dat weer niet met bijvoorbeeld een kerstboom, daar willen we altijd een echte van.

Ik wil eigenlijk een mooie met kluit om elk jaar opnieuw te gebruiken, maar heb me daar nog niet genoeg mee bezig gehouden.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 23 Feb 2020 19:32

Re: Bloemen

Ik hou van bloemen in huis, vind het altijd zo gezellig staan. Ik denk dat ik ongeveer de helft van de maand bloemen heb staan en de rest van de maand een plant op die plek of nu mijn kweekkastje met daarin stekjes bijvoorbeeld.
Ik koop voor mijzelf eigenlijk nooit hele bossen bloemen, gewoon bloemen die in er seizoen zijn, een bosje tulpen, rozen of iets dergelijks meestal of regelmatig heel minimalistisch een bos gipskruid, dat laatste vind ik zo mooi staan.
Afgelopen zomer ben ik een aantal keer naar een pluktuin gefietst, prachtige bloemen hebben ze daar.

Ik koop de bloemen verder eigenlijk altijd bij de plaatselijke bloemist, lieve man, ik gun hem echt die klandizie en bestel bewust geen Bloomon. Verder hou ik eerlijk gezegd weinig rekening met het milieu als het om bloemen gaat, nooit zo bij stil gestaan, zou ik misschien wel moeten doen!
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 23 Feb 2020 19:46

Re: Bloemen

Ik koop regelmatig bloemen voor mezelf. Nooit een heel boeket, maar wel een bos tulpen, gerbra's of lelie's. In de zomer ga ik vaak naar de pluktuin hier verderop.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:00

Bericht 23 Feb 2020 21:58

Re: Bloemen

Ik krijg iedere week bloemen van mijn man. Hij werkt in de bloemen ?
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 23 Feb 2020 22:06

Re: Bloemen

Ik heb Bloomon een tijdje geleden stop gezet omdat ik het saai begon te vinden, zijn altijd zelfde boeketten.
Ik koop wel eens bloemen maar niet standaard elke week ofzo. Meestal krijg ik bloemen.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem307

Bericht 23 Feb 2020 22:11

Re: Bloemen

Zolang het huis nog niet af is, vind ik bloemen kopen zonde. Het past net niet bij mijn ideale plaatje. Maar in de toekomst is het zeker de bedoeling om eens per week mezelf een grote bos bloemen cadeau te doen. Bloemen horen voor mij bij het huiselijke waar we mee bezig zijn te creëren.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers